Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassaneitinä minua ärsyttää oikeastaan vain yksi asia

Vierailija
06.01.2011 |

Ja se on se, kun asiakas menee jo sinne päätyyn pakkaamaan ostoksia ennen maksua. Tämä ärsyttää siksi, että noin 95 prosenttia näistä pakkaajista pakkaa vielä yhden tai kaksi tavaraa (tai enemmän) sen jälkeen, kun olen kaikki tuotteet piipannut ja hinnan kertonut. Sit laitetaan vielä yksi tavara nopeesti, ja sit aletaan kaivaa kortteja/rahoja esiin.

Miksei niitä rahoja voisi kaivella jo valmiiksi ja mennä sit pakkaamaan? Ja tulla HETI maksamaan, kun on maksun aika? Joo, nyt varmasti vähintään viisi mammaa tulee kertomaan kuinka juuri noin toimiikin, mutta miksi sit minun kokemus on, että suurin osa ei toimi noin?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä mättää? Jos ihminen pakkaa tavaroita, ei siinä samassa koko ajan välttämättä huomaa milloin kaikki tavarat on koneella. Maksun ehtii kyllä hoitaa, varmasti.

Töissä olevalle kassaneidille tässä ei ole mitään ongelmaa.

Jos en palkkaisi tavaroita ennen käsittelyä jono seisoisi ja kauan. Syynä, että seuraavien tavarat ei enää mahtuisikaan mihinkään. Minulla näet menee pakatessa aikaa, kkun ostan kerralla aina niin paljon. Olen suurperheellinen ja käyn kaupassda vain 2krt/viikko.

Pakaten valmiiksi se jono on taatusti vähemmän odottava.

Ja tiedätkö kassaneiti, sinut on palkattu asiakaspalvelijaksi, ei valittamaan asiakkaista!

Vierailija
22/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seuraavan asiakkaan tavarat mahtuvat siihen loosiin vuorostaan.

Jos vaan odotan siinä, että pääsen maksamaan enkä yhtään pakkaa ostoksiani, niin sitten saa seuraava asiakas ja kassa molemmat odotella kun pakkaan ostokseni. Siinä menee paljon kauemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei suinkaan tarkoita, etteikö hän välittäisi asiakkaista. Ehei, päinvastoin: hän tahtoo että asiointi olisi kaikille sujuvampaa ja siksi pyytää muistamaan tietyt jutut (rahat valmiiksi jne.). On aika ikävää ettei kassa saa edes mielipidettään sanoa ilman että joku "palauttaa maan pinnalle"! Meidän työ on kuitenkin henkisesti aika rankkaa, ikäviä asiakkaita piisaa vähän joka kaupassa. Milloin huoritellaan, käydään päälle, kysellään ilkeästi asioista joita ei myyjäkään aina tiedä ja sitten saa haukut päälle. :( Itse en ota nokkiini helposti, mutta kassan töitä harjoittelevana koen että kannattaisi joskus pysähtyä kuuntelemaan jos kassan puolelta tulee pyyntö- hänellä on kuitenkin ns. ensiluokkainen näkymä siihen palvelutapahtumaan ja mikä olisi voinut sujua siinä ripeämmin/paremmin...jos asiakas itse ei kestä kritiikkiä tai välitä muista ihmisistä (vrt. "siinähän seisovat, näkevät että mun ostokset on isot"), se on taas hänen oma ongelmansa eikä liity kassan asiakaspalveluhalukkuuteen mitenkään.

Vierailija
24/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten muovikassi menee liukuhihnan väliin ja tavarat pakkautuvat tiukasti yhteen.

Vierailija
25/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parkkikuitin, kaupan kortin, maksukortin ja henkkarin, ja menen sitten pakkaamaan. Sirukorttimaksutapauksessa jemmaan kortin käsilaukun sivutaskuun, josta saan sen nopeasti. En takuulla hidasta ketään, päin vastoin nopeutan kun osa kamoista on pakattu jo maksun hetkellä.

Kauppa voisi värvätä kassienpakkaajia samaan tapaan kuin USAssa on sinne kassan loppupäähän, vaikka koululaisia.

Vierailija
26/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin yleensä jätän koko kortin / kortit kassalle ja menen pakkaamaan. Sitten kun on maksun aika, huikkaan että "pankki, kiitos" ja menen kuittaamaan.

Maksupäätteillä ei tietenkään toimi.

Vierailija
27/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati korttia! Jotain rajaa sentään. Siitähän ne olisi vaikka seuraavan asiakkaan helppo näpistää...

