Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehellä toinen.

Vierailija
03.01.2011 |

Kolme vuotta sitten mieheni narahti suhteesta toiseen naiseen (työkaveri). En tiedä olivatko sängyssä asti, mies kiistää mutta en ole niin tyhmä että uskoisin. Rakkautta vannottiin tämän toisen naisen kanssa (joka oli kolmen lapsen äiti ja naimisissa) ja läheteltiin kiihkeitä viestejä ja sähköposteja. Pahinta oli että olimme juuri mieheni kanssa saaneet tietää olevani raskaana. Lapsi ei ollut suunniteltu ja mies järkyttyi pahasti.

Sain selville suhteen kun se oli jo (kuulemma) loppu. Mies reagoi aluksi niin että haukkui minut huoraksi ja paskaksi kun olin lukenut sen sähköpostit josta tämä selvisi. Eihän se ollut oikein, mutta paskat siitä, miehen sikamaisuus selvisi sitä kautta. Kiisti ja kiisti koko asian kunnes sitten murtui ja myönsi (kun ei muuta voinut). Pelkäsin niin kamalasti yksin jäämistä lapsen kanssa että annoin anteeksi ja myönnettäköön että rakastin miestä niin kamalasti että vaikka jäi kiinni toisesta naisesta, en voinut kuvitella elämääni ilman sitä. Sanokaa vaan heikkoudeksi ja säälittäväksi mutta näin oli.

Meillä on nyt mennyt pidemmän aikaa tosi hyvin, tosin mies ei kerro työstään eikä muusta enää oikeastaan ollenkaan minulle. Olimme lomamatkalla ja tuntui pidemmän aikaa että nyt elämämme on ihan mallillaan.. Kunnes tänäaamuna, ihan ilman syytä, otin mieheni puhelimen jan luin lähetetyt viestit. Mikä silmitön järkytys: Kaksi viikkoa sitten lähetetty naishenkilölle viesti: "Odotan sinua viereeeni nukkumaan tänään". Pahinta on että mieheni on ollut pois kotoa öitä (en muista oliko tuolloin ollut) työmatkalla nyt parin viikon sisään monta kertaa. Luhistuin niin että en saanut enää henkeä kun luin tuon viestin. Mies sai raivokohtauksen siitä että olin lukenut sen kännykkää (itse olen sanonut että senkun lukee vaikka päivittäin mun viestit ja sähköpostit, ei ole salattavaa) ja väitti että viesti oli lähetetty "vitsinä" työkaverille. Kuulemma heittävät tuollaista läppää jne. En usko, tietenkään, miten tyhmänä minua pitää.

Mies haukkui minut pystyyn, sanoi että "miltä tuntuu pilata elämänsä" tarkoitti, että kun luin sen viestit, niin nyt sitten jättää mut, kun ei voi enää luottaa.. Ilmoitti myös että saan hakea tyttäremme tarhasta tänään, koska hän häipyy kun on niin loukattu kun en usko hänen selitystään. Pahinta että mulla ei ole autoa eikä tarhassa lastenvaunuja joten lapseni hakeminen 15 km päästä tarhasta tulee olemaan vaikeaa, varsinkin kun juna-asemalta on 1,5 km käveltävää. Kiva 2-vuotiaan talsia hangessa tuo matka.

Tuntuu niin jumalattoman pahalta. En tiedä enää mitä pitäisi tehdä?? Auttakaa joku selvittämään ajatuksia ja kertokaa miten itse toimisitte tässä tilanteessa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerrot myös tarhan tädille mikä tilanne. Onpahan huoltajuustappeluun yksi todistaja lisää, että miehesi on valmis jättämään lapsen heitteille et saa kostettua sulle!

Äläkä peräänny nyt yhtään, periksi et sille kyrvälle anna! Asunto hakuun ja kerrot kaikille sukulaisille kans et pettää sua ja kostaa lapsen kautta!

Ilmeisesti miehesi on tottunut pompottamaan sua, vaan hieraiseepa sitten silmiään kahdesti kun et taivukaan. Ei helvetti et mua pistää niiiin vihaksi tollanen käyttäytyminen! Mun kaveripiirissä on nimittäin ollut kans pettäjämiehiä.

Vierailija
22/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitää melkein 2 km kävellä asemalta...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää kääntää kaiken nyt sinua vastaan, anna moisen mennä.

Vierailija
24/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet lapsen hoidosta, vietät illan hänen kanssaan normaalisti. Älä hätäännytä lasta.

Ehdottomasti eroat miehestä. Jos teillä on yhteinen omistusasunto, laitatte sen myyntiin. Jos rahallisesti pärjäät, voit ostaa miehen osuuden ja jäädä asuntoon. Samoin jos olette vuokralla, voit jäädä siihen, jos rahallisesti pärjäät. Eli lähtökohta on se, että mies häipyy.

Jos rahasta on pulaa, niin asunto myyntiin/vuokran irtisanominen, ja uuden etsintään. Kannattaa joka tapauksessa varmaan muuttaa vuokralle ensin. Siellä voit miettiä, mitä haluat tehdä ja missä asua.

Olo voi olla tosi paska, toivottavasti saat tukea läheisiltäsi. Vaikka mies sanoisi mitä, älä jää hänen luokseen. Silloin todella alistuisit. Prärjäät kyllä lapsen kanssa! Tsemppiä!

Vierailija
25/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ap, kuulostaa tosi kamalalta, olen pahoillani, että joudut tuollaista kokemaan. Minulla myös ex oli uskoton. Se miksi hän alkoi käyttäytyä minua kohtaan tosi ilkeästi johtui siitä, että koki toki syyllisyyttä omista teoistaan, mutta toivoi voivansa sälyttää eron minun harteille (tyyliin vaimohan se otti ja lähti) eli yritti saada ilkeilemällä minut lähtemään yhteistä kodista. Minä en antanut periksi, vaan sanoin, että lähde itse kun niin haluat, minä en ole liittoa rikkonut vaan sinä. syyllisyys ja pahaolo ajoivat hänet lopulta lähtemään, sillä minä en suostunut samaan peliin ja olin edelleen aina asiallinen ja ns. ystävällinen hänelle kaikesta huolimatta.

tiedän, että kipeää tekee, mutta parempi nyt laittaa rajat tuohon hommaan ja pistää mies pihalle. Haukkukoon sinua miten haluaa, mutta asia ei siitä miksikään muutu, että hän on teidän parisuhteenne valinnut rikkoa ja kantakoon itse vastuun aikuisena omista teoistaan.

ja todellakin jos ei ole kaksoiselämää tai mitään salattavaa kumppaniltaan, voi toki antaa hänen katsoa puhelimen viestit jne. Minulla ainakin nykyinen suhde perustuu avoimuuteen ja luottamukseen sekä ystävyyteen puolison kanssa ja saatetaan vaikka pyytää toista tarkistamaan omaa sähköpostia (jos nyt toinen istuu koneella eikä itse viitsi..) tai pyytää että lueppa mikä viesti mun puhelimeen tuli.

Vierailija
26/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi syytön, ei käyttäytyisi noin! Sinuna hakisin lapsen itse, tavalla tai toisella, koska en luottaisi mieheen.. Tuossa mielentilassa voisi kostaa sinulle jotenkin lapsen kautta.

Hae lapsi, mene kotiin, jos mies ei kerran ole siellä ja anna pölyn laskeutua. Suunnittele elämääsi ilman miestä, et ole ansainnut tuollaista kohtelua. Jotkut miehet oikeasti kuvittelevat, että voivat pitää sekä vaimon että sivusuhteen. Nyt kun illuusio on luhistunut, miehesi on sekaisin.

T. Se, jota myös petetty

Vierailija
27/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittavat kuitenkin sulle, kun ei ole haettu. Riippuen paikkakunnasta, mutta meillä lastensuojelu hakee, jos ei vanhemmat ole hakeneet.

Mun ex oli (on yhä) alkoholisti ja jätti lapsemme hakematta. Oli ollut kuivilla monta kuukautta, ja aloin jo luottamaan, että ehkä selviää arkiaskareista, mutta ei :(. Onneksi hoitajana oli tuttu täti, joka sitten otti poikamme luokseen illaksi, kunnes pääsin kotipaikkakunnalta takaisin. Tulin heti ensimmäisellä bussilla, meinasin ottaa taksin alle, mutta täti sanoi, että tulet seuraavalla julkisella ja hän pitää huolen lapsesta.

Ja jos lastensuojelu vie lapsen, niin se saa häntä ulos, että ohos tulin myöhässä, vaan pitävät yön ja seuraavana päivänä olette haastattelussa. Näin mulle kerrottiin.

Vierailija
28/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita miehelle viesti jossa kirjoitat ettet usko että mies on niin lapsellinen ja vastuuton, että jättää hakematta lapsensa koska on sinulle vihainen. Odota miehen vastaus takaisin, jossa todennäköisesti vastaa jotain että oisit miettinyt vähän pitempään tms. Säästä viestit ehdottomasti. Noilla pystyt todistamaan mahdollisessa huoltajuustaistelussa että mieheen ei voi luottaa. Mikä on täysin totta. Siis oikeasti, minkälainen ihminen kostaa omalle lapselleen, kun on vihainen lapsen äidille?

Vierailija
29/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vinkkinä, hoitopaikan tädeille ei sitten kannata turhan tarkkaan avautua perheenne tilanteesta. Toki voit kertoa jos eroatte ja käyttää ympäripyöreitä ilmaisuja (esim. tilanne on vaikea) mutta älä nyt riitoja mene sanasta sanaan selittämään.

Vierailija
30/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt eropäätöstä hitaasti mielessäni jo kauan.

Olen kuunnellut myös tuollasita syyttelyä - kyse on epäluottamuksesta, mutta yhtäkkiä mies kääntääkin asiat niin päin, että minä olen syypää kaikkeen, huono äiti, yms.

Tuntuuhan se tosi pahalta, mutta taitaa olla vain keino kääntää huomio itsestä ja omista virheistä.

Huolehdi vain itsestäsi. Lukiessasi hänen viestejään, et ole tehnyt mitään väärää. Varmaan vaistosi sanoi jotain, ja päätit tarkistaa. Onhan mies ennenkin jäänyt kiinni.

Vierailija
31/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et lähde hakemaan lasta jos sinulla ei kerta ole autoa ja miehelläsi on. Laita hänelle viesti jotta hakee lapsen ja jos ei niin sos.viranomaiset hakee ja mies vaikeuksissa. Ei aikuinen ihminen kosta tuolla tavalla lapsen kautta.Äläkä sinä mene tuohon leikkiin mukaan! IHAN OIKEASTI!!!! Itse erosin kahdeksan vuoden helvetin jälkeen miehestäni kaks kk sitten. Samantapaista käytöstä oli hänellä ja minusta tosi huolestuttavaa tuo agressiivisuus ja kaiken kieltäminen noin voimakkaasti. Se Kielii syyllisyydestä ja toivon että SINÄ otat ja lähdet lapsen kanssa tuollaisesta suhttesta, JOS miehesi ei suostu tai pysty keskustelemaan rakentavasti asiasta!!!!

Jo itsetuntosi säilyttämisen vuoksi, laita kova kovaa vastaan ja tuo sosiaaliviranomaiskuvio voi olla varsin toimiva. Tavalla tai toisella sinun on saatava ulkopuolista apua, mielenterveydenkin säilyttämiseksi. Kuulostaa senverran häiriintyneeltä miehesi toiminta.

Narsistiset luonnehäiriöt ovat juuri tuollaisia, läheisiä pyöritetään mielivaltaisesti ja luotetaan, että nämä muut eivä tuskalla irrottautua siitä lumosta.

Älä antaudu tuiollaiseen. Kokoa itsesi, selvitä jatkokuvio eli missä asut ja muu. Varmista, että saat lapsesi huoltajuuden ja että voit tarvittaessa osoittaa miehesi uskottomuuden. Itsesi kannalta on tärkeää, ettei kaikkea kuitata luulosairaudeksi.

Raivo ja viha on purettava, mutta älä pura sitä häneen. Viileys tehoaa huomattavasti paremmin. Sitäpaitsi tarvitset kylmän pään, että voit hoitaa kaikki tarvittavat käytännön järjestelyt. Ota selvää niin paljon kuin voit kaikista faktoista, tosiasioista, siitä, mitä oikeasti on tapahtunut.

Sinulla on siihen oikeus, sillä lapsen huoltajajana tarvitset terveen itsetunnon, jatkuvuutta, luotettavuutta ja rehellisyyttä, kyvyn hoitaa itsenäisesti asioita.

Mutta samaan aikaan ei ole tervettä olla turvautumatta ulkopuoliseen apuun. Se on nyt todella tarpeen.

Vierailija
32/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö nyt tajua että hoidosta soittavat äidille jos mies ei hae lasta eikä vastaa puhelimeen. Jos äiti kieltäytyy hakemasta lasta, katsotaan hänenkin jättäneen lapsen noin vain. Silloin äitikin pääsee sossutanttojen kirjoihin vastuuttomana äitinä.

Ja oikeasti, sillä ei ole pienintäkään merkitystä nyky-Suomessa kuinka monen naisen kanssa Ap:n mies on AP:ta pettänyt. Se ei vaikuta huoltajuuteen mitenkään. Ap sen sijaan voi joutua edesvastuuseen siitä että meni lukemaan miehensä viestit.

Kannattaa miettiä ennenkuin menee tekemään tai sanomaan jotain. Ettei sitten jälkeenpäin tarvitse katua ja pahasti.

Vierailija
33/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvisi että mies on ollut hotellissa yötä esim. pikkujoulujen jälkeen vaikka mulle sanoi että menee äidilleen. Pikkujoulut oli toisessa kaupungissa ja taxi olisi maksanut ihan liikaa ja miehen äiti asuu ihan lähellä pikkujoulujuhlapaikkaa joten se oli ihan järkevää että menee sinne yöksi.

Sanoin että tiedän että on ollut hotellissa ja miksi ei kertonut siitä mulle. Oli kuulemma epärelevantti asia (!). Oli saanut huoneen ystävänsä kautta ilmaiseksi.. Ja tuon viestin oli lähettänyt tolle naiselle perjantaina, ja la-su yön oli hotellissa. Kuulin tästä miehen veljen vaimolta jolle kerroin tilanteesta ja joka sanoi että kun kuuli tästä hotelliasiasta epäili ettei kaikki ole ok, mutta koska mieheni oli sanonut että minä tiedän asiasta, oli ajatellut että kai minulle se on sitten ok eikä ollut kertonut mulle, koska ulospäin me vaikutetaan unelmaperheeltä ja kaikki ajattelee että meillä on tietysti kaikki todella hyvin.

Laittoi muuten äsken tekstarin että hakee lapsen klo 15 tarhasta.

Puoliltapäivin lähetti sähköpostin jossa vannoi syyttömyyttään, että rakastaa vain ja ainoastaan mua ja tää on yhtä suurta väärinkäsitystä, eikä todellakaan petä mua.Että oli typerää lähettää tollainen viesti, mutta että se oli tosiaan vitsi. Sanoi että voin soittaa tälle naiselle ja hänen poikaystävälleen. Katsoin facebookista tuon naisen kuvia ja voi kristus, sellainen pikku ritsap*llu joka poseeraa kännissä ja bikineissä ihan älyttömissä kuvissa. Sanoin miehelle että onnea vaan jos tollaisen viereensä haluaa niin ovat toisensa ansainneet.

Helvetti kun en haluaisi mennä kotiin vaan ajatella nyt kaikessa rauhassa tätä asiaa. Onneksi parin viikon pääästä on 4 pvän työmatka mulla pohjoiseen, joten pääsen eroon miehestä jos sitä ennen en ole saanut asuntoa ja muuta järjestettyä.

