Kehu ja hauku Mäntsälää! Harkitsemme taloa
Anttilan asuinalueelta, eli kertokaapa, millaista aluetta se on, koulut, päivähoito, palvelut jne.
Kommentit (43)
Itse olen asunut täällä 10 vuotta, sitä ennen keskellä Helsinkiä: halusinkin pois kaupungin hulinasta lähemmäs luontoa, ja se onnistui hyvin. (Mikkoset ovat asuneet jo kauan Myrskylässä, joten heitä ei tarvitse pelätä. :D )
Lapsiperheen arjesta ei minulla ole kokemusta, mutta 40+ aikuisperheelle tämä on ollut hyvä paikka. Ne jotka väittävät Mäntsälää sisäänpäin lämpiäväksi ja ihmisiä umpimielisiksi, lienevät itse asennevammaisia tai kykenemättömiä maalaishenkisempään kommunikointiin. Itse olen saanut täältä paljon ystäviä (pääosin harrastuksen piiristä), naapurit ovat mukavia, satunnaiset vastaantulevat ihmisetkin ovat mukavia ja avuliaita ja pääsääntöisesti kovia puhumaan. :D Ne palvelut joita olen tarvinnut, ovat toimineet hyvin.
Harrastaa voi monenmoista (katso kunnan sivuilta esim. urheiluseurat), kulttuurielämäkin on ihmeen vilkasta ja peruspalvelut pelaavat. Kauppoja riittää, mutta itse ostan täältä lähinnä vain ruoan: käyn Helsingissä töissä ja esmes vaateostokset tulee hoidettua siellä. Bilettäjälle ja teininuorisolle tämä on pystyyn kuollut mesta. ;)
Sijainti on mainio, ja juna helppo, nopea ja suosittu tapa liikkua Hkiin ja Lahteen. Bussejakin vielä kulkee, vaikka vuoroja karsittiinkin kovalla kädellä junan tultua. Paikallisliikennettä ei ole.
Luontoihmisille riittää metsiä samottavaksi, ja itse nautinkin eniten luonnonläheisyydestä. Koiraihmisille myös erinomainen paikka asua.
mistä on pitkä matka kaikkialle