Oletko masentunut? Testaa täällä:
Kommentit (40)
on kyllä paska olo.
39 pistettä :(
mutta jos jättäisi pois nuo omaa ulkonäköä, tulevaisuutta ja saavutuksia käsittelevät kysymykset, niin olisi vähemmän. Toisaalta olen ihan toimintakykyinen, joten ei koe tarvetta huolestumiseenkaan.
Jännä juttu sinänsä. Koen eläväni ihan normaalia elämää. On minulla suunnitelmia ja kaikkea. Minua ei vain oikeastaan haitaisi "kadota". Velvollisuudentunto pitää elämässä kiinni.
ja siltä kyllä tuntuukin. Ei voisi vähempää kiinnostaa kunhan saisi lapset aikuiseksi kasvatettua suht selväjärkisenä
Olen ihan tyytyväinen. Olen vastikään eronnut ja voin huonommin kuin kymmeniin vuosiin.
miksi tuolla kysellään vain laihtumisista ja ruokahalun vähenemisestä, mä kylläkin lihon ja syön enemmän masentuneena
Käytit testin tekemiseen 9 minuuttia 46 sekuntia. Tein testin syksyllä ennen kuin aloitin ns. kognitiivisen ryhmäterapian. Se oli tarkoitettu depressiosta toipujille. Ylätyin ja kauhistuin, kun sain pisteiksi silloin peräti 27!! En edes tuntenut itseäni masentuneeksi. Kurssin jälkeen pisteet olivat muistaakseni 17.
ja nyt :Testipistemääräsi on 11
Testin suorittaneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä.
Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan. Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi. Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.
Tein vastaavan testin terapeutin pakeilla ja siihen oli otettu mukaan myös lihominen. Ilmeisesti testiä on pitänyt nykypäiväistää, kun ahmimisesta on tullut kansantauti.
olen ennenkin ollut masentunut. en vain haluaisi taas niitä kamalia lääkkeitä jotka tekevät musta raivohullun.
niistä, jotka ovat työelämässä revitään kaikki irti, toiset ammattitaitoiset makaavat kotona ilman töitä...pätkätöitä teetetään..vakituiset väsyvät..joku tässä mättää :((
masennustyyppi, kuin epätyypillinen masennus. Klassinen siis se, kun ei maistu ruoka ja laihtuu ja epätyypillinen se, kun syö paljon ja lihoaa. Wikin mukaan epätyypillinen masennus on yleisin, mutta tälle ei ole suomalaista tutkimusperää.
Itse asiassa terveyskirjaston(suomalainen lääkärisivusto) niin epätyypillinen masennus ei ole vielä ole saanut edes diagnoosikirjainyhdistelmää.
Uuden kotimaisen väitöksen mukaan osa masennuksista tosiaan on epätyypillistä masennusta. Eli lisääntymään päin on.
Aiemmin olen kärsinyt vuosia välillä vaikeasta, välillä lievemmästä masennuksesta. Never ever ei ole tullut tällaista tulosta 10 vuoteen, ja arvasinkin jo ennalta tämän tuloksen ilman testiäkin.
En tiedä enkö sitten tunnista masennusta, mutta en kyllä sanoisi itseäni masentuneeksi. Tämmönen on mun normaali olotila. Nyt olen kyllä väsyneempi kuin normaalisti, kun vauva valvottaa, mutta se on normaalia.
Olisin varmaan saanut vieläkin vähemmän, jos olisi voinut vastata esim. olevansa kiinnostuneempi seksistä kuin ennen.
Mä sain 21 pistettä ja mun mielestä olen kyllä ihan normaali, enkä koe oloani yhtään masentuneeksi.
42 pistettä, tunnen olevani masentunut ja mikään ei kiinnosta.. Mutta en tajunnut... Ajattelin vain että mulla menee paremmin kun joillain ja että pärjään kyllä kun jotkut ei edes jaksa nousta sängystä