Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~*~HELMIVAUVAN KUUMEILIJAT, VIIKKO 23~*~*~

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tänään ehtii hyvinkin vielä hommiin! Mä veikkaisin että sulla ovis tulee olemaan tosta testistä vuorokauden sisällä. Tai voihan olla jo hiukan aiemminkin jos hormooni on jo eilen lähtenyt nousuun. Mulla viime kierrossa kävi niin, että hommiin päästiin vasta ovisplussaa seuraavana päivänä ja siitä kerrasta hedelmöityin. Tosin se oli sitten kemiallinen raskaus. Mutta kuitenkin riitti ajoitus.

anna061

Vierailija
42/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksesta. Ihanaa jos vielä kerkiää tähän kiertoon. Toivon sitä todella. Harmittaa niin tämä mahatauti (onneksi nyt jo ohi kaikilla), kun tulee tota ovista siirtämään, kun muutenkin niin myöhään ajoittuu kierrossa.

Onko se niin, että ovisplussasta 12-24h irtoaa munasolu ja sitten munasolu elää vielä sen 24h ja voi hedelmöittyä siinä aikana?

Mikä on muuten kemiallinen raskaus? tyhmä kysymys..noloa..:/

T: Daim

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti paljon selkeämpää viivaa kuin eilen. Kyllä se plussa tosiaan on!

Eilen tein testin ihan hetken mielijohteesta. Olin yöllä nähnyt unen, jossa tein positiivisen testin. Testissä oli kaksi tummaa, punaista viivaa. Aamulla sitten töihin lähtiessä iski yhtäkkiä tosi huono olo. Ihan samanlainen, kuin silloin, kun esikoista odotin alkuvaiheessa.

Tämä kierto oli siitä erilainen, että ensi kertaa jätin kalaöljykapselit, vitamiinit ja greippimehut pois. Kofeiinia ja sokeriakaan en enää välttänyt . Ovistestejäkään en tehnyt, enkä oikein liiemmin seurannut, missä vaiheessa mennään, ennen kuin nyt loppupuolella, kun piti kalenterista tarkistaa, koska voisi olettaa menkkojen alkavan.

Kummoisia oireita ei ole ollut. Menkoille tyypillinen rintojen arkuus puuttui, samoin nipistely kierron loppupuolella alavatsalla.

Lämpöjä en ole mittaillut, mutta viluttanut on paljon. Nenäkin on ollut vähän tukkoinen. Nännit tulivat joskus viikko sitten tosi aroiksi ja tänä aamuna huomasin niiden tummentuneen. Kuumeisen näköiset silmät voisi laskea myös oireeksi.

Menkkakipuja oli pe-la, jolloin odotin jo vuotoa. Perjantainahan oli testi näyttänyt negaa. Sitten ne kivut vain hävisivät. Välillä saattaa vähän jomotella.

Niin ja kaikista tärkein: kohdunnipukka. Taisin sitä täälläkin ihmetellä, kun tuntui niin kovalta. Mietin silloin, että onko se kovemman tuntuinen, kuin normaalikierroissa ennen menkkoja.

Mikäs on Riikk@ 82:n tilanne?

Kaikille piinailijoille plussaonnea! Tulettehan kaikki tähän junaan mukaan.

Joie rv 3+6 :)

Vierailija
44/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vihdoin uskottava, että pikkuinen masussa kellii =)

Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppauksesta!!

Plussaonnea kaikille toivottaen

Nippara 4+2

http://www.aijaa.com/v.php?i=2185054.jpg

Vierailija
45/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolia ja murheita...

Olen tän kesän määräaikasessa työssä, ja tänään kävin tutustuu paikkaan jossa pitäisi tuurata lomia heinäkuun ajan. Siellä ei saa olla töissä jos on migreeni (nuorempana oli, mut ei enää) tai jos on raskaana. Eli siellä ei saa olla päivääkään töissä raskaana ollessa kemiallisten "höyryjen" takia.

Voiko teidän mielestä työnantaja pakottaa sellaiseen paikkaan töihin? Yritin tuossa töiden päätteeksi jutella pomon kanssa ja selittää että yritetään vaavia, enkä pysty tietämään just sitä päivää jos olenkin sitten raskaana, mutta se kyseli vain että entä jos miettisit vielä, kun ei heillä ole muita, jolla olisi ajokorttia. Joten minun pitäisi mennä sinne, koska työpaikka on kauempana.

Oon niin helppo puhua ympäri. Tuntuisi parhaimmalta pistää sähköpostina varmistus, etten tahdo sinne paikkaan, mutta samalla hölmöltä, kun ei oo pokkaa sanoa asiaa suoraan ja jykevästi että EI...

Aina-Unelma -> Kiitos kiitos. Esikoista tosiaan :)

Mulla on tuossa kiertopäivien määrässä kysymysmerkki, kun en tosiaan tänhetkistä normaalin kierron pituutta vielä tiedä..

Sivri 20/? yk 1

Vierailija
46/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vielä Nippara!! =) Kyllä se totta on. :) Kaikkea hyvää sinulle.

Onnea plussasta myös Joielle! =) Välillä unet pitää paikkansa. :))

Harmi Daim tuosta vatsataudista. :( Toivottavasti paranee pian.

Minä olin viime talven jatkuvasti flunssassa ja kyllä otti pattiin kun tiesin,että se voi huonontaa raskaaksi tulo mahdollisuuksia.

ON: Jomottaa toisella tapaa alavatsaa kun yleensä, niinkun laajemmalta alueelta eikä jomotus meinaa helpottaa ollenkaan. Ovis ilmeisesti tapahtuu? Olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa, mutta eipä ole onnistunut. :-/ Olen yrittänyt keksiä myös jotain muuta tekemsitä, mutta tämä vauvan yritys on vaan mielessä. Tässä kotona kun vaan on, niin ajatukset pyörii samoissa asioissa.

Eilen oltiin mieheh kanssa syömässä. Oli tosi mukavaa pitkästä aikaa. :) Huomenna oma meno (harrastuksen), joten silloinkin vähän jotain muuta tekemistä tiedossa.

Hyvää viikkoa! =)

Kp 16/26-30, yk 10

P.s. Eilen oli varmistuspuuhailu yöllä, mutta se ei onistunut kun kunto loppui kesken. Joten nyt jäi puuhailut kokonaan tuon kp 14 varaan. Eipä ole toiveet kovin korkealla... :-(

Vierailija
47/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tuossa varmistuspuuhailussa kun kunto loppui, että väsytti liikaa. Sitä ne 5 tunnin yöunet tekee. Kun kahtena aamuna olen jostain syystä herännyt jo klo 5 aamulla enkä ole sitten saanut unta.

Vierailija
48/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaksi: Pidän peukkuja testaukseen... bd bd bd

Daim: Varmaankin tuo mahatauti on siirtänyt sinun ovista vähän eteenpäin. Ja se ovistesti näyttää tosiaan sen lh-piikin, joka tavallaan aloittaa ovulaation, eli varsinainen munasolun irtoaminen tapahtuu vasta ovisplussan jälkeen. Eli oikein hyvin ehditte tänään vielä petipuuhiin. Lisäksi simpat elää kohdussa 2-3vrk (joskus jopa 5vrk!), joten sulla voi olla siellä vielä siimahäntiä odottamassa munasolua... ;)

2poj@näiti: Jos sulla on tänään se ovis? Eikö sulla eilen vielä ollut testiviiva kontrolliviivaa haaleampi? Se plussa on vasta silloin, kun testissä on kaksi tasavahvaa viivaa tai sitten testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva. Mulla nyt tässä kierrossa oli viime viikon su-ti ihan julmetut alamahakivut, ja tiedän että ovis on ollut ma tai ti. Eli tänään ehkä kannattais varmistella!

Joie & Nippara: Tarrasukkia... bd bd bd Puhaltakaa meille lopille plussatuulia, ja jättäkää ovi perässänne auki, kun menette tuonne odotuspuolelle! ;)

ON: Rinnat on kipeät tuolta kainaloiden puolelta ja niitä kummasti kihelmöi. Alamahaa nippailee ja välissä tulee sellaisia repäisykipuja, varsinkin jos pikaisesti pomppaa istualtaan seisomaan. Välillä on hieman kuvottava olo... En kyllä edes uskalla toivoa, että tämä nyt oikeasti olisi sitä. Ehkä nämä on clomien sivuvaikutuksia ja psyykkaan itseäni niin kovasti, koska nyt tiedän oikeasti ovuloineeni ja käytettiin se hyväksi moneen kertaan! Eli on oikeasti mahdollista, että tässä kierrossa raskautuisin.

Mimmi75, kp.24/??, dpo 8 tai 9, yritystä elokuusta -07

Vierailija
49/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko tulla kommentoimaan tänne:)

Ensiksikin suuren suuret onnittelut kaikille uusille plussanneille!! Valtava määrä, tosi hienoa! Kyllä sillä keväällä taitaa olla asian kanssa tekemistä... :)

Joie, kun luin sun kirjoituksen, aloin miettimään tätä omaa kiertoa josta raskauduin. Sama kuin sulla!! Siis eka kierto missä EI greippimehua tai ovistikkuja!! Ja kp:t yritin loppukietoa lukuunottamatta ihan täysin unohtaa! Stressittömämpää oli, ja seksikin maitui ihan erilaiselta kuin ovistikut toisessa kädessä:)

Pistää vaan ihmettelemään, että NÄINKÖ iso merkitys tuolla stressillä tosiaan raskautumiseen on.

Plussatuulia helmikuisille,

tikru08 rv 5+2

Vierailija
50/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä plussasit samalla yk:lla ku minäkin, yk21 oli munkin onnenluku!! Mulla tosin niin paljo lyhyempi kierto, että ehdin siksi aiemmin, samaan aikaanhan me aloitettiin tuo yritys. Upeaa!!!! Aivan mahtavaa!!!!! Nyt paljon tarraliimaa ja tarrasukkia ym ym! Ja onnellista odotusta!!! :D)))))))))

Onnittelut plussasta myös muille helmiplussanneille!

T. Koralli & Aarre 14+6

Ps. missä AnniHelen@??

PPSS: RIZZA, PIDÄN KOVASTI PEUKKUJA SULLE NYT!!!

Vierailija
51/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Koralli! :) Tuntuu mahtavalta, että käyt vielä täällä meitä tsemppaamassa. Vedet nousi ihan silmiin, kun niin moni on täällä peukutellut meidän ekaa inssiä. Kiitos teille kaikille! :) Viikonloppuna pääsen jo ehkä testaamaan.

Oikein paljon plussaonnea kaikille testausta odottaville!

Vierailija
52/82 |
04.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnea Nipparalle ja Joielle!!! :) Olen iloinen teidän puolesta.

Rizza; pidän peukkuja sulle! Kerro sit miten kävi...

ON: Täällä kp 28/29-30 meneillään, eikä mitään oireita ole vieläkään ilmennyt. Paitsi nyt se pieni ajoittainen nipistely alavatsalla (voi hyvin siis olla myös merkki siitä että kuukautiset ovat alkamassa..) ja lämmöt koholla, ad 37,7 astetta. Nyt siis vaan toivon ja rukoilen että kuukautiset eivät alkaisi! Huomenna tai perjantainahan niiden pitäisi alkaa jos ei ole tärpännyt... Eilenhän viimeks testasin sen negan, nyt ajattelin odottaa tonne perjantaille, ennenku testaan uudestaan, siis tietenkin jos kuukautiset eivät sitä ennnen ala!

Pitäkää huolta itsestänne!

-riikka- kp 28/29-30

Vierailija
53/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi75: Arvaa... Eilen tosiaan varmaan oli se ovis... Voihan jee! :/ Sen takia siis että jomotti tosi kovaa alavatsaan ja laajemmlle alueelle ja illalla puristi niin että joudun kävelemään kumarassa ja välillä kävin makuuasennossakin. Ja enhän mä eilen sitten enää testannut. Voi... Arvaa vaan ottaako pattiin.. En kyllä ois eilen jaksanutkaan enää. AAGH! Kunnon puuhailut oli kp 14. Elääköhn siittiöt minun kropassa 2-3 päivää..?? Aikaisemmin ei ainakaan ole tärpännyt sillä lailla. Kp 15 oli jotain puuhailua, mutta se jäi kesken kun en jaksanut ja touhutipoissahan ei ole siittiöitä (jostain luin)? Ja olen käyttänyt Yourdays oviskalenteria ja siitä katsoin eilen ja olihan se ovis sitten arvioitu keskiviikolle. *ärrinpurrin* Eli myös pidempi kierto tulossa.

No, ei kai tässä auta kun vaan yrittää ottaa rennosti ja odottaa. Puuh...

