Luitteko vauvasta homoparin lapsesta?!
En tiedä onko jo tehty avaus, mutten ainakaan löytänyt pikavilasulla...
Eli mitä olette mieltä, kun nainen on synnyttänyt homoparille vauvan, jota itse näkee kerran viikossa?! Olisitteko valmiita itse samaan?
Kommentit (113)
En pystyisi avioerossakaan antamaan lapsiani miehelle (siis niin että olisin itse etävanhempi).
Onko se lapsi poika? Siinähän sitten antavat pojalle parisuhdemallin ja siitäkin tulee varmaan homo. En hyväksi. Eri asia olisi, jos tästä homoparista toinen olisi ollut joskus naisen kanssa naimisissa ja siihen liittoon olisi syntynyt lapsi. Sitten olisi tullut avioero. Ja nyt sitten se lapsi asuisi isien kanssa ja biologonen äiti olisi normaali etä-äiti.
ettei koskaan olisi halunnut elää sellaisessa perheessä. Oli jättänyt tyttöön kauheat traumat.
Nyt varmaan joku fanaatikko tulee ja sanoo, ettei tuollainen voi jättää mitään traumoja, mutta siitä huolimatta tällaisiakin on.
mahta tilanteeseen suhtautua... mutta onhan niitä perheitä vaikka minkälaisia. se oli kokonaisuudessaan hyvä artikkeli. se oli kyllä aika jännä että lapsi kutsui äitiään äiskäksi...ajattelin jutun alussa ettei varmaankaan se äiti juuri ole lapsen kanssa tekemisissä...
En välttämättä hyväksy kahta miestä lapsen vanhemmiksi mutta ko. jutussa olevat henkilöt vaikuttavat kyllä ihanteellisilta ihmisiltä kasvattamaan lasta. Taatusti rakkautta riittää tuossa perheessä ja lapsi on todella toivottu. Hienon jutun lehti julkaisi, sai ainakin minut hieman muuttamaan käsityksiäni homoista vanhempina.
Itse en moiseen pystyisi. Tässä ei kyllä olla lapsen tunteita hirveästi ajateltu, koska kyllä jokainen tietää kuinka tärkeä ÄITI on lapselle, ja varsinkin tyttölapselle. En usko että tyttö voi välttyä ajattelemasta miksi äiti hänet hylkäsi, vaikka näiden vanhempien näkökulmasta näin ei olisikaan.
En ymmärrä tuollaisten tilanteiden ehdoin tahdoin järjestämistä.
Taikka homoseksuaali, ja jos tulee niin mitäs se nyt sitten haittaa???
Vierailija:
Itse en moiseen pystyisi. Tässä ei kyllä olla lapsen tunteita hirveästi ajateltu, koska kyllä jokainen tietää kuinka tärkeä ÄITI on lapselle, ja varsinkin tyttölapselle. En usko että tyttö voi välttyä ajattelemasta miksi äiti hänet hylkäsi, vaikka näiden vanhempien näkökulmasta näin ei olisikaan.En ymmärrä tuollaisten tilanteiden ehdoin tahdoin järjestämistä.
asuu kahden miehen kanssa. Mahtaa hän ihmetellä jossain vaiheessa tällaista ihmeellistä järjestelyä. Miesten itsekkyyttä ei voi kuin ihmetellä. Miksi kaikki on PAKKO saada?
kaappilesbon tytär, 80-luvulla ei oltu vielä näin avoimia asioista. Meillä asui äidin tyttöystäviä vähän väliä, vaihtuivat tiheään. En kyllä ymmärtänyt mistä oli kysymys ennenkuin olin jotain yläasteiässä, 13 vissiin.
Entinen avomieheni tuli kaapista ulos, jolloin suhteemme luonnollisesti loppui. Mieheni löysi mukavan miesystävän. Heillä oli vauvakuume - ja niin oli mullakin.
Me teimme niin, että muutimme isoon asuntoon kaikki kolme. Tulin raskaaksi, lapsen isä on entinen avomieheni. Asuimme samassa asunnossa, kunnes lapsi oli kolme. Sitten mä muutin pois. Lapsi on mun luona joka toinen viikonloppu (virallisesti) ja usein esim. koulupäivien jälkeen, jos isä ja hänen miehensä ovat töissä myöhään tms.
Asumme lähekkäin. Lapseni on menossa yläasteelle ja on asian kanssa sinut. Toki neuvolassa keskustelimme asiasta. Lapsi kävi alle kouluikäisensä puhumassa lastenpsykologin kanssa asiasta, ja ainakaan psykan mielestä asiassa ei ollut mitään ongelmaa.
