Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitteko vauvasta homoparin lapsesta?!

Vierailija
14.12.2006 |

En tiedä onko jo tehty avaus, mutten ainakaan löytänyt pikavilasulla...

Eli mitä olette mieltä, kun nainen on synnyttänyt homoparille vauvan, jota itse näkee kerran viikossa?! Olisitteko valmiita itse samaan?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on poika niin siitäkin tulee varmaan homo...

Onko noinkin tyhmä ihminen todella olemassa=)

Tuskimpa se lapsi kärsii noinkin hyvässä perheessä millaisen kuvan sai kun jutun luki. Ja te jotka mietitte kärsiikö lapsi perheessä jossa on kaksi isää, voitte omalta osaltanne auttaa lasta, suhtautumalla ja opettamalla lapsillenne että rakkaus miesten (ja naisten ) kesken on nykyään ihan normaalia. Näin tuleva sukupolvi voi suhtuatua näihin perheisiin ihan tavallisesti niinkuin kuuluukin!!!

Vierailija
62/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kantaa lapset kohdussaan ja naisilla on suurimmalla osalla äidinvaistot.

Miehillä ei ole mitään näistä ominaisuuksista. Naisille riittää, että he saavat siittiöitä, ja siten he voivat saada lapsen. Annetaan miehillekin munasoluja, ja katsotaan, mitä he niistä saavat aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naiset kantaa lapset kohdussaan ja naisilla on suurimmalla osalla äidinvaistot.

Miehillä ei ole mitään näistä ominaisuuksista. Naisille riittää, että he saavat siittiöitä, ja siten he voivat saada lapsen. Annetaan miehillekin munasoluja, ja katsotaan, mitä he niistä saavat aikaan.

Näin ollen mies- ja naisparien vanhemmuus on yhtä luonnotonta.

Vierailija
64/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sellaisessa tapauksessa, jossa kyseessä on normaali heteropari. Nainen vain lähtee kävelemään ja jättää lapsen isälleen?? Väärinkö siinäkin tapauksessa??

Itse olisin valmis tekemään homoparille lapsen, mikäli he olisivat minulle hyvin läheisiä.

Homous ja lesbous ovat ihmisessä jo hänen synnyttyään. Niitä ei ulkopuoliset vaikutteet aikaansaa.

Naurettavaa tekopyhyyttä tuollainen homo-ja lesboparien halveksunta. Aivan samanlaisia pareja kuin heteroparitkin. Ja aivan yhtä hyviä vanhempiakin.

65/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jokainen kasvattaja on tapauksena ainutlaatuinen!

Vierailija
66/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaan suoraan kirjoittanut että VIHAAT homoja, etkä keksinyt mitään " lapsen paras" juttua. Tiedoksi sinulle että nämä " jotkut homot" ovat ihan tavallisia ihmisiä jotka osaavat rakastaa ja huolehtia siinä missä muutkin ihmiset.

Oletko sinä ajatellut lapsen parasta kun olet hänet tehnyt, kun oma näkökulmasi muista ihmisistä on noin ahdasmielinen, toivottavasti lapsesi oppivat arvostamaan homoja ihmisinä toisin kuin sinä!

kuin se että jotkut homot vaan haluaa lapsia, niin en ymmärrä.

Itsekästä touhua, jossa ajatellaan vaan omaa halua olla vanhempia, ei lapsen parasta.

Vierailija
67/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuolla alussa kirjoitti:

> Kipeetä hommaa. Lapset ovat näille ihmisille

> kuin jotain esineitä, joita voi ostaa, myydä ja hankkia

" Näille ihmisille" lapset ovat *täsmälleen* yhtä paljon esineitä, joita voi ostaa, myydä tai hanKkia kuin heteroillekin.

Ei se halu olla vanhempi ole ei-heteroilla mitenkään erilainen kuin heteroille.

t. lesboäiti

Vierailija
68/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

traumatisoitunutta lasta elää normaalissa hetero-ydin-perheessä? Mielestäni se, että lapsen vanhemmat ovat samaa sukupuolta, ei todellakaan automaattisesti traumatisoi lasta. Eiköhän lapselle ole kuitenkin tärkeintä olla rakastettu, huolehdittu, tulla huomioiduksi ja hyväksytyksi omana itsenään. Jos tällaiset perusasiat ovat kunnossa, lapselle voi varmasti kasvaa vahva itsetunto ja hän voi kehittyä ilman sen kummempia traumoja.

Mielestäni tällaisessa perheessä on paljon myös etuja. Yksi joka tulee heti mieleen, on se että lapsella on ympärillään useita ihmisiä jotka häntä rakastavat. On nämä isät sekä äiti, moneen eroperheeseen verrattuna tilanne on aivan ihanteellinen kun kaikki vanhemmat tulevat toimene keskenään.

Toiseksi eduksi katsoisin sen, että koska tilanne ei ole " luonnonmukainen" vaan siihen liittyy omia erityispiirteitä, asioista on varmasti kyettävä keskustelemaan aika avoimesti myös lapsen kanssa. Miettikää miten ihanteellista on se, että lapselle puhutaan avoimesti vaikeistakin asioista ja lapselle annetaan mahdollisuus ihmetellä ääneen jotain perheeseen liittyvää tilannetta. Moni lapsi kasvaisi varmasti onnellisena jos hän voisi ihmetellä jotain omaan perheeseen liittyvää (kun kasvaisi heteroperheissä) mutta jotenkin sellainen ei vain istu meidän suomalaisten perherakenteeseen. Oman perheen asioista ei puhuta ulkopuolisille eikä niistä puhuta kovin paljon perhepiirissäkään.

Tällaisessa erikoistilanteessa kissa on nostettava pöydälle ja lapsen kanssa on keskusteltava. Jos lapsella on perusturva kunnossa, varmasti hän voi hyväksyä oman perheensä erilaisuuden ja pitää sitä luonnollisena osana omaa elämäänsä.

Vierailija
69/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kaikki,

se, että homot ja lesbot eivät psykologisista syistä halua maata vastakkaisen sukupuolen kanssa, ei tee heistä hedelmättömiä. Adoptioon tai hedelmöityshoitoihin tai sijaissynnyttäjiin turvaudutaan lähinnä kait siksi, että parisuhteessa elettäessä ei haluta sukupuoliyhteyttä ulkopuolisten kanssa.

Monilla homoilla ja lesboilla on myös erittäin suuri halu vanhemmuuteen. Heillä on myös tietysti aina ollutkin lapsia. Toisin kuin monet uskovat ja uskottelevat (esim. Tuula Tamminen, MML), kaikissa luotettavissa tutkimuksissa on homojen ja lesbojen lasten todettu varttuvan aivan yhtä tasapainoisesti kuin muidenkin. Heistä ei tule homoja sen useammin kuin muistakaan lapsista. Aina löytyy joku, jonka tuttava tuntee jonkun, joka on saanut traumoja. itse tunen monia lesboperheissä varttuneita ja heistä on tullut aivan mallikkaita ja menestyviä kansalaisia.

Monet puhuvat lapsen edusta ja oikeudesta isään (ei saisi syntyä isättömänä. Ihmettelen, eikö lapsen etu ja ensimmäinen oikeus ole syntyä ja syntyä toivottuna. Näin on homoparien lasten laita.

Olen ehkä jäävi kirjoittamaan, koska olen kahden lapsen rakastava homoisä, ja kyllä lapsenikin minua rakastavat.

Krister

PS. Muistakaa olla hyviä vanhempia, jos lapsistanne varttuu homoja tai lesboja.

Vierailija
70/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä mietti monesti pienempänä, miksi lähes kaikilla muilla on isä ja minulla ei. Samoin olisi varmasti ollut helpompaakin kasvaa jos olisi ollut " Normaali" perhe. En periaatteessa kyllä hyväksy lesbojen ja homojen enkä myöskään yksinäisten naisten hedelmöityshoitoja. Itse asiassa koko heldemöityshoidot voisi lopettaa kaikilta. Ei kaikki voi saada biologisia lapsia, saahan lapsia vaikka adoptoimalla.

En siis ymmärrä ihmisiä, jotka tietoisesti hankkivat lapsen yksinhuoltajuuteen tai esim. nämä homoparit/lesboparit. Kyllä se aina lapseen vaikuttaa.

Vierailija
71/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hienosti kirjoitettu ja täyttä asiaa!

