Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meinasin kuolla tänään vaikka lääkäri oli vieressä.

Vierailija
07.01.2011 |

Mulle laitettiin tänään CVK eli kestokanyyli kaulalaskimoon???.

Kesken toimenpiteen mulle tuli tunne, etten enää saa happea ja saturaatiomittari alkoi huutamaan.

Onneksi hoito oli lähellä, vaikkakaan tositilanteessa tuskin olis auttanut.

Ottivat varalta röntgenkuvan, jotta varmistuisi ettei kyseessä ollut verenkiertoon päässyt ilmakupla.

Selvisin säikähdyksellä ja lääkäri arveli, että hengitysvaikeuteni syynä ei ollut ilmakupla verenkierrossa, vaan toimenpidettä jännittäessäni saamani paniikkihäirikohtaus.

Ei kiva tilanne kun tuntee tukehtuvansa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällasiako munkin potilaat niillä läppäreillään kirjoittelee...?

Vierailija
2/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpolla hengiltä saa. Mikäpä pahan tappaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että et sä siihen itse paniikkihäiriökohtaukseen kuole. Et sä meinannut kuolla vaikka sitten niin oisit tuntenutkin. Otsikkosi on pahasti virheellinen.

Vierailija
4/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivan korvauksen kun sairaalassa tappoivat minut hoitovirheeseen.

Vierailija
5/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ylipäätään menit tohon operatioon?

Vierailija
6/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällasiako munkin potilaat niillä läppäreillään kirjoittelee...?

niin ne tekee, valitettavasti.

Lääkärin syy muuten sekin on jos tuntee kuolevansa (paniikkihäiriökohtauksessa)..

Vierailija
7/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika moni on kuollut vaikka lääkäri vieressä

Vierailija
8/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä lekurikaan ollut 100% varma siitä että kyseessä oli paniikkikohtaus, koska röntgenkuvan kumminkin otatti.

No, oonpahan tätäkin kokemusta rikkaampi.

Vierailija
9/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten aiemmin sanottiin, paniikkihäiriöön ei voi kuolla.

Vierailija
10/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan olisit pyörtynyt.

Ja saanko olla utelias ja kysyä mikä kestokanyyli kaulalaskimoon ja miksi?

Vierailija
11/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin puhdas virheellinen.

Vierailija
12/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenkiertoon pääsee happikupla siksi että lekuri viiltää mun kaulalaskimoa auki ja tunkee sinne tippakanyylin.

Ja nyt ainakin mun tipaton tammikuu meni vituiksi.

Vierailija
13/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä henki lähde siitäkään. Että yksi happikupla? Jaa-a..

Niin ja tiedon lähde: anestesialääkäri (HUS).

Vierailija
14/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipulääkkeitä mm. oxynormia niin paljon kuin antavat, niin en ehkä osaa otsikkoja tässä pilvessä täydellisiksi muotoilla.

Ja cvk laitettiin, koska antibioottit on kuivattaneet mun verisuonet ja hoitsut ei jaksa kuunnella kanyylia suoneen laitettaessa enää mun vittusaatanan hokemista, kun anestesialekurikaan ei saa kanyyliä ilman mun kiroilua laitettua.

Ja paniikkikohtaus oli lääkkeitä pihtaavien hoitsujen vika, pyysin kyllä diapamia esilääkkeksi ennen toimenpidettä, mutta kuspäät eivät antaneet.

Vierailija
15/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

thorax-röntgen, jotta nähdään, että katetri on oikeassa paikassa. Ei röntgen kuvalla mitään ilmakuplia nähdä.

Vierailija
16/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxynormille väkevä peukku täältä!

Vierailija
17/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mun ei tartte pyytää kourallista unilääkettä eikä rauhoittavia kun oottelen että milloin se happikupla päätyy mun sydämeen.

Googlen käyttö pitäis kieltää, ettei ihminen pääse itselleen itse diagnooseja tekemään.

Ja kohta taas pyydän ruiskullisen Oxynormia ja siihen päälle ilta panacodit päälle, niin ilta menee mukavassa pöllyssä.

Vierailija
18/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä silloin ensimmäisellä kerralla mitään röntgenkuvaa oteta. Sen muistan, vaikka olin silloinkin kipulääkepöllyssä.

Vierailija
19/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuuta. Menin yks elokuun lopun ilta OYSiin hoidattamaan sääriluumurtumaani ja siitä asti olen ollut sairaslomalla.

Nyt on cvk kaulassa, jalkaan tehty ihonsiirto ja toisessä sääressä 1,5cm syvä kraateri kun koivessa pesivää bakteeria on yritetty saada pois.

Ens viikolla ehkä kotiin jos jään hoidosta huolimatta henkiin.

Jos et ole pahasti sairas OYSiin joutuessa, olet sitä taatusti sieltä lähtiessä.

Mutta jos menetän liukastumisen takia toisen jalkani, olen kiitollinen, koska pääsen lopultakin työkyvyttömyyseläkkeelle kun ei eläkepapruja kerran psykiatrin antamien diagnoosien avulla ole vielä tullut.

Mikäs mulla, haluan jäädä henkiin jotta kulutan vakavasti masentuneena jalkapuolena loppuelämäni mahdollisimman paljon verorahoja.

Ja minä en ole lääkkeistä riippuvainen, olen lahjoittanut omassa kassissani lojuneet diapamit huonekaverilleni, joka haluaa pysyä koko ajan pikkupöllyssä joko kipulääkkeillä tai pameilla. Huonekaverini on 39v alkoholisti.

Mulla on epävakaa persoonallisuushäiriö, mutta se diagnoosi kuuluisi huonekaverilleni, minä olen häneen verrattuna erittäin tasapainoinen ihminen, vaikka välillä vittua lääkäreille ja hoitsuille haistattelenkin.

Vierailija
20/44 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. henkilökuntaan kuuluva.