Hauku / kehu Turkua! Harkitsen muuttoa ;)
Kommentit (43)
meri lähellä, lyhyet välimatkat, ruotsinlaivoilla pääsee kätevästi Tukholmaan/Ahvenanmaalle, toimiva keskusta. Ikea löytyy ihan naapurista, sopivan kokoinen kaupunki, myös vanhaa rakennuskantaa säilynyt jonkin verran, kohtuuhintaiset asunnot.
Huonot puolet: poliitikot ja niiden älyvapaat päätökset, huono työllisyystilanne.
tamperelaista,heillä kun murre tulee vahvana läpi sekä puheessa että kirjoittamisessa. Mikä on sinun määritelmäsi tyhmyydelle?
"kehut" miten tamperelaisten (huom. pienellä kirjaimella) murre tulee puheesta läpi? Tyhmyys senkun tiivistyy... ps. olen itse Tampereen naapurista kotoisin, joten todellakin olen tavannut tamperelaisia. Veljenikin asuu siellä =D
tamperelaista,heillä kun murre tulee vahvana läpi sekä puheessa että kirjoittamisessa. Mikä on sinun määritelmäsi tyhmyydelle?
"kehut" miten tamperelaisten (huom. pienellä kirjaimella) murre tulee puheesta läpi? Tyhmyys senkun tiivistyy... ps. olen itse Tampereen naapurista kotoisin, joten todellakin olen tavannut tamperelaisia. Veljenikin asuu siellä =D
että kun joku kirjoittaa kirjakielen ja oman murteensa sekotusta,niin millä pystyt väittämään tässätapauksessa tyhmäksi?
Niin ja et vastannut kysymykseen.Määrittele tyhmyys.Kerro millainen ihminen on tyhmä.Omin sanoin.
että kun joku kirjoittaa kirjakielen ja oman murteensa sekotusta,niin millä pystyt väittämään tässätapauksessa tyhmäksi?
Niin ja et vastannut kysymykseen.Määrittele tyhmyys.Kerro millainen ihminen on tyhmä.Omin sanoin.
Kyse ei ollut kirjakielen tai murteen sekoituksesta vaan siitä että ei osaa kirjoittaa edes sanaa tamperelainen.
että kun joku kirjoittaa kirjakielen ja oman murteensa sekotusta,niin millä pystyt väittämään tässätapauksessa tyhmäksi? Niin ja et vastannut kysymykseen.Määrittele tyhmyys.Kerro millainen ihminen on tyhmä.Omin sanoin.
Kyse ei ollut kirjakielen tai murteen sekoituksesta vaan siitä että ei osaa kirjoittaa edes sanaa tamperelainen.
paljon pahempiakin kirjoitusvirheitä kun ison kirjaimen puutumine.Menetkö joka ketjuun haukkuun tyhmäksi jos tulee kirjoitusvirhe?
Eli kirjotusvirhe = tyhmä.Aha.
Pienet on sullakin ongelmat elämässä.
Ai niin, Turkuhan onkin suomen perseensilmä:DD
että kun joku kirjoittaa kirjakielen ja oman murteensa sekotusta,niin millä pystyt väittämään tässätapauksessa tyhmäksi? Niin ja et vastannut kysymykseen.Määrittele tyhmyys.Kerro millainen ihminen on tyhmä.Omin sanoin.
paljon pahempiakin kirjoitusvirheitä kun ison kirjaimen puutumine.Menetkö joka ketjuun haukkuun tyhmäksi jos tulee kirjoitusvirhe?
Eli kirjotusvirhe = tyhmä.Aha.
Raajojen puutumisesta olen kyllä kuullut ja jopa kokenut sen mutta en kirjaimen...
Ai niin, Turkuhan onkin suomen perseensilmä:DD
http://www.kookas.fi/articles/read/5435
Iso vai pieni alkukirjain?
kysytty kun kehu/hauku Turkua.Vastasin.
Mitä vitun kieltä tuo muka on?? mitä se s-kirjain on tuohon perään työnnettävä?? työnnelkää sinne anuksiinne sitä tavaraa ja opetelkaa turkkulaiset puhumaan ihmisten kieltä!
Mitä vitun kieltä tuo muka on?? mitä se s-kirjain on tuohon perään työnnettävä?? työnnelkää sinne anuksiinne sitä tavaraa ja opetelkaa turkkulaiset puhumaan ihmisten kieltä!
Turkulaiset lyhentää sanoja (tiedoksesi)
kysytty kun kehu/hauku Turkua.Vastasin.
Sen lisäksi kiinnittää huomioita pisteen ja välimerkin jälkeen tulevaan väliin.-> Tähän tapaan.
Niin ehkä sustakin kunnon turkulainen saadaan tehtyä.
ja opettele RUÅTSIA
Ruotsia ei tarvitse sen enempää kuin muissakaan suomalaisissa kaupungeissa.
Mitäpä kommentoisi...
Ihan nätti kaupunki jossa järkevä vuokrataso (omistusasunnoista en tiedä, mutta kaipa menee suht samassa suhteessa) ja toimiva, edullinen julkinen liikenne. Kaupunginosien välillä suurta eroa, mutta jos vähän etsii minne muuttaa niin on sieviä, siistejä ja idyllisiä kaupunginosia. Ydinkeskusta, erityisesti kauppatorin tienoo rauhatonta aluetta. Hammaslääkäreihin pitkät jonot, oikeastaan vähän kaikkialle jonot paljon pidemmät kuin nykyisessä pikkukaupungissamme. Neuvolat mukavia, päiväkodeissa ihan hirveitä ja aivan ihania (olen tehnyt sijaisuuksia ja nähnyt paikkoja joihin en lastani suostuisi laittamaan). Minusta ihmiset olivat suht ystävällisiä ja herkästi juttelevia, verrattuna esim Hämeeseen.
Itse kaipasin rauhallisempaan ja pienempään kaupunkiin, mutta samalla jouduin hankkimaan auton... Vaikka nykyinenkin kaupunki on noin 50 000 asukkaan, niin kaupungin julkinen liikenne valtava järkytys Turun systeeminen ja hintojen jälkeen.
Turku on ihan kiva! Oon paljon käyny siä kaverin luona ja sanosin että kaikki kaupungit pn kivoja paitti Helsinki...yäk.
"kehut" miten tamperelaisten (huom. pienellä kirjaimella) murre tulee puheesta läpi?
Tyhmyys senkun tiivistyy...
ps. olen itse Tampereen naapurista kotoisin, joten todellakin olen tavannut tamperelaisia. Veljenikin asuu siellä =D