Mikä siinä on, että Vihreitä Kuulia syödään jouluna mutta ei koskaan muulloin?
Kommentit (19)
Lapsena jätin Finlandia-marmeladirasiasta aina vihreät kuulat muille, koska ne olivat huonoimmat.
Onhan nuo myynnissä nykyisin ympäri vuoden. Tuskin olisi, jos kukaan ei ostaisi.
Muista en tiedä, mutta minulle ne on = mun pappa. Pappa ei juuria makeaa syönyt, mutta jouluna se söi vihreitä kuulia ja joulu on aikaa läheisten kanssa ja pappa on näin mukana muistona.
Mistä tiedät, että syödään vain jouluna? Koko vuoden myynnissä.
Kun karkinhimo iskee, syön 3-5 kpl, oli sitten joulu tai juhannus.
Irtokarkkeina ostan pienen pussillisen. Joskus kyllä epäilen, että kissa on käynyt minun karkkipussilla.
Siksi, että Fazerilla vihreiden kuulien puolittaa on p*skin duuni ikinä!!
Mitä siitäkin tulisi, jos noita kuulia myytäisiin ympäri vuoden??
Niin.
Vielä enemmän ihmettelen Budapesteja. Ei kai niitä sentään enää myydä?
Mikä siinä on, että vihreitä kuusia pidetään jouluna huoneessa, mutta ei koskaan muulloin. Varmaan ihan sama syy on tuhota vihreitä kuulia jouluna?
Mä otan joskus irtokarkkihyllystä muutaman samalla kun ostan muita irttareita. Jos niitä on, koska ainakaan mun lähikaupassani niitä ei aina ympäri vuoden ole. 🤷
Hyi, yökötys! En koskaan edes osta niitä.
Mä oon käsittänyt että vihreät kuulat on kohtuullisen suosittuja ultrajuoksijapiireissä kisamättönä.
Outo aloitus. Vihreitä kuulia syödään ympäri vuoden. Ulkonäöstä johtuen ne ovat vain enemmän esillä somistuksissa, kattauksissa ja kuvissa jouluisin.
Vihreitä kuulia voi muuten sulattaa juhannuksena voikaan ja tulee kauniita kesänvihreitä juhannusdrinkkejä. Muutama syötävä orvokki ja ketunleipä lasiin niin hienoja on.
minulla aina pakkasessa kesällä kivan raikkaita jäisinä
Koska ne ovat perinteinen joulukarkki täällä. Joka maalla on omat omituisuutensa, esim. Ruotsissa syödään jouluna vaaleanpunaisia vaahtokarkkeja (juleskum).
Vierailija kirjoitti:
Onhan nuo myynnissä nykyisin ympäri vuoden. Tuskin olisi, jos kukaan ei ostaisi.
Tuota ajattelin kysyä että ovatko. en itse koskaan osta kun en marmeladista pidä ja on ne jotenkin niin tylsä lahjakin.
Naapurini teki minulle palveluksen, ja olisin ostanut hänelle kiitokseksi vihreitä kuulia koska ne ovat hänen herkkuaan. Ei löytynyt Tokmannilta eikä Prismasta. Myyjä kertoi niitä olevan tarjolla vain joulunaikaan. Aika outo juttu :(
Vihreät kuulat on hyviä jos niitä saa harvoin. Mutta onhan ne aika ällöttäviä oikeastaan. Joskus olen syönyt niitä liikaa ja olo oli hyytelömäinen ja ällöttävä. En söisi enempää kuin kerran vuodessa, niin ehdin jo vähän unohtaa niistä tulevan ällöttävän olon.
Koska ne on pahoja ja epäterveellisiä.