Mies ei halua lähteä kylpylään
ei ole ikinä käynyt, mutta on jästipäisesti päättänyt ettei pidä kylpylöistä. Lapset ovat sen ikäisiä, että varmasti tykkäisivät, mutta minun on hankala lähteä lasten kanssa keskenään ilman miestä.
Sen sijaan mies haluaisi lähteä ulkomaan matkoille ja pitää minua outona, koska en halua. Olen matkustellut, mutta en pidä siitä. Minun pitäisi joustaa, mutta hänen ei.
Sanoin hänelle, että mennään sinne kylpylään edes kerran - jos ei pidä, ei tarvitse toiste lähteä.
Epäilen tämän koko sirkuksen johtuvan siitä, että hänellä on ylipainoa, eikä siten halua näyttäytyä kylpylässä uimahousuissa.
Että tällainenkin jonninjoutava "ongelma". Kai tässä on lähdettävä joko yksinäni lasten kanssa jollain konstilla, pyydettävä joku kaveri tai sukulainen tms mukaan. En viitsis lapsilta tuollaista iloa jästipäisen miehen takia viedä.
Kommentit (12)
Jos kylpylä on lähellä, mene sinne lapsi tai kaksi kerrallaan. Mies on sillä aikaa muiden lasten kanssa jossain muussa puuhassa vaikka pelaamassa. Useimmissa kylpylöissä voi tehdä muutakin kuin kylpeä, ja onhan kai kaupunkikin ympärillä.
Pärjääthän varmaan kotonakin niiden kanssa ilman miestä, vai...? Mikä on siis ongelma?
Miten jo tuossa vaiheessa voi olla ylipainoa?
vajaa 2vuotias ja 4vuotiaat lapset. Muutenkin aika on kortilla, joten pitäisi kyllä mennä koko porukka kerralla. Hankalaa tuo moneen kertaan meneminen.
Tässä ärsyttää eniten se, että joku aika sitten mieheltä kysyin, että lähdetäänkö. Hän sanoi, että mennään vaan! Minä tästä sitten innostuit ja puhuin jo asiasta eteenpäin, selvittelin mihin kylpylään mentäisiin jne. Sitten kun otin asian uudestaan puheeksi, mies totesi ettei hän lähde. Yritin kysyä että miksi, vastaus oli vain "en halua". Tiedän, että se johtuu hänen huonosta itsetunnosta ulkonäkönsä suhteen, mutta en halua asiaa nostaa esille.
Kysyin mieheltä miksi hän ensin lupaa että mennään mutta sitten peruukin, sanoi, ettei ollut ajatellut asiaa! Kiva.
Ei se halua lähteä kahdestaan eikä missään muussakaan muodossa. Tietenkään en halua enkä voi pakottaa. Sen sijaan hän haluaisi lähteä ulkomaille aurinkoa katselemaan ja lapset tietysti HOITOON sen ajaksi. Olen yrittänyt miehelle sanoa, että eikö olisi mukava keksiä sellaisia lomia mihin lapsetkin voivat osallistua ja nuo meidän vesipedot varmasti nauttisi juuri kylpylästä.
En tuota kylpyläreissua suunnittele itseni takia, vaan lasten ja perheen yhteisenä aikana. Mutta ehkäpä täytyy sitten jättää se mies kotiin ja etsiä kylpyläseura jostain muualta. Lapset ovat sen verran vilkkaita ja varsinkin pienemmän kanssa liikkeellä ollessa on pakko olla aikuisia enemmän kuin yksi.
Miten jo tuossa vaiheessa voi olla ylipainoa?
10 vuotiaasta lähtien, sellaista se elämä nyt vain on. Koko suku ovat samantyyppisiä ruumiin rakenteeltaan.
Minua se ei häiritse tippaakaan, eikä hän ole "valtavan suuri", mutta miehen itsetuntoon se selvästi vaikuttaa.
Kotona toki pärjään lasten kanssa, mutta kylpylään ihmisten sekaan en halua niiden kanssa yksin lähteä, varsinkin kun on pienin mukana, hukkuvat vielä kun kukaan ei osaa uida ja säntäilevät ympäriinsä.
t. ap, kuten myöskin tuo edellinen pitkän kirjoittanut
joko hommaat seuraksesi jonkun vahtimaan vilkkaita lapsiasi, tai odottelet jonkun hetken, että kasvavat ja tottelevat paremmin.
Miehes on pökkelö ukko, vai aurinko katselemaan :DD
matkustella vois hänen mielestään vaikka kuinka paljon, kunhan ei tarvitse ottaa paitaa pois! Ja hän haluaisi matkustella monta kertaa vuodessa.
t. ap
joko hommaat seuraksesi jonkun vahtimaan vilkkaita lapsiasi, tai odottelet jonkun hetken, että kasvavat ja tottelevat paremmin.
Miehes on pökkelö ukko, vai aurinko katselemaan :DD
Eihän noin pienet mihinkään kylpylään kaipaa. Uimahallin matala lastenallas riittää ilon pitoon. Teilläpäin ei liene sellaista.
En minäkään haluaisi kylpylään, sehän on vain iso uimahalli!
ja siellä on oltukin ja tykkäävät. Kyllä nuo isommat jo kylpylään kaipaavat, olivat kuulleet kavereilta juttuja millaista siellä on. Ja minä hölmö kun menin miehen ensimmäisen "hyväksyvän" kommentin jälkeen vielä näille sanomaan, että talven aikana mennään! En olisi sanonut jos olisin tajunnut, että "mies ei ollut ajatellutkaan asiaa" vaikka suoraan kysyin, että lähdetäänkö koko porukka.
En siis haluaisi tuottaa nyt pettymystä, vaikka oma vika tämä kai on, kun menin lupaamaan liian. Pettyyhän nuo kuitenkin kun isä ei lähde.
Noh, en ala asiaa kostamaan, mutta nähtävästi jos tässä perheessä ei tarvitse ketään miellyttää (edes lapsia) niin mieskin voi jatkossa harrastaa ulkomaan matkailua ihan omassa seurassaan. Minä en välitä matkustelusta yhtään (siihen on omat äärimmäisen ikävät syynsä), joten minun ei tarvitse miestä sen suhteen enää miellyttää. Hän voi lähteä meidän kylpyläreissun ajaksi vaikka sitä aurinkoa katselemaan.
ap
Mä en usko, että pakottaisin miestä mukaan, olkoon jästi jos kerran on.
Menette keskenänne joku kerta!