Auttakaa aloittelevaa karppaajaa!
- Kuinka monta grammaa päivässä on "vähän hiilihydraatteja"?
- Syöttekö niin paljon kuin mieli tekee, vai rajoitatteko syömistä?
- Lasketteko kaloreita?
- MITÄ oikein syötte? Munia, pekonia, kasviksia, pihvejä, kalaa, voita, maustamatonta jogurttia, rahkaa... mitä muuta?
Kommentit (29)
Lapsesta saakka olen vieroksunut perunaa, pastaa ja riisiä, joten minulle tuo diettin olisi kyllä helppo toteuttaa. Tietoa on netti pullollaan, mutta kyllä mulla menee sekaisin nuo eri karppauslajit :/. Siks kärkyn tietoja täältä :D. Mä sain puuron, johon onnistuin itseni raskausaikana koukutettua, jätettyä pois ja otin tilalle luonnonjogurtin ja myslin (1-2rkl). Tämän syön sekä aamupalalla, että illalla. Lähdenkin tästä selvittelemään paljonko siinä on hiilareita. Sitä en nimittäin halua jättää pois :). Ja mun herkkua on LIDL:n luonnonjogurtti..taitaa olla melko kevyttä..toivottavasti sen voisi jättää, on niin maailman parasta! Mutta toisoisin että joku karppaaja kertoo noista juustoista vielä :).
Niinpä..kun tuosta puurosta pääsisi eroon :-/ itselläni myös raskausajasta jäänyt päälle eikä eroon meinaa päästä.
En ole koskaan puuroista perustanut ja nyt viime raskauden aikana ei ollut elämää ilman puuroa aamulla JA illalla.. :/
Tuo mysli on Finaxin hedelmämysli (pinkin värinen paperipussi)..hiilareita siinä on 69/100g..eli todella paljon. Paljonkohan ruokalusikallinen tekisi :O? Muuta hiilaria en edes kaipaisi päivään..no pari porkkanaa :D. Tuo mysli on semmoista sokeroimatonta, mutta kun siinä on niitä kuivattuja hedelmiä, niin sokereita tietty on :(. En siis ole vielä karppaaja, vaan siitä se innostunut :D. Mutta tuon voin antaa vinkiksi puurosta vieroittautumiseen..mutta siitä miten se sopii karppiruokaan mulla ei ole aavistusta :D. Ja tuo mysli yhydessä LIDL:n jogurtin kanssa on namia :).
kannattaa nyt lukea jostain ihan karppauksen alkeita, jos tuo juustoasia tuli yllätyksenä, et taida tietää juuri mitään
kannattaa nyt lukea jostain ihan karppauksen alkeita, jos tuo juustoasia tuli yllätyksenä, et taida tietää juuri mitään
Tiedän mihin karppaus perustuu. Syödään paljon proteiineja ja rasvaa, vältetään hiilihydraatteja. Mitä olennaista en muka tiedä? =P
Ei tullut juustoasia yllätyksenä, en vain ollut TAJUNNUT asiaa aiemmin. Ehkä en osaa kirjoittaa ymmärrettävää tekstiä.
ap
Karppaus.infosta ei löydy mitään muuta kuin ihan yleistä ideasta... ja kyllähän nyt jokainen tietää mitkä ruoka-aineet sisältää rasvaa, proteiineja tai hiilihydraatteja.
Tahtoisin tietoa esim siitä, että
- missä vihanneksissa, juureksissa jne on VÄHITEN hiilihydraatteja
- eikö marjoissa ja hedelmissä ole hiilareita ihan jumalattomasti? Miten jotkut karpit syö niitäkin?
ap
itse laihdutin karppaamalla sujuvasti seitsemän kiloia viime vuonna.
En rajoittanut syömisiäni mitenkään, vaan söin kun mieli teki. Aluksi tekikin mieli kovasti ja mietin että mikäköhän järki tässä on mättää näitä pekoneita ja rasvaisia juustoja kermalla ja voilla.
Mutta parin päivän päästä huomasin että ei ole enää nälkä. Neljäntenä päivänä ei tehnyt mieli enää mitään. Kaikki makeanhimo katosi myös.
Sillähän sitä laihtui kun ei enää tullut himoja tai näläntunteita. Kun piti syödä, söin hiilaritonta.
Tuo limun juominen on paha homma. Se pitkittää pääsyä siihen ihanaan tilaan jolloin ei tee enää mieli makeaa. Vaikket sokeria siinä saakaan, niin sen himo pysyy pinnalla litkiessäsi limua.
Koeta kestää muutama päivä oikein tiukalla linjalla niin huomaat miten helpottaa.
Tsemppiä! (P.s. älkää luovuttako vaikkei vaa´alla heti mitään tapahtuisi, mulla kesti muutama kk ennenkuin paino alkoi kohisten laskemaan)
En rajoittanut syömisiäni mitenkään, vaan söin kun mieli teki. Aluksi tekikin mieli kovasti ja mietin että mikäköhän järki tässä on mättää näitä pekoneita ja rasvaisia juustoja kermalla ja voilla.
Mutta parin päivän päästä huomasin että ei ole enää nälkä. Neljäntenä päivänä ei tehnyt mieli enää mitään. Kaikki makeanhimo katosi myös.
Sillähän sitä laihtui kun ei enää tullut himoja tai näläntunteita. Kun piti syödä, söin hiilaritonta.
Tuo limun juominen on paha homma. Se pitkittää pääsyä siihen ihanaan tilaan jolloin ei tee enää mieli makeaa. Vaikket sokeria siinä saakaan, niin sen himo pysyy pinnalla litkiessäsi limua.
Koeta kestää muutama päivä oikein tiukalla linjalla niin huomaat miten helpottaa.Tsemppiä! (P.s. älkää luovuttako vaikkei vaa´alla heti mitään tapahtuisi, mulla kesti muutama kk ennenkuin paino alkoi kohisten laskemaan)
Laitan limpparit jäähylle. ;)
ap
Koeta kestää muutama päivä oikein tiukalla linjalla niin huomaat miten helpottaa.Tsemppiä! (P.s. älkää luovuttako vaikkei vaa´alla heti mitään tapahtuisi, mulla kesti muutama kk ennenkuin paino alkoi kohisten laskemaan)
Kiitos, sain tästä tsemppiä itselleni :-)
t: ikuinen pullahiiri
Kiitos, sain tästä tsemppiä itselleni :-)
t: ikuinen pullahiiri