Koulussakin on suhtauduttu asiaan hienosti.
Lapsi pitää minua äitinään, isää isänään ja isänsä miestä sitten jonain muuna, kutsuu häntä etunimellä. Esim. vanhempainillassa olemme käyneet eri kokoonpanoilla.
Kysykää, jos on kysyttävää, vastaan mielelläni. Haluan omalta osaltani hieman hälventää epäluulojani :-)
Tällä artikkelin äidillähän on teini-ikäiset lapset, eli hän on lähemmäs nelikymmpinen. Eli toisaalta tilanne voi olla aika loistavakin, saa lapsen, jonka tarpeista ei tarvitse itse vastata, mutta jolle kuitenkin olet äiti... Tämä ko. äiti on kuulemma kauhean onnellinen tilanteesta.
Itse en pystyisi antamaan lapsiani pois, mutta nostan todella hattua tälle rohkealle äidille! Adoptionhan saa yksinäinen mieskin, eli kyllä muitakin tapoja hankkia lapsia on homolla, kuin tämä. Itse vain äimistelen, kuinka äiti kykenee moiseen!?
Ja millainen elämä lapsella on edessään..?
En osaa oikein sanoa paljonko nuo asiat ovat vaikuttaneet minuun,, vaikea vertailla mihinkään :) Tavallaan kai sama asia, kuin normaali nuori heteronainen vaihtelisi tiheään miehiä? Tämä oli se asia josta nimittäin en pitänyt. Aina kun ehdin tottua ja kiintyä äidin " kämppikseen" hän yleensä lähti. Muuten äiti oli ihan tavallinen äiti, mun mielestä. Mä olen käsittääkseni ihan luomuna saanut alkuni mutta isästäni minulla ei ole tietoa eikä äiti ole juuri halunnut puhua asiasta.
Teini-iässä kun multa oli ns. silmät avautuneet niin toisinaan hävetti viedä kavereita kotiin. Kaikenlaisia juttuja ja epäilyksiä kyllä liikkui mutta en usko että kukaan ulkopuolinen tiesi miten asianlaita oikeasti on. Nykyinen mieheni ei alkuun oikein tiennyt miten asiaan suhtautuisi ja hänen perheensä ei tänäpäivänäkään halua edes puhua minun suvustani, vaietaan asia kuoliaaksi..
Aivan varmasti lapsi ihmettelee ja tuntee surua siitä, että äiti on kuitenkin antanut hänet pois, toisten ihmisten kasvatettavaksi. Varsinkin jos tuohon ei edes ole muuta syytä, kuin se että jotkut homot vaan haluaa lapsia, niin en ymmärrä. En ymmärrä äidin ratkaisuakaan, en todellakaan.
Itsekästä touhua, jossa ajatellaan vaan omaa halua olla vanhempia, ei lapsen parasta.
Mistä johtuu, että hedelmöityshoitolain hyväksymisen aikoihin palstalla oli runsaasti naisia, jotka kannattivat lesbopareille ja yksinäisille naisille oikeutta hedelmöityshoitoihin ja nyt ette kannata miespareille oikeutta lapseen? Mikä idea tässä on?
Teillä ei taida olla minkäänlaista käsitystä siitä, millaisissa perheissä lapset oikeasti kärsivät.
Eiväthän hekään mitenkään voisi luonnollisesti lisääntyä, niin nyt on sitten hyväksytty hedelmöityshoidot ym. Ihan kuin olisi naiset AINA ja joka tapauksessa parempia vanhempia.
Mun mielestä silloinkin kun puhuttiin noista hedelmöityshoidoista, olisi ehdottomasti pitänyt olla niin, että vain mies/nainen-avioparit saavat hoitoja tai sitten pitäisi myös miespareille ja yksinäisille miehille laillistaa kohdunvuokraus. Tosi epäreilua, että naiset voi yksin tai pariskuntana saada lapsen. Mutta adoption soisin kyllä, jos vaan sopivia vanhemmiksi. Sekin tiistain dokkari oli kamalaa katsottavaa kuinka monta vauvaa hylätään. Miksi he eivät kelpaa lesboille ja homoille, kun kuitenkaan eivät luonnollisesti lapsia voi saada.
Itse en olisi valmis samaan, mutta en olisi muutenkaan valmis synnyttämään lasta muille kuin itselleni :).
Toinen miehistä lienee lapsen biologinen isä? Muuten ei varmaan Suomessa onnistuisi.
Henk. koht. kannatan adoptio-oikeutta jne myös homoille/lesboille.