~*~*~HELMIVAUVAN KUUMEILIJAT, VIIKKO 23~*~*~
Uusinta yritys! [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (82)
Ensinnäkin onnea Nippara ja bambiino!!! Tarrasukkia mukaan... bd bd bd
Vasculi; ihan jännään sun puolesta...
Rizza: Eikö oireettomuus ole toisaalta ihan hyväkin? Siis, ettei ole tädistäkään oireita...
ON: Kävin aamulla labrassa otattaan progesteronin, että varmistetaan oviksen todella tapahtuneen. Se arvon viiterajat luteaalivaiheessa on 5,3-86, ja mulla oli tänään 82! Eli todellakin mä olen ovuloinut!!!
Tänään on tuntunut jotenkin kumman etovalta olo, mutta toisaalta muksuilla oli toissa yönä se mahatauti, niin en kovin suurena raskausoireena sitä pidä. Ja mä pystyn varmaan psyykkaamaan itselleni "valeraskauden" ja siihen liittyvät oireet... Pitäis jaksaa vielä kolme päivää malttaa odottaa, ja perjantaina testaan eka kerran.
Mimmi75, kp.22/??, dpo 6 tai 7
Ihania plussauutisia! Täällä on niin kova vilske ettei perässä meinaa pysyä! Mutta suut täällä on niin hymyssä että aurigonpaistekin kalpenee tässä ilossa!
Itselläni on ollut hirmuinen kevätkiire, ettei ole ehtinyt kunnolla palstailemaan. Omien laskujeni/ymmärrykseni mukaan oviksesta olisi 16 ja täti on pysynyt poissa. Tässä kierrossahan ovistuntemukset oli tosi aikaisin ja viime kierrossa täti viihtyi kokonaiset kaksi päivää. Muutoinkin tuntuu aika erilaiselta ja kummalliselta; josko nyt olisi tärpännyt... Oireina tällä hetkellä on kuivuus ja rintojen arkuus. No viikonloppuna testataan!
Peukutuksia kaikille piinailuun!
-vauvaksi- kp 27/28 dpo16
En uskalla ajatella, että plussa on totta. Jatkuvasti käyn vessassa tarkistamassa, että onko täti sittenkin tullut... Viime syyskuussahan oli se kemiallinen, jossa haalean plussan sain dpo12 ja sitten viivat pikkuhiljaa hiipui ja dpo16 oli negaa ja täti tuli. Pelkään että nyt käy samalla lailla. Onneksi lämmöt on pysyneet ylhäällä, joten siitä saan pientä henkistä tukea =) Ajatukset kiertää vaan tässä raskausasiassa, en ole pariin päivään pystynyt ajattelemaan mitään muuta, ihme kun olen muistanut lapset ruokkia =/ Sekin pelottaa, että plussaviivat eivät ole kovin vahvoja. No, kai tää olo tästä pikkuhiljaa rauhoittuu kun muutama päivä mennään eteenpäin. Pysyisi vaan se täti poissa!! Joten paniikkitunnelmissä tässä mennään...
Onnittelut muillekin plussanneille!!!
Nippara 4+1 (uskaltaako tolleen jo laittaa, vai kp33/28-36 dpo15 yk21.. )
Ja negahan sieltä tuli. Tyhmä minä ei kantsis vielä testailla.
Aamu lämmöt samoissa kuin eilen (eli alhaalla), vaikka nyt pystyi nukkumaan ihan peiton kaa. Tätiin oon valmistautunut. Just vessassa ei kuitenkaan muutakuin vetistä valkkaria.
T: Vacsuli kp 34/28-43, dpo13, yk7
Mahtavaa, että teitä on ollut useampia.
Tänään pitäisi tulla lisää ovis-tikkuja, joten metsästys jatkuu. Yritys pitäisi taas pistää käyntiin, mutta kyllästyttää vähän. En usko, että tällä mielentilalla tärppää. Luulis, ettei sillä ole väliä, mutta ehkä on. Tänään pitäisi jokatapauksessa skarpata. huvitti tai ei.
T. Pötkö kp 15/28 yk4
Monille on plussa tullut! ONNEA kaikille yhteisesti etenkin nippara jolla on ollut pitkä yritys takana.
Rizza: sulle oikein erityisen paljon zemppiä piinailuihin. toivottavasti kaikki menee hyvin ja plussa tulee!
Pitäisi ruveta pakkailemaan reissuun lähtöön ja mietin että pitäisikö varmuuden vuoksi ottaa siteet mukaan. Jotenkin tuntuu että olen luovuttaja jos näin teen. Vielä olisi viikon verran menkkojen alkuun... saahan niitä ostettua sieltä reissustakin.
Kamala tuon bensan hinta. melkein 1,60€, naureskelin äitin kanssa että tullaan mutta lähdetään sitten vasta kun on rahaa lähtä pois. matkaa olisi 250km ja meillä kun ei ole ihan ekoauto joka kuluttaisi vähän.
väsyttää ja pala on kurkussa, välillä tulee ihan yllättäen ihan hirveä nälkä että taju meinaa lähtä. sitten kun syöt tulee etova olo. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa en ole voinut sietää kahvia. Nyt vielä kahvi on maistunut ihan hyvin. Tämä on nyt kyllä niin alussa että ei kahvin etovuus voi olla vielä ja kaikki muutkin oireet voi olla vain kuvitelmaa.
Alavatsaa on nippaillut kyllä välillä oikein kunnolla. Jotain varmaa tapahtuu onko se sitten tärppi tai täti. Toivottavasti ei jälkinmäinen.
Aurinkoista päivää kaikille
kp 21/28-30
Hätäilen tämän oviksen kanssa taas... Tänä aamuna tuli vahvampi viiva, mutta ei kovin paljon paksumpi ole, mutta kyllä sen voi tulkita ovisplussaksi. Silti vaan mietityttää että eikö ovis tapahdu kunnolla. Höh. Aina saa olla huolisaan. :-/ No, mutta eilen on puuhailtu ja jää varmaan siihen. Tänään on miehen synttärit ja mennään kahdestaan syömään, että jos illalla sitten olisikin jotain mahkuja.. ;-) En tiedä.
No, tällaisi pohdintoja.
mimosakukka: Hyvää reissua! :) Ja pidetään peukkuja ettei täti tule. bd bd bd bd!! =)
Tsemppiä kaikille! =)
Kp 15/26-30, yk 10
Suuren suuret onnittelut Nippara, Miina75 ja bambiino!!! Oikein onnellista ja turvallista matkaa pienten masuasukkien kanssa helmikuulle!
Vauvaksi, ihan uskomattoman hyvin jaksat odotella testaamisen kanssa! Sullahan on jo 16 päivää oviksesta, joten varmasti nyt jo saisit plussan testiin. Luulenpa siis, että plussa sieltä komeasti testiruutuun pärähtää!
Mimmi75, hienoa että verikokeet varmisti ovulaation tapahtuneen! Onnittelut siitä ja toivottavasti saadaan sua onnitella seuraavan kerran jo perjantaina.
tanni84, sielläkin kuulostaa erittäin lupaavalta! Silloinhan usein tärppi käy kun yrittämistä ei stressaa ja ajatukset on muissa asioissa. Voi kun saisitte koiravauvan lisäksi toisenkin vauvan helmikuussa.
Teille tämän viikon piinailijoille, joita taisi olla ainakin Riikk@82, Rizza, mimosakukka ja Vacsuli, toivon kaikille plussia testiin ja matkaa odotuspuolelle!
Itsellä katkesi matka helmikuisiin tähän. Täti tuli aivan ajallaan kylään ja yk6 lähti käyntiin. Takki on jotenkin ihan tyhjä. Tuntuu siltä, että en tule enää ikinä raskaaksi eikä meille ikinä sitä toista lasta. Miten sellainen ihme voisi meille vielä tapahtua kun meillä kerta jo on niin ihana ja terve lapsi? Rasittavaa on myös se, että olen huomannut kuinka sukulaiset ovat selkeästi alkaneet odottaa koska kerromme vauvauutisia. Mun mahan seutua katsellaan sillä silmällä ja seurataan juonko alkoholia. Nyt myös tuon esikoisen ikätovereiden äidit odottavat toista lasta.
Pahoittelut tästä apeasta viestistä. Tiedän kyllä että näistä fiiliksistä taas noustaa kun lähestytään ovista ja aletaan jälleen uudelleen toivoa.
anna061 kp2 yk6
Oon vastaikään tullut "aktiivisesti" seuraamaan näitä keskusteluja. JOnkin ajan olen silloin tällöin käynyt lueksimassa mielenkiintoisimpia aiheita. Mutta nyt voi liittyä jo kuumeilijoihin. KÄvin tutustuu tuossa siihen palstaslangiinkin, niin jospa tämä tästä lähtis sujumaan.
Toukokuun puolessa välissä jätin e-pillerit pois, ja nyt olisi siis yk1, jos oikein tulkitsin slangia ;) Menkkojen kierron pituudesta ei mulla ole tällä hetkellä tietoa, kun söin pillereitä 3 ½ vuotta.. mutta pillereitä ennen kierto oli hieman epäsäännöllistä, mutta muistaakseni jopa 30.. Oon sillä tavoin kyyninen, etten oikein uskalla uskoa, että heti voisi tärpätä.