Jos lapseni tulisi luokseni jonain päivänä ja kertoisi olevansa homo, myönnän, että aluksi varmasti järkyttyisin. Mutta kaikesta huolimatta hyväksyisin asian. Minulle tärkeintä on lapseni onni ja se, että hän saa kokea elämässään rakkautta ja olla rakastettu.

Vierailija
72/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo homoisän kirjoitus oli täyttä asiaa.. (joku ehti väliin...=))

Vierailija
73/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia sinulla on? Miten lapset on hankittu? Onko miehelläsi myös juridiset oikeudet lapsiin? Kerropa lisää! On mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
74/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on " pakko saada kaikki" . Eivätkö omat miehenne halunneet lastanne, kun ette usko että miehelläkin suvunjatkamisvietti ja useimmissa tapauksissa hoivaviettikin toimii, ihan niin kuin naisillakin? Kuten jo on todettukin, missään ei ole tutkitusti todistettu, että homoparien lapset olisivat erityisen häiriintyneitä tai kiusattuja. Kiusaamiseen löytyy syy ihan mistä hyvänsä (terveisin yksi ulkonäön vuoksi koulukiusattu), eihän omaa elämää koskevia isoja päätöksiä (=lapsien hankkimista) voi perustaa pelkoon siitä, että lapsi saattaa isompana joutua kiusatuksi. Täytyy kai luottaa siihen, että ihmiset eivät lasta paheksu ja kiusaa, vaikkeivät vanhempia ja heidän elämäänsä hyväksykään.

Ja Krister, kiitos hyvästä puheenvuorosta!

Vierailija
75/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaksi miestä eivät voi saada lapsia luonnollisesti. Riittäisikö tämä jo syyksi?

Vierailija
76/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meininki ole se, että mihin pystytään niin se tehdään, keinoja kaihtamatta. Pätee jokaisella elämänalueella. Lapsen suominen homoparille on kyllä mielestäni yksi ihan järkeenkäyvimmistä hommista " luonnottomuuden" alueella. Kuten lapsen suominen heteroparillekin hedelmöityshoitojen kautta. Ihmiset tarvitsevat lapsia joita rakastaa. Piste.

Vierailija
77/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tämä nyt nostattaa tunteita siksi, että kyseessä on HOMO-pari. Minä katselen kuitenkin asiaa äidin näkökulmasta. Siis ihmettelen, kuinka äiti pystyy antamaan vauvansa ystävilleen..?

Kasvattajana homomiehet ovat varmaan vähän tavan hetsku-miestä " parempia" , koska varmasti ovat asiaa miettineet aika pitkälti ennen päätöksen tekoa, monille heteromiehillehän lapsi kuuluu vähän niinkuin pakettiin... Ja ehkä homoparin perheessä myös keskustellaan enemmän, ainakin ko. asiasta, mutta ehkä muistakin. En siis millään muotoa voi pitää pahana homoparin lapsen saantia, vaikka se ei ollutkaan villakoiran ydin avauksessani.

Ap

Vierailija
78/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kärsinyt koko ikäni lättäjaloista. Omasta mielestäni kaikki, joilla on lättäjalat tulisi lopettaa, etteivät vaan lisääntyisi ja aiheuttaisi tälläisiä traumoja enää ikinä kellekään... :S

Vierailija
79/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisparit saisivat maksaa itse hoitonsa, jos sinne mielivät. Mutta yhteiskunnan ei tarvitse maksaa heidän hoitojaan.

Onhan se nyt sanomattakin selvää, että hedelmöityshoitoihin ovat enemmän oikeutettuja avioparit, joiden olisi luonnollista saada lapsi, mutteivat jostain syystä kykene.

Lesbojen tai homojen lastensaannissa ei ole kyse luonnollisuudesta. Keskenään saavat mennä naimisiinkin, jos uvittaa, mutta lapsia he eivät tarvitse.

Vierailija
80/113 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun idiootti kommenttisi eivät ole luonnollisia eikä täysipäisen ihmisen kirjoittamia.

hedelmöityshoitoihin ovat enemmän oikeutettuja avioparit, joiden olisi luonnollista saada lapsi, mutteivat jostain syystä kykene.

Lesbojen tai homojen lastensaannissa ei ole kyse luonnollisuudesta.