Kaikille tsemppiä!! Ja plussaonnea!! :))

Kp 17/26-30, yk 10 (missattu ovis)

Vierailija
54/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan mukaan mahtuu?

Olen jo pitkään taustaillut ja lukenut viestejänne, mutta nyt vasta uskaltauduin itsekin mukaan.

Itse olen 26v. ja mies 32v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan ja esikoista kuumeillaan. Pillerit jätetty pois marraskuussa -07, mutta edelleen antaa pikkuinen itseään odottaa. Yk 6 siis menossa. Toivossa on hyvä elää, että tämä olisi SE kierto, joka pikku nyytin matkan aloittaisi.

Lähipiirissä on sadellut vauvauutisia roppakaupalla. Kovasti olen onnellinen hyvien ystävien puolesta, mutta välillä se katkeruus meinaa iskeä, että miksi toiset saa sen toisen tai kolmannen eka yrittämällä ja meille ei sitä ensimmäistäkään. Tiedän, että puoli vuotta ei ole vielä pitkä yritysaika, mutta malttamaton kun olen. Ei jaksaisi vain muiden onnesta iloita jatkuvasti. Ja näiden ajatusten jälkeen tunnenkin sitten itseni huonoksi ystäväksi...

Minulla kp 27/32 menossa, joten piinailu on kovaa ja jatkuva oireiden etsintä menossa, joka tosi stressaavaa. Pinetä kuvotusta ja todella kovaa väsymystä on ollut, mutta voi olla mielikuvituksen tuotettakin tai jännityksestä ja stressistä johtuvaa pahaa oloa.

Anteeksi tämä ensimmäisen viestini synkkyys....Mieli kuitenkin ihan hyvä, vaikka sitä vaikutelmaa ei ehkä saanut :)

Hurjasti onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille/oviksen odottajille!

Janda

Vierailija
55/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riikka@82: zemppiä piinailuun. Toivottavasti täti pysyy poissa ja pääsen suureen joukkoon plussanneisiin

Mimmi75 toivottavasti oireet on sitä mitä pitää. samantyyppisiä oireita on täälläkin. jännään sinunkin puolesta miten käy. toivottavasti plussa tulee!!!

sivri: Tervetuloa minunkin puolesta joukkoon mukaan. Hankalia noi työjutut. ei sitä raskauden yritystä viittisi hehkuttaa kaikille.

Nippara: Onnea plussasta! tarrasukkia mukaan

Joie: Onnea plussasta! tarrasukkia mukaan

Daim: onpa sulla ollut huonoa onnea yrityskiertojen kanssa. Toivottavasti nyt pääsit kuitenkin mukaan.

Vauvaksi: miten kävi? tuliko plussa?

V80: toivottavasti tärppi on tullut. Nyt vain piinailemaan. Toisessa raskaudessani mä tiesin ennen testin tekoa että on tärpännyt.

Vacsuli75: Pahoittelut tädistä

anna061: zemppiä uuteen kiertoon. Se on kumma että kun on yksi lapsi niin monet odottaa kakkosta melkein heti perään. Eikö se nyt ole jokaisen oma asia milloin niitä lapsia tehdään ja tulee. Kiitos zempityksistä!

Äitin luona ollaan ja "salaa" täällä käyn kurkkimassa palstaa. Toivottavasti en kiinni jää. Ihan on teini tyttö olo.

Oireita ei juurikaan ole, eipä täällä niitä hirveesti ole aikaa seuraillakaan. hyvä niin. Jalkapohjat ovat ihan turvoksissa. En tiedä mistä voisi johtua. Paljain jaloin kun kävelee ulkona niin tulee sellaisia sähköiskuja vatsaan asti. Rinnat tuntuu hieman turvonneilta. Maha pömpöttää, mutta johtuu varmaan hyvästä ruokahuollosta.

Aurinkoista päivää kaikille.

kp 23/28-30

Vierailija
56/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zemppiä piinailuun. Toivottavasti et jää tänne pitkäksi aikaa vaan pääset viikonaikana siirtymään odotukseen :)

Vierailija
57/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ollut niin kiire aamu etten ole tänne ehtinyt kirjoitella...

