Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuun sydämet 2011 tammikuussa

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti k@hdelle: Jos sopii hieman udella... Onko sulla häiden aikaan jo kunnon vauvamasu? Ja jos on, niin minkälavastisen puvun olet ajtellut laittaa? Toivotta sun paha olo alkaa helpottamaan mahdollisimman pian!

Viikoista vähän... Mulla on ollut tosi epäsäännöllinen kierto, että odotinkin mahdollisesti muutaman pvän heittoa. Nyt kuitenkin rupesin miettimään miten oon saanu plussan jo 1.1, silloin mulla on ollut viikkoja jotain 3+ tän ultrauksen mukaan laskettuna. Sitä viivaa piti kyllä hetki odottaa, mutta selvä viiva kyllä tuli...

Painoista vielä. Mulle oli kertynyt ennen edellistä raskautta 5kg ylimääräistä ja saman verran jäi raskaudesta. En jaksa uskoa, etteikö yhtään ylimääräistä nytkin jäisi, niin ahdistelen jo valmiiksi joskus vuoden päästä alkavaa painonpudotusta :D Nyt pitää mun lopettaa turha peiliin kyttääminen ja nauttia olosta (ei kuitenkaan tarvii vetää litratolkulla jätskiä vaikka mieli tekis :))

Nauttikaahan kaikki olostanne (jos pahalta ololta pystytte)

Mango 6+6

Vierailija
122/143 |
26.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin etsiä neuvolakorttia esikoisen odotusajalta, mutta vielä en löytänyt. mulla on jääny 4kiloa esikoisesta ja nyt niistäkin puolet lähteny ku on tuo ruokavalio ollu hiukan suppea viime aikoina :D eilen oli ihanaa kun pystyin pitkästä aikaa syömään muutakin leipää kun näkkäriä ja hapankorppua! ekassa raskaudessa mulla nousi maltillisesti paino vaikka söin mitä sattuu ja milloin sattuu. kiloja taisi kertyä n.10. toivottavasti nyt ei tuu ainakaan paljoa enempää ku ne tahtoo sitte jäähä tohon mahan seudulle hyllymään :( ja mulla ei ainakaan imettäminen vieny kiloja pois. vaikka niin sanotaankin tapahtuvan..

niin ja tervetuloa uudet masun kasvattajat! etenkin esikoistaan odottavien kuulumisia on kivaa lukea. muistan itseni 2v sitten.. teki mieli kertoa kaikille raskaudesta heti, mutta pidimme asian aika pitkään salassa. kerroimme vasta joskus maaliskuussa asiasta lähipiirille. mutta se tiedon jano mikä heti iski...oli se niin ihanaa ja jännittävää. toki, onhan se sitä nytkin.

rokotuksista sen verran, että itse en aijo ottaa mitän influenssarokotusta. en ottanut sikaflunssa rokotettakaan viime vuonna eikä otettu sitä pojallekkan. ja olenkin ollut tyytyväinen siihen päätökseen kun sitten alkoi niitä narkolepsia tapauksia pulpahtaa julkisuuteen.

olen kärsinyt lievästä mahakivusta ja sekaisin olevasta mahasta nyt noin viikon. olen miettinyt, että onko tää joku raskausoire vai mitä tämä on. huomisesta 2vk ja pääsee neuvolaan. ootan niin innolla. meillä on ihana neuvolantäti (sama kun esikoista odottaessa) vaikkakin jo vähän "vanhuudenhöperö" kun se kertaa aina samat asiat joka kerta :D toivon, että ainakin sydänäänet kuunneltaisiin, jos ei vielä ultalla katota. niin ja mulla pitäs olla ekan käynnin yhteydessä myös aika labraan.. hyi, inhoan niin sitä veren ottamista! mutta se kai otetaan siksi kun haluan niskapoimu-ultraan.

onko kukaan muu menossa niskapoimu-ultraan?

jaa, taidan lähteä pesulle ja nukkumaan. hyviä vointeja toverit!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän sit varmasti pohjat tohon painon nousuun! :D lihoin meinaa edellisessä raskaudessa 27kg! mutta ne lähti kyllä muutamassa kuukaudessa pois, ja nyt tähän uuteen ei ollut kuin 2kg jäljellä, ja siis edellisestä synnytyksestähän on se vajaa 7kk! :) mullakin oli niin paljon nestettä, vaikka mä söin ihan normaalisti yms. mutta paino vaan nousi.. enkä mä meinaa nytkään stressaa siitä! :) nousee sen verran ku nousee, kyllä ne sitten lähtee pois :) ja imetys on oikeesti aika tehokas! :) ja loput lähti ku rupes käymään salilla ja jumpissa.

olin maanantaina siis neuvolassa ja perus jututhan siellä taas käytiin... verikokeet yms. mulla on veriryhmä rh neg. niin multa otetaan raskauden puolivälissä ja lopussa muutamat ylimääräiset verikokeet sen takia. onko muita jolla on miinus veri? harvoinhan se mitään vaikuttaa mihinkään.. mäkin sain vaan ku esikoinen synty, ni sellasen piikin et seuraavas raskaudes ei keho ala hylkii "asukkia" :)

Niin ja varasin mä ultra ajankin, se on 17.2, kätilö siel puhelimes sanoi että yleensä kun on tullut suht nopeesti raskaaks edellisen synnytyksen jälkeen, niin sillon yleensä raskaus ei ookkaan niin pitkällä kuin luullaan..ittee vähä jännittää et milläs viikolla sitä sitten ollaankaan... mut onneks ei oo kauheen kauaa aikaa tonne ultraan! :) ja aika menee nopeesti kyllä kun esikoisen kanssa touhuilee..

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Mimmi 8+4 (ainakin näil näkymin) :D

Vierailija
124/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa :( siinäpä sitten fiilistä loppuviikkoon. Olen tottunut lääkitsemään itseäni tehokkaasti, mutta nyt sitten pitäisi pärjätä Panadol-linjalla, kiitos raskauden. Ei tässä muuten mitään, mutta mulla tuppaa flunssat muuttumaan poskiontelotulehduksiksi ilman tujumpia lääkkeitä.

Päivän kohokohta: pääsen päiväunille kun kuopus menee päiväunilleen. Että jospa sinne saakka sinnittelisi!

Painosta on puhuttu. Se on mulla ollut aina ongelma raskauksissa. Ruoka tuppaa maistumaan kunhan pahoinvoinnit helpottaneet ... painoa tullut eri kerroilla 14-20 kiloa. Lähtöpaino noin 63 kg. Nyt yritän tsempata paremmin syömisten kanssa, koska se loppuajan kilomäärä ei ole kiva ... rasittaa selkää, jalkoja, sydäntä, ihan kaikkea. Viimeksi vauvakin pääsi kasvamaan vähän turhan isoksi: syntymäpaino 4490 grammaa. Raskauksien jälkeen olen kyllä onneksi palautunut melko hyvin; ylimääräisiä kiloja on kymmenessä vuodessa jäänyt noin 4 kg, joten ei kai kovin paha?

-Severooni

Vierailija
125/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tulin tänne vielä kerran kummittelemaan teille ja kertomaan tilanteeni. Sain verikoken tulokset tänään selville ja selvyyttä tähän asiaan muutenkin. Arvo on niin matala, että valitettavasti en enää mitenkään päin voi olla raskaana. Meidän pikkasen syysmöykyn tarrasukat petti siis viime viikolla (6+jotain) eikä hän enää asustele minun masussani. Kovin on tyhjä olo ja pahalta tuntuu, mutta ei tässä auta kuin yrittää jatkaa... :´( Parin kontrollikäynnin jälkeen täytyy yrittää josko meille tulisi jonkun muun kuun vauva, vaikka eihän se enää sama asia ole.. Ensimmäinen raskaus kun päättyi näin, niin kauhea pelko on uudelleen yrittämiseen mutta tahto ja toive saada vielä joskus oma nyytti on suuri.

Toivottavasti te muut saatte pitää syyskuisenne ja heistä tulee terveitä pikku iloja elämäänne :)

-Nirppi

Vierailija
126/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mango86 kysyit, että onko jo kunnon vauvamasu kun hääpäivä koittaa. Joo, kyllä se on ihan kunnon masu jo. Olen, yllätys yllätys, päätynyt empire-linjaiseen hääpukuun... Vähän nyt siis yritän katsoa syömisiäni, ettei painoa ihan kauheasti tulisi, mutta tähän jatkuvaan kuvotukseen auttaa oikeastaan vain syöminen. Ruisleipä, hapan jogurtti, hedelmät, pizzaa on myös tehnyt mieli... Joten loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen jos näytän itseltäni, tosin vähän turvonneelta sellaiselta, eikä nestettä olisi kertynyt kauheesti. Nesteen kertyminen ei ole ollut mulle ainakaan ennen ongelma... olisi sekin uutta.

Tää vaan jotenkin niin käy meiltä, että kun vuosien jälkeen mies onnistuu kosimaan, minä huomaankin olevani raskaana ja odotan syys-ylläripylläriä.

Nirppi: Otan osaa, tosi kurjaa kuulla että pahin pelkosi pitikin paikkansa. ;(

t. k@hden äippä

Vierailija
127/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani! Voimia sinulle ja toivotaan, että uusi yritys tuo sitten aikanaan toivotun lopputuloksen.

sannis

Vierailija
128/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa eilen aamulla ekassa ultrassa ja vielä varmuuden vuoksi tein plussatestinkin aamulla. Ultran mulle varasi neuvolan täti, että saadaan tietää tarkat raskausviikot ja laskettuaika. Epäilys oli että viikot 7+1 ja la 13.9 Lääkäri oli todella tyly ja tunteeton mies. Siinä hän sitten tutkimuksen aloitettuaan totesi mulle että ei täällä mitään raskautta näy. Arvatkaa meinasinko pudota penkiltä? Ilmeisesti siis viikkoja on niin vähän ettei näy vielä ultrassa. Tuo arvio oli laskettu siis edellisten kuukautisten alkamispäivästä. Ensi viikolla on uusi aika ultraan ja katsotaan onko siellä edes mitään elävää raskautta, niinkuin lääkäri epäili. Kehotti hän kuitenkin syömään vitamiineja raskauden alkuaikana ettei tule epämuodostumia. Kyllä muuten jäi paha maku suuhun eka ultrasta ja lääkäristä. Hoitaja kyllä sanoi että näitä joskus käy että ensin ei näy mitään ja sit viikon päästä jo ihan selvästi. Nyt ei auta kun odotella viikko että kuulen verikokeiden tulokset ja katsotaan ultraa taas. Mitään vuotoja ei kuitenkaan ole tullut eli siellä sen raskauden pitäisi edelleen olla, mitä se sitten ikinä onkin. En tiedä miten sitten tuulimuna tai kohdun ulkioinen näkyisi ultrassa. Onko kenelläkään kokemuksia?

Vierailija
129/143 |
27.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa! Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä olis pikkukakkonen saanut alkunsa mutta viikoista ei ole vielä tietoakaan kun ei ole kuukautisia näkynyt imetyksen jälkeen. Ensi viikolla eka neuvola ja siitä sitten edetään luultavasti ylimääräiseen ultraan missä saadaan viikot selville. Onnellinen on olo.

Täällä puhuttiin keskenmenosta. Itse sain myös ennen esikoista yhden keskenmenon ja pelko asui takaraivossa koko esikon alkuraskauden ajan. :/ Se on surullista ja pysäyttää hetkeksi mutta kyllä se onnistumisen ilo sieltä varmasti tulee vielä. Nyt olen yrittänyt mennä alkuraskaudessa sillä asenteella että iloitsen ne päivät kun saan olla raskaana ja ehkä saankin iloita loppuun asti. Sitä ainakin toivon.

mimuk: Uskoisin kyllä että kohdun ulkoinen tai tuulimuna näkyisi ultrassa ihan yhtälailla sitten kun ns. oikeassa paikassa oleva raskauskin. Kannattaa odotella ihan rauhassa sitä ultraa eikä murehtia etukäteen, vaikka varmasti vaikeaa onkin.

Tsemppiä kaikille kyytiläisille, toivottavasti pysyvätkin visusti kyydissä!

Vaniliini rv ?

Vierailija
130/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanilliini, tervetuloa!

mimuk, mä oon Vanilliinin kanssa samoilla linjoilla eli kyllä siinä ultrassa olis näkynyt ihan yhtä lailla jos olisi ollut tuulimuna tai kohdunulkoinen. Ennemmin veikkaisin joko a) viikkoja vähemmän tai b) lääkäri säheltänyt. Kun lukee tota sun kertomusta lääkäristä, niin se tais olla aika leipääntynyt hommaansa, ehkä se ei vaan viitsinyt katsoa huolella? Ehkä se tykkää säikytellä raskaana olevia naisraukkoja, jotka tulevat häiritsemään sen kahvitaukoa? Todennäköisesti sillä on ollut jo alusta asti kielteinen suhtautuminen suhun, koska oot tullu "ylimääräiselle" ultralle ja varmaan ajattelee että sä ihan kiusallas tulit sinne sen päivää ruuhkauttamaan.

Noh, tietenkin suurin osa lääkäreistä on hyviä, mutta itelle on pari kertaa osunut tosi ikäviä kohdalle ja ovat täysin turhaan säikytelleet mua (ei raskausasioissa mutta muuten), joten tuntuu että osa niistä on kyllä ilkeitä sadisteja. Tosi ikävää että sulle tartti osua kohdalle sellainen ikävä tyyppi.

Joka tapauksessa ajattelisin, että huonoja uutisia et ole vielä saanut, joskin et kyllä hyviäkään. Tsemppiä.

Täällä ristiriitaisia aatoksia. Pahoinvointi jatkuu, ja sitä pidän hyvänä juttuna.

Sen sijaan on vihlonut alavatsasta/peräaukon tuntumasta tosi paljon - melkein yhtäjaksoisesti nyt jonkun tunnin verran. Onko muilla ollut tällaista? Toivottavasti on ihan normaalia eikä mikään huono merkki.

Vierailija
131/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimuk, sullahan tärppäsi suoraan pillereiden lopettamisesta? silloin on tosi yleistä että ovulaatio ei tule odotettuun aikaan, eli ihan hyvin sulla voi heittää se raskauden kesto jokin verran. Ihan useita viikkojakin jopa.

Vierailija
132/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla tärpääsi heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Testi näytti negatiivista kun kuukautiset oli kaksi päivää myöhässä. Kun ei kahden viikon päästä alkanut kuulumaan niin testasin uudestaan ja sillon oli positiivinen, mutta haaleampi viiva, siitä kahden päivän päästä edelleen positiivinen ja haaleampi ja sillon ultrapäivänä oli jo ihan komea tumma viiva. Tuokin viittaisi paljon siihen että hyvin alussa ollaan vasta. Uskon ja toivon että näin on ja seuraavassa ultrassa näkyy jo jotain merkkejä elosta. Lääkäri tosiaan oli aika inhottava ja nyt ymmärrän kun hoitaja sanoi että monet odottajat käy ultrassa 35km:n päässä olevassa isommassa kaupungissa.

Hyvää odotusta kaikille! Siirryn lokakuun odottajien puolelle vasta kun saan varmistuksen siitä että la menee sinne lokakuulle asti.

133/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. mihin sitä on ryhtynyt. no toivottavasti tolla vilperilä on vähän paremmin järkeä päässä kun alkaa maha olemaan tiellä. Eli siis esikoinen on oma itsensä ja kamala meno päällä jatkuvasti ja kokoajan, ja mua vaan oksettaa ja väsyttää. Mies on olli viel koko viikon työkomennukslla sen verran kaukana että ei siellä kotoa käsin käydä, No tänään tulee kotiin.

Neuvola oli tiistaina, ja mitäs siellä diiba daabaata niinkuin viimeks, hemppa oli vaan 111 eli sekin lisää tätä heikotusta ja väsymystä, nyt lisärautaa, jos vähän vaikka helpottais. Laskettu aika oli neuvolan mukaan 8.9, ultrasta ei viel tieta kun unohdin kysyä että pitääkö se ite varata vai tuleeko kutsu. Ainakin seulonta labroja varten sain suoraan ajan. seuraavan kerran sitten vasta maaliskuun alussa...

pahoittelut nirpulle.

Xarda 8+ vissiin jo

Vierailija
134/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti kirjoittelen. en ole käynyt kohta kuukauteen lukemassa teidän juttuja enkö ole listaakaan päivittänyt. Anteeksi siitä. Kyselenkin nyt olisiko joku halukas tekemään uuden pinon helmikuulle? Isän on ollut vakavasti sairas ja hänen tilansa huononi tammikuun alussa radikaalisti ja hän menehtyi viikko sitten. Ei ole ollut voimia enää kirjoitella ja lukea teidän juttuja.

Masussa voidaan hyvin ja yritän taas päästä jyvälle teidän kirjoituksista mutat en pinoa jaksa tällä hetkellä perustaa.

Vierailija
135/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppi, voi miten ikävä kuulla... Ei tässä osaa muuta sanoa kuin toivottaa sisua, jaksamista ja onnea uuteen yritykseen.

Mango86, kyllä vaan, yliopisto-opinnot on tällä hetkellä puolessa välissä, joten tulevaisuudessa häämöttänee suhteellisen tiukka budjetti. (Onneksi on lyhyen historiani varrelta vähän säästöjä kertynyt taskuun tulevaisuudenhaaveita silmällä pitäen.) Joka tapauksessa tauko opinnoista olisi erittäin tervetullut ja virkistävää vaihtelua. Yhteiskunnan suureksi iloksi mulla ei olisi mikään kiire valmistua nopeasti, varsinkin kun miehen opinnot jatkuu pitkään eikä tällä seudulla luultavasti liikene mulle paljon töitä.

Ehkä pitäisi olla tyytyväinen siitä, ettei vatsassa pahemmin toistaiseksi myllerrä, mutta toisaalta toivoisi jo jotain selkeää todistusaineistoa. Sitten hoksaan aina muistuttaa itseäni, että ei ole menkkoja näkynyt, joten eiköhän kaikki ole kuten kuuluu. Tänään oli oikeastaan ensimmäinen päivä, kun ei aamupala meinannut maistua, ja väsymys on ollut myös ihan tolkuton. Kuluisipa tämä alku vähän nopeammin!

Vierailija
136/143 |
28.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos kukaan huomannut muutoksia makuaistissa? Mulla suu maistuu koko ajan pahanmakuiselle. Veden juominen on muuttunut ihan pahimmaksi ällötykseksi; vesi maistuu ihan kummalliselle, jotenkin metalliselle.

Huh, onneksi on perjantai ja saa viikonlopun levähtää. Tuntuu, että päiväunitarve lisääntyy päivä päivältä. Osansa asiassa voi olla flunssallakin, joka tuntuu olevan sitkeää lajia.

Nirppi, ikävät uutisesi koskettavat ... voimia elää tilanne läpi ja sitten uuteen yritykseen.

Vierailija
137/143 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirppi, jos nyt enää täällä käyt, olen erittäin pahoillani! Paljon jaksamisia sinulle!

lumenlapsi: Minä menen np-ultraan. Kättärille jos menee synnyttämän, niin tulee automaattisesti kutsu siihen.

mimuk: Mieslääkärit on just tollasia! Ei ajattele mitä päästää suustaan, argh! Toivottavasti sulla on kaikki kunnossa ja viikot vaan pienemmät. Varsinkin jos vasta 2vkoa menkkojen myöhästymisestä sait plussan, niin hyvin voi heittää jopa sen pari viikkoa. Mun kaverilla on ollut kohdun ulkoinen ja se selvisi sillä, ettei ultrassa näkynyt mitään. Nyt tarkoitus ei missään nimessä ole pelotella... Hänellä oli myös vatsakipuja, koska alkio kasvoi väärässä paikassa.

Zoey: Mulla vihloi edellisessä raskaudessa tosi paljon alavatsassa. En enää muista oliko ihan yhtäjaksoista, mutta töitä oli välillä vaikea tehdä kun särki kovastikin.

MaM: Itseasiassa on jotain hyötyä olla opiskeleva äiti:) Nyt hoitovapalla ollessani jatkan opintoja illassa ja voin nostaa kotihoidontuen lisäksi opintotukea. Se 260 on iso summa tähän vaiheeseen :)

Vauva-10: Jaksamisia myös sinulle. Läheisen menettäminen on aina rankka paikka.

