TÄMÄ on oikeaa suomalaista köyhyyttä!
Kun joutuu miettimään joka kerta mitkä laskut jättää maksamatta, että on varaa ostaa ruokaa.
Kommentit (85)
n. 380 euroa. Kyllä sillä saatana ruokaa ostaa ja netin maksaa.
Lapsiperheet saavat vielä enemmän. Vitun turha valittaa mistään köyhyydestä kun tuohon oikeus jokaisella. Jos sitä ei sa tarkoitaa se sitä että sinulla on omaisuutta mistä voit saada rahaa!
juuri sinun vuoksesi yrittäjäpuolisoni ei nykyisin jakele laskuja vaan maksu (rahalla) tehdään heti, kun työ on valmistunut tai hän korjaa tekemänsä ennalleen ja poistuu.
Ja millä raahaisin raskaana ne jätesäkilliset pyykkiä johonkin kaverin luo tai itsepalvelupesulaan, tulisi varmaan tosi halvaksi. Kukakohan kaveri tykkäisi kun istuisin siellä koko päivän kerran-kaksi viikossa pesemässä pyykkejäni, mihis kuivumaan, kotiinko raahaisin märkänä ne vai kaverillako roikkuisi meidän pyykit pitkin kämppää? Ompa realistisia ehdotuksia.
Viereisessä talossa on pesutupa kyllä, mutta siellä on rajoitetut pyykkivuorot eli isolle perheelle liian vähän, mahdotonta vauvan kanssa etenkin jos käyttää kestovaippoja ja muutenkin erittäin epäkäytännöllistä. Pyykkipäivinä siellä ravataan puolen tunnin välein eikä vauvaa voi yksin jättää ja vaikea raahata mukana kera pyykkien.
Ei ole mitään hinkua tehdä elämästäni yhtään vaikeampaa kuin se onkaan joten pesukone on ihan pakko hankkia. Jos muuten käyttäisin jotain kaverin konetta joutuisin pian hankkimaan sille kaverille uuden, sellainen on meidän pyykkimäärä. Kaksi kertaa olen ostanut käytetyn, ekalla kerralla kesti muutaman viikon, tokalla vuoden. Uusi jossa takuu olisi tullut halvemmaksi.
elät varmasti ilmankin.
nettiin pääset varmasti kirjastossa ja ehkä kaverin luona tms.
lehtien tilaukset voi lopettaa heti. eli ei enää uusia tilauksia ja peruuta kestotilaukset.
nämä ei helpota tilannetta heti mutta mutta on alkuu oikeaan suuntaan ja ensi kuussa on helpompaa. pesukonetta et voi ostaa jos ei ole rahaa, kai sen järkikin sanoo. pese pyykit jossain itsepalvelu-pesulassa. tai asuuko joku ystäväsi kerrostalossa jossa pesula alkerrassa tms. pyydä saada käyttää sitä ystäväsi kera.
sinä tietysti maksat ne muutaman kolikon jotka pesuohjelma nielee.
älä osta kaupasta mitään turhaa mitä et välttämättä tarvitse. esim. ilmanm eikkiäkin elää, mutta esim. terveyssiteet, deodorantti, shampoo ja vessapaperi. on pakko ostaa. samoin perus ruoka. tee ruokasi kotona itse, halvempaa kuin heset ym.
heidän mielestään köyhällä ei saa olla mitään, ei mitään. Kituuttaa vaan pienessä kylmässä vajassa ja sitten saa sanoa olevansa köyhä.
Köyhän lapsen on kuljettava kirpparivaatteissa, köyhän on nähtävä vaivaa ja paljon että pysyy tietoisena maailman tapahtumista, tallusteltava kirjastoon lukemaan lehteä ja käyttämään nettiä, sehän on hyvä, silloin se on vaikeampaa köyhälle ja ei jaksa valittaa, tulee vielä nälkäpalkalla siivoamaan rikkaan paskoja nurkista kun ei ymmärrä että niin ei tarvitse olla.
Ennen kaikkea köyhän on oltava nöyrä, mennä kiltisti lakki kädessä sossuun anomaan toimeen tuloa. Ja oikeutusta olemassa ololle.
Köyhähän on automaattisesti tyhmä, vain rikas voi olla viisas sitähän pitää jo munasoluna ymmärtää että hedelmöityy vain rikkaasta mieluummin vanhanrahan siittiöstä.
Meillä netti maksaa kolmisenkymmentä euroa kuussa, eikä siihen tosiaan olisi varaa. Mikä netti maksaisi vain kympin?
9,90 /kk. Ja tarjouksista halvemmallakin.
siihen sulla tuntuu olevan oivat perusteet. ja miksi kyselet täällä kun kerran neuvot ei kelpaa.
ÖÖö... siis mitä mä olen kysynyt? :D
kysyit neuvoja mitä tehdä, miten saada rahat riittämään.
