Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Messi on 39v miten voi olla noin huipputasolla edelleen?

Vierailija
10.07.2026 |

Yleensä kolmenkympin jälkeen alkaa huippu-urheilijalla suoritus taittua.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää niin nopea kuin nuorena.

Vierailija
2/24 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksellinen peliäly. Ei ole enää niin nopea kuin ennen, mutta pelaa älykkäästi. Nämä ovat varmasti hänen viimeiset arvokisat, nautitaan niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi on vanha,hidas ja lyhyt mutta ilmiömäinen peliäly ja asemoituminen. On aina oikeassa paikassa oikeasn aikaan.

Vierailija
4/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi sitä, Messi tätä. Ei jsksais jauhaa vaan Messistä koko ajan. Ei se Messikään ilman hyvää tiimiä pärjää ja se jää usein huomaamatta.

Vierailija
5/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei juo viinaa eikä rällää palstoilla kuten suomalaiset. Se käyttää ajan tehokkaasti treenaamiseen.

Vierailija
6/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 39 v ole vanha, jos on vähänkään hyvät geenit. Ei Messi ole mikään 55 v.

Vierailija
7/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä Ronaldosta - ei sitä nopeutta enää löydy niinkuin ennen. Siitä kumpiko on parempi pelaajana olen sitä mieltä, et yhtä hyviä.

Muistan, kun Ronaldon näin eka kerran - jäbä spurttasi pallon kanssa (muistaakseni oikealta laidalta), puolustaja jäi .... ilman palloa.

Ajattelin, et tuo jäbä pääsee vielä pitkälle. Niin, mitenkäs on käynyt? Messistä mulle ei tullut samanlaista tunnetta, tai siis en nähnyt, mutta pitkälle hänkin päässyt.

Vierailija
8/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa olla hyvä, kun samassa joukkueessa pelaa tuomarit ja FIFA.

Vierailija
9/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä olen 50 v ja olen edelleen huipulla. Nuoria naisia riittää. Mutta toki pillunmetsästys onkin ihan eri laji. 

Vierailija
10/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallo on vähän ku biljardia pelais. Ei ole niin fyysistä.

Vierailija
11/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mut naiset ei oikein ymmärrä fudista: heidän mielestä se on "potkupalloa". Enpä kilahtanut vaan sanoin, et hökelleppä itse 2x 45 minsaa, vähan eri asia kuin lätkävaihdot; ja lätkä on muutenkin nopeampi peli (pääsee vaihtoon).

Muuttuiskohan heidän ajattelumaailma, jos me/Suomi pärjäisi? ..... Voi tulla sekin päivä.

Enkut voitti viimeksi -66, olin silloin 1v. (en nyt ihan jaksa muistaa :))) ... Jos ne pelaa finaalissa niin, se on mulla baarireissu, makso mitä makso! :)

Vierailija
12/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messi tarvitsee joukkueen, joka pelaa hänelle, sillä tavoin vanhakin ukkeli saa maalipaikkoja. Onhan hän myös hyvä oikeasti.

Vierailija
13/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki on parempi kun Messi, sen tietää kaikki

Vierailija
14/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukki on parempi kun Messi, sen tietää kaikki

Joopa joo, kumpikohan pelaa Suomen sarjassa, kun ei muualle kelpaa ? 

Vierailija
15/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ei ole vielä paljon. Palautuminen on hitaampaa, mutta siihen ei hänen peli tässä turnauksessa kaadu. Fysiikka alkaa heiketä 40 ikävuoden jälkeen, siihen on aikoinaan tehty paljon mallituksia, ja yleistäen fyysinen kunto laskee tämän jälkeen noin 2.0-2.5 % per vuosi. Hapenottokyky on voinut lähteä laskuun jo aikaisemmin, mutta siinä on tosi isoja yksilökohtaisia eroja.

Mutta miettikääpä jotain Ilkka Nummistoa. Mies alkoi olla melkein 50-v ja pärjäsi 20 vuotta nuoremmille. Hänhän antoi jo ikänsä puolesta noin 20 % tasoitusta.

Minä en ole huippu-urheilija mutta 56-vuotiaana fyysinen kunto on kuitenkin sillä tasolla että 99% 20-30 vuotiaista ei pärjää minulle. Treenaan 6-12 kertaa viikossa. Ikä tulee vielä viemään voiton mutta joka vuosi saan 2 % lisää tasoitusta ja jos tulokseni paranee tai edes pysyy samana, niin uin vastavirtaan ja kunnolla. Messillä vastavirtaan uiminen alkaa vuoden päästä. Kun taso on hänellä valmiiksi huippua, vaikea uskoa etteikö suunta olisi pakostakin alaspäin, mutta 39 vuotta ei ole vielä paljon.

Vierailija
16/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyminen on nopeinta välillä 40-45. Moni urheilija on vasta parhaimmillaan yli 35 -vuotiaana, kun on enemmän harjoitusvuosia takana.

Vierailija
17/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksevat 10-14 kilometriä pelin aikana, joku oli ottanut spurtin 38 km/he nopeudella. Kyllä siinä kunnossa pysyy 

Vierailija
18/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 39 v ole vanha, jos on vähänkään hyvät geenit. Ei Messi ole mikään 55 v.

no kyllä se huippu-urheilussa on todellakin vanha

Vierailija
19/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksevat 10-14 kilometriä pelin aikana, joku oli ottanut spurtin 38 km/he nopeudella. Kyllä siinä kunnossa pysyy 

Messi ei ole läheskään yhtä nopea kuin oli ennen

Vierailija
20/24 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 39-vuotiaana paljon paremmassa kunnossa kuin mitä olin 20-vuotiaana. Parikymppisenä olin lihava pullero, joka vain istui päivät pitkät, ja pelkkä juoksulenkin ajatteleminen sai huohottamaan rasituksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi