En hyväksy siskoni käytöstä, miten toimia?
Olen sanoisinko puun ja kuoren välissä. Joudun erinäisistä syistä joka tapauksessa olemaan tekemisissä siskoni kanssa ja siksi haluaisin säilyttää ainakin jossain määrin asialliset välit. Siskoni tietää ainakin tavallaan, että minusta on väärin toimia niin kuin hän tekee, vaikken sitä ole suoraan sanonutkaan, tähän asti vain lähinnä todennut, että oma on elämäsi. Nyt kuitenkin alkaa ahdistaa, koska viaton (siskoni mies) joutuu kärsimään ja elämään epätietoisuudessa.
Siskoni on siis ollut useita vuosia yhdessä miehensä kanssa. Ekat vuodet meni hyvin, kunnes siskolleni iski joku villitys ja oli salasuhteessa ja puhui jopa, että jättää "Mikon" ja alottaa uuden elämän tämän toisen miehen kanssa. No, aikaa meni muutama kuukausi ja tämä uusi mies olikin siskoni mielestä täysi idiootti ja jatkoi taas miehensä kanssa yhteiseloa kertomatta tuosta ja ainakin ulkoisesti vaikuttivat onnellisilta.
Muutama vuosi meni taas ihan ok kunnes siskoni taas hairahtui ja aloitti toisen miehen kanssa salasuhteen. Sama kuvio toistui kun ekalla kerralla. Tämän jälkeen siskoni oli uskollinen vuoden verran ja taas löysi ns. elämänsä rakkauden ja suunnitteli uutta elämää tämän uuden miehen kanssa. Eipä sekään toteutunut ja taas tuo suhde kesti muutaman kuukauden ja siskoni lopulta jäi vanhaan suhteeseensa. Meni muutama kk ja taas siskoni oli iskenyt silmänsä uuteen mieheen tai paremminkin siihen ensimmäiseen mieheen, jonka kanssa ekan kerran piti salasuhdetta. Nyt taas tämä mies on niin ihana, vaikka vuosia sitten haukkui idiootiksi ym.
Minun puolestani sisko saisi toimia noin, jos olisi sinkku, nyt kuitenkin elää parisuhteessa ja pettää miestään. Yhteisiä lapsia heillä ei ole, mutta siskoni miehellä on kolme lasta edellisestä liitostaan, jotka ovat sijaiskodissa, mutta vierailevat isällään usein.
Olen kyllästynyt katsomaan tätä vierestä, mutta enpä tiedä voinko mitään tehdäkään. Tietysti voisin kertoa siskoni miehelle, mutta melko varmasti siskoni kieltäisi, jos miehensä häneltä tätä kysyisi ja toisaalta näinköhän siskoni mies minua edes uskoisi.
ja että hoidatte vain ne pakolliset asiat (ainakin ymmärsin, että olet hänen kanssaan väkisin tekemisissä).