mistä näitä vauvan kanssa alkoholia ottavia riittää?
aina on ketjuja jossa äiti kertoo ottavansa "pari sidua" ja pieni vauva on kotona:(
aivan hirveää toimintaa!!!! :'(
Kommentit (89)
juon joskus puoli pulloa punkkua kotona ja imetän sen jälkeen. Saatan juoda ravintolassakin lasin tai pari viiniä, vaikka lapset olisivat mukana. En käytä alkoholia läheskään joka viikko. Jos minulla ei olisi sitä imetettävää eikä muita lapsia hoidettavana, saattaisin vetää parikin pulloa punkkua miehen kanssa tai lähteä jopa baariin ryyppäämään. Elän tosiaan elämääni aika pitkälti lasten ehdoilla, mutta en oikeasti ole siitä puolesta pullosta mitenkään niin kännissä, että lasta pystyisi hoitamaan kunnolla tai viemään tarvitaessa vaikka parin kilometrin päähän päivystykseen keskellä yötä taksilla.
Se alkoholi kun erittyy siihen maitoon. Antaisitko lapsellesi puol pulloa vinkkua tuttipullosta?
tuolla ohjeella tarkoitetaan ykkösolutta. Myös kotikaljalla on sama vaikutus.
eikä maitoa meinannut tulla millään niin meidän terkkari sanoi että ota illalla se pari kaljaa. Ja ei siis mitään puolen litran tuoppeja vaan ihan perus 0,33 cl tölkkejä. No kokeilin sitten sitä että otin illalla sen pari ja maito lähti nousemaan. Miehen kanssa puhuttiin sitä ja tultiin siihen tulokseen että mulla on ollut sen verran stressiä että se olut on saanut rentoutumaan ja sen maidonkin nousemaan.. Nythän tietysti kunnon av-mammat kavahataa takajaloilleen että olen huono ja epäkelpo äiti, mutta tuo toimi. Myöhemmin maidon nostamiseen riitti kaupan kotikalja, mies toi sitä lasissa (en tiennyt vaihdoksesta) ja minä sain rentouduttua. No nythän kavahtaa ne jaloilleen joiden vakio kommentti on että vainko alkoholin kanssa voi rentoutua, niin minulle se toimii. Jotkut syövät suklaata ja minä juon sen oluen. Ja se pari siideriä ei tarkoita kaikille känniä. Itselläni on se rajana että kun alkaa haukotuttamaan niin en juo enempää. Ai niin. Join muuten jouluaterialla lasin punaviiniä. Lapset oli hereillä vielä... o.O
Alkoholi ja raskaus – Alkoholi ja imetys
Alkoholi erittyy myös äidinmaitoon. Karkeasti arvioiden äidinmaidon ja veren alkoholipitoisuudet ovat lähellä toisiaan. Jos äiti on vahvassa humalatilassa (esim.2 promillea), on äidinmaidon alkoholipitoisuus 0,2 ml / 1 desilitra. Määrä on niin pieni, ettei se aiheuta lapselle humalaa. Sen sijaan imetystapahtuma sinänsä saattaa aiheuttaa lapsessa levottomuutta, sillä pienikin lapsi aistii äidin humalatilaan liittyvän kömpelön käsittelyn, epävarmuuden ja turvattomuuden. Siksi lasta tulisi hoitaa, imettää ja käsitellä selvin päin.
http://www.alko.fi/fi/24F1E0A2FF149FDCC22575530042944A?opendocument&src…
tietenkään ole pakko imettäessä juoda tippaakaan alkoholia, mutta se nyt vain on niin, ettei siitä mitään haittaakaan ole. Enkä nyt puhu mistään känneistä, vaan muutamasta, että pystyy vielä täysin turvallisesti käsittelemään vauvaa.
todistanut? Pitkäänhän on ollut vallalla se käsitys, ettei lasista tai parista alkoholia ole haittaa raskausaikana. Nykyään yhä useampi lääkäri sanoo, ettei kukaan voi vannoa etteikö siitä kuitenkin voisi olla haittaa, rajaa ei tiedetä. Miksei siis huonolla tuurilla myös maidosta saadusta alkoholista voi olla lapselle haittaa, vaikka sitä mitätön määrä onkin. Lapsi on kooltaan pieni ja hermosto kiivaassa kehitysvaiheessa. Pienikin juttu voi siis vaikuttaa. Kovasti ne on nykyään nää adhd ym. kirjainyhdistelmät lisääntyneet, vähän samaa vauhtia kuin naisten vapautus alkoholirintamalla on tapahtunut.
tuolla ohjeella tarkoitetaan ykkösolutta. Myös kotikaljalla on sama vaikutus.
eikä maitoa meinannut tulla millään niin meidän terkkari sanoi että ota illalla se pari kaljaa. Ja ei siis mitään puolen litran tuoppeja vaan ihan perus 0,33 cl tölkkejä. No kokeilin sitten sitä että otin illalla sen pari ja maito lähti nousemaan. Miehen kanssa puhuttiin sitä ja tultiin siihen tulokseen että mulla on ollut sen verran stressiä että se olut on saanut rentoutumaan ja sen maidonkin nousemaan.. Nythän tietysti kunnon av-mammat kavahataa takajaloilleen että olen huono ja epäkelpo äiti, mutta tuo toimi. Myöhemmin maidon nostamiseen riitti kaupan kotikalja, mies toi sitä lasissa (en tiennyt vaihdoksesta) ja minä sain rentouduttua. No nythän kavahtaa ne jaloilleen joiden vakio kommentti on että vainko alkoholin kanssa voi rentoutua, niin minulle se toimii. Jotkut syövät suklaata ja minä juon sen oluen. Ja se pari siideriä ei tarkoita kaikille känniä. Itselläni on se rajana että kun alkaa haukotuttamaan niin en juo enempää. Ai niin. Join muuten jouluaterialla lasin punaviiniä. Lapset oli hereillä vielä... o.O
Ko terkkari sanoi että keskioluttakin voi juoda.
Sinällään ei minun tarvitse puolustella, mutta sitä maitoa ei herunut edes yhdelle syöntikerralle, enkä sen juomisen jälkeen aamullakaan imettänyt. Itse asiassa taisin vasta pari kuukautta jälkeenpäin tajuta että olisin voinut jatkaa sitä imettämista tuon jälkeen..
Mä en enää jaksa selittää kellekään tätä asiaa.
Jos juot alkoholia ja imetät, niin se on yksi veeitun lysti. Piste.
Ja jos juot alkoholia bileissä, ei tarvitse pumpata seuraavana aamuna. Alkoholia on yhtä paljon joka ikisessä elimistösi kudoksessa. Piste. Se ei pumppaamalla häviä.
Mutta nyt taas kaikki wannabeparasmammat- käräjille.
Imettäkää, nauttikaa alkoholia (jos haluatte), mutta ennenkaikkea nauttikaa elämästä!
vauvamme tuossa lattialla ja mulla viiniä lasissa:)
nautin elämästä ja niin tekee vauvanikin:)
Pari siideriä on kyllä ihan sama kuin limua vetäisi illan, paitsi jos on raskaana niin sit ei tietenkään.
vielä karmeempaa on jos äiti imettää ottaneena (ei niitä todellisia seurauksia voi siitä alkoholin imeytymisestä tietää- edes pienestä määrästä!)
Tuttavani (2 eri pariskuntaa yhdessä) kännäsivät uutena vuotena, kun olivat ensin laittaneet lapset nukkumaan.MUTTA, mitä jos lapsille olisi tullut jostain hätä tai olisi tullut palohälytys tms.AINA-AINA-AINA pitää olla yksi 0-toleranssi aikuinen siltä varalta, jos jotain sattuu!
Vesi, maito, kaakao, mehu jne. on PALJON vaihtoehtoisia hyviä juomia alkoholin sijaan!
ja minulla on mehua lasissa. Ja niin täälläkin nautitaan elämästä ja uskon, että niin tekee myös vauvanikin. Itse en siihen viinilasia tarvitse, kuten ei myöskään lapseni.
vauvamme tuossa lattialla ja mulla viiniä lasissa:) nautin elämästä ja niin tekee vauvanikin:)
koska tietääkin aiheesta jotain. Otapa sinäkin selvää niin voit höllätä pipoa:)
Mut näköjään olenkin! Joo,kaikkien ei ole pakko juoda niitä kännejä ja parin juoman jälkeen kykenee huolehtimaan lapsista. Itsekin join äsken lonkeron ja meillä on vauva, 9kk jo, mutta kuitenkin. Mutta minä en imetä. On aivan käsittämätöntä, että näin moni juo huoletta alkoholia ja imettää!
No, jos tämän asian ymmärtämättömyys tekee musta tiukkiksen, sitten olen sellainen.Mutta ei tulisi mieleenkään juoda yhtään alkoholia imettäessä. Sitä maitoakin voi heruttaa alkoholittomalla oluella. Niin minulle neuvottiin.
koska tietääkin aiheesta jotain. Otapa sinäkin selvää niin voit höllätä pipoa:)
Mut näköjään olenkin! Joo,kaikkien ei ole pakko juoda niitä kännejä ja parin juoman jälkeen kykenee huolehtimaan lapsista. Itsekin join äsken lonkeron ja meillä on vauva, 9kk jo, mutta kuitenkin. Mutta minä en imetä. On aivan käsittämätöntä, että näin moni juo huoletta alkoholia ja imettää! No, jos tämän asian ymmärtämättömyys tekee musta tiukkiksen, sitten olen sellainen.Mutta ei tulisi mieleenkään juoda yhtään alkoholia imettäessä. Sitä maitoakin voi heruttaa alkoholittomalla oluella. Niin minulle neuvottiin.
alkoholista tiedetään tämä: se erittyy äidinmaitoon. mitä muuta siitä tarvitsee tietää?!
alkoholista tiedetään tämä: se erittyy äidinmaitoon. mitä muuta siitä tarvitsee tietää?!
Se alkoholi kun erittyy siihen maitoon. Antaisitko lapsellesi puol pulloa vinkkua tuttipullosta?
Tässä taas vuoden "paras" viesti, voin antaa jo palkinnonkin (=tonkka viiniä:)), vaikka vuosi vasta aluillaan...
Vai luuletko tosissasi, jos juot (ai niin, sinä et varmaan juo, koska se on niin helvetistä) pullon tai puolikkaan viiniä, niin veressäsi/maidossasi ym. on sellainen ~ 15 % alkoholia?
Tässä taas vuoden "paras" viesti, voin antaa jo palkinnonkin (=tonkka viiniä:)), vaikka vuosi vasta aluillaan... Vai luuletko tosissasi, jos juot (ai niin, sinä et varmaan juo, koska se on niin helvetistä) pullon tai puolikkaan viiniä, niin veressäsi/maidossasi ym. on sellainen ~ 15 % alkoholia?
vai missä kohtaa tuossa väitetään noin? no, tämä ketju on opetanu ainakin mulle paljon.jos alkoholin juominen imetysaikana on ok,eipä voi odottaa,että ymmärtää mitään muutakaan.uskomatonta...
jossa on alkoholia esim. 0,2 promillea, niin vauva saa alkoholia vähemmän kuin d-vitamiinitipoista.
Tässä taas vuoden "paras" viesti, voin antaa jo palkinnonkin (=tonkka viiniä:)), vaikka vuosi vasta aluillaan... Vai luuletko tosissasi, jos juot (ai niin, sinä et varmaan juo, koska se on niin helvetistä) pullon tai puolikkaan viiniä, niin veressäsi/maidossasi ym. on sellainen ~ 15 % alkoholia?
vai missä kohtaa tuossa väitetään noin? no, tämä ketju on opetanu ainakin mulle paljon.jos alkoholin juominen imetysaikana on ok,eipä voi odottaa,että ymmärtää mitään muutakaan.uskomatonta...
Jos vauva juo muutaman desin maitoa jossa on alkoholia esim. 0,2 promillea, niin vauva saa alkoholia vähemmän kuin d-vitamiinitipoista.
Miettikää tätä, vauhkot.
Jos ette kirveelläkään juo edes yhtä siideriä imettäessä, niin kai te muuten turvaatte vauvanne terveyden elämän joka saralla? Rokotatteko? Annatteko lääkkeitä? Entäs kännykkäsäteily? Lapsi ei saa lisättyä sokeria tai suolaa ennen murrosikää? Einekset on myrkkyä ja väri- ja lisäaineita pystytte myös välttämään? Lapsi matkustaa autossa ainakin kouluikään saakka selkä menosuuntaan? Voiko mitenkään olla mahdollista, että se yksi lasi valkkaria ei ehkä kuitenkaan vahingoita sitä lasta peruuttamattomasti?
Ja minusta kyllä rehellisestikin imettävä äiti antaa parempaa ravintoa lapselleen (vaikka ottaakin silloin tällöin puolikkaan siiderin), kuin korviketta antava äiti. Tämä vain sille, joka uhosi täällä, että ei ikinä joisi, jos imettäisi...