Vierailija
34/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et lähde hakemaan lasta jos sinulla ei kerta ole autoa ja miehelläsi on. Laita hänelle viesti jotta hakee lapsen ja jos ei niin sos.viranomaiset hakee ja mies vaikeuksissa. Ei aikuinen ihminen kosta tuolla tavalla lapsen kautta.Äläkä sinä mene tuohon leikkiin mukaan! IHAN OIKEASTI!!!! Itse erosin kahdeksan vuoden helvetin jälkeen miehestäni kaks kk sitten. Samantapaista käytöstä oli hänellä ja minusta tosi huolestuttavaa tuo agressiivisuus ja kaiken kieltäminen noin voimakkaasti. Se Kielii syyllisyydestä ja toivon että SINÄ otat ja lähdet lapsen kanssa tuollaisesta suhttesta, JOS miehesi ei suostu tai pysty keskustelemaan rakentavasti asiasta!!!!

Jo itsetuntosi säilyttämisen vuoksi, laita kova kovaa vastaan ja tuo sosiaaliviranomaiskuvio voi olla varsin toimiva. Tavalla tai toisella sinun on saatava ulkopuolista apua, mielenterveydenkin säilyttämiseksi. Kuulostaa senverran häiriintyneeltä miehesi toiminta. Narsistiset luonnehäiriöt ovat juuri tuollaisia, läheisiä pyöritetään mielivaltaisesti ja luotetaan, että nämä muut eivä tuskalla irrottautua siitä lumosta. Älä antaudu tuiollaiseen. Kokoa itsesi, selvitä jatkokuvio eli missä asut ja muu. Varmista, että saat lapsesi huoltajuuden ja että voit tarvittaessa osoittaa miehesi uskottomuuden. Itsesi kannalta on tärkeää, ettei kaikkea kuitata luulosairaudeksi. Raivo ja viha on purettava, mutta älä pura sitä häneen. Viileys tehoaa huomattavasti paremmin. Sitäpaitsi tarvitset kylmän pään, että voit hoitaa kaikki tarvittavat käytännön järjestelyt. Ota selvää niin paljon kuin voit kaikista faktoista, tosiasioista, siitä, mitä oikeasti on tapahtunut. Sinulla on siihen oikeus, sillä lapsen huoltajajana tarvitset terveen itsetunnon, jatkuvuutta, luotettavuutta ja rehellisyyttä, kyvyn hoitaa itsenäisesti asioita. Mutta samaan aikaan ei ole tervettä olla turvautumatta ulkopuoliseen apuun. Se on nyt todella tarpeen.

Pahoittelen, en oikeasti osaa neuvoa sosiaaliviranomaisten kanssa toimimisia - ei taida olla hyvä idea jättää hakematta lasta. Joku täällä sanoi vieläkin tärkeämmän asian eli ettei lasta pidä hätäännyttää. Lapsi on oikeasti kaikkein tärkein, kun nyt itse olet herännyt tilanteeseen. Ja sosiaaliviranomaisten kannalta, nyt on se kohta, jolloin pitää loistaa kyvyllään pitää huolta lapsesta. Jatkoa ajatellen.

Mutta muuten. Älä antaudu pyörittelyyn ja aloita prosessi, jonka avulla vapaudut valheiden verkosta. Koeta selvittää itsellesi myös koko totuus, niin pitkälle kuin se sinulle objektiivisesti on mahdollista.

Jätä myös tilaa sitten erikseen käsitellä tunteesi jollain turvallisella tavalla.

Vierailija
35/35 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: hyvä että toi lapsenhakuasia hoitui.

Kirjoitat, että haluaisit olla yksin. Mun mielestä voit aivan hyvin pyytää miestä poistumaan kodista kun hän on tuonut lapsen. Mies voi mennä hoitonsa luo tai äitinsä tai vaikka hotelliin. On kohtuutonta, että sinä joudut odottamaan jotain työmatkaa kahden viikon päähän ennenkuin pääset selvittämään ajatuksiasi.

Jos lapsen hoitoreissuista tulee ongelmia, niin kysy apua kälyltäsi tai hoida asia taksilla (muista ottaa kuitti!). Selviät kyllä, niin käytännön ongelmista kuin muustakin.