Missä kohti olen kysynyt? Autan sua hieman, en missään...
ok sä olet kyl aika huvittava.
ps. mulla on rahaa riittämiin. ok en omista nettiä, eikä tule yhtään lehteä. en omista autoakaan.en tiedä mutta lapsena me tulimme toimeen ilman nettiä ja televisiotakin.
emmekä silti syjäytyneet.
Aika luksusta tuo pesukonekin! Nyrkkipyykillä saa vaatteet puhtaiksi myös...
Pyykkikoneen ostaminen ei siis ole välttämättömyys.
yksi tarjous oli koko vuoden netti 99 e.
On musta parempi lähteä ihmisten ilmoille, kuin viettää 24h netin äärellä. Että siinä jo yksi syy mikä puoltaa netistä luopumista.
muulla tavalla kuin lykkäämällä lapsia tähän maailmaan.
Kahden lapsen yh:lle sosiaalitoisto ja kela maksavat yhteensä TONNIN kuukaudessa!!
Jumalauta tonni elämiseen ja valitetaan että ei pärjätä on se nyt perkele.
n. 380 euroa. Kyllä sillä saatana ruokaa ostaa ja netin maksaa.
Lapsiperheet saavat vielä enemmän. Vitun turha valittaa mistään köyhyydestä kun tuohon oikeus jokaisella. Jos sitä ei sa tarkoitaa se sitä että sinulla on omaisuutta mistä voit saada rahaa!
ei lasketa menoksi, eli ne saa maksaa sitten tuosta perusosasta. Entä jos on asuntolainaa, talo on homeessa/suuren remontin tarpeessa, korvessa, eikä mene kaupaksi. Miten se silloin muutetaan rahaksi?
siihen sulla tuntuu olevan oivat perusteet. ja miksi kyselet täällä kun kerran neuvot ei kelpaa.
ÖÖö... siis mitä mä olen kysynyt? :D
kysyit neuvoja mitä tehdä, miten saada rahat riittämään.
ok sä olet kyl aika huvittava.
ps. mulla on rahaa riittämiin. ok en omista nettiä, eikä tule yhtään lehteä. en omista autoakaan.en tiedä mutta lapsena me tulimme toimeen ilman nettiä ja televisiotakin.
mun mielestä on huvittavaa väittää jotain mikä ei pidä paikkaansa. Ehkä joku toinen on kysynyt neuvoja tässä ketjussa, en minä.
mutta lapsena me tulimme toimeen ilman nettiä ja televisiotakin.
ehkä selvisitte ilman nettiä kun sitä ei ollut kenelläkään 15v sitten tai ainakin hyvin harvalla.
Kahden lapsen yh:lle sosiaalitoisto ja kela maksavat yhteensä TONNIN kuukaudessa!!
kahden lapsen yh:lle kela ja sossu eivät maksa mitään. Olispa kiva tietää miten toi sun kaverisi (nähtävästi) tuollaiset rahat saa. Kelalta ilmeisesti asumistukea? No sekinhän on vähemmän kuin vuokra.
joilla tuollainen elämäntyyli? Taitaa olla vaan taas tätä suomalaista perikateutta vaikkei edes ole mitään mistä olla kateellinen mutta ihan siltä varalta että jos se naapurin läppäri vaikka olisikin naapurin kustantamana...
Meillä on useampia läppäreitä, yhden teini saanut isältään, kaksi ovat hankkineet itse tienaamillaan kesätyörahoilla. Taulutelevisioitakin saa nykyään käytettynä ja osamaksulla jne.
Taas joku tyhjän urputtaja joka ei oikeasti ketään köyhää edes tunne.
että oli tulot mitkä tahansa, menot halutaan pitää vakiona. Eli vaikka saisi 600 e/kk rahaa tukina, on oltava iso asunto (no kun on se asumistuki), auto, lomamatkoja, lapsille vaatteet vimpan päälle, netti ja läppäreitä useampia, taulutelevisio, maksulliset harrastukset jne.
Entä jos pienituloiset hyväksyisivät sen, että ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Rahat riittäisi paljon paremmin, jos ei ostettaisi kaikkia mahdollisia pelikonsoleita, pelattaisi nettipokeria ja käytäisi masennukseen shoppailemassa luottokortilla.
Ainakaan minä en ole saanut sentiäkään sossusta lasteni elättämiseen vaikka olenkin kahden lapsen yh ja JUMALAUTA sinullekin elätä itse kolme ihmistä tonnilla kuukausi se se on luksusta!
On musta parempi lähteä ihmisten ilmoille, kuin viettää 24h netin äärellä. Että siinä jo yksi syy mikä puoltaa netistä luopumista.
7 km. Eikä kulje linja-autot.
Ainakaan minä en ole saanut sentiäkään sossusta lasteni elättämiseen vaikka olenkin kahden lapsen yh ja JUMALAUTA sinullekin elätä itse kolme ihmistä tonnilla kuukausi se se on luksusta!
kirosanoja? Alkaa jo jurppia....