Mutta siis täti ei tullut, vaan plussa tuli! Uskomatonta ja pelottavaa! Olen samaa mieltä Joien ja Tikrun kanssa että stessittömyys on tärkeää. Itse tässä kierrossa join omenaviinietikkaa ovikseen asti ja foolihappoa olen itseasissa syönyt jo aika kauan. Mutta tärkeintä tässä kierrossa on ollut se, että olen lisännyt liikuntaa, myllännyt puutarhassa ja pinnistellyt opiskelijan ja töiden kanssa, joten aikaa tähän vauvakuumeeseen ei ole jäänyt.

Mutta hohdokkuutta varjostaa kyllä suunnaton pelko, sillä näitä plussaamisia on tapahtunut aiemminkin tässä kevät/kesähormoonihuuruissa... eli 06/07 plussasin ja km rv 6 ja 06/06 plussasin ja km rv 12+...

Peukutuksia kaikille meille ja plussaneille onnea!

-vauvaksi-

Vierailija
58/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

laitanpa minäkin vähän tietoja itsestäni. Olen seurannut vauva-kuumepalstaa jo noin 10 kuukautta, mutta en ole enemmälti kirjoitellut. Mies ei ole ollut samaa mieltä vauva-ajatuksesta, mutta nyt kun "antoi luvan" uudelle vipeltäjälle, niin on vielä kivempi palstaa seurailla ja vaikka vähän kirjoitellakin:)

Siis meille kuumeillaan nyt neljättä (lapset 01/01, 08/02, 05/04), olemme jo kolmenkympin ylittäneitä "vanhoja konkareit" ;)

Yritys siis alkoi tässä kierrossa, josta nyt menossa kp 21/26. Tunnistin oviksen muistaakseni noin 28.5 ja puuhailuja oli sitä ennen, en muista päiviä.

Oireitahan on nyt pitänyt kyttäillä ja onhan niitä, mutta olen kyllä myös hyvä kuvittelemaan, joten niihin en luota. Olen muutenkin yrittänyt olla ajattelematta asiaa, mutta mitä lähemmäksi loppukiertoa mennään sen vaikeampaa se on:)

Elise

Vierailija
59/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimosakukka: Kiitos tsempityksistä! Voisko olla se jalkojen turpoaminen tästä kuumuudesta? Muista juoda!! Ja ei mitään puristavaa, sukkaa, kenkää...

Tervetuloa uusille! Kivaa kun väki kasvaa ja toivottavasti kaikki myös konkreettisesti kasvetaan ja saadaan siirtyä o-puolelle ;o)

Eilen illalla meinasin tehdä testin, vaikka olen niin kovasti päättänyt etten sitä ajoissa tee, en halua pettyä taas. Ja sitä en tahtoisi taas kokea, että eka tulee haalea viiva, joka noin viikon päästä vuotaa pois...

Mutta niin, olin jo avaamassa kaappia ja ottamassa testiä ulos, mutta onneksi päätinkin ajoissa että jos ei kuitenkaan.. :p

Väsymys ja nälkä on jatkuvasti tosi kova! Syön paljon enemmän ja kohta se rupeaa jo näkymään ulospäinkin.. ;o(

No, testaan EHKÄ la.

V kp 21 /23 (viime kierto)-28 (aina ennen)

Vierailija
60/82 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussille, varsinkin Nipparan muistan.. Jos täällä vielä seurailet. On mennyt melkein koko viikko ohi ja nyt kerralla luen kaikkia, niin en kaikkia erikseen muista, anteeksi..

Kesän kunniaksi erikoiset työvuorot ja siksi meinaa koko viikko seota. Leipurina olen ja voitte arvata että sopivan lämmintä riittää..

Alkaa odotus täälläkin, ma tulee kp 28 ja voi alkaa odottaan menkkoja tai muuta, OLETTAEN että kierto olisi 28 pvää, mistä ei tietoa.. Oireita ei mihkä suuntaan, ekat kaks olen tienny jo ennen testausta että tärppäs.. Tosin ei tässä paljoa ole miettimään ehtinykkään, puuhailtu kyllä ollaan yritetty kp 13:sta eteenpäin 2-3 pvän välein, jos sit riittäis..

Mulla kyllä aina luomuna noi kierrot heitelly tosi pahasti, et jotenki haluan ajatella jos venähtäs ja kuitenki tärppäis.. :) Tulipa omanapaista taas..

Tsemppiä kaikille, paljon plussia vielä helmikuun loppuun!!

tanja, kp 25/??????