Nyttemmin en ole erikseen huomannut ovulaatiota. Joskus murkkuna kylläkin.. Tässä kierrossa kylläkin kp9nä tuli sellaista paksua limaa..siihen en selitystä oikein keksinyt.
Toivottavasti tänne joukkoon mahtuu kuumeilemaan ja jakamaan tuntemuksia muiden kanssa.. :)
Terv. Sivri kp19/?
Tai oikeastaan haamujen haamu. Muutaman tunnin rakossa olleesta pissasta testasin. Ehkä aamulla olisi saanut selvemmän tuloksen, mutta haalea haamu se on!
-Joie kp 27/23-27
Täti porhalsi iltapäivällä paikalle.
Maaliskuisiin siis (onkohan sitä pinoa edes vielä).Nyt varmaan ehkä vähän palsta taukoa. Onneksi ihan inhimillinen keirton pituus ja luteaalivaiheen kestokin 12 päivää. Ens kierrossa sitten yhtä hyvää ajoitusta peliin eli pitää tilata Clearbluen digi ovis testejä.
T:Vacsu kp1/28-43, yk8
Joie; Hirmu paljon onnea! Ja toivotaan, että viiva vielä vahvistuu... *Tarrasukkia*
sivri (oliko nimim. noin?); Tervetuloa, aina mukaan mahtuu...
ON: Voisko jo näillä dpo:illa olla oireita??? Eilen tuntui, että etoo, mutta ajattelin sen olevan lasten viikonloppuna sairastamaa mahatautia. Se ei kuitenkaan yltynyt oksennus-/ripulitaudiksi, vaan oli vain epämääräistä etomista. Ja tänään kans! Aamulla kahvikin maistui kummalle... Rintoja kihelmöi ja alamahaa nippailee. Yritän keksiä jotain muita selityksiä näille jutuille, että ei tulis pettymys jos nega tipahtaa. Tai sitten mä vaan kehittelen itselleni "valeraskautta"... Tai eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka tämä olisi se meidän tärppikuukausi!
Mimmi75, kp.23/??, dpo 7 tai 8
Paljon onnea plussanneille (teitä olikin useampia) ja suuret pahoittelut pudonneile!
Nyt ekan kerran uskallan sanoa "ääneen", tai pakko vähän jakaa tunteita, kun en oikeesti ääneen voi sanoa kenellekään. Toivottavsti tähän ei nyt nää oireet lopu sitten...
Ekan kerran mulla oli jo tunteita kp 15, että jotain olisi tapahtunut, kun kyselin, kuinka aikaisin mitään voi tuntea.
Jatkuvasti jotain pientä tuntuu, selvin on tää tunne... (omituista...) Käsikin koko ajan eksyy vatsalle. Kenellekään en varmasti voi ääneen tätä sanoa.
Väsymystä. Kahvi maistuu tosi hyvin ja oikein kunnon himo siihen välillä. Eilen tuli kylä juotua 4 kuppia, sitten tulikin äklötys.
Ei tätä kai kukaan voi ymmärtää, se on vaan se tunne... Mut nyt jos menkat alkaakin jossain vaiheessa, se on tosi iso pettymys.
V kp 19 kai/ 23-28
Pahoitteluni Annalle ja Vacsulille. *hali*
Sivri, tervetuloa joukkoon. Esikoistakos teillä kuumeillaan?
Joielle onnea haamusta :) Toivotaan että vahvistuu pian!
V80, mä uskon siihen, että jos mä joskus vielä raskaudun, niin sen varmaan "vaan tuntee". Niin kävi mun ekassa raskaudessa; jo viikko ennen testiä mulla oli semmonen "tunne", intuitio, että jotain on tapahtunut. tiedän siis mitä tarkoitat. Toivotaan kovasti että sun tunne muuttuu pian varmuudeksi!
Niin ja mimmille kans toi edellinen, noilla dpo:illa tunsin siis jotain viime raskaudessa. Voi kun saisi pian taas tuon "tunteen"...
Aina-"Puuha-Pete"-Unelma 11/25-31 yk 2 :)
En oo omahyväinen vaikka nää viestit nyt voi siltä tuntua..mut koitan kertoa tarinaani.. Välillä toivoo että tulisipa oireita.. Välillä olin tuntevinani arkuutta rinnoissa, etenkin nänneissä, mutta tais olla vain huonot liivit :(
Oon :) teidän puolesta joilla on oireita.. Ja toivottavasti ne ovat muutakin kuin meidän naisten toiveajattelua!
Mimmi75 -> Sivri tai voi vaikka vääntää Siirikskin, jos on helpompi. Sullakaan ei oo tietoa kiertopäivistä??
Pitäis varmaan lukea tätä palstaa taakke päin, että olisi selvillä teidän tilanteista..
Äsken meinas ahistus tulla, kun ei vauva.fi sivusto auennut puoleen tuntiin. Liekö ylikuumentunut ;) ?!
Sivri
Ihana lukea uusia plussa-uutisia,
Onnea jokaiselle plussaanneelle, teitä olikin taas monta!
Sivrille tervetuloa!
Pahoittelut helmikuulta tipahtaneille.
Moni on varmaan kokeillut tätä vauva-sivustojen ovis-laskuria, onko kukaan verrannut vastaako todellinen oviksen aika tuon laskurin ehdottamaa aikaa? Vaikeasti kysytty, ehkä joku ymmärtää, mitä ajan takaa? ;)
Mun mielestä se ehdotti aika myöhäisiä päiviä ovikselle vai olenko ihan väärässä...
Ite oon jotenkin vain tiennyt olleeni raskaana kaikissa kolmessa raskaudessani (yksi siis tuulimuna), se on sellainen tunne, jota en osaa kuvailla.
Omaan napaan ei ihmeempää, kp 19 menossa...
Bamboe kp19/29-33 yk2
Mulla pitkät ja epäsäännölliset kierrot, siksi merkkaan kp:t ??. Mulla on varmaan koskaan lyhin kierto "luomuna" ollu 32kp:ä ja pisimmillään joskus yli 60... Ollaan kohta 10kk oltu ilman ehkäisyä, eikä mitään ole tapahtunu. Söin parissa kierrossa Teroluteja, jotka kyllä lyhensi ne kierrot, muttei vaikuttanu pysyvää kierron lyhenemistä. Enkä ovuloinut ollenkaan terojen aikana (ei ehtiny...). Nyt mulla on toinen clomi-kierto menossa. Ekassa söin clomia 1tbl/pv (kp.3-7), mutta se ei saanu aikaiseksi ovista ja kierto venyi 44kp:ään. Nyt tässä kierrossa söin 2tbl clomeja samoilla kierron päivillä kuin edellisessä, ja seurantaultrassa näkyi molemmin puolin kypsymässä isot follikkelit ja kohdun limakalvo oli hyvä. Siitä ultrasta (ja oireistakin) sekä eilisestä verikokeesta tiedän, että ovis on ollu viime viikon ma tai ti. Mulla on ollu aina epäsäännölliset ja pitkähköt kierrot, mutta siitä huolimatta meillä on jo kaksi ihan luomusti syntynyttä lasta, jotka vielä saivat alkunsa 2. ja 1. yk! Nyt kolmas ei ole tullakseen...
Onnea myös haamuista, plussa mikä plussa!
No ja alkoihan se oma hermostus nousta... tänäänkään täti ei vielä ole tullut kyläilemään, joten pakko tänään lähteä testin ostoon! Jos huomenna aamulla täti ei kurvaa pihaan lupaan testata. Mutta tiedättehän; se tyhjän ruudun tuijotus raastaa sydäntä! Siis hirveässä jännityksessä olen ja toivon tuhannesti ettei se täti nyt tulisi...
peukutuksia meille kaikille!
-vauvaksi- kp 28/28 dpo17 (ainakin omien laskujen mukaan...)
Ja onnea plussanneille. Teitä on kyllä tosi paljon nyt helmikuulla!=)
Meillä ollaan oltu taas toistamiseen mahataudissa koko porukka. viimekierto mulla meni plörinöiksi mahataudin taki ja nyt sama homma.:( Mulla oli mahatauti oksennus ja ripuli ja sitten tuli tolle pikkumiehelle sama. Pe täytti 1v ja kauhea mahatauti (jäi synttärit pitämättä).:(
Mut siis nyt omaa napaa ja kysymyksiä. Eilen kp 20 tuli samanvahvuset viivat ovistestiin ja nyt kp21vahvempi kuin kontrolli. Eilen ei hommailtu (kp18 kylläkin), mut jos tänään saan miehen petipuuhiin illalla niin onko mahiksia raskautua? vai meneekö myöhäseksi? Mulla näköjään aina taudit siirtää vähän ovista eteenpäin. Nytkin tuli muutama vrk myöhemmin kuin normisti.:/ Niin ja eilen tuli kunnon limat? Eikö siis testi näytä sen munasolun irtoamisen, eli illalla vielä ehtis tähän kiertoon? Toiveita elättelen joo ja vähän kaukaa haettu, mut raivostuttaa jos tääkin kierto menee ihan harjoitteluksi vaan...:/
Niin ja miten toi vo näin myöhään oikeesti olla ovis? Toisilla on kierron puolvälissä ja mulla on loppupuolella...raivostuttaa..:/
T: mietteliäs Daim kp 21/28-32
Tännehän näitä plussia oikein satelee!!! Onnea sinullekkin bambiino! =)
Muistakaa käydä lisäilemässä plussat yms esittelylistaan :):):):):)
- tanni -