Meinasin kuolla tänään vaikka lääkäri oli vieressä.
Mulle laitettiin tänään CVK eli kestokanyyli kaulalaskimoon???.
Kesken toimenpiteen mulle tuli tunne, etten enää saa happea ja saturaatiomittari alkoi huutamaan.
Onneksi hoito oli lähellä, vaikkakaan tositilanteessa tuskin olis auttanut.
Ottivat varalta röntgenkuvan, jotta varmistuisi ettei kyseessä ollut verenkiertoon päässyt ilmakupla.
Selvisin säikähdyksellä ja lääkäri arveli, että hengitysvaikeuteni syynä ei ollut ilmakupla verenkierrossa, vaan toimenpidettä jännittäessäni saamani paniikkihäirikohtaus.
Ei kiva tilanne kun tuntee tukehtuvansa.
Kommentit (44)
keskuslakimotkatetrin laiton jälkeen.
T. Röntgenhoitaja
koska minulta ei ensimmäisen cvk:n jälkeen otettun keuhkokuvaa. Kiitos tiedosta, heti maanantaina yhteys potilasasiamieheen.
että mulla on paniikkihärö, muuten ei eläkepapruja kertalaakista irtoa, vaan joudun ensin jollekin vitun kuntoutustuelle.
Jos nyt ylipäänsä tällä hoidon tasolla jään sairaalareissusta henkiin.
"Ken tästä käy, saa kaiken toivon heittää". Ei hirveästi luottamusta henkilökunnan ammattitaitoon herätä sekään että päivystyksen vahtimestarista kirurgin dosentiksi edennyt lekuri pesee kätensä vastuusta sanomalla potilaalle, että hengissä selviäminen ei ole lääkärien käsissä, vaan yläkerran isännän.
Juu, uskovainen olen, poikieni nimet ovat Jesse ja Jere.
Toivottavasti mulle puhkeaa tästä stressistä myös paniikkihäiriö, se diagnoosi yhdistettynä jo olemassa oleviin takaa mulle sata varmasti kansaneläkkeen ja vapauttaa mm. elatusvelvollisuudesta ja opintolainarästeistä.
ap