Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pian kehtaa anopin antamat lasten lahjat viedä kirpparille /roskiin...??

Vierailija
27.12.2010 |

Siis toki kiva että hän haluaa muistaa ja antaa lapsille lahjoja, kun eivät he niitä kauheasti muualta saakaan (kuin meiltä omilta vanhemmilta, ja kummilta jotain).

Mutta kun ajatellaan että määrä korvaa laadun, ts. ihme häläpäläkrääsää (kuten joku halpa omituinen pehmolelu, halvat huonolaatuiset värikynät, yms. omituista markkinamaista tavaraa mistä tiedän et maksanut 1-3 eur/kpl, millä lapsetkaan eivät tee mitään (olivat jo antamassa niitä mulle). Kivempi olisi ollut vaikka yksi vaate tai yksi selkeä lelu.

Huomasi siis ettei lapsetkaan yhtään innostuneet niillä tavaroilla yrittämään leikkimistä tms, vaikka jätimme avaamisen aatolta joulupäivälle, että vähän jaksotetaan.

Paikat pursuu tavaraa ja yritän just turhan omituisen tarpeettoman krääsän määrää karsia minimiin, mutta miten sitä taas kehtaa noita heti laittaa kirppikselle... vai kehtaako? Vai pitääkö niitten olla esim. 3 kk tuolla lastenhuoneessa ensin, jos anoppi tulee käymään? Vai ihan vuoden ajan tms.?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAUKSIA TÄÄLTÄ?

Vierailija
62/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ketju. Useimmat vastaajat puolustelevat huonoja värikyniä?!

Siis jos ette tiedä, on olemassa hyviä ja huonoja kyniä. Huonoista kynistä lähtee tosi heikko jälki, ja piirtäminen on vaivalloista ja ikävää, eikä synny kaunista jälkeä. Hyvillä kynillä taas on ihana piirtää ja väritellä. Itse en ole varakas, mutta yritän ostaa aina hyvää tavaraa, niin ei mene se vähäkin raha hukkaan!!! Saman pitäisi päteä eläkeläisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne halvat värikynät laukkuusi. Kun lapsellesi tulee tylsä hetki jossain kylässä/ravintolassa/junassa/lentokoneessa tai missä tahansa, sinulla on pienet värikynät käyttöön. Se pieni halpa lelu voi olla loppujen lopuksi kaikkein rakkain. Kaikki lapset eivät osaa olla vielä niin materialistia, että Disneyn hahmo tai muu kalliimpi tuote miellyttäisi eniten.

Toivottavasti mädännytte rumien ajatustenne kanssa. Tulee tosi paha mieli tuollaisesta nirsoilusta.

Vierailija
64/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mub aboppini on samanlainen, kantaa lapsille halpaa muoviromua, joka ei kestä käytössä. Esimerkiksi viime jouluna YKSI lapsi sai kaksi jätesäkillistä eurokrääsää, mm. 20 kpl kertapukemisella hajoavia barbinvaatteita, pahanhajuista kosmetiikkaa, isoja ja rumia metallikoruja kultaiselta 80-luvulta jne. Ja kun meillä kuitenkin on muitakin lapsia, voitte arvata että tavarakasa oli järjetön. Meidän perheellä on muutakin tekemistä kuin siivota pitkin nurkkia pyörivää romua, joten noista hankkiuduttiin eroon nopeasti salaa lapselta. Eikä se ole kertaakaan kysellyt perään, ei lapsetkaan tykkää romusta. Yksi rakas ja hyvä barbi on parempi kuin 15 muovinhaijuista takkutukkaa.

Vierailija
65/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten saamat lahjat ovat LASTEN omaisuutta, eikä vanhemmilla ole mitään oikeutta hankkiutua niistä eroon, vaikka kuinka tekis mieli! Näin sanoo laki.

Sitä mä en sit tiiä missä ne kaikki roinat säilytellään siihen asti, että ipana on täysi-ikäinen, mutta se nyt ei ollut se pointti.

Vierailija
66/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemmaa krääsä, jota lapset eivät näytä kaipaavan, jonnekin komeron perille. Jätä siedettävin leluista näkösälle, niin että kun anoppi tulee käymään, hän ei ala ihmetellä.

Sitten kun löydät krääsäpussin komerosta ensi talvena joulusiivousta tehdessäsi ja muistat, ettei kukaan ole sieltä mitään kaivannut, voit kevein mielin heittää pussin sekajätteeseen (tai jonnekin kirppikselle).

Näin minä yleensä toimin. En raaski heittää vasta saatuja tavaroita heti pois, mutta siirrän ne pois pyörimästä. Jos lapset niitä kyselisivät, ne olisivat vielä tallessa. Jos eivät vähään aikaan kysele, ne voi hävittää.

Meillä anopilla on hieman samansorttista taipumusta, mutta uskon, että selitys on juuri se, että kun mitään ei itse voi hävittää, niitä tavaroita voi sitten "lahjoittaa" sukulaisten iloksi. Meillä esim. 5-v. poika sai meikkipussin, jossa oli jotain voiteiden näytepakkauksia. Ilme oli hieman hämmentynyt.

Ja juu, ei meidänkään lapset vaadi mitään ihmeellistä. Joku 30 vuotta vanha isältä peritty pikkuauto voi olla hyvinkin rakas aarre. Mutta tuollaiset kummallisuudet ihmetyttävät. Enpä ole niistä kuitenkaan suurta stressiä ottanut. Tuuppaan jonnekin, jos kukaan ei tarvitse. Paljon anopilta saatuja lahjoja on kuitenkin otettu käyttöönkin ja osa on ihan näkyvillä, arvokkailla paikoilla kodissamme.

Vierailija
67/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte pussiin ja kun tulee kesällä tylsiä sadepäiviä, alatte penkoa sitä krääsäpussia. Aika kuluu kuin siivillä.

Jos krääsästä jää jotain ehjäksi, meillä ainakin niitä lahjoitetaan koulun kirpparille, mitä lapset pitävät ja ostavat sitten innolla 20 sentillä. Juuri sellaista halpaa krääsää niihin kerjätään meiltä vanhemmilta.

Meillä on pari, kolme pussia aina jemmassa juuri tällaista halpaa krääsää. Kun on liian pakkasta, ettei pääse ulos niin säkki vain esille. Siitä riittää iloa moneksi tunniksi.

Vierailija
68/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaako hän kaikki lahjat mitä on tuonut ?

Ei muuta kuin kiertoon vaan.

Mun appivanhemmat tuovat meille aina aivan järkyttävästi kaikkea. Esim tänä vuonna joululahjaksi miehelle Toikan linnun, mulle 12 essence-punaviinilasia, lapsi sai 5 Brion lelua.

Ei auta vaikka sanoo ei tarvita mitään. Jos vähänkin vihjaa tämä vois olla kiva, sitä sitten ostetaan mahdollisimman paljon.

Vierailija
69/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli todellakin riippuu siitä onko anopillasi tapana teillä käydessä katsella lasten tavaroita ja panna merkille onko heillä lahjat käytössä. ja käykö hän samoilla kirppareilla kuin sinä. minä olen aina surutta vienyt suoraan kirpparille "vääränlaiset" lahjat, kuten 2-vuotiaalle 110 cm kokoinen ruma paita, 7-vuotiaalle pojalle tyttöjen penaali, liian pienet villasukat, tyttöjen paita pojalle jne. meillä näitä harrastaa anopin lisäksi miehen sisko. tänä jouluna tuli 3-vuotiaalle dvd, joka on kielletty alle 7-vuotiailta! lähtee joulun jälkeen siis kirpparille, kun en jaksa neljää vuotta selittää miksi ei katsota sitä levyä. niin ja nuo miehen sukulaiset asuvat eri kaupungissa joten eivät käy täällä kirppareilla, eivätkä myöskään meillä kylässä juuri koskaan.

anopeista vielä... minun anoppini lahjoittaa säännöllisesti pienistä tuloistaan satoja euroja "hyväntekeväisyyteen", uskonnollisille yhteisöille. meidän lapset saa jouluna lahjoiksi rumia villasukkia, sen sijaan toiset lastenlapset mm. hopealusikoita. syntymäpäivälahjoja lapset eivät anopilta aina saa ollenkaan, joskus tulee jotkut vääränkokoiset pitkät kalsarit. mieheni on välillä ollut tosi tiukoilla taloudellisesti, kuten myös koko perheemme tietysti, mutta anopilta ei olla saatu penniäkään koskaan, onneksi minun vanhemmat ovat auttaneet suurillakin summilla.

Vierailija
70/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvärejä , en tiedä onko laatua vai ei. Tänäänkin 5 vuotias piirteli ja hyvinhän nuo jälkeä teki. Oma aikuinen tytär tuumasi joku päivä lapsilleen äitikin näillä pienenä piirteli.

jos samat kynät kestää 20 vuotta.

Meillä joutuu ostamaan uusia kyllä useammin, kun piirretään niin paljon :-)

Ja ihan laatutavaraa meilläkin, taideteoksia vaan tulee ja tulee

Vierailija
71/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin alle vuos tavaroiden / vaatteiden saamisen jälkeen kirpparilla. Ja anoppi oli samaan aikaan myymässä!!!! Ihan pokkana pistin myyntiin, kun ei meillä ollut enään käyttöä. Mm mobile, vaatteita (osa käyttämättömiä), rintareppu, tuttipulloja, leluja yms. Ei se ainakaan mitään sanonut tai vaikuttanut olevan pahoillaan.....

Vierailija
72/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin alle vuos tavaroiden / vaatteiden saamisen jälkeen kirpparilla. Ja anoppi oli samaan aikaan myymässä!!!! Ihan pokkana pistin myyntiin, kun ei meillä ollut enään käyttöä. Mm mobile, vaatteita (osa käyttämättömiä), rintareppu, tuttipulloja, leluja yms. Ei se ainakaan mitään sanonut tai vaikuttanut olevan pahoillaan.....

Vierailija
73/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheeseen syydetään niitä alekoreista tehtyjä "löytöjä" roppakaupalla. Määrä ilmeisesti korvaa laadun. Osa meillä laitetaan heti arpajaisvoittokeräykseen, osa kirppislaatikkoon. Rasittavaa touhua, varsinkin kun itse antaa lahjoja sillä periaatteella, että ostaa vaan tarpeellista ja/tai laadukasta, vaikka sitten vain pienen paketin.

Vierailija
74/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö. maalla on aina rikkailla ollut isot talot, jotka talottomat ovat tehneet omasta selkänahasta rikkaille. koristeet ja työn määrä eri kuin tänään.

ennen tehtiin paljon suurempia taloja ja tavaraa on ollut ennenkin rikkailla maalaisila joka paikka täynnä.

hoitoon ja anna parempi tulevaisuus miehellesi ja lapsille ilman sinua.

Ihmiset ovat muuttuneet yhä enemmän kiittämättömiksi. Tämä materian aikakausi on saanut paljon pahaa aikaan. Kun minä olin lapsi ja nuori niin asuin Raumalla ja silloin jonkin ison Oraksen johtajilla oli halvemmat talot kuin nykyään tavallisilla työläisillä. Silloin apteekkarit ja lääkärit ja Rauma Repolan johtajat taikka Satatuotteen johtaja olivat silmäätekeviä ja kaupungin kermaa, mutta nykyään tavallisilla ihmisillä tuntuu olevan isommat ja komiammat talot ja autot. Ihmiset ovat alkaneet vaatimaan enemmän. Mihinkään ei olla tyytyväisiä. Silloin siis -60 ja -70 luvuilla isä toi työpaikalta aina uuden kalenterin seuraavalle vuodelle ja laittoi usein sellaisen minulle pukinkonttiin ja olin onnellinen siitä uudesta kalenterista ja tutkin nuorukaisena sitä. Silloin ei tullut mieleenikään, että olisin heittänyt roskiin. Silloin oli myös kyniä joista terät katkeili, mutta silloin yritti vain piirtää hienovaraisemmin. Nykyään lapset hermostuu ja kiroo. Eikö se ole kasvatuksen syytä? Mitä vanhemat edellä sitä lapset perässä.

Vierailija
75/78 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä ole mitään tekemistä nirsoilun kanssa, mielestäni juuri päinvastoin. Ainakin meillä nuoriso on paljon onnellisempi mummon omatekemistä villasukista kuin toisen mummon antamasta kertakäyttökrääsästä, joka hajoaa heti käytössä ja aiheuttaa vain pahaa mieltä.

70-luvun nuorena ja 60-luvun lapsena sanon että kyllä silloin tavara oli kestävämpää eikä krääsää ollutkaan, nykyisin kalliit merkkitavaratkin ovat huonompi laatuisia.

Vierailija
76/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ostaa aina kans kaikkea paskaa. Mut eniten ärsyttää ku se ostaa vaatetta/kenkää(ja aivan kamalia tietysti) Mut ku ne on aina aivan liian isoa!! 2v:lle 100cm housut ja hanskat kokoa 5!!!

Vierailija
77/78 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka nyt kuivalla tusilla piirtää tai katkeavalla puukynällä? Jos sulla on terävät ja tylsät keittiösakset, niin kummat valitset? Ja miksi säästäisit ne huonot, jos niitä ei esim. saa teroitettua? Eihän sille anopille tarvitse epäystävällisesti valittaa lahjoista, mutta pakotatteko lapsianne leikkimään epämieluisilla leluilla, joita eivät ole itse valinneet? Heitä ap kynät roskiin ja sillä siisti. Ymmärrän kyllä sinun pointtisi, minäkin koen syyllisyyttä, jos joku esine on vasta saatu, mutta eipä ne kynät siitä paremmaksi muutu, että säilytät niitä ensin vuoden...

Vierailija
78/78 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaa erittäin paljon kuulla, mitä nämä "värikynien puolustajat" tekevät kaikelle tälle tavaralle? Kaikille niille lahjoille jotka jäävät käyttämättömiksi syystä tai toisesta (rikki, on jo kaksin tai monin kappalein samoja, väärän kokoinen tms)? Oletteko aivan ok ajatuksen kanssa että laitetaan vaikka kaappiin, eihän sitä kehtaa pois pistää kun on lahjaksi saatu?

Ymmärrän kyllä että toiset viihtyvät tavaran keskellä, itse olen minimalisti. Toiset ovat urheilijoita, minä en. Meitä on moneen junaan, mutta miksi tuomitsette eri tavoin ajattelevat?

Aloittajalle sanoisin että voi aivan hyvin pistää tavarat pois silloin kun ne tulevat tarpeettomiksi, oli se sitten ostoskärryssä ennen kassaa, paketista tullut edellisenä päivänä tai joskus vuosia palvellut. Jos tulee parempi mieli itselle niin voit pistää sen nyt kirppistavaroihin ja viedä myyntiin kun muuta tavaraa löytyy kaapeista