Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukauden vanha maitorahka, voiko käyttää leivonnassa?

Vierailija
04.01.2011 |

Onko joku urbaani legenda ettei kylmässä säilytetty maitorahka ole pitkänkään säilytysajan jälkeen käyttökelvoton vai voisiko purkin 25.11.2010 päivättyä maitorahkaa käyttää paistettavissa leivonnaisissa tänään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku?

Vierailija
2/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en itse käyttäisi noin vanhaa rahkaa mihinkään.

Ei se niin paljoa maksa,ettei sitä raatsisi heittää biojätteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista ja maista ensin tietysti.

Vierailija
4/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me voida tietää, onko se vielä käyttökelpoista, sinun pitää ihan itse testata. Jos se näyttää ja haisee normaalilta, niin maista, jos maistuukin normaalilta niin sitä voi käyttää tietenkin.

Vierailija
5/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutena vuotena piirakkaan 1.11. päiväyksen smetanan ja vielä me kaikki täällä sätkitään. Anna mennä vaan!

Vierailija
6/9 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapin perille ja olen niitä useinkin käyttänyt leivonnassa. Katso näyttääkö ja haiseeko normaalilta. Maku on meillä ainakin muuttunut hieman happamammaksi, mutta muuten maistuu normaalilta. Ja ihan terveinä ollaan oltu leipomusten syömisen jälkeenkin... :) Sehän on on jo tavallaan "pilaantunutta", siis hapatettua, joten ei sille kylmäsäilytyksessä äkkiä mitään tapahdu. Tietysti jos ulkonäkö on muuttunut, niin sitten ei kannata käyttää.

Vierailija
7/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytä se rahkavoitaikinaan...

Vierailija
8/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysele olisi kuukauden vanhasta näkkäri tai vaikkapa makaronipaketista ni voisit käyttää. Mut kuukaude vanha maitorahka on kyllä jo pilalla. Osta uusi tai kärsi ruokamyrkytys!

Vierailija
9/9 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kysele olisi kuukauden vanhasta näkkäri tai vaikkapa makaronipaketista ni voisit käyttää. Mut kuukaude vanha maitorahka on kyllä jo pilalla. Osta uusi tai kärsi ruokamyrkytys!

Missä maassa sinä asut, kun siellä on niin huonoa maitorahkaa? Meillä täällä Suomessa säilyy ihan syötävänä vaikka kuinka pitkään. Olen löytänyt eräästä kaapista ali vuoden vanhaa, jonka vein kyllä koiralle. En edes maistanut, mutta näytti ihan ihmistenkin syötäväksi kelpaavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän