Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehu ja hauku Mäntsälää! Harkitsemme taloa

Vierailija
05.01.2011 |

Anttilan asuinalueelta, eli kertokaapa, millaista aluetta se on, koulut, päivähoito, palvelut jne.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ikinä asuneet Mäntsälässä.

Eli vireä maalaispitäjä, josta lyhyt matka sekä paakaupunkiseudulle että Lahteen. Kasvaa huimaa vauhtia, palvelut eivät aivan pysy perässä, mutta esim. kouluasiat paremmin kuin monessa muussa vastaavassa kunnassa. Päivähoito tukossa, koska niin paljon lapsiperheitä vuosittain muuttaa kuntaan, ettei mitkään ennusteet sitä osaa ennakoida.

Sisäänlämpiäväksi tuppukyläksi Mäntsälää ei voi sanoa, koska yli puolet asukkaista on muuttanut muualta. Tai sitten sinne on muuttanut aika sisäänpäinlämpiävää porukkaa.

Kaupat jne. ihan samaa tasoa kuin vaikka Järvenpäässä, vaikka Cittaria ei vielä ole. Löytyy Seppälä ja pizzerioita ja nuorisolle huoltoasemia luuhattaviksi.

Vierailija
22/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla pitää mennä joka paikkaan. Kaksi autoa oltava. Ei kulje julkiset. No junahan sinne menee, mutta jollain ilveellä pitää sinne asemalle raahautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole juuri mitään mielikuvia, mutta olisi nopea ajaa lahdentietä töihin ja saisimme sieltä kivankokoisen uudehkon ok-talon, etelämpänä joutuisimme tyytymään rivariin tai vanhaan ok-taloon.

ap

Vierailija
24/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär ajelutti meitä ajoimme Myrskylän ohi, näytti ihan kuolleelta kylältä. Sanoinkin en vois asua tuolla.

Vierailija
25/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskylän ohi? No se on paljon pienempi paikka kuin Mäntsälä.

Vierailija
26/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo lähes samanaikaa pääkaupunkiseudulla. Mikään mahti maailmassa ei saisi muuttamaan sinne takaisin. Omat vanhempani asuvat siellä edelleen joten aika usein tulee siellä käytyä. Palvelut on tosi onnettomat ja itseä ärsytti aina kun kaikki tiesi toistensa asiat.

On toki siitä hieman kasvanut mutta tuppukylään yhdyn myös minä...ei ikinä enään sinne. Me kaikki lapset 3kpl muutimme muualle.

Vierailija
27/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Mäntsälässä Anttilan alueella 14 vuotta. Mäntsälä on paikkana ihan syvältä, sisäänpäinlämpiävä paikka, kuten joku aiemmin jo totesikin, päivähoito takkuaa, koulut täynnä, neuvola ylikuormitettu...kaikki tämä liian nopean kasvutahdin vuoksi. Muita puutteita ehdottomasti liian pienissä tiloissa kituuttava kirjasto sekä uimahallin puute - iänkaiken kylässä asuneet ihmiset vastustavat sitä henkeen ja vereen. Melkein joka asiaa varten pitää lähteä muualle, koska täältä ei sa mitään tai sitten jos saa, hinnassa on vähintään 20 euron "Mäntsälä-lisä" muualta ostettuun samaan tuotteeseen verrattuna (tältä syksyltä esimerkkeinä vaikkapa tietokoneen nettisuojausohjelma sekä talvikengät). Mutta Anttila on alueena erittäin kiva ja viihtyisä. Ihmiset siellä ovat suurimmaksi osaksi muuttaneet muualta, mikä selittää ystävällisyyden naapureita kohtaan. Ulkoilumaastot hyvät, alueella ihana päiväkoti, kävelyetäisyydellä asemalta (1km). Mitään palveluja täällä ei ole, vaikka esim. elintarvikekioskin tulosta on puhuttu viimeiset 10 vuotta - tai no, kirjastoauto taitaa tätä nykyä käydä kerran kahdessa viikossa ja jäätelöauto ainakin kesäisin... :)

Vierailija
28/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrskylän ohi? No se on paljon pienempi paikka kuin Mäntsälä.

ei kumpikaan sytyttäny. Ei näkyny Vireniä eikä Mikkosia.

Vierailija
29/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat muuttaneet Mäntsälään muualta. Itse en pelkää paikan pienuutta, koska palvelut kuitenkin löytyvät Järvenpäästä 25 min. automatkan päästä ja isompi kaupunki Lahti on n. 45 km:n päässä. Kait sieltä nyt ruokakaupat löytyy? Ja voihan sitä tehdä ruokaostokset työmatkalla muualta. Mitä Mäntsälässä voi harrastaa?

ap

Vierailija
30/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kai siellä elää voi :P

Vierailija
31/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että Mäntsälä on ihan kiva pieni paikkakunta jos viettää peruselämää, johon ei sisälly hirveästi baarielämää ja kulttuuririentoja. Peruspalvelut ovat saatavilla. Lapsilla on suht hyvä paikka kasvaa. Junalla ja bussilla pääsee. Jos haluaa shoppailemaan, on Jumbot ja Itikset kaukana mutta ei mahdottoman matkan päässä. Meillä Mätsälä oli yksi varteenotettavista vaihtoehdoista, mutta talo löytyi sitten kuitenkin muualta.

Olen seurannut Mäntsälän touhua reilun kymmenen vuotta ja mielestäni kehitys on mennyt parempaan suuntaan!

Vierailija
32/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälässä ja kun juurikaan paremmasta ei tiedä ei oo mitään kummempaa valittamista.Juurikin asuntojen hinnat alhasemmat kun pääkaupunkiseudulla.Täällä asuu paljon lapsiperheitä.Palvelut nyt on peruspalveluja,mutta joka suuntaan pääsee kulkemaan julkisilla.Ruokaa täältä saa=) ja perusasioita, mutta vaatteet täytyy hakea muualta...Kouluja/päiväkoteja löytyy.

Harrastusmahdollisuuksiakin on mielestäni ihan hyvin.Tervetuloa vaan!En tiedä sitten millasta muualla asuu mutta en mä kyllä allekirjoita sitä sisään päin lämpiävää,mutta siitä on mielipiteitä monia kuten on ihmistäkin.=)

Vierailija
33/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että koulut/päiväkodit pullottavat Mäntsälässä, johtunee siitä, että sinne ovat muuttaneet hyvin monet vanhoillislestadiolaiset perheet. Kyse on tunnetusti hyvin sisäänpäinlämpiävästä yhteisöstä - kielletäänhän heitä seurustelemasta meidän "syntisten helvettiin menijöiden" kanssa.

Mutta alueena Mäntsälä on suurelta osin rehevän kaunista maalaismaisemaa ja yhteydet niin etelään, pohjoiseen, itään kuin länteenkin ovat erinomaiset. Joten siitä vaan! Ihan hyvä, että sinne muuttaa tavallisiakin perheitä - siis, olettehan tavallinen perhe?

ole ikinä asuneet Mäntsälässä. Eli vireä maalaispitäjä, josta lyhyt matka sekä paakaupunkiseudulle että Lahteen. Kasvaa huimaa vauhtia, palvelut eivät aivan pysy perässä, mutta esim. kouluasiat paremmin kuin monessa muussa vastaavassa kunnassa. Päivähoito tukossa, koska niin paljon lapsiperheitä vuosittain muuttaa kuntaan, ettei mitkään ennusteet sitä osaa ennakoida. Sisäänlämpiäväksi tuppukyläksi Mäntsälää ei voi sanoa, koska yli puolet asukkaista on muuttanut muualta. Tai sitten sinne on muuttanut aika sisäänpäinlämpiävää porukkaa. Kaupat jne. ihan samaa tasoa kuin vaikka Järvenpäässä, vaikka Cittaria ei vielä ole. Löytyy Seppälä ja pizzerioita ja nuorisolle huoltoasemia luuhattaviksi.

Vierailija
34/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiaan päiväkotiin..kotonahan ne 16 lasta hoidetaan, eikö?

Vierailija
35/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näinhän tuo on (vastaus 21:lle), mutta kouluja he kuitenkin käyvät.

Vierailija
36/43 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä googlen karttaohjelma näyttää ajoajaksi Helsingin keskustaan tai vaikkapa Pitäjänmäen suuntaan, on kyllä tosi kaukana todellisuudesta... Nimimerkillä: jos tykkää autossa istumisesta

Vierailija
37/43 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

No mitä haet niin sitä kaikkea miltei löytyy! Ainut että kiinnitän etäisyyksiin hieman huomioita kyllä se aamulla stadiin menee se tunti ja lahten vajaa puolikas autolla matka-ajaksi, vaikuttaa siltä että asunnon myyjät j avälittäjäthieman vääristää noita kulku matkoja ja aikoja..., mutta juna on leppoisisa vaitomalli no tressiä... Uimahallia olemme ruikittaneet jo pitkään ja se tarkoittaa varmaankin yli 20v, mikä naurattaa koko keissiä, laittakaa yksityistä rahaa niinkuin jäähallihankkeeseenkin niin kyllä se siitä lähtee purkautumaan, ihmiset ja kuntalaiiset haluaa omaan altaaseen polstkimaan....Anttilasa päiväkoti lähellä ylä ja alaluokat kulman takana,ja se mikä parasta jos tykkää luonnosta harastuksista niin luontoa on lähelllä ei tarvitse lähteä etsimään...

Vierailija
38/43 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälän työpaikat sijaitsee naapurikunnissa.

Vierailija
39/43 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälä ikään kuin "hävisi" Suomen kartalta silloin, kun moottoritie valmistui eikä kenenkään ollut enää pakko ajaa Mäntsälän läpi.

Vierailija
40/43 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen syntyperäinen mäntsäläläinen, eli olen asunut täällä nuoruuteni. Tiedän että toivoit vastausta ulkoa muuttaneilta, mutta minun oli pakko tulla korjaamaan muutama (provo?) kommentti tästä ketjusta.

Mäntsälä on pienehkö paikka, sitä ei voi kukaan kieltää. Ja tietysti se karsii palveluja - ei kukaan voi olettaa, että 20 000 asukkaan kunnassa olisi samat palvelut kuin esimerkiksi 40 000 asukkaan Järvenpäässä. Oma kokemukseni on vaan se, että Mäntsälä ja Lahti ovat todella paljon miellyttävämpiä asuinpaikkoja kuin Järvenpää.

Mäntsälässä on monitoimihalli jossa on liikuntaa koripallosta sählyyn, kuntosalista (vähän heikonlaisesta kylläkin) jumppiin. Mäntsälässä on ainakin 2 muutakin kuntosalia, jotka ovat todella hyvässä kunnossa.

Kunnallamme ei ole uimahallia, joka on valitettavaa. Mutta se ei johdu "vanhanaikaisten kyläläisten vastustuksesta", vaan yksinkertaisesti siitä, ettei ole rahaa. Kunnallamme taas on hieno jäähalli, ja muutenkin jääkiekko ja jalkapallotoiminta on esimerkillistä. Varsinkin tyttöfutis/-jääkiekko on todella voimissaan Mäntsälässä. Myös skeittiparkki löytyy. :)

Minulla ei ole lapsia, joten en osaa sanoa konkreettisia mielipiteitä esimerkiksi päivähoitopaikoista. Mäntsälään on muuttanut viimeisen 10 vuoden aikana TODELLA paljon lapsiperheitä, joten ruuhkaa saattaa olla odotettavissa.

En ole vielä kertaakaan kokenut oloani turvattomaksi Mäntsälässä: en ymmärrä, miten joku tavallinen, peruskuntoinen ja henkisesti vakaa ihminen kokisi täällä jonkinlaista vahvaa pelkoa. Ilkivalta rajoittaa satunnaisiin rikottuihin pulloihin ja joskus joku amis ajaa liikennemerkin kumoon. Hui kamala. En edes muista, koska Mäntsälässä olisi uutisoitu esimerkiksi raiskaustapauksista tms.

Tämä ei ole mikään sokea puolustuspuhe, vaan minun mielipiteeni Mäntsälästä. Opiskelen tällä hetkellä itse muualla, mutta olen harkinnut vahvasti Mäntsälään muuttoa kun olen lapsentekoiässä. Tänne avattiin juuri uusi Citymarket, ja myös S-market on juuri remontoitu. Vaatekauppoja on muutamia, suurista ketjuista tänne ei ole löytänyt kuin Seppälä.