Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka ihme tekee perunamuusia pussista eikä oikeista perunoista??

Vierailija
04.01.2011 |

Kommentit (151)

Vierailija
41/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni mukaan perunassa nyt ei pahemmin vitamiineja ole.

Ja toisekseen, kun nyt jotain ihmetellään niin ihmetelläänpä sitä kuka edes tekee perunamuusia mistään. On se vaan niin pahaa...

Vierailija
42/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni mukaan perunassa nyt ei pahemmin vitamiineja ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä eineksiä tulee muuten ostettua ja käytettyä, mutta kyllä jauheesta tehty perunamuusi on niiiiiin pahaa, että olen mieluummin ilman perunamuusia niinä päivinä, kun ei ole aikaa ja energiaa tehdä perunamuusia perunoista. En tosin ole sitten kouluaikojen jauheesta tehtyä muusia syönyt, mutta kyllä noiden 12 vuoden aikana se tahmainen maku jäi elävästi muistiin... Onneksi mies on samaa mieltä, juuri eräänä päivänä tästä keskustelimme, kun muistelimme kaameimpia kouluruokia. Yhdessä totesimme, että melkein mitä tahansa muita eineksiä voi syödä, mutta pussimuusia ei ikinä!

Vierailija
44/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole koskaan tehnyt perunamuusia pussijauheesta. Ei ole edes tullut mieleeni.

Niin kiireinen en ole että siihen sortuisin :)

Vierailija
45/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikanaan kokeillut tehdä muussin sekä jauheista, että pakastetusta perunasta, mutta kyllä se maku vaan on eri kuin itse alusta asti tehdyssä muussissa.

Meillä ei kyllä tykätä muutenkaan eineksistä, olisiko siinä se syy.

Niin ja pikaruokaahan muussi on muutenkin. Kuorin 2kg pussillisen perunoita 5 minuutissa ja pilkon pieniksi kattilaan kiehumaan. Vartin päästä ne saa jo muussata. Sinä aikana ehtii juuri tehdä jotain lisuketta muussille.

Me muut säästetään aikaa ja energiaa

jos niitä perunoita ei kerran kasvata itse, niin miksi ne pitäisi alusta alkaen kokata? Pussissa ne kannetaan kotiin joka tapauksessa, jolloin se on ihan sama tuoda kotiin jauheena.

Itse tehty muusi on kuitenkin se paras.

Vierailija
46/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oikeasti huomaa makueroa. Minäkin kuorin kyllä 2 kg perunoita 5 minuutissa, se ei ole mikään ongelma. Monesti kuorin perunoita, kun teen valkosipuliperunoita tai muita perunaruokia.

Vierailija
47/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin pussimuussia, ja tuunailen sitä vähän voilla, suolalla, valkosipulijauheella ja laittamalla enemmän maitoa, kuin ohjeessa on. Meillä ei nimittäin ole juoksevaa vettä ja perunoiden pesu ja kuoriminen keittokuntoon ottaa liikaa aikaa muilta huveilta.

Kotona kerrostalossa sen sijaan syödään aina omista perunoista tehtyä muussia (kasvatan mökillä Van goghia ja Rosamundaa). Ja sanonpahan vaan, että kyllä siinä selvä makuero oikeiden perunoiden eduksi on!

Vierailija
48/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pakastettuja tai kuivattuja tai jauhettuja perunoita. Jos teen muussia niin ostan ihan oikeita perunoita ja teen niistä. Ei kestä kauaa ja on aina hyvää! Koko perheelle maistuu! En halua syödä mitään pussijuttuja, yyh.

Sädekehä kiiltää upeasti ;)!

Tänään onkin Lidl-kauppareissu..täytyykin kokeilla tuota pussimuusia. Kiitos vinkistä!

Vierailija
49/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdon kunnon perunamuussin enkä mitään valmismoskaa vaikka mummonmuusi kyllä ihan syötävää onkin mutta siinä ei ole oikean perunan ravinteita tallella eikä se pidä nälkää.

Lähes joka viikonloppu tehdään iso kattilallinen mussia ja siitä riittää pariksi päiväksi jos on tarpeeksi lisuketta. Vaivannäkö kyllä kannattaa tässä tapauksessa!

Vierailija
50/151 |
06.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me esim. emme koskaan käytä valmiiksi marioituja lihoja mutta moni käyttää. Jos kerran kuussa syö pussimuusia, on paljon pienempi synti kuin joka viikko (tai edes kuukausi) syödä valmismarinoutua lihaa!

Vierailija
51/151 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisen kerran tälle palstalle kun googlasin pakasteperunamuusia ja löysin tämän päräyttävän ketjun! Aivan loistavaa juttua! Jos tällä palstalla väännetään muistakin asioista tähän malliin, pitänee tätä alkaa seurata :)

T: kolmekymppinen lapseton sinkkunainen, joka syö pakasteperunamuusia, koska siitä saa kätevästi ja nopeasti yhden hengen annoksen :)

Vierailija
52/151 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä teen joskus, ja silloin aina ihmettelen, mitä järkeä loppujen lopuksi on tehdä se oikeista perunoista, vai onko koko homma pelkkää suomalaista työeetosta!

Vierailija
53/151 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostamaton ruoka on ympäristöystävällisempää. Muussin kohdalla tätä periaatetta ei ole vaikea noudattaa, koska se on niin nopea tehdä (neljälle hengelle ei tarvita niin paljon perunoita, että niiden kuorimiseen ja pilkkomiseen menisi iäisyys). Muissa ruuissa helppous kyllä joskus voittaa ekologian.

Perunan rahtaaminen ja varastoiminen vie mielettömästi tilaa, kuljetusvälineitä, bensaa ja energiaa. Pussimuusia kuljettaa ja säilyttää samalla energialla tuhansin kerroin!

Vierailija
54/151 |
16.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muijat.

Vierailija
55/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten EI IKINÄ syödä keitettyjä perunoita, ei koskaan. En siis ole ikinä eläissäni (ikää 39v) ostanut ainuttakaan perunapussia. Mulle on kyllä iso yllätys, että 2011 näinkin moni nykyajan ihminen itse keittää perunat.

Olen kotoisin maalta ja niitä siellä syötiin aina... En ostanut kertaakaan perunoita ennen lasten syntymää. Nyt olen taipunut keittämään niitä kerran viikossa koska kyllähän suomalaisen kuuluu perunoita syödä - en kyllä tiedä miksi. Lapset niistä kyllä tykkää. Itse syön sen yhden pienimmän. Ruskeata kastiketta en ole tehnyt koskaan sillä se on pahaa.

Vierailija
56/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireiselle hyvä ratkaisu. Meillä vaan lapset EIVÄT tykkää pussimuussista, mutta itse tehty on herkkua. Joten viikonloppuisin tehdään itse ja viikolla sitten jotain muuta kuin muussia.

Vierailija
57/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan siitä,että tässä ketjussa EI puhuttu pussimuusseista VAAN pakasteperunamuussista ja ne ON IHAN ERI JUTTU.

Vierailija
58/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakasteperuna ja ei pakastettu! Voiko joku oikeasti väittää, ettei pakastaminen ja prosessointi vaikuta mitenkään??? Onko teistä uudet perunat ihan samanmakuisia, kuin pakasteperunasuikale? Se on totta, että pakasteita on laadukkaita ja vähemmän laadukkaita. Esim. kalasta oli joskus joku jutta, että paikan päällä pakastettu kala on laadukkaampi,kuin tiskille kuljetettu tuorekala. Mutta tämä ei sitten koske kalapuikkoja.

Vierailija
59/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos oikaiset pari kertaa muusissa, pari kertaa sitten on ranskiksia, pari kertaa kalapuikkoja, pari kertaa valmislaatikoita, pari kertaa pakastepyttistä jne niin äkkiä käy niin että enemmän on oikaisupäiviä.

Minä käytän perunamuussina AINA Oolannin pakasteperunamuussia (EN ikinä paskamössölisäainemuusseja). Meillä ei KOSKAAN syödä kalapuikkoja, valmislaatikoita, pakastepyttistä tmv.

Joululaatikotkin tein itse.

Oolannin muussi on hyvää. Ja sitä syödään meillä n.2-3x/kk. Muuten meillä ei edes syödä perunaa,ei ollenkaan. Joidenkin ruokien rinnalle kuitenkin sopii minusta VAIN perunamuussi,mutta en ala sitä varten pitämään pussillista perunoita kaapissa.

Ne ruoat jonka kanssa teen perunamuussia ovat lihapullakastike (teen itse lihapullat kyllä,mutta teen niitä kerran kuussa jätti satsin pakkaseen ja sieltä sit otan eri ruokiin) ja nakkikastike (ok,nakit ostan valmiina,heh heh).

Lapset tykkää noista kastikeruoista,siksi teen,itse en tykkää.

Muuten meillä syödään paljon kasviksia,salaatteja ja sitten ihan lihaa niiden kanssa. Ne on se pääasiallinen ravinto. Joskus harvoin on myös täysjyväpastaa tai täysjyväriisiä,ehkä 3-4x/kk.

Ohraa käytän lisukkeena hieman ja quinoaa.

Vierailija
60/151 |
05.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiireiselle hyvä ratkaisu. Meillä vaan lapset EIVÄT tykkää pussimuussista, mutta itse tehty on herkkua. Joten viikonloppuisin tehdään itse ja viikolla sitten jotain muuta kuin muussia.

Silloin ei ole rikos välillä vähän oikaista, mutta surullista on, jos aikuinen ei enää maista makueroa, eikä osaa keittää perunaa. Silloin on aika luonnollista, että lapset tykkäävät pussimuusista enemmän, kuin aidosta:(