Vähänkö ärsyttävä kaverin 4-vuotias tyttö
sanoo mm. näin: "...kun mä oon niin kaunis..." tai "mä oon niin hyvä..." jne. Tainnut äitinsä kehua lasta vähän liikaa :-( Miten saisi tuolle lapselle taottua päähän että noin ei saa sanoa, tai voi tulla vähän vanhempana hankaluuksia.
Kommentit (19)
että äitis on valehdellut. Sä mikään hyvä ja kaunis oo.
Nelivuotiaat vaan ovat sikahyviä ja mielettömän kauniita. Kuuluu asiaan ja on ihan normaali lapsi.
Kyllähän noin voi sanoa :-), se tasottuu sitten vanhemmiten.
Meillä aikoinaan nyt jo yli kaksikymppinen esikoinen ohitti nelivuotiaana peilin matkalla pesemään naamaansa (oli käsketty naama pesulle, koska naama oli likainen). Pysähtyi peilin kohdalle, katsoi peliin, huokaisi ihastuneena ja totesi "mä olen kyllä niin kaunis likaisenakin" :-D.
Ihan normaalilla itsetunnolla varustettu tyttö tuosta kasvoi.
kun olet kateellinen 4- vuotiaalle?
Et voi sietää kun pieni tyttö sanoo olevansa hyvä jossain, tai olevansa kaunis? Miten sinä oikein omat lapsesi kasvatat, vaikka olisikin hyvä jossain, ei sitä saa mainita? Rauhotuhan nyt, tytölle kasvaa hyvä itsetunto ja iloinen luonne:)
Jokainen lapsi on paras, kaunein ja ihanin oman vanhemman silmissä. Näin jokainen lapsi kokee, että kaikilla on sama oikeus olla maailman tärkein omassa perheessään. Kehu kasvattaa lapsen itsetuntoa ja terve itsetunto on paras lahja, mitä lapsi voi kotoa saada. Etkö sinä kehu omaa lastasi? Ota ihmeessä mallia kaveristasi!
T. KM
ja varmaan oikeassakin
anna asian olla. hänen äiti kasvattaa hänet. sinä kasvatat omasi
"mä oon kauniimpi kuin te!"
No kyllä se itsetunto on sittemmin laskenut kuin lehmän häntä.
Mä sanoisin,,että niin ootkin, tosi ihana ja halaisin sitä :)
Onpas kummallista suhtautumista, kun lastakin jolla on tollaisia ajatuksia, pitäisi latistaa.
Minä oon opettanut omat lapsenikin noin :D
Mun 12 veekin saattaa sanoa, että mä olen todella hyvä. Hitto, niinhän se onkin.
ton ikäsen KUULUUKIN kehua itseesä! kuuluu kehitykseen!
mun mielestä on niin hyvä juttu,että pienet lapset pitävät itseään hyvänä,kullä se itsetunto kerkeää saamaa myöhemmällä iällä ihan tarpeeksi!
ton ikäsen KUULUUKIN kehua itseesä! kuuluu kehitykseen! mun mielestä on niin hyvä juttu,että pienet lapset pitävät itseään hyvänä,kullä se itsetunto kerkeää saamaa myöhemmällä iällä ihan tarpeeksi!
Voittaa isänkin voimamietjutuitta.
anna lapsen olla iloisen täydellinen :)
Kyllä hän puutteensa ja vikansa pian tulee huomaamaan ilman sinun apuasikin.
Suomessa on jo ihan liikaa "Mä en osaa mitään ja mä oon tällainen rumakin"-säälinhakijoita.
Miten typerä voi aikuinen olla, jos haluaa takoa kaverin 4-vuotiaalle jotain päähän? Haloo, kyseessä on pieni lapsi!!! Itse olet jotenkin vinksahtanut, kun tuollaista mietit.
sanoo mm. näin: "...kun mä oon niin kaunis..." tai "mä oon niin hyvä..." jne. Tainnut äitinsä kehua lasta vähän liikaa :-( Miten saisi tuolle lapselle taottua päähän että noin ei saa sanoa, tai voi tulla vähän vanhempana hankaluuksia.
Se on NELJÄ vuotias. Tietty jos olet sitä mieltä että tämän tytön valistaminen on juuri sinun tehtäväsi etkä muutakaan konstia keksi, niin karju sille pää punaisena elämän faktoja niin kauan että tyttö itkee ja oppii toistelemaan olevansa huono ja ruma.
Äitinä minä ainakin tuen lasteni positiivista minäkuvaa ja toivon, että se säilyy elämässä mahdollisimman pitkälle. Kyllä se siperia valitettavasti meitä kaikkia opettaa jossain vaiheessa joka tapauksessa. Aloittaja ei taida pikkulapsista ihan hirveästi kokemusta omata, tai sitten on omakin itsetunto jo hyvissä ajoin muserrettu.
että ymmärrän ap:ta. Itseänikin ärsyttäis jos jonkun lapsi kehuis itseään koko ajan.
Tuo seikka tietysti muuttaa asian, jos se kuuluu normaaliin kehitykseen. Mutta eihän tuommoistakaan voi tietää, jos ei ole itsellä lapsia.
latistettu suomalaiseen tyyliin, jesss! Pinnat kaverisi tytölle ja hänen vanhemmilleen.