Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko masentunut? Testaa täällä:

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 pistettä, tunnen olevani masentunut ja mikään ei kiinnosta.. Mutta en tajunnut... Ajattelin vain että mulla menee paremmin kun joillain ja että pärjään kyllä kun jotkut ei edes jaksa nousta sängystä

Vierailija
22/40 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä paska olo.

39 pistettä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jättäisi pois nuo omaa ulkonäköä, tulevaisuutta ja saavutuksia käsittelevät kysymykset, niin olisi vähemmän. Toisaalta olen ihan toimintakykyinen, joten ei koe tarvetta huolestumiseenkaan.

Vierailija
24/40 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu sinänsä. Koen eläväni ihan normaalia elämää. On minulla suunnitelmia ja kaikkea. Minua ei vain oikeastaan haitaisi "kadota". Velvollisuudentunto pitää elämässä kiinni.

Vierailija
25/40 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut yllätys.

Vierailija
26/40 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siltä kyllä tuntuukin. Ei voisi vähempää kiinnostaa kunhan saisi lapset aikuiseksi kasvatettua suht selväjärkisenä

Vierailija
27/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen. Olen vastikään eronnut ja voin huonommin kuin kymmeniin vuosiin.

Vierailija
28/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> (Tuollainen merkki)

Vierailija
29/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tuolla kysellään vain laihtumisista ja ruokahalun vähenemisestä, mä kylläkin lihon ja syön enemmän masentuneena

Vierailija
30/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit testin tekemiseen 9 minuuttia 46 sekuntia. Tein testin syksyllä ennen kuin aloitin ns. kognitiivisen ryhmäterapian. Se oli tarkoitettu depressiosta toipujille. Ylätyin ja kauhistuin, kun sain pisteiksi silloin peräti 27!! En edes tuntenut itseäni masentuneeksi. Kurssin jälkeen pisteet olivat muistaakseni 17.

ja nyt :Testipistemääräsi on 11

Testin suorittaneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan. Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi. Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.

Vierailija
31/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vastaavan testin terapeutin pakeilla ja siihen oli otettu mukaan myös lihominen. Ilmeisesti testiä on pitänyt nykypäiväistää, kun ahmimisesta on tullut kansantauti.

Vierailija
32/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ennenkin ollut masentunut. en vain haluaisi taas niitä kamalia lääkkeitä jotka tekevät musta raivohullun.

Vierailija
33/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä, jotka ovat työelämässä revitään kaikki irti, toiset ammattitaitoiset makaavat kotona ilman töitä...pätkätöitä teetetään..vakituiset väsyvät..joku tässä mättää :((

Vierailija
34/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennustyyppi, kuin epätyypillinen masennus. Klassinen siis se, kun ei maistu ruoka ja laihtuu ja epätyypillinen se, kun syö paljon ja lihoaa. Wikin mukaan epätyypillinen masennus on yleisin, mutta tälle ei ole suomalaista tutkimusperää.

Itse asiassa terveyskirjaston(suomalainen lääkärisivusto) niin epätyypillinen masennus ei ole vielä ole saanut edes diagnoosikirjainyhdistelmää.

Uuden kotimaisen väitöksen mukaan osa masennuksista tosiaan on epätyypillistä masennusta. Eli lisääntymään päin on.

Vierailija
35/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olen kärsinyt vuosia välillä vaikeasta, välillä lievemmästä masennuksesta. Never ever ei ole tullut tällaista tulosta 10 vuoteen, ja arvasinkin jo ennalta tämän tuloksen ilman testiäkin.

Vierailija
36/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjat 2 pistettä :)

Vierailija
37/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä enkö sitten tunnista masennusta, mutta en kyllä sanoisi itseäni masentuneeksi. Tämmönen on mun normaali olotila. Nyt olen kyllä väsyneempi kuin normaalisti, kun vauva valvottaa, mutta se on normaalia.

Vierailija
38/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan saanut vieläkin vähemmän, jos olisi voinut vastata esim. olevansa kiinnostuneempi seksistä kuin ennen.

Vierailija
39/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 21 pistettä ja mun mielestä olen kyllä ihan normaali, enkä koe oloani yhtään masentuneeksi.

Vierailija
40/40 |
01.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä paska olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan