mistä voi johtua monen tunnin hurja huimauskohtaus??
lääkärissä käyty,pään tt-kuvaus tehtiin,mitään ei löytynyt.
eli en saanut vastausta,mikä aiheutti kohtauksen.
kuulemma täytyy mennä herkästi takaisin,jos uusii.... todella kannustava loppulauselma lääköriltä:(
Kommentit (24)
Äidilläni tuli flunssan jälkitautina, kesti jonkin aikaa, eikä sille kai mitään voi tehdä. Se ei kuitenkaan ole mitenkään vaarallista.
alkoholinkäyttö, niskaseudun lihasjännitys, verenpaineen heittely... Ei-vaarallisia syitä on oikeasti useita.
Mites olisi tasapainoelimen vaurioituminen?
ei ole vakavaa, mutta inhottavaa, varsinkin jatkuessaan viikkoja. Mutta luulisi lääkärin nyt tuotakin epäilleen, jos oireet yhtään täsmäisivät.
ja vieläkin silloin tällöin. tuo aamullinen pitkä huimauskohtaus ei ollut sellaista.
esim. istuin, ja katselin pikkumattoa;se ikäänkuin pyöri silmissä?!
sekä en pystynyt nousemaan ylos, enkä kävelemään,koska maailma pyöri,ja kävelin "vinoon"...suoraan kävely ei onnistunut.
pelottava kokemus.
ap
niskaseudun lihasjännitys
En pystynyt kävelemään enää suoraan. Fysikaalinen hoitosarja oikeiden jumppaliikkeiden kanssa auttoi.
lääkärissä se oli 151/90. ..vai 95.... jompikumpi.
ap
niskaseudun lihasjännitys
En pystynyt kävelemään enää suoraan. Fysikaalinen hoitosarja oikeiden jumppaliikkeiden kanssa auttoi.
on ennestään jo niska/hartia-jumitusta,mutta voisiko uusia työ oireilla noin nopeasti ja rajusti;
työ nimittäin on tavaran nostelua kasvojen edestä juuri hartiakorkeudelta,satoja kertoja päivässä....olen tiskari,ja tyhjennän tiskejä tarjottimilta...
ap
Siinä kohtauksessa usein tulee myös pahoinvointia, korvan sairaus, ja kuulo heikkenee pikkuhiljaa. Korvalääkäri tekee testin, sitten tiedät!
Siinä kohtauksessa usein tulee myös pahoinvointia, korvan sairaus, ja kuulo heikkenee pikkuhiljaa. Korvalääkäri tekee testin, sitten tiedät!
ja toisten mielestä olen vaan yliherkkä kuuloni suhteen.
tuota se lääkärikin kyseli,heikkenikö kuulo,oliko paineen tuntua korvassa. ei ollut.
ap
veikkaisin myös sitä. Siinä on kiertohuimausta, joka kestää pitkään.
sekä en pystynyt nousemaan ylos, enkä kävelemään,koska maailma pyöri,ja kävelin "vinoon"...suoraan kävely ei onnistunut.pelottava kokemus.
ap
se asentohuimaukseksi diagnosoitu oli sellaista, että esim. kylkeä kääntäessä alkoi huone kieppumaan.
Tai vaikkapa makuulleen mennessä kieputti, ei pystyssä ollessa. Ja välillä tosiaan pitkää käytävää kävellessä tuntui kuin lattia olisi ollut kalteva, ja törmäsin jatkuvasti vasemmanpuoleiseen seinään.
Jonkin ajan kuluttua saattoi mennä sitten ohi, mutta seuraavana päivänä taas. Tätä tosiaan jatkui jonkun viikon.
Lääkäri antoi mulle jotain ohjeita, joiden mukaan mun olisi pitänyt kieriä (siis ihan oikeasti, hoitona on kieriä tietyllä tavalla puolelta toiselle, jotta ne hituset pääsee siellä korvassa liikkeelle), mutta en mä tiedä teinkö mä niitä sitten tarpeeksi ja oikein ylipäänsä, vai menikö ohi itsekseen.
oireet samanlaiset kuin siskollani eli ensin migreeniä vuosia (satunnaisesti) ja sitten huimauskohtauksia. Siihen on olemassa lääkitys, joka helpottaa todella nopeasti. Itse sairautta se tosin ei poista.
lääkärissä se oli 151/90. ..vai 95.... jompikumpi.
ap
<a href="http://www.apu.fi/artikkeli/asentohuimaus-saikayttaa" alt="http://www.apu.fi/artikkeli/asentohuimaus-saikayttaa">http://www.apu.fi/artikkeli/asentohuimaus-saikayttaa</a>
osui kohdalle;
-kireät niska-hartiaseudun lihakset,
-"marjastus"-asento huimaa minua,
-korkeat paikat saavat huimauksen/pahan olon,
-keinuminen ei tule kuuloonkaan,saati karusellit tai muut härvelit,
-autossa en voi lukea,
-autossa matkustajan alan voida helposti pahoin.
ap
ei se mitään ota,jos ei annakkaan:)
ap
ja nyt eikuin päätä ravisuttamaan:D
kiitos kaikille.
ap
Tai ainakin itse diagnosoin sen sellaiseksi. Meni ohi sillä kieriskelyllä.
Sukulaistädillä on pitkiä huimauskohtauksia ja ovat migreeniä kuulemma. Lääkkeet auttaa.