Mä en ole ikinä perustanut pinoa, eli jos joku osaa sen tehdä, niin jätän homman mielelläni sellaisen henkilön haltuun. Jos kukaan ei osaa niin mä voin ainakin yrittää :)

Tervetuloa Vaniliini! Mitä enemmän odottajia, sen mukavampaa :)

Itselleni ei mitään sen radikaalimpaa. Tasaisesti vuotelen, mikä ilmeisesti tilanteessani on hyvä asia:) Mieli on paljon rauhallisempi oireettomuuden ja muunkin suhteen, kun sykkivän sydämen on nähnyt. Sain tietää, että ystäväni odottaa myös ja näillä näkymin meillä on sama LA, hassua :)

Mango 7+2

Vierailija
138/143 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mango86, kiva kuulla että siellä menee hyvin. toi opiskeluhan onkin muuten ihan erinomainen vinkki kotihoidontuki-vaiheeseen. Oon miettinyt et olisko siihen vaiheeseen saatavissa jotain lisäelantoa, ja opiskelu kannattaa aina. Täytyypä pistää korvan taakse.

Täällä on nyt sit ollut sitä huonovointisuutta ja heikotusta, mitä aiemmin niin kovasti kaipasin. Noh, en mä edelleenkään siitä luopua haluais (parempi olla pahoinvointinen kuin huolissaan) mut ei tää nyt ehkä sit niin kivaa ollutkaan. :)

Eriskummallinen kuvotuskohde:

- kuvioidut tekstiilit (värjäsin sabluunaväreillä kangasta viikko sitten, siitä jäi joku ihme äklötys kaikkiin muihinkin kuvioituihin tekstiileihin, ja nyt äklöttää jo nähdä ihmisiä joilla on niitä päällään jne)

Vierailija
139/143 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä minäkin mukaan keskusteluun.. Masussa asusteleva Hupsis on tänään tasan 7 viikkoinen. Raskaus oli suuren suuri yllätys, vauvan isän kanssa olimme tapailleet vasta 1,5 kk kun sain raskaudesta tietää. En kuitenkaan edes miettinyt aborttia, vaan tiedän pystyväni vauvan kanssa elämään, vaikka isä häipyisikin kuvioista. Ainakin vielä hän on pysynyt :).

Laskettu aika menee syyskuun 19. päivän tienoille. Mun kuukautiskierto on aina ollut epäsäännöllinen, joten niistä ei viikkojen laskemisesta ollut apua. Viime viikolla kävin ultrassa ja pienen pienet sydänäänet siellä näkyi ja arvio oli silloin 6+4. Synnytyssairaalaksi olen ajatellut Naistenklinikkaa..

Tähän mennessä raskaus oireena on lähinnä ollut kuvottava olo. Vessan pönttöä ei kertaakaan ole tarvinnut halailla, mutta syömisen säännöllisyyteen olen joutunut enemmän kiinnittämään huomiota..

Vierailija
140/143 |
31.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Viime kesäkuun keskenmenon jälkeen olem makustellut tätä uutta raskautta hissukseen.. Ehkä nyt jo uskaltaudun mukaan. Kävin alkuraskauden ultrassa muutama viikko sitten ja siellä se pieni sydän sykki!

L.a. on 7.9 ja viikkoja nyt 8+5, kolmatta lasta odotellaan. Edelliset ovat syntyneet -05 ja -07. Jorviin mennään synnyttämään.

Paha on olo ollut jo viikkoja, syödä pitää koko ajan mutta toisaalta syöminen tekee myös pahaa oloa. HYVIN monet ruoka-aineet ällöttää. Välillä työluonaalla on pakko hengitellä vain suun kautta että pystyy syömään edes vähän. Silti kiloja on varmaan tullut reippaasti, koska välipaloja on syötävä 1-2h välein. No, se tulee mitä tulee: aiemmissa raskauksissa 10 kilon molemmin puolin, mutta päinvastoin kuin oppikirjoissa kehoitetaan, alussa enemmän ja lopussa vähemmän ;-)

Anyway, paha olo kertoo siitä että raskaus jatkuu joten olen onnellinen kaikista tuskan aalloista..

Jossain vaiheessa ketjua puhuttiin influenssarokotuksista. Meidän neuvolatäti sanoi että rokotuksia ei anneta mielellään alkuraskaudesta eli ennen vko 12. Ajattelin siis jättää kokonaan väliin, koska 12 viikkoa tulee täyteen helmikuun loppupuolella ja myös influenssaaalto useimmiten alkaa silloin hyytyä.

Näissä tunnelmissa. Iloista odotusta kaikille, pahoinvoinnista huolimatta..

Tindra ja Beibi 8+5