Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassaneitinä minua ärsyttää oikeastaan vain yksi asia

Vierailija
06.01.2011 |

Ja se on se, kun asiakas menee jo sinne päätyyn pakkaamaan ostoksia ennen maksua. Tämä ärsyttää siksi, että noin 95 prosenttia näistä pakkaajista pakkaa vielä yhden tai kaksi tavaraa (tai enemmän) sen jälkeen, kun olen kaikki tuotteet piipannut ja hinnan kertonut. Sit laitetaan vielä yksi tavara nopeesti, ja sit aletaan kaivaa kortteja/rahoja esiin.

Miksei niitä rahoja voisi kaivella jo valmiiksi ja mennä sit pakkaamaan? Ja tulla HETI maksamaan, kun on maksun aika? Joo, nyt varmasti vähintään viisi mammaa tulee kertomaan kuinka juuri noin toimiikin, mutta miksi sit minun kokemus on, että suurin osa ei toimi noin?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan mene pakkaamaan vaan odotan ja maksan, sit pakkaan. siihenhän tunkee muuten joku maksupaikalle ja pitää hätyytellä pois. ja se vie aikaa.

Vierailija
2/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tyttöni on kesät kaupankassalla ja puhuu just päinvastaista kuin sinä :) Minä menen jo maksupaikalle, ennenkuin viimeinen tuote on piipattu, tietty!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tyttöni on kesät kaupankassalla ja puhuu just päinvastaista kuin sinä :) Minä menen jo maksupaikalle, ennenkuin viimeinen tuote on piipattu, tietty!

Mutta kyllä ne harvassa on, jotka tulee jo valmiiksi maksamaan, suurin osa mättää vielä pari tavaraa ja tulee vasta sit.

ap

Vierailija
4/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi joskus harvoin, jos on poikkeuksellisen paljon tavaraa, mutta yleensä on vain 2 suurta kauppakassisllista, niin ne ehtii kyllä hyvin pakata maksun jälkeenkin. Sillä aikaa, kun kassaa piippaa tuoteita, minä kaitsen lapseni sinne hihnan päähän seisomaan ja siirrän kärryt sinne ja saatan avata kassit valmiiksi.

Jos mä kävisin siinä vielä pakkaamaan, niin ehtisin laittaa ehkä kolme tuotetta kassiin ja pitäis koko ajan kytätä, että koska kassa on valmis ja siinä kiireessä edes takas heiluessa tiputan jotain jne... Usein meillä on kyllä koko perhe kaupassa, että mies jää maksamaan ja minä menen pakkaamaan ja karjumaan lapsille ;)

Vierailija
5/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseä asiakkaana ärsyttää kans tommoset. Kun usein on vaunuilla liikenteessä, niin pitää jättää tilaa sille edelliselle, että mahtuu siihen maksamaan ja seuraava tönii ostoskärryillä perseeseen.

Ja sit nää, jotka ei voi millään uskoa, jos kortti ilmottaa, et ei oo katetta. Sit hirveen vänkäämisen jälkeen kaivavat käteistä lompakosta.

Vierailija
6/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset syyllistyy tähän usein. Koko jono odottaa että frouva saa pakatuksi ja sitten vasta kaivelee rahojaan. Eilen eräs nainen lapsineen kiilasi "kun hänellä on vain nämä pari karkkipussia", asiakkaat tekivät tilaa. No totta, ostoksia oli vähän- mutta niitä rahoja kaiveltiinkin sitten toista minuuttia ja meinasi jäädä kymmenestä sentistä kiinni että ostavatko vai eivätkö (oli sanaton pakko maksaa nimenomaan käteisellä)...takana oleva asiakas antoi sitten puuttuvan kolikon ja seurue pääsi jatkamaan matkaansa.

Vierailija
7/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kyseessä ei ole mikään nopeus- ja tehokkuusennätysten rikkomiskisa.

Vierailija
8/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet siellä vaan töissä.

Vierailija
9/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina todella paljon ostoksia. Jos toimisin noin kun ap kertoo, en silti hidastais yhtä paljon kuin nyt. Kassat ei saa vedettyä seuraavien tavaroita kun mun ostokset tukkii koko kassapöydän. Mutta pakkaan vain osan silti ja siirryn maksamaan ajallani. Olen huomannut että muita asiakkaita ärsyttää enemmän se kassa kuin minä, vaikka kassan vika ei olekaan se että ei voi survoa seuraavien ostoksia mihinkään :-D.

Vierailija
10/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lompsa levällään, maksan kun on sen aika ja siirryn kaikessa rauhassa pakkaamaan.

Ei ole mun ongelmani että kassa menee tukkoon, eipähän ainakaan tarvitse kassaneidin odotella mun maksamistani =)

Vierailija
11/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet siellä vaan töissä.

Jono seisoo ja sitten siellä on joku joku vetää herneen nenään ja syyttää kassaa.

T:Entinen kassa

Vierailija
12/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tosiaan änkee aina joku jo tilalle..vois ens kerralla kysyy "et sä maksat nää vai?

Vierailija
13/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan mene pakkaamaan vaan odotan ja maksan, sit pakkaan. siihenhän tunkee muuten joku maksupaikalle ja pitää hätyytellä pois. ja se vie aikaa.

Kyllä siinä maksajan paikalla aina mulla tilaa olisi.

Vierailija
14/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassaneiti ei osaa päästää hihnalle niitä tavaroita, niin ettei ostokseni mene lyttyyn ja kyllä laitan aina painavat ekana.

Aikoinaan oli kaupassa n.15 vuotta töissä ja voin sanoa, että työskentely onnistuu niin, ettei asiakkaan ruokia tarvi murskata.

T.Mestari myyjä.

Vierailija
15/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen pakkaamaan tavarat samalla kun niitä lyödään kassaan. Joskus minullekin käy niin, että kassa on valmis ennenkuin olen ehtinyt kaivaa lompakon jne. MUTTA niissäkin tapauksissa mielestäni hidastan vähemmän kuin odotellessani maksamista JA liukuhihnan täyttyessä ja kenties tukkiutuessa tavaroistani.

Vierailija
16/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen pakkaamaan tavarat samalla kun niitä lyödään kassaan. Joskus minullekin käy niin, että kassa on valmis ennenkuin olen ehtinyt kaivaa lompakon jne. MUTTA niissäkin tapauksissa mielestäni hidastan vähemmän kuin odotellessani maksamista JA liukuhihnan täyttyessä ja kenties tukkiutuessa tavaroistani.

mielestäsi. Siinä kun kaivat lompakkoasi, ei homma eli jono etene mihinkään. Kaikki odottavat kun kaivat lompakkoa. Jos taas olet jo maksanut ja laari on vielä täynnä, voi kassaneiti alkaa jo piippailemaan seuraavan tavaroita, hihnan voi pysäyttää ja tavaroita kasata siihen hinnan alkuun, ja kun laari tyhjenee voi hihnan taas käynnistää. Näin homma etenee koko ajan eikä pysähdy siihen, kun joku ääliö kaivelee sitä lompakkoaan.

Vierailija
17/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en mene pakkaamaan, täytyy kassan laittaa niitä toistensa päälle ja se liukuhihna painaa niitä kasaan ja tiputtelee yli laitojen. Usein en ehdi pakata kuin pari tuotetta, kun siihen hihnalle nostamiseen menee jo se oma aikansa. Kun olen maksanut, kassa ei voi laittaa seuraavaan asiakkaan tuotteita, koska omani on valloittanut koko tilan. Siinä sitten odottelevat, että tämä rouva saa tehtyä tilaa.

Ärsytti muuten sellainen kassa, joka pokkana heittää seuraavan asiakkaan tuotteet siihen mun ostosten päälle. KUn ostan ostoskärryllisen, en voi muistaa ihan joka tavaraa, ja se seuraavakin saattaa viipyä maksamassa, joten sinä aikana tietenkin voi jokin tavara eksyä mun kasseihin. Kiva niitä sitten vielä purkaa ja etsiä... :( Olen kuitenkin maksava asiakas, joka ostaa paljon. Toimin niin nopeasti kuin pystyn pakkaamisessa. Jos kassaneiti (/-rouva) joutuu hetken huilimaan, niin voi kauhistus! Ja saa niitä tavaroita tulla avuksi pakkaamaan, ettei tartte siinä vaan tylsistyneenä odotella ja katsella muiden asiakkaiden nyrpeitä naamoja ( mitäs tulette sen asiakkaan perään, jolla on ostoskärryllinen kamoja, valitkaa toinen kassa, jos ette ehdi odotella tai tulkaa avuksi pakkaamaan!!!)

T. Pari kertaa kuussa kaupassa käyvä.

Vierailija
18/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaivan maksuvälineet jo käsille ennen kuin menen pakkaamaan. Maksupisteelle pyrin takaisin siten, että olen siellä jo ennen kuin viimeinen tuote on luettu.

Vierailija
19/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kaupasta löydy työntekijöitä pakkaamaan mun puolestani niitä tavaroita. Ensin pakotetaan asiakas palvelemaan joka mutkassa itseään, ja sitten kehdataan "asiakaspalvelijan" ominaisuudessa vinkua, että palvelun laatu on huonoa. Käsittämätöntä keskustelua - mahdollista vain Suomessa.

Vierailija
20/70 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näetteköhän te sitä siellä jonossa vai luuletteko te että pakkaan enkä maksa heti?

Kassa näkee mutta entä te muut siellä jonossa.

En kyllä ymmärrä mikä kiire ihmisillä on joka paikassa varsinkin täällä Suomessa. Muualla eläkeläiset saa rauhassa kassalla jutella vaikka on jonoa mutta meillä suomessa sitä katsotaan kieroon. En ymmärää tätä kiirettä. JOO, joutuu jonottamaan/odottamaan, mitä sitten?