G: Minkä hintainen on sinun autosi ja merkki?
Ja nimenomaan sinun auto. Ei puolison tai työsuhe auto.
Itsellä Toyota 24000e ja MB 70 000.
Kommentit (37)
Sadantonnin auto ei ole rikkaan auto, vaan hyvätuloisen auto:)
monta yli 100 000 euron autoa Suomessa myydään vuosittain? Kyllä sen hintaiset Ässämersut ja 7-sarjan BMW:t ovat rikkaiden autoja joka puolella maapalloa. Miljoonan hintainen Bugatti nyt on lähinnä kuriositeetti. (Toki kelpaisi itsellenikin, en sitä yritä kieltää)
se Suomen `sadan tonnin auto` maksaa näissä automaissa puolet Suomen hinnsta. Hinnat on karannut lapasesta jo ajat sitten, niin autojen, bensan, asuntojen ja ruuankin suhteen. Oikeesti ei niiden pitäisi maksaa yhtä paljon kuin Suomessa.
se hintaero ole enää yhtä dramaattinen kuin joskus ennen.
Mutta olen aivan samaa mieltä siitä että halvempia voisivat olla.
se hintaero ole enää yhtä dramaattinen kuin joskus ennen. Mutta olen aivan samaa mieltä siitä että halvempia voisivat olla.
silmät pyörii välillä ympyrää kun lueskelen täällä palstalla millaisilla hinnalla Suomessa ostetaan milloin mitäkin, mm. oikotien mainokset tuossa sivun oikealla olevassa mainospalkissa on ihan järkyttäviä :)
se hintaero ole enää yhtä dramaattinen kuin joskus ennen. Mutta olen aivan samaa mieltä siitä että halvempia voisivat olla.
silmät pyörii välillä ympyrää kun lueskelen täällä palstalla millaisilla hinnalla Suomessa ostetaan milloin mitäkin, mm. oikotien mainokset tuossa sivun oikealla olevassa mainospalkissa on ihan järkyttäviä :)
maassa on järkyttäviä vakuutusmaksuja ym. vuosittaisia käyttömaksuja jos nyt autoilusta puhutaan.
Esim: Briteissä jonkun GTI-auton vakuutusmaksut voivat olla vuodessa luokkaa auton arvo.
No joo, kuriositeetti tuokin.
Ja nuo Helsingin asuntojen hinnat ovat jotain New Yorkin luokaa about? Ei mitään järkeä.
Pökö 307sw, maksoi uutena noin 20 tonnia, vm- 2007
Ihkauusi pökö 107, maksoi 10 tonnia
ja vanha volkkari jonka arvoa ei voi rahassa mitata.
Autojen hinnoista huomannee ettemme asu Suomessa.
VW Polo vm-01 maksoi kolme vuotta sitten 6900euroa ja tällä hetkellä sillä on ajettu 105tkm.
Myös mukavuus (ja autoja ajatellessa esimerkiksi turvallisuus)on sijoitus.
Itsellänikin olisi vaimona kuka tahansa, jolla on tissit ja pimpsa, silä se jo specsien puolesta täydellinen nainen. Siitäkin huolimatta vaimon valinassa on vaikuttaneet useat tunteisiin ja ulkonäköön vaikuttavat asiat (esim koulutus jne.).
Sama auton valinnassa. Jos vain tekniset specsit ratkaisisivat auto valinnan, kaikki ajaisivat 2-6 vuotta vanhalla Toyota Corollalla, sillä 2 vuotta vanhalla on kalleimman kilometrit ajettu ja 6 vuotiaana Corolla on vielä "uuden karhea" ilman vikoja. Hintakin olisi "sijoitusmielessä" säilynyt niin hyvin kuin se voi.
Autossa kuten monessa muussakin asiassa sijoituksen tärkein osa on joku muu kuin se suoraan rahassa mitattava, esimerkiksi turvallisuus. Vai minkä hinnan laitat lastesi taittuneille niskoille, jos osuu kohdalle itsestäsi riippumaton onnettomuus tukkirekan kanssa?
Itse ajan Corollalla ja hintaa liene noin 15 000 €.
Jos olisi rahaa, ajaisin 3 litran Dieselillä mallia audi A6, tai jollain vielä suuremmalla ja turvallisemmalla esim. Audi Q7 ja pitäisin sitä parhaana sijoituksena mitä voin perheelleni antaa.
T: Niskat auto-onnettomuudessa murtanut.
taas osoittaa, millainen takapajula Suomi on. Jengin mielestä 70 000 euron arvoinen auto on "ökyauto", kun maailmalla joku Bugatti Veyron (hinta miljoona euroa) on ökyauto... Sadantonnin auto ei ole rikkaan auto, vaan hyvätuloisen auto:)
on erittäin varakkaan tai rikkaan auto, tai henkilön joka haluaa näyttää muille.
Varakkaan auto on mikä tahansa uutena ostettu, eli käytännössä hinnaltaan noin 25 000 - 35 000- Sitä kalliimmat lienevät erittäin hyväosaisia, jopa rikkaita.
100 000 € auto on täysin tarpeetonta suomessa ja aivan varmasti rikkaiden puuhastelua ja auto harrastusta.
taas osoittaa, millainen takapajula Suomi on. Jengin mielestä 70 000 euron arvoinen auto on "ökyauto", kun maailmalla joku Bugatti Veyron (hinta miljoona euroa) on ökyauto... Sadantonnin auto ei ole rikkaan auto, vaan hyvätuloisen auto:)
saksassa kierrellyt ja paikalliset kauhistelevat autojen hintoja. Mersusta hyvillä varusteilla (C-sarja) joutuu maksamaan yli 30 000 € . Kauhistelevat, että ei kenelläkään ole varaa moiseen ja ihan turhaa tuhlausta.
Ulkomialla autoilumaissa siis 50 000 € on TODELLAAKIN turhaa pröystäilyä. Vain suomessa ja muissa "nuorissa kulttuureissa" korostetaan omaa itseään autolla ja miellelään kalliilla autolla.
Ja huomautuksena vielä, että olen hyvin suomesa soimeentuleva DI ja keskustelut olen käynyt saksalaisten huomattavasti paremmin toimeen tulevien kolleegoiden kanssa. Heillä varmasti olisi varaa vaikka S mersuu, mutta se on ihan perseestä ja turhaa näyttämistä... sitä ns. ökyilyä. Siellä Saksassa sentään tuommoinen auto lähteen 50 - 60 000 € hintaan.
No olen minäkin autokolarissa ollut ja niskani taittanut. Kuitenkaan ei ole suurtakaan eroa sillä, että kummoisen auton perään olisi joku ajanut. Neljän ja viidentähden autoja törmäystesteissä saa jo erittäin edullisesti, joten ei sitä nyt välttämättä millään A6:lla tarvitse sentään ajella, että on turvallista ajaa. Sen sijaan hyvä juttu oli joskus Fifth Gear ohjelmassa, jossa kerrottiin, että minkälainen on kolarikorjatun auton turvallisuus. Eli mielestäni kolarikorjattu auto on kyllä sellainen auto, jossa pitäisi se lukea kissankokoisin kirjaimin, kun esim. käytettyjä autoja myydään. Onneksi nuo ammattilaiset osaa nekin yleensä aika hyvin bongata, kun itselläni on tapana ostaa 2-3 vuotta vanhoja autoja.
25000e. Ja puhutaanko nyt siitä että onko se osittainkaan pankin. Mun auto ei ole, vaan ihan kokonaan minun.
hyvä auto, ei kallis korjauttaa, luotettava! hyvä mulle!
hieman ylivoimaista.
Katsopa esimerkiksi 4,2 V8 TDI DPF 250 kW quattro tiptronic-automaatin hinta. Linkki on tässä: http://www.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/AF54D6CCF46391F8C22577520045A97…
Hintasarakkeita on kolme: veroton hinta, autovero Suomessa ja kokonaishinta. Kokonaishinta on se hinta minkä Suomessa joutuu maksamaan. Lisävarusteet on hinnoiteltu erikseen.
Onko niin vaikea ymmärtää, että muualla auto, joka maksaa Suomessa 120 000, voi maksaa 40 000? Ilmeisesti kateus sumentaa näkö- tai ymmärryskyvyn.
maksoin siitä verot yms kulut mukaanlukien $14,000.
Audi Q7 hinta on $45-$60 tuhatta. Aika paljon saa viilata linsiin jos hinta Suomessa on 120,000 =D. Plus sitte 3 x hinta bensasta, hehe.
<a href="http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Audi_Q7/" alt="http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Audi_Q7/">http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/Audi_Q7/</a>
- ei avioliiton kautta, vaan niihin on pantu rahaa 50-50.
Toyota - 6 000 e - miehen käytössä.
Ford - 35 000 e - minun käytössäni.
Homma muuttuu, kun menen töihin ja mies jää kotihoidontuelle kotiin. Ford on sillä, joka on lapsen kanssa.