Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin äitejä, jotka kuvittelevat että tytön saaminen on jokin äitiyden huipennus...

Vierailija
01.01.2011 |

Ihan kuin äitiys olisi jotenki lapsen sukupuoleen sidonnainen kokemus. Mä olen ensisijaisesti ÄITI, en tytön äiti, en pojan äiti.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti aina mulle surullisena sanoi, että "mikset voi olla niin kuin muut tytöt" eli en ollutkaan sitten toiveiden mukainen ns. normaali tyttö.

olin fiksu ja omapäinen, en kuitenkaan poikatyttö.

että varautukaa siihen, tyttöjen äidit. ja poikien. Nekin voi olla erilaisia kuin NORMI.

Vierailija
2/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla omaa tahtoa löytyy ihan riittämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin pettynyt jos tyttärelläni ei olisi omanikäisiä ystäviä joiden kanssa shoppailla, meikata ja vanhempana käydä kylpylomilla. Samoin toivon että pojillakin olisi omia ystäviä.

Aika harva ONNELLINEN teini tai parikymppinen haluaa ensisijaisesti sen äidin kaverikseen ostoksille paitsi tietysti maksumieheksi(-naiseksi). Ja kivampi sen omanikäisen kanssa on jakaa monia asioita kuin äidin. Äiti on esimerkki ja kannustaja sekä tukija. Ei kaveri.

Toivon itsekin että tehdään yhdessä aina jotain laskettelumatkoja, mutta tuen kyllä sitäkin että lapseni rakentavat ystävyyssuhteita muihinkin. Että heillä olisi muitakin ystäviä kuin vanhempansa.

Vierailija
4/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se huipentunut mitenkään vaikka tyttö syntyikin. Nyt on ihanaa olla 2 pojan 1 pienen tytön ÄITI

Vierailija
5/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saa tytön, niin äitinä luultavasti miettii enemmän sitä roolimallia minkä antaa. Joutuu tavallaan katsomaan tytön maailmaa uudelleen läpi ja ehkä omat kokemukset ja muistikuvat nousevat pintaan. Kyllä tietyissä asioissa näin voi käydä vaikka olisi poikakin, mutta tietyt jutut koskevat vain tyttölasten kanssa (esim. fyysinen kehitys kuukautisineen ja rintojen kasvuineen, sekä poikakaverit yms.).

Itselläni on poika ja 2tyttöä. Sen olen huomannut että pojan kanssa minusta ei ole fyysisesti enää seuraksi laskettelurinteessä ja jääkiekossa yms. Poika on fyysisesti ohittanut minut ja sen kuin kehittyy. Tyttöjen fyysiikan kanssa olen näissä urheilujutuissa enemmän samalla viivalla, tosin tytöt ovat vielä nuorempia. Eli tietyissä urheiluharrastuksissa teen kyllä pojankin kanssa, mutta siitä ei kummallekaan ole samanlaista iloa kuin tyttöjen kanssa, jolloin ollaan enemmän tasaveroisia.

Shoppailemassa voin käydä kenen lapsista kanssa vaan, mutta vain yksi jaksaa pidemmän aikaa (on enemmän luonne kuin sukupuolikysymys). Myös vaatemaku ja kiinnostuksen kohteet eivät ole välttämättä sukupuolisidonnaisia. Kyllä pojan kanssa voi myös käydä kylpylöissä (meidän poika ainakin rakastaa porealtaita ja hierontaa) ja tytön kanssa kalassa (joka sopisi meidän toisen tytön rauhalliselle luonteelle).

Itse olen onnellinen että minulla on molempia sukupuolia ja näen molempien sukupuolien kehityksen. Tämä avartaa enemmän äitiyttä kuin pelkän jomman kumman sukupuolen äitiys.

Vierailija
6/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina uusia ja uusia ja uusia ja uusia aloituksia, joista joka toisessa lytätään poikien äidit ja joka toisessa tyttöjen äidit, ilmeisesti molemmat ovat tosi omahyväisiä ja kuvittelevat että toiset ovat heille kateellisia.

Vierailija
7/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sääli ketään, mutta ihan hitusen kateellinen olen äideille, joilla on tyttö.

Kun musta tulee vanha eukko, tuskin mun pojat lähtee mun kanssa tukisukkaostoksille ja jumppaan. Ei välttämättä tytötkään, mutta todennäköisyys suurempi tyttöjen kohdalla yhteisessä tekemisessä vuosien päästä.

Nykytilanne poikien äitinä on oikein mukavaa ja ok.

Vierailija
8/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en raaski ainakaan tytärtäni kiusata tuollaisille, että hänellä olisi kaiken muun lisäksi velvollisuus viihdyttää minua koko ajan kun olen vanha.. Nyt kun ajattelen niin toivon että oma äitini tekisi nuo tuollaiset shoppailunsa jonkun samanikäisen kanssa. MInä en haluaisi sellasta äitini kanssa tehdä, mutta tietenkin voin velvollisuudentuskissani tehdäkin.

Vierailija
9/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletteko te todella että ne teidän tyttäret on kiinnostuneita ostamaan jotain tukisukkia kanssanne? Huh, itse en voisi kuvitellakaan mitään tylsempää. Rakentakaa elämänne niin että teillä on omia ystäviä älkääkä velvoittako lapsianne tuollaiseen.

Itse en raaski ainakaan tytärtäni kiusata tuollaisille, että hänellä olisi kaiken muun lisäksi velvollisuus viihdyttää minua koko ajan kun olen vanha.. Nyt kun ajattelen niin toivon että oma äitini tekisi nuo tuollaiset shoppailunsa jonkun samanikäisen kanssa. MInä en haluaisi sellasta äitini kanssa tehdä, mutta tietenkin voin velvollisuudentuskissani tehdäkin.

Vierailija
10/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka teette tyttäriä shoppailu-, kylpyläloma- ja tukisukka(!!!)ostoskaveriksi:

Oletteko tällä hetkellä omalle äidillenne jonkinlaisia ystävänkorvikkeita? Vai mistä ihmeestä tuo malli oikein tulee? Että tytär on jokin äidin "kaveri".

Lapset on vain lainassa. Kyllä pitää pyrkiä siihen, että lapset etsivät omat ystävänsä. En tietenkään tarkoita, etteikö vanhempien kanssa voisi olla hyvät ja läheiset välit, mutta kyllä tietyt jutut kuuluu omille kaverille kerrottavaksi, ei omalle ÄIDILLE.

Omanikäiset kaverit pysyy rinnalla senkin jälkeen kun vanhemmista aika jättää. Olisin huolissani, jos äitinä olisin lapseni paras ystävä. o_O

Vierailija
11/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille, jotka teette tyttäriä shoppailu-, kylpyläloma- ja tukisukka(!!!)ostoskaveriksi:

Oletteko tällä hetkellä omalle äidillenne jonkinlaisia ystävänkorvikkeita? Vai mistä ihmeestä tuo malli oikein tulee? Että tytär on jokin äidin "kaveri".

Mitä ihmettä? Kuka niitä tyttöjä tekemällä tekee tai poikia? Eihän kukaan oikeasti voi tekemällä tehdä kumpaa sukupuolta tahtoo, vai voiko? :)

Jokaisessa lapsessa on mukavia piirteitä, olipa tyttö tai poika!

Vierailija
12/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ette itse ole saaneet tai omasta mielestänne edes halunneet tyttöä. Hyvät ihmiset, käsitelkää traumanne jossain muualla, kuin täällä palstalla. Niin ihmeellisiä juttuja saa taas lukea, ettei voi muuta kuin kummastella, että millaisia mahtaa näiden äitien omista lapsista kasvaa, kun vanhemmat ovat noin vihaisia, kateellisia ja katkeroituneita? Päivästä toiseen saan lukea, kuinka tyttöjen äidit ovat kamalia jne. Säälin teitä, en siksi ettei teillä mahdollisesti ole tyttöä, vaan ajatusmaailmaanne.

Ei lapsen sukupuoli tee kenestäkään parempaa tai huonompaa äitinä ja nykyaikana lapsen kanssa voi lähestulkoon tehdä mitä tahansa, olipa hän tyttö tai poika. Käsitelkää omat selvittämättömät traumanne!

Vierailija
13/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Kuka niitä tyttöjä tekemällä tekee tai poikia? Eihän kukaan oikeasti voi tekemällä tehdä kumpaa sukupuolta tahtoo, vai voiko? :)

Jokaisessa lapsessa on mukavia piirteitä, olipa tyttö tai poika!

:D Joo, juutuhan sinä vaan tuohon verbiin ja missaa pointti. :D

(Ja hei, on ihmisiä, jotka kuvittelevat että lapsia TEHDÄÄN...)

Tekemisellä tarkoitin lähinnä sitä, että lähtökohta = tyttölapsi = potentiaalinen äitin shoppailukaveri -> kasvatetaan lapsiparkaa siihen suuntaan, omiin tarkoituksiin, äitille kaveriksi.

Vierailija
14/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kateelliset ihmiset jotka ette itse ole saaneet tai omasta mielestänne edes halunneet tyttöä. Hyvät ihmiset, käsitelkää traumanne jossain muualla, kuin täällä palstalla. Niin ihmeellisiä juttuja saa taas lukea, ettei voi muuta kuin kummastella, että millaisia mahtaa näiden äitien omista lapsista kasvaa, kun vanhemmat ovat noin vihaisia, kateellisia ja katkeroituneita? Päivästä toiseen saan lukea, kuinka tyttöjen äidit ovat kamalia jne. Säälin teitä, en siksi ettei teillä mahdollisesti ole tyttöä, vaan ajatusmaailmaanne.

