Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvoista tietävät auttakaa

Vierailija
03.01.2011 |

haluan pudottaa painoa 20-25kiloa.

Millaista rasvaa tulee syödä?

Rypsiöljyä käytän ruuan laitossa, mutta puuroon ja leivälle tykkään laittaa 80% oivariinia.

Täytyykö se rasva vaihtaa johonkin pehmeämpään vai jatkanko oivariinin käyttöä?

En oikein pidä margariinien ym mausta ja oivariini on kätevää kun käy myös leipomiseen ja paistamiseen.

jätän vaalean leivän pois ja vähennän perunan syömistä, lisään kasviksia, hedelmiä.

Onko riisi ja pasta ihan ok?

Jos niitäkään ei saa syödä niin mitä sitten on lounas ja päivällinen esimerkiksi?

niin ja lisäksi käyn jumpassa/salilla 3-4krt/vko

pitäisikö näillä painon alkaa tippumaan?

kiitos jos joku viihtisi valaista :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höyrytettyjä (keittettyjä, wokattuja tms.) kasviksia tai salaatteja.

Syö täysrasvaisia ruokia, niin ruokahalu pysyy järkevänä.

Karpaten itse laihduin 30 kg.

www.karppaus.info

Vierailija
42/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta karppaus ideasta!

oliko siinä nälkä vai saiko syödä ihan sopivasti?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos riisi on niin "pahaa" niin miksi Japanilaiset ovat maailman hoikinta ja pitkäikäisintä (ja terveintä) kansaa? Siellä syödään älyttömät määrät valkoista riisiä.

Vierailija
44/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrät valkoista riisiä. Oletko edes käynyt Japanissa koskaan?

Japanilainen ruoka koostuu kalasta, levistä, tofusta, kasviksista... Se valkoinen riisi on vain pieni lisuke siinä, esim. aamupalalla syödään paistettua kalaa ja misokeittoa, ei riisiä. Vanha kansa Japanissa sanookin, että jopa kasvonpiirteet ovat vanhoilla niin leveäleukaiset, koska on jäystetty kovaa kasvista ja kuivattua kalaa niin paljon.

Ja nykyjapsit ovat alkaneet jo lihoa sen riisin puputtamisen (ja nuudeleitten lipomisen) myötä.

Vierailija
45/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä viikon, kun elimistö tottui uuteen ruokavalioon. Vähän huippasi ja himotti makeaa, mutta se meni sitten nopeasti ohi.

Nälkä ei ollut koskaan, koska sai syödä niin paljon kuin halusi (ja laihtui), koska karppauksen yksi periaate on syödä proteiinipitoista ruokaa sen verran että se pitää nälän poissa ja jättää se sokeripitoinen eines pois joka nostattaa nälän.

Minulla ei ollut nälkä karpatessani ja laihtuessani oikeastaan koskaan. Hyvin saatoin jättää 6-8 tuntia työpäivän syömättä, kun olin hyvän aamiaisen syönyt ja verensokeri oli tasainen koko ajan kun keho poltti rasvaa sokerin sijasta.

Vierailija
46/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut miten noita hiilihydraatteja lasketaan?

esim jos syön jotain kiusausta tai kastiketta ni mistä tiedän paljonko siinä on hh?

Kävin tuolla karppaus.infossa niin siellä monet olivat pitäneet määrän 20-30g/pvä, olisko se hyvä?

Vierailija
47/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä juuri kesällä lähes kaksi viikkoa, olen opiskellut Japanin kieltä ja kulttuuria monta vuotta, ja lisäksi pidän ja teen usein japanilaista ruokaa :)

Josten, sori olet väärässä, ja pahasti. Riisi on Japanissa se mitä pääasialllisesti syödään (eikä riisi tosiaankaan ole mikään pieni "lisuke", kulho on iso). Ja sitä syödään myös aamupalalla.

Yleinen aamupala: Riisikulho (eikä kovin pieni), misokeittoa, paistettua kalaa (ei rasvassa vaan useimmiten grillattua), höyrytettyjä vihanneksia ja vihreää teetä.

Lounas on usein bentoboksi, jonka sisältö ei välttämättä hirveästi aamupalasta eroa, toki voi olla kalan tilalla nautaa tai tofua. Myös ramen (nuudelikeitto, hui! hiilareita :P) on yleinen lonas).

Puhumattakaan sushista (riisiä taas; sushin siitä tekee sushimauste, jossa on "kamalaa" sokeria :P).

Entäs sitten tempura (leivitetyt kasvikset/liha)? Leivityksessä on taas niitä hiilareita...

Ähem, lihavia näin Japanissa vain länsimaalaisten ja sumopainijoiden joukossa :D

Tuollaista "vanhan kansan" sanontaa en ole kuullutkaan, mutta tällaisen olen: lopeta syöminen kun voisit syödä vielä.

Vanhoilla leveäleukaiset kasvot? Empä Japanissa yhtään paikallista vanhusta nähnyt jolla leveät leuat. Mistä tuommoisen keksit?

Nykyjapanilaiset eivät liho juurikaan Japanissa, vaan kun muuttavat länsimaihin ja alkavat syödä kuin länsimaalaiset.

Että hyvä yritys, mutta pieleen meni :)

Vierailija
48/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen leveäleukaisjutun kertoi minulle tuttavamies (japanilainen), joka noin 70 v. iässään on ihmetellyt nykyjapanilaisten ruokakulttuurin muutosta.

Kävin hänen kanssaan Japanissa ollessani (olen käynyt usein vuosien varrella) usein syömässä perinteistä japanilaista ruokaa, eikä se tosiaankaan ole mikään sushia tai nuudeleita, mitä perinteisesti on syöty. Sitä syövät nuoremmat.

Vierailija
49/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ruokapäiväkirja, johon voit syöttää mitä syöt ja katsot sieltä paljonko tulee mitäkin (antaa vitamiinit ja hivenaineetkin jos kiinnostaa).

20-30 g on ketokarppaajien ihanne, alussa hyvä kun haluaa nopeasti päästä eroon sokerinhimosta.

Oma kokemukseni on, että noin 50 g on hyvä minulle.

Vierailija
50/50 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen leveäleukaisjutun kertoi minulle tuttavamies (japanilainen), joka noin 70 v. iässään on ihmetellyt nykyjapanilaisten ruokakulttuurin muutosta.

Kävin hänen kanssaan Japanissa ollessani (olen käynyt usein vuosien varrella) usein syömässä perinteistä japanilaista ruokaa, eikä se tosiaankaan ole mikään sushia tai nuudeleita, mitä perinteisesti on syöty. Sitä syövät nuoremmat.

Ramen on nuorten ruoka, mutta sushia kyllä syövät vanhemmatkin, kävin meinaan sen verran monessa sushibaarissa.

Entäs sitten se perinteisin japanilainen ruoka (jo samurait söivät niitä) eli onigirit? Täynnä riisiä.

Ja jos olet syönyt perinteistä ruokaa, tiedät kyllä että siinä on paljon hiilareita, etenkin _riisiä_.

Toki nuorempia muuten näkyi mäkkärissä (kävin Kiotossa sellaisessa), mutta en silti nähnyt _yhtään_ ylipainoista Japanilaista sumopainijoita lukuunottamatta.

Syy miksi Japanissa eletään niin pitkään: Kala, pehmeät rasvat (käyttävät rasvoja yleensäkin vähän), paljon vihanneksia ja paljon arkiliikuntaa. Punaista lihaa syövät harvoin, samoin kovia rasvoja. Mutta syövät paljon sitä parjattua riisiä.

Ensimmäinen japaninopettajani (on tällä hetkellä Kiotossa työharjoittelussa) kertoi että kun oli aikoinaan vaihtarina, niin opiskelutoveri kertoi että kun oli ollut USAssa vaihtarina, niin oli lihonut yli 10 kiloa. Japaniin palattuaan laihtui vain palaamalla japanilaisiin elämäntapoihin (ruoka+arkiliikunta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi