Kaupan kassaneitinä minua ärsyttää oikeastaan vain yksi asia
Ja se on se, kun asiakas menee jo sinne päätyyn pakkaamaan ostoksia ennen maksua. Tämä ärsyttää siksi, että noin 95 prosenttia näistä pakkaajista pakkaa vielä yhden tai kaksi tavaraa (tai enemmän) sen jälkeen, kun olen kaikki tuotteet piipannut ja hinnan kertonut. Sit laitetaan vielä yksi tavara nopeesti, ja sit aletaan kaivaa kortteja/rahoja esiin.
Miksei niitä rahoja voisi kaivella jo valmiiksi ja mennä sit pakkaamaan? Ja tulla HETI maksamaan, kun on maksun aika? Joo, nyt varmasti vähintään viisi mammaa tulee kertomaan kuinka juuri noin toimiikin, mutta miksi sit minun kokemus on, että suurin osa ei toimi noin?
Kommentit (70)
Nimittäin kukaan kassalla työskentelevä ei nimitä itseään kassaneidiksi. Se on muiden käyttämä nimitys vrt. pankkineiti.
Nimittäin kukaan kassalla työskentelevä ei nimitä itseään kassaneidiksi. Se on muiden käyttämä nimitys vrt. pankkineiti.
kassaksiko sitä pitäisi itseään kutsua? Se jos mikä on jo kielellisesti päin helvettiä.
Kassoja jotka ei osaa lajitellä tuotteita ettei ne murskaannu. Ei ole edes vaikeaa! T ent kassa joka lajitteli
kanssa samoilla linjoilla. Ei kannata ottaa joka asiasta liikaa stressiä.
Persvakohikeen ja ahdistavaan tunteeseen auttaa usein kun varaa enemmän aikaa, positiivisen asenteen, eikä pienoisesta laihduttamisesta tai sopivan kokoisista vaatteistakaan ole haittaa.
sanomaan ettei ole ostanut kyseisiä ostoksia ja haluaa rahat takaisin, niin siinä vaiheessa kassaneiti on syyllinen, koska ei voi todistaa että hän on tarkistanut henkkarit, koska ei ole itse loppuosaa merkinnytkään.
Lain mukaan sitä ei saa itse kirjoittaa, muuten hyvä :)
ei sitä itseasiassa kiellä. Maksuliikennesopimuksetkaan eivät sitä kiellä. Se on ihan sama kuka sen loppuosan siihen kirjoittaa, kunhan kassatyöntekijä henkkareista varmistaa henkilöllisyyden.Ja sirukorttiaikakaudellahan tästäkin päästään toki eroon.
ihan ilman kortteja; jos asioin samassa kaupassa, myyjät kyllä tuntevat minut.
sanomaan ettei ole ostanut kyseisiä ostoksia ja haluaa rahat takaisin, niin siinä vaiheessa kassaneiti on syyllinen, koska ei voi todistaa että hän on tarkistanut henkkarit, koska ei ole itse loppuosaa merkinnytkään.
Kassatyöntekijä ei voi muutenkaan todistaa nähneensä henkkareita, vaikka olisi ne numerot siihen itse kirjoittanutkin.
Rahojaan takaisin hakevan kannattaa kuitenkin varautua siihen, että asiasta syntyy rikostutkinta. Ensimmäisenä epäillään asiakasta itseään, jonka vastuulla homma joka tapauksessa on 150 euroon saakka jos korttia ei ole ilmoitettu kadonneeksi.
kassaneidiksi vain tällä palstalla.
Ja ei, älkää kirjoittako sitä loppuosaa itse, mä joudun sen joka tapauksessa kirjoittamaan uudestaan. Meillä kassa- ja rahaohjeessa, joka on meille pyhä raamattu, sanotaan, että asiakas EI KOSKAAN MISSÄÄN TILANTEESSA kirjoita loppuosaa itse. Sen tekee kassaneiti. Joten minä kirjoitan sen siihen sit uusiksi, jos asiakas sen kirjoittaa. Tuo jos joku saa minut näkemään punaista, että asiakas sen itse laittaa. Joten pahoittelen avausta, olihan niitä muitakin asioita jotka ärsyttää.
ap
ja sitten menen laittamaan ne 5 kassillista tavaraa hyvin hitaasti kasseihin. Siinäpä kassaneiti hidastaa tahtia, jotta muiden asiakkaiden ostokset mahtuvat hihnalla eteenpäin.
asiakkaana minua erityisesti arsyttaa se, kun seuraavan asiakkaan tavaroita aletaan piippaamaan, ennen kuin mina olen omistani selviytynyt.
yksi asia minua kanssa vaivaa, tosin ei kovin useasti, mutta se etta ruokaa on esim kauheat maarat ja asiakas ottaa yhden muovikassin...sitten kassalta ilmatteeksi kinutaan lisaa kasseja :P (toki huomaavainen asiakas antaa vaikka sen 10sent) siita.
joku taalla kyseli, etta miksi se tyontekijaa haittaa jos joku on hidas? rupesin vaan miettii etta vielako kassoja "tarkkaillaan" tyyliin kuinka monta tuotetta vedat minuutissa jne?
rupesin vaan miettii etta vielako kassoja "tarkkaillaan" tyyliin kuinka monta tuotetta vedat minuutissa jne?
aloilla mitataan työntekijöiden tehokkuutta ja tehokkuudessa olevia pullonkauloja, tavalla tai toisella.
Pakkaan niitä ostoksia sen takia, että ellen pakkaisi, ärsyttäisi kassaneitiä ja seuraavaa asiakasta se ostosvuori jonka perään ei mahdu muiden ostoksia. Sitten olisin se liian hidas pakkaaja, jota katsotaan kulmia kohotellen ja jonka vanukkaita ja terveyssiteitä työnnetään mielenosoituksellisesti kohti laarin päätä.
Ja perkule, minä vielä seuraan kassaa silmä kovana ja olen taatusti kassalla sillä siunaamalla, kun viimeinen ostos on piipannut. Joskus olen lätkäissyt kortitkin jo valmiiksi kassaneidin eteen ja sanonut, että laitan nämä tähän jo valmiiksi. Seuraan toki myös, ettei kukaan niitä siitä kerää parempiin taskuihin.
Joten mitä voin tehdä enemmän?
Kyynel.
tarkista henkilöllisyyttä yli 50€:n ostoksissa ja kortti on sattunut olemaan väärällä henkilöllä.
Ainut keino todistaa, että kassaneiti on tarkistanut henkkarit, on kassaneidin itse merkitsemä henk.tunnuksen loppuosa. Ei sitä tarvitse sen kummemin todistaa, riittää kun sen on itse merkinnyt :)
Kassatyöntekijä ei voi muutenkaan todistaa nähneensä henkkareita, vaikka olisi ne numerot siihen itse kirjoittanutkin.Rahojaan takaisin hakevan kannattaa kuitenkin varautua siihen, että asiasta syntyy rikostutkinta. Ensimmäisenä epäillään asiakasta itseään, jonka vastuulla homma joka tapauksessa on 150 euroon saakka jos korttia ei ole ilmoitettu kadonneeksi.
tarkista henkilöllisyyttä yli 50€:n ostoksissa ja kortti on sattunut olemaan väärällä henkilöllä.
Ainut keino todistaa, että kassaneiti on tarkistanut henkkarit, on kassaneidin itse merkitsemä henk.tunnuksen loppuosa. Ei sitä tarvitse sen kummemin todistaa, riittää kun sen on itse merkinnyt :)
todistapa sitten että olet sen itse merkinnyt, jos asiakas väittää että hän ei ole ostosta tehnyt. Jos sotu on oikea ja se on kuitissa, lähtökohtaisesti oletetaan että henkkarit on tarkistettu.
Jos asiakas ei ole korttiaan kuolettanut ja kadonneeksi ilmoittanut, on erittäin epätodennäköistä että tekijä olisi joku muu.
Ja tuo tekstisi oli jo kaikessa käsittämättömyydessään niin ristiriitainen, että sitä kannattaa ehkä vähän itsekin miettiä:
"Ainut keino todistaa, että kassaneiti on tarkistanut henkkarit, on kassaneidin itse merkitsemä henk.tunnuksen loppuosa. Ei sitä tarvitse sen kummemin todistaa, riittää kun sen on itse merkinnyt :)"
..ainut keino todistaa..ei sitä tarvitse sen kummemmin todistaa.
Niin.
Vaikka se olisi omin käsin kirjoitettu, se ei tarkoita sitä että ne henkkarit on nähty.
Luojalle kiitos siitä, että sirukorttien kautta tämä pelleily loppuu.
kassaksiko sitä pitäisi itseään kutsua? Se jos mikä on jo kielellisesti päin helvettiä.
Kassaneiti jos mikä on halventava nimitys
kassaneidiksi vain tällä palstalla. ap
Kassaneiti jos mikä on halventava nimitys
puhutaankin kassatyöntekijöistä. Kassa on taas jotain ihan muuta.
Miksi muuten ne henkkarit tarkistetaan ja loppuosa merkitään? Ja jos on henkkarit merkitty kuittiin oikein, niin poliisi ja pankki uskoo kassahenkilön ne myös tarkistaneen.
Ja olen joutunut joskus etsimään pankille kuitteja ja poliisien kanssa selvittelemään asiaa. Onneksi kassahenkilö oli tarkistanut henkkarit ja se oli merkitty kuittiin, muuten olisimme olleet korvausvelvollisia.
todistapa sitten että olet sen itse merkinnyt, jos asiakas väittää että hän ei ole ostosta tehnyt. Jos sotu on oikea ja se on kuitissa, lähtökohtaisesti oletetaan että henkkarit on tarkistettu.Jos asiakas ei ole korttiaan kuolettanut ja kadonneeksi ilmoittanut, on erittäin epätodennäköistä että tekijä olisi joku muu.
Ja tuo tekstisi oli jo kaikessa käsittämättömyydessään niin ristiriitainen, että sitä kannattaa ehkä vähän itsekin miettiä:
"Ainut keino todistaa, että kassaneiti on tarkistanut henkkarit, on kassaneidin itse merkitsemä henk.tunnuksen loppuosa. Ei sitä tarvitse sen kummemin todistaa, riittää kun sen on itse merkinnyt :)"
..ainut keino todistaa..ei sitä tarvitse sen kummemmin todistaa.
Niin.
Vaikka se olisi omin käsin kirjoitettu, se ei tarkoita sitä että ne henkkarit on nähty.
Luojalle kiitos siitä, että sirukorttien kautta tämä pelleily loppuu.
Ovatpa olleet sitten Arkadianmäellä ahkeria.