Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uraihmiset: Oletko ollut yllättynyt/pettynyt siitä kuinka äkkiä sinut unohdettiin ä-lomalla?

Vierailija
03.01.2011 |

Töiden kautta tutuksi tulleisiin kavereihin ei ole tullut pidettyä yhtään yhteyttä, vaikka luulin että olemme jo vuosien jälkeen muutakin kuin "vain" työkavereita! Joidenkin kanssa ollaan esim. illallistettu porukalla jne. mutta vauvan myötä on ollut tyystin hiljaista. On ollut pettymys havaita, että ystävyys on ollut vain ja ainoastaan työkaveruutta, vaikka niin paljon henkilökohtaistakin on tullut jaettua.

Sosiaalisten suhteiden lisäksi olen kieltämättä ollut loukkaantunut siitä, että minut on täysin ohitettu muutamassa tosi isossa suunnanmuutoksessa työpaikan tulevaisuuden suhteen eikä minun mielipidettäni ole kysytty mitenkään, vaikka muutokset vaikuttavat suuresti työnkuvaani ja asemaani, kun palaan sinne. On aika pelottavaa, miten äkkiä työelämä unohtaa vuosien panoksen... En kuvittele olevani korvaamaton, mutta olisin olettanut solidaarisuutta työpaikalta, jolle olen antanut vuosia täyden panokseni ja tehnyt hyvää tulosta.

Muita vastaavia kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life sucks. Mä sain potkut ekana työpäivänä hoitovapaalta palattuani. Silloin opin, että pelinappuloita me vaan ollaan työnantajalle. Ennen äitiyslomaa olin kuin esimieheni oikea käsi.

Vierailija
2/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomien ja hoitovapaiden takia, mutta loppupeleissä aivan sama. Muutamassa kuukaudessa on helppo todistaa ja muistutella omasta pätevyydestään. Lapset ovat kuitenkin töitä tärkeämpiä.

Mua ei ole niinkään ihmetyttänyt esimiesten touhut, vaan naispuolisten kollegoiden vähättelyt: "Et varmaan muista mistään mitään kun olet ollut 1,5 v poissa." Tosiasia on, että kahdessa päivässä ollaan samoilla raiteilla. Olisi pitänyt olla pidempään poissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua..

Life sucks. Mä sain potkut ekana työpäivänä hoitovapaalta palattuani. Silloin opin, että pelinappuloita me vaan ollaan työnantajalle. Ennen äitiyslomaa olin kuin esimieheni oikea käsi.

Vierailija
4/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life sucks. Mä sain potkut ekana työpäivänä hoitovapaalta palattuani. .

t: maanantaina töihin palaava, muista kuvioista haaveileva

Vierailija
5/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen perhevapaata pomo antoi jos jonkinlaista tehtävää, palattuani ei vilkaissutkaan minuun. Keksi kaikenlaista inhottavaa pääni menoksi antaen ymmärtää, ettei minua enää kaivata. Lopulta otin loparit.

Vierailija
6/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on äitiyslomalla olleita jopa ylennetty (ts. ovat päässeet palaamaan parempaan paikkaan mistä lähtivät). ei tietenkään kaikkia vaan niitä joiden kykyihin oikeasti uskotaan. Itsekin sain soiton ollesani hoitovapaalla ja minua pyydettiin palaamaan aiempaa haastavampaan työhön samalle työnantajalle.

Vierailija
7/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uraihminen enkä mitään ihmeitä odotellut työkavereilta. Siihen olin kuitenkin pettynyt, että lapseni syntymää ei huomioitu mitenkään. Ei edes korttia tullut, kun yleensä on tapana ollut muistaa pienellä lahjalla lapsen saaneita.

Vierailija
8/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kunnolla ollut edes ovesta ehtinyt lähteä ulos, kun työtehtävieni kimppuun jo käytiin. Mitään ei oo paikasta kuulunut, ei edes sitä muille hankittua lahjusta. Kyllä on arvomaailma erilainen kun takaisin meen. Turha on enää pompottaa pätkääkään, lapsi menee kaikessa etusijalle.

Vierailija
9/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yhdestä työpaikasta lähdettyäni olin yllättäynyt ja pettynyt siitä, miten nopeasti muutuin kaverista jonka kanssa on kiva viettää aikaa vapaallakin ventovieraaksi jonka seura ei kiinnosta enää yhtään.

Vierailija
10/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaamattomia on hautausmaat täynnä

ja siksi kirjoitin, että EN kuvittele olevani korvaamaton. Kai se silti saa tuntua pahalta, että vuosien panos huitaistaan syrjään tuosta vaan, koska olet nainen ja saat lapsen..

AP

Vierailija
11/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä ihan kiinnostuksesta, että millä alalla olet?

Vierailija
12/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan kyllä sain, mutta työtehtävien osalta juuri noin. Jos/kun palaan tuonne, muuttuu meno TÄYSIN omalta osaltani. Ehkä onni onnettomuudessa että näin kävi, osaan ainakin varmuudella laittaa rajat työlle ja lapsen edelle.

ap

En kunnolla ollut edes ovesta ehtinyt lähteä ulos, kun työtehtävieni kimppuun jo käytiin. Mitään ei oo paikasta kuulunut, ei edes sitä muille hankittua lahjusta. Kyllä on arvomaailma erilainen kun takaisin meen. Turha on enää pompottaa pätkääkään, lapsi menee kaikessa etusijalle.

Vierailija
13/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun palasi töihin, ylennettiin pomoksi. Ei se mitään osaa, kaiken unohtanut, mutta kun se on niin kiva.

Yksin se istuu kahvipöydässä, me muut yhdessä nauramassa. Mutta kun pomo tulee paikalle, huomataan, että on jo 12 min tässä istuttu ja lähdetään.

Vierailija
14/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, että poissa silmistä, poissa mielestä. Varsinkaan jos ei tarkkaan tiedetä koska palaat. I

tse arvostan sellaisia ihmisiä, jotka malttavat olla poissa töistä ja irrottautua kunnolla. Heistä työnantaja saa positiivisesti latautuneita ihmisiä takaisin hommiin. Taidot ei kuitenkaan katoa. Tärkeintä on itse uskoa niin!

Vierailija
15/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässä yleensäkin. Jos vaikka muuttaa.. elämä jatkuu niiden toisten kohdalla. Uskon kyllä vähän siihen "poissa silmistä poissa mielestä".

Vierailija
16/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että millaiset ihmiset töissä tätä harjoittavat? Eli jos kyseessä nainen, onko lapseton? Vai miten voi ihminen unohtaa itsekin olleensa samassa tilanteessa?

Kuulostaa kyllä tosi kamalalta.

Siis onko teidän mielestä teille yksinkertaisesti vihaisia siitä, että menitte tekemään lapsia, vai mistä tässä on kyse?

Vierailija
17/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uraihminen enkä mitään ihmeitä odotellut työkavereilta. Siihen olin kuitenkin pettynyt, että lapseni syntymää ei huomioitu mitenkään. Ei edes korttia tullut, kun yleensä on tapana ollut muistaa pienellä lahjalla lapsen saaneita.

Tosin pomon sihteeri ei pidä minusta.

Vierailija
18/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät sellaista tee, koska eivät tajua / muista / uskalla. Toisia pahoja ovat ns. lapselliset uranaiset, voimakastahtoiset rouvat, jotka ovat itse tehneet koko äitiysloman töitä vasemmalla kädellä ja palaavat jo ennen vanhempainvapaan loppua töihin...

Ymmärrän, että harmittaahan se kun oma olemassaolo ikäänkuin unohtuu, mutta mitä sitten. Työ on vain työtä ja sen tajuaa lopullisesti vasta kun palaa töihin. Silloin tehokkuus lisääntyy kun tajuaa, että elämää on muuallakin kuin hengailla työpaikalla. Lisäksi perhe irrottaa mukavasti päivän töistä.

Oikeasti: vaikka naisia tämän asian takia kohdeltaisiin satunnaisesti ikävästi, niin mitä sitten. Meillä on jotain todella arvokasta, sillä saamme olla äitejä.

Terv. KTM, jonka kahdessa työpaikassa on ennen äitiyslomaa lupailtu ties mitä ylennyksiä, mutta jotka ovat sitten kotonaolon aikana unohtuneet. Onneksi töihinpaluu muistutti siitä kuinka pätevä akka olenkaan!

Vierailija
19/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kiusaaminen ja laittomuudet. Ja niitä esiintyy. Edes äitiys ei saanut unohtamaan kaikkia törkeyksiä.

Miehet eivät sellaista tee, koska eivät tajua / muista / uskalla. Toisia pahoja ovat ns. lapselliset uranaiset, voimakastahtoiset rouvat, jotka ovat itse tehneet koko äitiysloman töitä vasemmalla kädellä ja palaavat jo ennen vanhempainvapaan loppua töihin...

Ymmärrän, että harmittaahan se kun oma olemassaolo ikäänkuin unohtuu, mutta mitä sitten. Työ on vain työtä ja sen tajuaa lopullisesti vasta kun palaa töihin. Silloin tehokkuus lisääntyy kun tajuaa, että elämää on muuallakin kuin hengailla työpaikalla. Lisäksi perhe irrottaa mukavasti päivän töistä.

Oikeasti: vaikka naisia tämän asian takia kohdeltaisiin satunnaisesti ikävästi, niin mitä sitten. Meillä on jotain todella arvokasta, sillä saamme olla äitejä.

Terv. KTM, jonka kahdessa työpaikassa on ennen äitiyslomaa lupailtu ties mitä ylennyksiä, mutta jotka ovat sitten kotonaolon aikana unohtuneet. Onneksi töihinpaluu muistutti siitä kuinka pätevä akka olenkaan!

Vierailija
20/25 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteeni ei ole perinteinen. Minulla on 2 alle 3G lasta kotona ja olen luvannut tehdä hiukan töitä myös perhevapaiden aikana, ilman palkkaa siis. Olen ollut tosi hämilläni siitä, että työnantajani jopa painostaa minua aikatauluissa yms. On kyllä ollut kiva saada työkavereilta muistamiset ja bilekutsut, mutta olisi ollut kiva myös levätä ilman työpaineita. Sitä saa mitä lupaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä