Pitäis lähteä reissuun, mutta en saa luottokorttia
Mikä neuvoksi? Ei ole velkoja, mutta tulot on pienet. Rahaa on säästettynä ihan hyvä summa, mutta en saa korttia. Vaikeaksi menee. En tykkää ajatuksesta matkustaa käteisen kanssa.
Kommentit (12)
Debitillä olen kyllä pärjännyt ulkomailla, ei tartte luottokorttia.
Auton vuokraaminen on niitä harvoja asioita, joihin ei välttämättä kelpaa debit. Kaikista lentoyhtiöistä en tosin tiedä, voiko nykyisin maksaa debitillä, mutta paljon olen itse lentänyt ilman luottokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Auton vuokraaminen on niitä harvoja asioita, joihin ei välttämättä kelpaa debit. Kaikista lentoyhtiöistä en tosin tiedä, voiko nykyisin maksaa debitillä, mutta paljon olen itse lentänyt ilman luottokorttia.
No autoa en ole tosiaan vuokrannut, mutta debitillä maksanut lennot, hotellit sun muut niin Euroopassa kuin USAssakin.
Jos sinulla on toimiva pankkikortti, jolla on myös mahdollisuus asioida ulkomailla, niin mitään tarvettahan luottokortille sinulla ei välttämättä ole. Pankkikortilla voit tehdä pieniä käteisnostoja kerrallaan, kun vaan varmistat, että automaatti jossa nostoja teet on turvallinen. Pankista saa tarkemmat ohjeet tarvittaessa ulkomailla asiointiin. Voit avata myös erillisen tilin, jonne matkabudjetti summan siirrät ja jättää enempi rahaa sisältävän tilin kortin/kortit luotettavalle henkilölle kotimaahan tai kotiin. Puhelimesta näet sovelluksen ladattuasi melkeinpä reaaliajassa tili(e)si saldot ja mahdolliset väärinkäytöt. Jos matkatavarasi katoavat esim. Puhelimet, passit, pankkikortit yms. Niin yhteys paikalliseen viranomaiseen, joka hoitaa asian eteenpäin. Hyvä on pitää pankkikortissa myös turvarajat käytössä.
Onko siinä joku tuloraja, luulisin kyllä että säännöllinen tulo riittää. Ei tietenkään tonnin tuloilla saa kymppitonnin luottorajaa mutta muuten.
Saksan pankeista saa prepaid luottokortteja jotka toimii kaikkialla. Homma toimii siis niin että siirrät sinne tilille rahaa ja ne lähettää sulle luottokortin jonka käyttövara on tallettamasi summa.
Jouduin tekemään näin kun kävin jenkeissä ja piti saada auto vuokralle eikä visa electron tai välitön maksu jostain syystä kelvannut.
Asenteenmuutos. Hyväksyt asian ja lähdet tai hyväksyt asian ja et lähde. Tai ota pikavippi jos on rahalle tarvetta.
Onpa outoa. Opiskelijakin voi saada luottokortin. Paitsi toki jos on luottotiedot menneet.
Luottotiedot saat takaisin nykyään kuukauden sisään siitä kun maksat rästit pois.
S-pankista sain luottokortin, vaikka tuloni ovat nettona 1100 e.
Vierailija kirjoitti:
Autovuokraamot ovat vain asiakkaan luottokortin perässä, että voivat jälkeen päin veloittaa asiakasta ties mistä ylimääräisistä jutuista. Luottokortin käyttäminen antaa pääsyn tilillesi. Lukekaapas netistä minkälaisia murheita näistä on tullut.
Ainakin Scandia Rentistä sain vuokra-auton ilman luottokorttia, mutta sen maksoi vastapuolen vakuutusyhtiö silloin. Sixt olisi kieli pitkällä halunnut luottokortin numeron.
Kai pankkikortin saat silti? Debit toimii useimmissa paikoissa.