Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kaipuu päästä katsomaan englantilaista maaseutua

Vierailija
05.01.2011 |

tai rannikkoa esim Cornwall tms...näyttää niin kauniilta ja idylliseltä :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viskiä ja päriseviä ärriä - Skotlantiin

Vierailija
2/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan päästä Posti-Pate maisemiin heti! tai tyyliin Jane Austen :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kaipuu ja aika voimakas!

Vierailija
4/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen koko ajan mutta aika vaikeaa toteuttaa tällä hetkellä kun ei oo rahaa ja mutta pienet lapset....ap

Vierailija
5/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kans ihan hulluna Englannin maaseutuun! Just katottiin miehen kaa Holiday-leffa ja taas kerran totesin että mua viehättää paljon enemmän ne kämyiset maalaiskylät kun Kalifornian öky-talot!

Vierailija
6/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brittifanius voimistuu vuosi vuodelta.

Vierailija
7/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroitusoireisiin suosittelen sopivia aihepiiriin liittyviä leffoja, joiden mukana tunnelmoida. Ja voit viettää myös vaikkapa teemaillan ystävien kanssa.

Vierailija
8/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan päästä Posti-Pate maisemiin heti! tai tyyliin Jane Austen :) ap

Sama täällä, Skotlanti kiehtoo kovasti, mun piti

nuorena mennä Skotlantiin..ois ihanaa

4

Vierailija
9/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kierrellä niitä kohteita antaumuksella. Siellä on helmiä joukossa.

Vierailija
10/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinne missä on mm. kuvattu sarjaa Pokka pitää. Vuokrataan auto ja ajellaan läpi kaikki pikkukylät. Mukana mies ja lapsi 3,5v.

Vierailija
11/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen koko ajan mutta aika vaikeaa toteuttaa tällä hetkellä kun ei oo rahaa ja mutta pienet lapset....ap

Kyllä haaveilen, olen nuoresta saakka haaveillut.

Ehkä vielä.

Vierailija
12/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agatha Christie -maisemiin ja Sydämen asialla/Kyläsairaala-maisemiin.

Ensi kesänä olen menossa Lontooseen messuille, ajattelin käyttää yhden päivän ennen messuja retkeilyyn rannikolle. Cornwalliin asti en ehdi, mutta jos vaikka Brightoniin.

Vierailija
13/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte mennä katsomaan kurjuutta sinne, mutta uhohdatte että siellä ihmiset joutuu asumaan ihan oikeasti

Vierailija
14/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vuokrata auto ja suunnata sitten maaseudulle ja yöpyä B&B-paikoissa. Itse olen ollut useampaan kertaan Yorkshiressä pohjoisessa, kerran Lake Districtillä (aivan uskomaton paikka, tänne haluaisin uudestaan). Skotlannissa olemme autoilleet sekä etelässä lähellä Englannin rajaa että pohjoisessa (Nairn) ja Isle of Skyellä. Yövytty ollaan juuri B&B-paikoissa ja vaan eka paikka on varattu etukäteen, muut sitten siltä tuntumalta että mihin kylään halutaan jäädä ja mistä löytyy tilaa.

Autoilu Britanniassa ei ole niin sujuvaa kuin täällä, matkat etenee hitaasti ja maaseudulla tiet ovat kiemuraisia ja ahtaita.

Vierailija
15/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vuokrata auto ja suunnata sitten maaseudulle ja yöpyä B&B-paikoissa. Itse olen ollut useampaan kertaan Yorkshiressä pohjoisessa, kerran Lake Districtillä (aivan uskomaton paikka, tänne haluaisin uudestaan). Skotlannissa olemme autoilleet sekä etelässä lähellä Englannin rajaa että pohjoisessa (Nairn) ja Isle of Skyellä. Yövytty ollaan juuri B&B-paikoissa ja vaan eka paikka on varattu etukäteen, muut sitten siltä tuntumalta että mihin kylään halutaan jäädä ja mistä löytyy tilaa.

Autoilu Britanniassa ei ole niin sujuvaa kuin täällä, matkat etenee hitaasti ja maaseudulla tiet ovat kiemuraisia ja ahtaita.

Oletko matkustanut lasten kanssa ja minkä ikäisten? Voisiko tuollaisella lomalle lähteä pari-kolmivuotiaan kanssa ja mitä pitää ottaa huomioon?

Vierailija
16/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä B&B:t yleensä maksavat, paljon auton vuokraus, entä muut kustannukset? Löytyykö helposti majoitusta kolmelle hengelle tai ehkä vielä useammallekin, jos isovanhemmatkin haluaisivat reissuun?

t. 18

Vierailija
17/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan nyt jo parina vuonna käyty kahdestaan brittilässä ja ensi kesänä mennään pariksi viikoksi lasten kanssa.

Nälkä kasvaa syödessä, tuntuu, että enää ei riitä reissut sinne, tekisi mieli asumaan...

mutta yritän toppuutella itseäni, täällä kiva koti, vakituiset työpaikat ja lapsilla kivat koulut.

Ehkä 10 v päästä kun nuorinkin muuttaa kotoa.... : )

Vierailija
18/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan matkusteltu miehen kanssa kahdestaan. Kun mukana on pieni lapsi niin ajattelisin että olisi hyvä majoittua esim. viikon aikana vain kahdessa eri paikassa, eli pitää tukikohtia joista käsin sitten tekee päiväretkiä autolla. Meillä on ollut tapana yöpyä eri paikoissa melkeen jokainen yö ja tässä on raskasta se jokapäiväinen pakkaaminen ja tavaroiden raijaus sekä epäselvyys seuraavasta paikasta - tämä viimeksi mainittu on toki se hyväkin puoli mutta vanhemmiten oma mukavuudenhalu kasvaa. Voisin kuvitella että lapsen kanssa hommaa on vielä enemmän. Toki majoituspaikat voi varata etukäteenkin mutta sitten täytyy noudattaa tätä suunnitelmaa eikä ole oikein varaa joustoon. Oon kyllä ajatellut että jos vielä teemme tällaisen autonvuokrausreissun Britanniaan niin olemme korkeintaan parissa majoituskohteessa.

Jos sinulla on mielessä tietty alue mikä kiinnostaa niin kannattaa tilata alueen matkailuesite webistä kyseisen alueen turisti-infosta - sen saa usein maksutta postitse kotiinsa. Esitteessä on juttua ja kuvia alueen nähtävyyksistä, palveluista ja majoituksesta. Itse olen monina vuosina tilannut brosyyrejä ja niitä on sitten kätevä pitää matkalla mukana ja voin jo autosta soitella B&B-paikkoihin ja kysellä vapaista huoneista. Toki webistä löytyy samat tiedot. Jos sinua kiinnostaa esim. Cornwall niin tsekkaa www.visitcornwall.com.

Vierailija
19/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkeistä, täytyypä selvitellä asiaa tarkemmin, sitten jos ja kun innostutaan lähtemään.

t. 18

Vierailija
20/23 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalle porukalle kannattaa varata majoitukset etukäteen. Loma-aikoina heinä-elokuussa on ruuhkaa vaikka toisaalta B&B & guesthouse-tarjontaakin on runsaasti varsinkin perinteisillä turistialueilla.

B&B-majoituksen hinta riippuu majoituksen tasosta. Me ollaan oltu useimmiten kolmen tähden paikoissa. Kahden hengen huone on meillä usein maksanut 50-60 puntaa yö, ja siihen kuuluu se usein varsin tukeva aamiainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme