Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ihme tekee perunamuusia pussista eikä oikeista perunoista??

Vierailija
04.01.2011 |

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakasteperuna ja ei pakastettu! Voiko joku oikeasti väittää, ettei pakastaminen ja prosessointi vaikuta mitenkään??? Onko teistä uudet perunat ihan samanmakuisia, kuin pakasteperunasuikale?

Miten nämä peruna-asiat ovat suomalaisille niin hiton tärkeitä? Omassa ruokavaliossani perunalla on niin vähäinen osuus, että on jokseenkin sama missä muodossa sen syön. Uudet perunat on ihania, mutta niitä syödään muutaman kerran kesäkuussa.

Vierailija
62/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä uudet perunat ihan samanmakuisia, kuin pakasteperunasuikale?

Ei tietenkään.

Mutta ei mulla riitä uusia perunoita ympäri vuoden,sullako riittää ja säilyy??

Ja en käytä ollenkaan pakasteperunasuikaleita,ei siis aavistustakaan miltä ne maistuu.

MUTTA: Oolannin muussi on parempaa kuin vanhoista perunoista tehty muussi. Siis vanhoista tarkoittaen näin talvella kaupasta saatavia perunoita pussissa tai irtonaisena ostettuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on MUUSSIKESKUSTELU ;D

Vierailija
64/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oikaiset pari kertaa muusissa, pari kertaa sitten on ranskiksia, pari kertaa kalapuikkoja, pari kertaa valmislaatikoita, pari kertaa pakastepyttistä jne niin äkkiä käy niin että enemmän on oikaisupäiviä.

Minä käytän perunamuussina AINA Oolannin pakasteperunamuussia (EN ikinä paskamössölisäainemuusseja). Meillä ei KOSKAAN syödä kalapuikkoja, valmislaatikoita, pakastepyttistä tmv. Joululaatikotkin tein itse. Oolannin muussi on hyvää. Ja sitä syödään meillä n.2-3x/kk. Muuten meillä ei edes syödä perunaa,ei ollenkaan. Joidenkin ruokien rinnalle kuitenkin sopii minusta VAIN perunamuussi,mutta en ala sitä varten pitämään pussillista perunoita kaapissa. Ne ruoat jonka kanssa teen perunamuussia ovat lihapullakastike (teen itse lihapullat kyllä,mutta teen niitä kerran kuussa jätti satsin pakkaseen ja sieltä sit otan eri ruokiin) ja nakkikastike (ok,nakit ostan valmiina,heh heh). Lapset tykkää noista kastikeruoista,siksi teen,itse en tykkää. Muuten meillä syödään paljon kasviksia,salaatteja ja sitten ihan lihaa niiden kanssa. Ne on se pääasiallinen ravinto. Joskus harvoin on myös täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä,ehkä 3-4x/kk. Ohraa käytän lisukkeena hieman ja quinoaa.

mutta silti Oolannin muussi ei ole mielestäni hyvää. Sitä pystyy syömään, mutta ei voi verrata aitoon. Lidlin muussia en ole maistanut. Eikä meilläkään kovin paljon perunoita syödä, mutta lähikaupasta on helppo ostaa aina tarvittava määrä kerralla. Ei ole isoja varastoja mitään, ei myöskään pakkasessa.

Vierailija
65/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä uudet perunat ihan samanmakuisia, kuin pakasteperunasuikale?

Ei tietenkään. Mutta ei mulla riitä uusia perunoita ympäri vuoden,sullako riittää ja säilyy?? Ja en käytä ollenkaan pakasteperunasuikaleita,ei siis aavistustakaan miltä ne maistuu. MUTTA: Oolannin muussi on parempaa kuin vanhoista perunoista tehty muussi. Siis vanhoista tarkoittaen näin talvella kaupasta saatavia perunoita pussissa tai irtonaisena ostettuina.

mun muussi päihittää mennen tullen Oolannin. Ja en minäkään tee uusista perunoista muusia, mutta uusi peruna on maukkaampi, kuin vanha ihan samalla lailla kuin perunasta itse keitetty muussi on parempi, kuin prosessoitu ja pakastettu valmistuote. Ymmärsitkö? Kaikki vaiheet väkisinkin muuttavat sitä tuotetta ja peruna kestää minusta pakatamisen harvinaisen huonosti. Syön siis mieluiten tuoreena kesällä, talvella syödään vain harvoin perunaa ja ranskiksia vain silloin, kun on aidosti pikaruoan tarve. Eikä siksi, että jotkut saamarin lankkuperunat olis jotenkin maukkaampia, kuin itse tehty perunalisäki, oli se sitten mikä tahansa.

Vierailija
66/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeella tarkoitan, että aidosti tekee mieli roskaruokaa, en sitä että on kiire. Anteeksi huono ilmaisu.

Vierailija
67/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se haittaa ketä?

Vierailija
68/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeella tarkoitan, että aidosti tekee mieli roskaruokaa, en sitä että on kiire. Anteeksi huono ilmaisu.

Vierailija
69/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin että ei haitta JOS käyttää harvoin, haitta on JOS oikaisee USEIN. Joko tajusit, vai vieläkö pitää väännellä ratakiskoja?

Tätähän sais hokea vaikka vuoden niin ei mee jakeluun...

mutta jos oikaiset pari kertaa muusissa, pari kertaa sitten on ranskiksia, pari kertaa kalapuikkoja, pari kertaa valmislaatikoita, pari kertaa pakastepyttistä jne niin äkkiä käy niin että enemmän on oikaisupäiviä.

Minä käytän perunamuussina AINA Oolannin pakasteperunamuussia (EN ikinä paskamössölisäainemuusseja). Meillä ei KOSKAAN syödä kalapuikkoja, valmislaatikoita, pakastepyttistä tmv.

Joululaatikotkin tein itse.

Oolannin muussi on hyvää. Ja sitä syödään meillä n.2-3x/kk. Muuten meillä ei edes syödä perunaa,ei ollenkaan. Joidenkin ruokien rinnalle kuitenkin sopii minusta VAIN perunamuussi,mutta en ala sitä varten pitämään pussillista perunoita kaapissa.

Ne ruoat jonka kanssa teen perunamuussia ovat lihapullakastike (teen itse lihapullat kyllä,mutta teen niitä kerran kuussa jätti satsin pakkaseen ja sieltä sit otan eri ruokiin) ja nakkikastike (ok,nakit ostan valmiina,heh heh).

Lapset tykkää noista kastikeruoista,siksi teen,itse en tykkää.

Muuten meillä syödään paljon kasviksia,salaatteja ja sitten ihan lihaa niiden kanssa. Ne on se pääasiallinen ravinto. Joskus harvoin on myös täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä,ehkä 3-4x/kk.

Ohraa käytän lisukkeena hieman ja quinoaa.

Vierailija
70/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saamaton av-mamma, kun ei osaa tai huvita.

Vierailija
71/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada nämä pussimuusi-vastustajat joskus maistamaan hyvää ja hyvin tehtyä pussimuusia. Jos vetää mummonmuusin sekaan vettä, niin pahaa on, mutta jos esim. tuota Lidlin muusijauhetta käyttää, laittaa vähän mausteita (itse usein suolaa ja persiljaa) sekä tekee maitoon ja nokare voita sekaan, niin on IHAN HYVÄÄ, ja parempaa mitä moni tekee kotona. Kyllä, moni tekee myös hyvää muusia (=parempaa) itse kun kuorii perunat jne. MUTTA jos ajatellaan sitä että maku on itse alusta alkaen tehtynä 10 ja aikaa menee vähintää se 30min (riippuen mm. henkilön kuorimistahdista ja perunoiden määrästä) niin jos pussimuusista tehdyn muusin maku on 9, niin kannattaako siitä kiiressä alkaa vääntämään itse? Mielestäni ei, toki v-loput ja loma-ajat eri juttu.

Olisi eri asia jos maku olisi itse tehtynä kiitettävä ja pussituotteena ala-arvoinen, mikä on totuut monen tuotteen kohdalla, mutta ei tässä.

Vierailija
72/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehdään perunamuusi aina Apetit pakastemuusista. Pussillinen perunapalleroita, 3 dl maitoa ja MIKROON vartiksi. On hyvää. Perunoita syödään kyllä keitettyinä ja silloin ne kuoritaan vasta keittämisen jälkeen, jos on tarvis.

Vierailija
73/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan PAKASTEperunamuussia joka on siis TÄYTTÄ 100% perunaa,ei mitään jauhoa.

Ihan ärsyttää kun lukee kuinka jotkut ei tajua tässäkään ketjussa tätä eroa.

Oolannin muussi (myönnän,käytän tätä!) on 100% perunaa,ei MITÄÄN muuta siellä pussissa,perunaa,perunaa,perunaa.

Eikä mitään jauhoa,se ei edes ole jauheena.

Vierailija
74/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi että ei ole koskaan ollut tarvetta saada ruokaa pöytään 5 min sisällä. Kun tullaan kotiin (2 lasta, tarhassa) syödään välipala jolla saadaan pahin nälkä taltutettua ja sitten illalla syödään lämmin ruoka (ei enää iltapalaa sen jälkeen). Näin iltaruuan tekoon jää aikaa, einesten käytölle ei ole tarvetta eikä ruokaa tarvitse valita sen mukaan mikä valmistuu 5 minuutissa.

En oikein ymmärrä miksi niin monilla TYÖSSÄKÄYVÄT välttämättä haluavat iltaruokansa heti viiden aikoihin ja sitten on kiire ja stressi sen takia että ruuan pitää olla nopeasti pöydässä heti kotiin tultua. Toki tulee tilanteita joissa myöhempi iltaruokailu ei onnistuisikaan, mutta onko sellaisia tilanteita joka päivä?

Vierailija
75/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe pussimuussissa mitään pahaa, jos ei muuten elä pelkillä eineksillä. Tosin jokainen itsehän päättää mitä kaupasta ostaa ja mitä suuhunsa laittaa. Kylläinen maha ja itseään miellyttävä ruoka on varmaan tärkeintä.

Mä en ymmärrä mieluummin sitä, kun pienet lapset syövät esim. pikaruokapaikoissa suolaisia ranskiksia...Tuskin hekään joka päivä, mutta kuitenkin.

Vierailija
76/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä lailla se pakastetusta perunasta tehty OOLANNIN muussi (peruna ei sovi muuten pakastettavaksi, news flash!) maistuu täysin erilaiselta kuin tuoreesta perunasta tehty - samoin kuin jauheesta tehty maistuu erilaiselta kuin tuoreesta tehty.

vaan PAKASTEperunamuussia joka on siis TÄYTTÄ 100% perunaa,ei mitään jauhoa. Ihan ärsyttää kun lukee kuinka jotkut ei tajua tässäkään ketjussa tätä eroa. Oolannin muussi (myönnän,käytän tätä!) on 100% perunaa,ei MITÄÄN muuta siellä pussissa,perunaa,perunaa,perunaa. Eikä mitään jauhoa,se ei edes ole jauheena.

Vierailija
77/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta, joista 7v. ja 5v. käyvät harrastuksissa useampaan kertaan viikossa. Nuo harrastukset ovat lähes aina klo 17-19 välillä ja jos sen jälkeen alkaisin tehdä ruokaa, menisi se yli nukkumaanmenoajan :-(

Minkä ikäiset lapset teillä on?

Ihan siksi että ei ole koskaan ollut tarvetta saada ruokaa pöytään 5 min sisällä. Kun tullaan kotiin (2 lasta, tarhassa) syödään välipala jolla saadaan pahin nälkä taltutettua ja sitten illalla syödään lämmin ruoka (ei enää iltapalaa sen jälkeen). Näin iltaruuan tekoon jää aikaa, einesten käytölle ei ole tarvetta eikä ruokaa tarvitse valita sen mukaan mikä valmistuu 5 minuutissa. En oikein ymmärrä miksi niin monilla TYÖSSÄKÄYVÄT välttämättä haluavat iltaruokansa heti viiden aikoihin ja sitten on kiire ja stressi sen takia että ruuan pitää olla nopeasti pöydässä heti kotiin tultua. Toki tulee tilanteita joissa myöhempi iltaruokailu ei onnistuisikaan, mutta onko sellaisia tilanteita joka päivä?

Vierailija
78/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltaruoka n. klo 19. Meillä ei ole käytännössä koskaan niin että kaikilla olisi samana iltana menoa, joten kotona oleva aikuinen tekee ruuan valmiiksi. Jos joskus on menoa, niin sitten lämmitetään eilistä tai pakastettua ruokaa.

Meillä kolme lasta, joista 7v. ja 5v. käyvät harrastuksissa useampaan kertaan viikossa. Nuo harrastukset ovat lähes aina klo 17-19 välillä ja jos sen jälkeen alkaisin tehdä ruokaa, menisi se yli nukkumaanmenoajan :-(

Minkä ikäiset lapset teillä on?

Ihan siksi että ei ole koskaan ollut tarvetta saada ruokaa pöytään 5 min sisällä. Kun tullaan kotiin (2 lasta, tarhassa) syödään välipala jolla saadaan pahin nälkä taltutettua ja sitten illalla syödään lämmin ruoka (ei enää iltapalaa sen jälkeen). Näin iltaruuan tekoon jää aikaa, einesten käytölle ei ole tarvetta eikä ruokaa tarvitse valita sen mukaan mikä valmistuu 5 minuutissa. En oikein ymmärrä miksi niin monilla TYÖSSÄKÄYVÄT välttämättä haluavat iltaruokansa heti viiden aikoihin ja sitten on kiire ja stressi sen takia että ruuan pitää olla nopeasti pöydässä heti kotiin tultua. Toki tulee tilanteita joissa myöhempi iltaruokailu ei onnistuisikaan, mutta onko sellaisia tilanteita joka päivä?

Vierailija
79/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä syitä:

* olen allerginen raa'alle perunalle

* en pidä perunan mausta

* tykkään pussimuusin mausta

En keksi yhtään syytä miksi tekisin muusin oikeista perunoista.

Pussimuusiakin syön korkeintaan kerran vuodessa, joten ei se mikään 'juttu' minulle ole :)

Vierailija
80/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa että sitä oikeasti joku käyttäisi jatkuvasti... Ihan kamalaa sotkua eikä yhtään oikean makuista!

Itse olen joskus hätätilanteissa antanut lapsille mutta eipä se heillekään oikein mene vaikka kaikkiruokaisia ovatkin.

Hyvää tietää kuitenkin ettei sitä pakettia tarvitse korvat luimussa nolona hakea kaupassa..;)