Vierailija
28/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän teen just noin. Tosin yleensä en hätäpakkaa vielä muutamaa, mutta aina en ole kortti ojossa.

Hyvä että on av, miten muuten olisin tiennyt toimivani ärsyttävästi. Myyjät eivät suoraan tietääkseni ole neuvoneet oikeaoppiseen kassakäytytymiseen.

Vierailija
29/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla eläkeläiset saa rauhassa kassalla jutella vaikka on jonoa mutta meillä suomessa sitä katsotaan kieroon. En ymmärää tätä kiirettä. JOO, joutuu jonottamaan/odottamaan, mitä sitten?

parhaimmillaan kaksi eläkeläistä tulee peräkkäin kassoille, juttelee koko ajan, ensimmäinen ei yritäkään pakata kamoja kassiin vaan odottaa että toinenkin pääsee läpi, sitten jätetään tavarat siihen päätyyn ja lähdetään kaikessa rauhassa palauttamaan kärryjä.

Kärryn palautuksen jälkeen sitten pakataan tavarat ja ihmetellään kun jonossa olevilla on niin kauhia kiire.

Mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa.

Vierailija
30/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassan päädystä korttejaan/rahojaan ja minun pitäisi taipua sinne asti ottamaan/antamaan ne.

Ei siinä, jos se olisi yksi tai kaksi kertaa päivässä, mutta kun teet sitä epäergonomista liikettä kymmeniä kertoja päivässä, niin selkä-niska-hartiaseutu huuttaa halleluujaa :(

Vierailija
31/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalainen tietää itse parhaiten, miten ne ostokset pakataan ja se pakkaajana ehkä kauankin toiminut ihminen "ei osaa" pakata ;).

t. kaupan alan totuus

Vierailija
32/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se ole kassan syy.

Tämä kysymys ap:lle.

Vierailija
33/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtekää sinne kauppaan ajtuksella: siellä jonotetaan, muut eivät toimi samoin kuin minä ja vaikka olisi 5 min nopeammin (kun kaikki maksaisi heti tikkana) ulkona kaupasta niin se ei paranna elämääni mitenkään.

Vierailija
34/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta kenenkään aika ei ole niin kortilla, että tarvitsisi oikeasti hermostua, jos joku kaivelee rahojaan hitaanpuoleisesti. Mihin teillä on kiire? Neljän seinän sisään telkkaria katsomaan!

Käykää joskus katsomassa kuinka homma toimii Etelä-Euroopassa. Siellä kaivellaan rahoja puoli päivää ja joka kerta kassa vielä kysyy, että löytyisikö nyt kumminkin vielä kaksisenttinen ja sitten sitä taas kaivellaan. Eikä ketään haittaa.

Vierailija
35/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kortit valmiiksi etsittynä. Läväytän ne heti käteen kun kysytään, ja kirjoitan vielä itse henkilötunnuksen loppuosankin kuittiin.

Logistisesti pidän itseäni unelma-asiakkaana.

Vierailija
36/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:kassaneiti

P.S. Maltti on valttia ja hymyllä pärjää koko työvuoron

Vierailija
37/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassan läpi, ja ihan siitä syystä että muuten kaikki herkästi rikkoutuvat ovat muussina siellä hihnan päässä. VAikka laitan painavat ensin jne. Jätän pankkikortin kassan eteen tasolle ja kun hän viimeisen tavaran vetäisee, huikkaan että laita pankikorilla ja siinä välissä ehtii hyvin kävellä kuittaamaan maksun. Usein ehdin pakata lähes kaiken, enpä ole tulppana siellä hihnan toisessa päässä. Minua taas kassoissa ärsyttää, kun eivät voi liikuttaa sitä hihnaa eteenpäin että saisi ladottua tavaroita hihnalle. Vaikka olisi puoli metriä tyhjää niin eivät voi laittaa hihnaa päälle.

Vierailija
38/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kortit valmiiksi etsittynä. Läväytän ne heti käteen kun kysytään, ja kirjoitan vielä itse henkilötunnuksen loppuosankin kuittiin.

Logistisesti pidän itseäni unelma-asiakkaana.

Vierailija
39/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseni kanssa, ehdinkö pakata kaikki ennen maksua:). kolme kassia meni eilenkin!

Vierailija
40/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sitä ei saa itse kirjoittaa, muuten hyvä :)

ei sitä itseasiassa kiellä. Maksuliikennesopimuksetkaan eivät sitä kiellä. Se on ihan sama kuka sen loppuosan siihen kirjoittaa, kunhan kassatyöntekijä henkkareista varmistaa henkilöllisyyden.

Ja sirukorttiaikakaudellahan tästäkin päästään toki eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän