Nuori äiti uudenvuodenaattona bussissa nro 61
matkalla Jumbon tietämiltä Tikkurilaan päin noin klo 17, tyttövauva rattaissa, tämä on Sinulle:
Lapsi tarvitsee talvipakkasella pipon päähänsä, lapsesi ikäinen (n 10 kk?) vauva mielellään myös korvat ja kaulan huolellisesti suojaavan kypärähatun!
Lapsi itki rattaissa kovin, ja kyllähän lapset/vauvat itkevät, ei siinä mitään. Mutta kyllä minulta itku pääsi kun työnsit vauvasi avopäin ilman tumppujakaan bussista ulos ja jatkoit mitään tekemättä matkaasi rattaita työntäen. Hanki hyvä ihminen lapsellesi päähine! Mittari näytti kuitenkin -5 :(
Lapsesi kylmettyy tuolla menolla, ja sairastuu vakavasti aivan varmasti. Aivojen suojana ei vielä ole kalloluuta.
Olisin asiasta tullut ihan nätisti Sinulle sanomaan -tietämättä tosin miten oisit kommentoinnin vastaanottanut..- mutta istuin bussin etuosassa kauppakassien kanssa, melkoisen kaukana teistä siis, ja bussi oli aika lailla täynnä myös käytäviltä, joten aikomukseni ei valitettavasti onnistunut.
Toivottavasti näet tämän, tai ainakin seurassasi ollut ystäväsi -jolla kyllä oli pipo päässä, surkuhupaisaa kyllä!
Pidä huolta pienestä tytöstäsi, jooko.
Kommentit (23)
teinit ?
itse olen 17v ja minulla on 2kk poika, todella epäkypsää täällä (ei nyt pelkästään juuri sinulle) laitella, teiniäideistä/nuorista äideistä, että on lapsia itsekkin, jokainen kasvaa ja kypsyy eritavoin, kuin toiset.Ja sanonpa sen, että olen monesti nähnyt äitejä ja myös nuoriakin, jotka eivät pue lapselleen tarpeeksi, mutta onko se oikeutettua yleistää? Ja voin sanoa, että minulle mitään rakkaampaa tässä maailmassa ei ole, kuin rakas poikani jota yritän parhaani mukaan kasvattaa hyvin.Tasan yhden kerran ollut poika hoidossa ja sekin oli mummillansa, eikä minulla ole miestäkään auttamassa arjessa/tukemassa. Se on minun mielestäni aivan sama, että oletko nuori äiti vai oletko 30-40v kunhan hoidat lapsesi parhaasi mukaan. en voi sietää ihmisiä jotka puhuvat teini tottahan asia on että teini, mutta nykypäivänä näkeee paljon ja paljon 12-13 vuotiaita tuolla ryyppäämässä ja polttelemassa tupakkaa.Ja itselläni alkoi tuo "kapinointi" jo 13-14 vuotiaana jos sitä kapinoinniksi voi kutsua koska en ole ikinä enkä tulekkaan uhmaamaan vanhempiani ja meni jo vuodessa pois.Mut siis tosiaan laitoin tämän vain ja ainostaan sen takia,että jotkut ihmiset voisivat mennä itseensä tai ottaa asioista selvää ennenkun rupeaa nuoria äitejä tai ylipäätään ketään kritisoimaan. On sekin saakeli kumma, kun missään ei saa tuntea kävelevänsä vaunujen kanssa rauhassa, kun aina saa tuijotuksia.Tuijottaisi sitten jos on jotain tuijoteltavaa. Mitä siinä on myönnän nuori äiti olen, mutta aivan älyttömän iloinen asiasta, jaksanpahan touhuta lapseni kanssa ja todenäköisesti jos joskus sellaisia tulee lastenlapsien kanssa, jolloin myöskin on itsellään sitten aikaa, kun tuosta poika kasvaa vanhemmaksi eipä se kenenkää asia ole minkä ikäisenä lapsia tekee kunhan on valmis vastuunsa kantamaan, ja muistakaa hyvät ihmiset myös huomioida, että asioissa voi olla monta puolta esimerkiksi voi olla todenäköistä,että jossain vaiheessa kohtu minulta poistetaan, kun suvussa sellaista on liikkeellä.mut siis en tosiaakaan tätä tarkottannut kenellekkään henkilökohtaisesti ilmaisin mielipiteeni täällä ilmi tulleisiin asioihin ja viellä lisänä, että minä ainakin otan kritiikin positiivisena kaikilta enkä vaan siksi että olisin nuori vaan siksi että miksi ei neuvoja ja apuja vastaan ottaisi kyllä jokainen elämässään neuvoja ja tukea tarvitsee! :)) ps. ja varmasti jokainen neuvot vastaan ottaa toivottavasti sitten, vaikka ensiksi tökerösti vastaisikin ja silläkin pääsee pitkälle, kun ajattelee lapsen etuja/parasta ja ajattelee sydämellä :)
pomppaa vähän aiheesta mutta menköön. Kaverini sai lapsen 17v, oli todella väsynyt vauva-ajan mutta kukapa ei olisi. Sitten tuli toinen ja kolmas lapsi. Kauhistelin välillä heidän arkea kun kaikki kolme villejä poikia. Vanhin lapsista nyt 15v ja hyvin ovat pärjänneet. Itse sain ensimmäisen lapsen 31v ja sain kuulla esim työkaverilta suoraan miten kamalaa kun lapset tehdään nykyään niin vanhana :( ja kyllähän se yllätti näinkin iäkkään miten raskasta arki vauvan kans voi olla unettomine öineen. Kaikki oli uutta.. Olin kyllä niin uusavuton äiti kun vain voi olla mutta siinä sitä itsekin kasvaa ja oppii lapsen mukana..
Juoksin joululahjaostoksilla Hgin keskustan kaupoissa ja vauva oli vaunuissa. Ulkona ketterät pakkaset, mutta sisällä kuuma ja vauva sen verran lämminverinen, että pienikin kuumuus aiheuttaa huudon. Eli sisätilaan mennessä pitää avata koko paketti: makuupussi, toppapuku, välihaalari, pipo, kypärämyssy ja tarvittaessa vielä kädet pois hihoista ja tumput veks. No, sitä aikani veivasin ja kerrankos sitten unohdin pakata vauvan ja kärräsin nelikuisen hyytävään pakkaseen ihan sisätamineissa. Kaipa siinäkin joku ehti herneet vetäistä nenään ennen kuin tajusin tilanteen ja pakitin takaisin sisälle.