Ei lapsen sukupuoli tee kenestäkään parempaa tai huonompaa äitinä ja nykyaikana lapsen kanssa voi lähestulkoon tehdä mitä tahansa, olipa hän tyttö tai poika. Käsitelkää omat selvittämättömät traumanne!

:)

Mene ja lue täältä kuinka tasokkaita keskusteluja avaavat, ylläri pylläri.... ta daa... TYTTÖJEN äidit :)

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1291700/saalin_aitej…

Vierailija
15/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun tällaisissa ketjuissa aina jossain vaiheessa aletaan perustella poikalasten paremmuutta sillä, kun tytöt on niin ärsyttäviä kun ne kitisevät jne. Meidän tuttavapiirissä on kaksi tosi rasittavaa, aina pahantuulista ja kitisevää poikalasta. Ei se kitinä tms. ole sukupuolen syytä!

Juuri eilen oli meillä kaveri kylässä 2 v poikansa kanssa, ja kyllä paloi hermot tähän kitisevään poikaan! Kamalaa vinkunaa joka asiasta, siis IHAN joka asiasta. Ei suostunut nukkumaan, ei syömään, ei mitään. Ja äitinsä antoi kaiken periksi. Olin niin ylpeä omasta tytöstäni, joka söi nätisti sitä mitä oli tarjolla ja kävi kiltisti nukkumaan jne.

Tää sukupuolikeskustelu on hassu, juuri tänään oli kaksplussan mitäs nytillä keskustelu otsikolla "Miksi poikalapset ovat halutumpia". Että se on ihan aloittajasta kiinni, että kumpaa satutaan hehkuttamaan.

Vierailija
16/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän mielessä että tuen lapseni ystävyys- ja sisarussuhteita parhaani mukaan, koska siinä on lahja lapselle. Minulla ainakin äiti oli suorastaan mustasukkainen ystävistäni, ne olivat hänelle uhka. Aikuisiällä kotoa pois muutettuani olen saanut vasta oikeita ystäviä. En tee samaa virhettä omien lasteni kanssa niin paljon kuin haluaisinkin että he minun kanssa vain kaikenlaista haluaisivat puuhata. En ole niin itsekäs, vaan äiti joka ajattelee lapsiaan. Olen varmasti heille tärkeä vaikka heillä on myös ystäviä.

Teille, jotka teette tyttäriä shoppailu-, kylpyläloma- ja tukisukka(!!!)ostoskaveriksi: Oletteko tällä hetkellä omalle äidillenne jonkinlaisia ystävänkorvikkeita? Vai mistä ihmeestä tuo malli oikein tulee? Että tytär on jokin äidin "kaveri". Lapset on vain lainassa. Kyllä pitää pyrkiä siihen, että lapset etsivät omat ystävänsä. En tietenkään tarkoita, etteikö vanhempien kanssa voisi olla hyvät ja läheiset välit, mutta kyllä tietyt jutut kuuluu omille kaverille kerrottavaksi, ei omalle ÄIDILLE. Omanikäiset kaverit pysyy rinnalla senkin jälkeen kun vanhemmista aika jättää. Olisin huolissani, jos äitinä olisin lapseni paras ystävä. o_O

Vierailija
17/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan saaminen tekee naisesta Äidin. Lähes kaikissa vaippamainoksissakin on aina poikavauva. Minulla sattuu olemaan poikavauva ja odotamme toista vauvaa. Minusta olisi hauskaa olla kahden pojan äiti, mutta aivan ihanaa söpöillä pienen tyttövauvan kanssa.

Ei kai vauvan sukupuolella oikeasti ole merkitystä.

Vierailija
18/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vauvan sukupuolella oikeasti ole merkitystä.

Ei mun mielestä ole väliä, mutta moni av-mamma vannoo, että tytön äitiys on jonkinlainen autuaaksitekevä kokemus, säälivät kolmen pojan äitejä jne.

Vierailija
19/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sua ap, ilmeisesti asia sua vaivaa kun aloituksen viitsit lähteä siitä tekemään. No toiset saa, toiset ei, sellast on elämä. t.1pojan ja 2tytön äiti.

Heh, aloitukseni on vain vastine tälle urpoista urpoimmalle säälimisketjulle ;) t:ap <a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1291700/saalin_aitej…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1291700/saalin_aitej…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1291700/saalin_aitej…;

kunhan halusit jonkun ketjun pistää pystyyn..

Vierailija
20/69 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et siis oikeasti sääli ketään,

kunhan halusit jonkun ketjun pistää pystyyn..

Eip. Säälin äitejä, jotka kasvattavat tytöistään itselleen kaveria meikkileikkeihin. Vastaavasti on mielestä väärin vaatia poikaa kasvamaan tietynlaiseksi, esim. vaikka pakottaa jääkiekonpeluuseen tms. "koska isäkin aikanaan niin halusi pelata, mutta ei saanut".

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän