Ostin tänään teinilleni ja sen kavereille "pussikaljat".
Joka tapauksessa olisivat alkoholinsa jostakin hankkineet ja parempi, että tiedän nyt kuinka monta pulloa juovat per nenä ja, että juoma on oikeaa juomaa eikä mitään viron tuliaista. (Niistä kun ei koskaan tiedä mitä myrkkyä ovat)
Kommentit (34)
ethän voi tietää, kuinka paljon juovat sinun ostamiesi lisäksi. Ja alkoholi vahingoittaa nuoren kehitystä, aivoja ja muitakin kehittyviä asioita nuoren kehossa.
joku toinen kaltaisesi pönttö osti niille kans, jotta tietää paljonko ne juo. Ja sen kolmannen kaverin mutsikin osti, että tietää paljonk ne juo.
Ja sitten vielä on ne virosta hankitut.
sama tuo mulle jos omallesi ostat, ja en mäkään vielä ole varma miten aikanaan suhtaudun, annanko teinien maistaa, mutta toisten lapset.. Olis aika kusessa kun tulis ilmi.
Mun äitini osti mulle aikanaan, kun olin 16-17, enkä mä nyt tiedä olikse niin kamala asia. Ainakin mä tiesin aina, että kotiin uskaltaa tulla, oli kunto mikä hyvänsä. Parempi kotona kuin hangessa.
jostakin ne olisi ne juomat kuitenkin hankkineet. Olen mielestäni ollut reilu, ja koska olen ollut reilu myös teinini haluaa olla reilu minulle ja tulla kotiin hyvissä ajoin.
kaljaa tai joku vanhempi kaveri. Niillä voi olla vaikka millaset varastot kerättynä. Että onnea vaan, sä olet oikea superkasvattaja.
Kysyitkö muuten niiden toisten alaikäisten vanhemmilta että onko heistä ok, että annat heidän lapselleen alkoholia? Miten muuten sinä voit päättää muidenkin puolesta?
Saavat muualtakin. Minkä ikäisiä teinejä?
Olisiko hieno, jos lapsesi löytyisikin pakkasesta paleltuneena tms?
Olisitko ylpeä?
sama tuo mulle jos omallesi ostat, ja en mäkään vielä ole varma miten aikanaan suhtaudun, annanko teinien maistaa, mutta toisten lapset.. Olis aika kusessa kun tulis ilmi.
Mun äitini osti mulle aikanaan, kun olin 16-17, enkä mä nyt tiedä olikse niin kamala asia. Ainakin mä tiesin aina, että kotiin uskaltaa tulla, oli kunto mikä hyvänsä. Parempi kotona kuin hangessa.
Siitä syystä en koskaan teininä juonutkaan itseäni liian kovaan humalaan. Enkä olisi sammunut hankeen.
kuultuani marssisin suoraan poliisille tekemään rikosilmoituksen.
Mitä mieltä teinisi kaverin äiti on? Vaikka eihän sillä ole merkitystä. Lastensuojeluilmoituksenkin tekisin!
isä antoi mulle ja vuotta nuoremmalle siskolle mummolan mökillä kaljapullot. Ei oltu yhtään alkoholin perään, oltiin kilttejä tyttöjä. Jessus se kalja oli pahaa. En voinut juoda, annoin siskolleni. En muista joiko hänkään. Seuraavan kerran nautin alkoholia 23-vuotiaana.
Olisitko ylpeä?
Kotiintulo ajoista on nyt sovittu ja koska ostin juomat, lupasi noudattaa niitä.
Olisitko ylpeä?
Kotiintulo ajoista on nyt sovittu ja koska ostin juomat, lupasi noudattaa niitä.
tarvitse noudattaa. Jos on hyvä "selitys" niin voi tehdä toisin kuin säännöt sanoo.
ja lapsen kaverit lupasivat olla kertomatta, tai ainakin näin tyttäreni sanoi. En usko, että tyttäreni oikeastaan edes kertoo ystävilleen, että mistä on juomat saanut.
olen opetanut lapselleni että sääntöjä ei tarvitse aina sokeasti noudattaa, mutta sopimuksia ei koskaan rikota