Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi absolutismi herättää negatiivisia tunteita? Varsinkin lähipiirissä?

Vierailija
07.01.2011 |

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistia pidetään varmaan hauskanpitoon kykenemättömänä. Ja oletko itse joskus ollut seurassa jossa yksi ei juo? Aluksi on vähän nihkeä olo, että hänellä ei ole hauskaa. Se kyllä menee ohi siinä vaiheessa kun promillemäärä kohoaa ;)

Vierailija
2/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät sen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, ollut jo 8 vuotta. Ja aluksi kaikkosi osa kavereista, no tiedämpähän ainakin ketkä ne todelliset kaverit on! Kuitenkin juhlin muiden mukana, mutta en pode seuraavan päivän krapulaa vaan nautin jo heti aamusta päivästä. Monet ovat sanoneet, siis ne ketkä sivät mua tunne vaan näkee vaan juhlissa, että ompa toi jurrissa kun noin tanssii :) Osaan siis pitää hauskaa selvinpäin, ja on todella hassua ettei joku näin voi tehdä. Mielestäni ne ihmiset jotka tarvitsevat viinaa hauskan pitoon, omaavat huonon itsetunnon...Mutta kukin tyylillään, tämä on VAAN mun linja enkä tuomitse niitä jotka juovat.

Hyvää vuoden alkua :)

Vierailija
4/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ymmärtänyt miksi juomattomuudestaan pitää pitää meteliä?! miksi pitää toitottaa olevansa absolutisti, jättäis vaan juomatta ja sillä selvä. niin minä teen eikä asia ole ollut kenellekään ongelma.

Vierailija
5/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä ymmärtänyt miksi juomattomuudestaan pitää pitää meteliä?! miksi pitää toitottaa olevansa a, jättäis vaan juomatta ja sillä selvä. niin minä teen eikä asia ole ollut kenellekään ongelma.

Onko se metelin pitämistä juomattomuudesta, jos kieltäytyy drinksusta tai juo siiderin sijasta limua? Toi on juovien tekosyy mollata absoja, kukaan tuntemistani absolutisteista ei tee itse numeroa juomattomuudestaan.

Vierailija
6/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaan juo, ja tarjottaessa kieltäytyy kohteliaasti niin ei siinä mitään. Mutta jotkut toitottavat sitä absolutismiaan ja tuovat selvästi esille että alkoholinkäyttö on heistä halveksuttavaa - myös se kohtuukäyttöä että juo esim. siiderin saunan jälkeen tai 1-2 lasia viiniä aterian yhteydessä. Kokemusta on kummankinlaisista absolutisteista, ekat ei herätä mitään tuntemuksia, toiset ovat ärsyttäviä.

Vierailija
7/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskalla myöntää ongelmajuomistaan pitävät absolutisteja saarnaavina...

Vierailija
8/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voin tosin taas vedota raskauteen mutta normitilassa oli yhtä tuskaa olla illanvietoissa missä toiset juo. Ei sillä etteikö mulla olisi ollut kivaa myös selvinpäin, vaan sillä että se ei tuntunut menevän muiden jakeluun.

Ensin sitä juotavaa tarjotaan nätisti, kun kieltäydyn niin jäädään suu auki. Sitten tarjotaan joatin toista alkoholipitoista ja kun sanon etten halua alkoa niin alkaa se taivastelu ja kysely että miksi, miksi? Sitten yhdessä mietitään että mikähän olis sellanen alkoholipitoinen juoma jota voisin juoda, keksitään drinksuja joissa ei maistu alko jos se maku siinä häiritsee ja jne.

Sitten kun jossain vaiheessa unohtuu tämä juomattomuuteni niin aina kun ajaudun kahdenkeskiseen keskusteluun jonkun kanssa niin alkaa se kysely että "niin mikä toi juttu kun sä et juo. Poltatko sä sit jotain? Kyllä sä voit mulle sanoa.."

Tulee todella turhautunut olo ja menee fiilis koko illanvietosta. Yleensä pyrin viettämään aikaa sellaisten ihmisten kanssa jotka ei itsekään juo tai ovat niin läheisiä ystäviä että tietävät että en nyt vaan vedä niitä lärvejä.

Joitakin tietysti saattaa häiritä se että olen joskus kyllä käyttänyt alkoholia eivätkä ymmärrä että nyt en enää käytä. Koin vain itse että en tarvitse kyseistä ainetta kehooni rentoutuakseni tai ylipäänsä.

Vierailija
9/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat kerrankin olla hauskoja, rentoja ja avoimia. Absolutistit rajoittavat remuamista. Lopetimme kutsumasta aikoinaan opiskeluaikoina juhliin niitä, jotka eivät ymmärtäneet kunnon bilettämisen päälle, koska kännissä on hauskempaa kun ei tarvitse miettiä, miten toi yksi selväpäinen kokee sen typeryyden. Absolutistilla oli myös taipumus aina kommentoida tohelointiamme. Se ei ollut kivaa.

Olen ihan aikuinen ihminen ja vieläkin minusta on ihan hauskaa pari kertaa vuodessa kunnon kännit ja remuta baarissa tyttökavereiden kanssa. Tanssia ja hölmöillä ja olla kerrankin vapaa aikuisen vastuusta. Absolutisti ei oikein sovi siihen mukaan, koska baarissa remuamisen idea on se, että remutaan baarissa ja ollaan kuin ellun kanat. Jos joku ei halua käyttäytyä niin, mitä iloa on ottaa se mukaan?

Vierailija
10/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törmännyt sitten melkein vain näihin paheksuviin ja tosiaankin asiasta meteliä pitäviin.Jos juomaa tarjottaessa pitää alkaa luennoida siitä kuinka kauan on ollut absolutisti, on se jo metelin pitämistä. Jos vaan kieltäytyy drinksusta tms. asia ihan fine, näin itse toimin. Totta sekin ettei kaikki ehkä sitä vaan hvyäksy vaan jatkavat jankkausta tms. Joskus harvoin kun mulle joku alkaa päätä asiasta aukoa, sanon vaan asian olevan mun oma päätös ja sillä selvä.

Vierailija
11/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yleensä taustalla joku syy olla juomatta. Lapsuuden kokemukset tai se ettei alkoholi sovi tai vastaava. Tai esimerkiksi menneisyyden alkoholiongelmat. Syystä riippuen suhde alkoholiin on eri. Jos alkoholi ei itselle sovi, niin silloin henkilö harvoin saarnaa muille, mutta jos syynä alkoholiongelmat itsella tai lähinpiirissä, niin asenne yleensä aika tuomitseva.

Vierailija
12/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei heilauta minua. Kukin tavallaan ja esim. alkoholistin absolutismin luulisi jokainen ymmärtävän.

Olisiko kyse siitä, että yleensä kaikki ääripäät ovat outoja, oli kyse ihan mistä vaan. JA sitten se, että moni absolutisti ei jätä vain ottamatta vaan saarnaa sanomaansa ja ei hyväksy muidenkaan juomista. Tunnen sellaisen, joka ei hyväksy edes yhtä saunakaljaa kenellekään muullekaan. se voi olla jo rasittavaa.

Vierailija
13/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kanssa voi olla rennommin kun ne eivät odota alkoholitarjoilua eikä kännäämisiä.

Itse olen alkoholin erittäin satunnainen käyttäjä, tyyliin puoli pulloa siideriä joka toinen vuosi.

Vierailija
14/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat kerrankin olla hauskoja, rentoja ja avoimia. Absolutistit rajoittavat remuamista. Lopetimme kutsumasta aikoinaan opiskeluaikoina juhliin niitä, jotka eivät ymmärtäneet kunnon bilettämisen päälle, koska kännissä on hauskempaa kun ei tarvitse miettiä, miten toi yksi selväpäinen kokee sen typeryyden. Absolutistilla oli myös taipumus aina kommentoida tohelointiamme. Se ei ollut kivaa.

Olen ihan aikuinen ihminen ja vieläkin minusta on ihan hauskaa pari kertaa vuodessa kunnon kännit ja remuta baarissa tyttökavereiden kanssa. Tanssia ja hölmöillä ja olla kerrankin vapaa aikuisen vastuusta. Absolutisti ei oikein sovi siihen mukaan, koska baarissa remuamisen idea on se, että remutaan baarissa ja ollaan kuin ellun kanat. Jos joku ei halua käyttäytyä niin, mitä iloa on ottaa se mukaan?

Sulla on jäänyt joku teinivaihde päälle.

Vierailija
15/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat olla lapsia muutaman kerran vuodessa, koska on aika raskasta olla äiti, vaimo, pomo ja aina fiksu, viisas ja pidättyväinen. Joskus harvoin on ihan hauskaa olla ihan teini ja tanssia jalat rikki riehakkaassa porukassa.

Vierailija
16/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä itse pidän viineistä kovasti ja voi sanoa, että "harrastan" niitä, mutta en humaltumismielessä. Jos absolutisti alkaa katsoa mua nenänvarttaan pitkin ja suhtautuu niin, että olettaa minun olevan vain alkoholin vaikutusten perässä, loukkaannun. En itsekään juo viinaa, eli joskus olen samoilla linjoilla absolutistin kanssa. Mutta kaikki juominen ei ole humalahakuista! Jos absolutisti ei korosta omaa asennettaan eikä suhtaudu ylemmyydentuntoisesti, se on ihan ok. Mieluummin absolutisti kuin juoppo kuitenkin.

Vierailija
17/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä jotai "ismejä" omaksuneet ihmiset ovat vaan niin hurahtaneita siihen omaan juttuunsa, että eivät tajua olla saarnaamatta asiasta. Tämä ei koske vain absolutismia, vaan myös kaikenlaisia ruokavalioita (viime aikojen muotihömpötys karppaus on pahimmasta päästä), uskontoja, harrastuksia...

Vierailija
18/67 |
07.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskalla myöntää ongelmajuomistaan pitävät absolutisteja saarnaavina...

ehkäpä tässä on ainakin yksi syy?

Vierailija
19/67 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistina voin olla vapaa, uppoutua täysin hetkeen, musiikkiin, tanssia hyppiä nauraa, baarissa myös. kaikki luulevat että olen humalassa. Ja olen enemmän elossa kuin koskaan, varsinkin jos vertaa aikaan jolloin join alkoholia.

Vierailija
20/67 |
24.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan sen takia että monet luulee että absolutisti pitää itseään parempana ihmisenä kun ei juo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan