Mieheni mielestä käytän paljon alkoholia. Antakaa tuomio.
Juon siis viikolla n. kolmena päivänä yhden annoksen, siideriä tai viiniä. Viikonloppuisin kuluu pullo viiniä.
Kommentit (29)
Juo se pullo viikonloppuna - kahtena päivänä.
ja ylittää jenkeissä viikkorajan? Suomessahan tolla ylittää vasta kertarajan!
En ole koskaan humalassa ja tosiaan jaan sen pullon aina kahdelle päivälle.
ap
ja ylittää jenkeissä viikkorajan? Suomessahan tolla ylittää vasta kertarajan!
"Alkoholin riskikäytön rajat ovat Suomessa myös kansainvälisesti korkealla tasolla. Esimerkiksi Yhdysvalloissa riskikäytön rajat ovat paljon alhaisemmat kuin Suomessa: 14 annosta miehille ja 7 annosta naisille viikossa."
Suomessahan ei olekaan alkoholiongelmat yleisiä..
toisaalta juot 5 päivänä 7:stä. Se on kyllä aika usein. En silti pitäis pahana, jos esim ne kerta-annokset on ruokajuomia.... Itepähän tiiät.
En ole koskaan humalassa ja tosiaan jaan sen pullon aina kahdelle päivälle.
ap
olet varmaan juonut todella pitkään kun et puolikkaasta viinipullosta tule humalaan! Minulla on joskus kulunut alkoholia aika reippaasti ja menen kyllä känniin jos juon esim. muutaman siiderin, yhden drinkin ja yhden lasillisen viiniä.
Liikaa minun mielestäni. Itse juon ehkä 1-2 siideriä tai 1 lasin viiniä vaikkas perjantai-iltana saunan jälkeen. Viikolla en juo ikinä.
juodaanhan muualla euroopassa joka päivä se pari lasia viiniä, ruokailun yhteydessä. Ja puoli pulloa viiniä on pari-kolme lasillista. Mutta sitten kannattaa huolestua jos aina on tosiaan pakko saada joka viikko tuo määrä etkä pärjää ilman. Jos pystyt yhtä hyvin olla ilman vaikka pari kuukautta niin sitten tuskin on mitään ongelmaa.
"Alkoholin riskikäytön rajat ovat Suomessa myös kansainvälisesti korkealla tasolla. Esimerkiksi Yhdysvalloissa riskikäytön rajat ovat paljon alhaisemmat kuin Suomessa: 14 annosta miehille ja 7 annosta naisille viikossa."
Voisinhan olla viikolla ilman, ei mitään ongelmaa.
ap
Juot liikaa, olet vain itse niin tottunut tapaan että et sitä huomaa.
Luulisi että tuolla määrällä olisi vaikutusta jo painoonkin.. pullollisella punaviiniähän täytyy liki yhden päivän koko energiantarve.
t. Alkoholistin vaimo, joka kyllä tietää mikä on paljon ja mikä ei
kauan kykenet olemaan ilman alkoholia? Kyllähän tuollainen määrä kuitenkin vaikuttaa jo unenlaatuun ja mielialaan.
Voisinhan olla viikolla ilman, ei mitään ongelmaa.
ap
Saat noista juomista ihan turhaa energiaa ja "tarpeetonta" kuormitusta maksalle. Miksi juot niin monena päivänä jos voit helposti olla ilmankin? Parisuhteessa ongelmia? Tylsä elämäntilanne? Kannattaisi miettiä syitä tuolle käytökselle, ennenkuin ongelma pahenee. Jossakin vaiheessa siitä kärsitte koko perhe - siis sinun ongelmastasi.
terveisin alkoholistin lapsi
Jenkeissä nuo rajat ajatellaan eri tavalla. Suomessa riskiraja tarkoittaa sitä, että ko. määrällä tulee varmuudella terveydellisiä haittoja. Jenkeissä riskiraja tarkoittaa, että ko. määrän alittavalla juomisella ei todennäköisesti tule haittoja. Väliin jää siis harmaa alue. Näin se muistaakseni meni. Mutta kyllä ap juo turhan paljon. Kannattaisi kysyä itseltään, että miksi? Alkoholin tiedetään aiheuttavan masennusta, ja toleranssi kasvaa. En jaksaisi katsella tuollaista.
Nuo kerta-annokset viikolla voisivat olla vaikkapa ruuan kanssa (siis tälleen esimerkkinä) eikä kukaan katsoisi sitä pahana. Mutta kun otat ne pahana niin alkoholisti on. Tai se pullo viiniä viikonloppuna...mä juon välillä pullon viiniä...yhtenä iltana enkä tosiaan ole humalassa, koska en juo sitä tyyliin tunnissa vaan hiljalleen ehtoon aikana nauttien naposteltavasta siinä samassa.
Jos mies joisi ton verran ja enemmänkin, niin täällä kilpaa väitettäisiin, että eihän tuo paljoa ole. Onko se vain äiti-ihmisen (jotan en tosin tiedä ap:n olevan) tai naisen käytössä järkytys?
Eihän toi ole paljoa! Tietty jos mies ei käytä ollenkaan alkoholia, niin voi tuntua paljolta.
Jos aloitus olisi erilainen, niin olisiko vastauksetkin olleet erilaisia? Jos ap olisi kysynyt eri sävyyn samasta aiheesta. Tämä jotenkin tarttui tiukempien ihmisten haaviin, ei sellaisten jotka ajattelevat eri tavalla.
Nuo kerta-annokset viikolla voisivat olla vaikkapa ruuan kanssa (siis tälleen esimerkkinä) eikä kukaan katsoisi sitä pahana. Mutta kun otat ne pahana niin alkoholisti on. Tai se pullo viiniä viikonloppuna...mä juon välillä pullon viiniä...yhtenä iltana enkä tosiaan ole humalassa, koska en juo sitä tyyliin tunnissa vaan hiljalleen ehtoon aikana nauttien naposteltavasta siinä samassa.
ne ehtooste ilman ruokaa niin on alkoholisti. Ajatus vähän karkaili jo =D
USA:n mittareilla käyttösi ylittää riskirajan
http://www.sininauhaliitto.fi/ajankohtaista/lue_lisaa_uutisia/uutiset_2…