Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun masuvauva ei saanut mitään joululajaksi :(

Vierailija
27.12.2010 |

On tosi pettynyt ja surullinen olo. Kukaan ei ostanut mitään masuvauvalle. Olis ollut helppo ostaa joku lahjakortti vauvaliikkeeseen tai body... Mutta ei mitään :(

Kellään samaa?

t. rouva rv 15

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna (vuosi sitten) olin raskaana rv 36. En odottanut enkä saanut yhtään lahjaa vauvalle. Jos olisin saanut, olisin voinut jopa pahoittaa mieleni. Lähipiirissämme on ollut kohtukuolemia (rv 37 ja rv 39), itse olen saanut keskenmenon.En pidä vauvaa selviönä ennen kuin on syntynyt. Jotain täytyy olla pielessä, jos oma raskaus ja syntymätön vauva saavat aikaan tuollaisia itsekeskeisiä tunteita. Miltä tosiaan tuntuisi, jos jotain menisi pieleen ja näitä joululahjaksi saatuja tavaroita pursuilisi nurkista?

Siskoltani sain muuten bola-korun. Se oli kiva, koska lahja oli minulle, vaikka siinä vauvaakin muistettiin. Sisko kertoi ostaneensa jotain myös vauvalle, mutta sanoin heti, että en halua sitä joululahjaksi vaan vasta sitten, kun vauva on syntynyt. Toi ne sitten sairaalaan. :)

Hormonit varmaan vaikuttavat tässäkin tapauksessa, muuten sanoisin ap:tä todella itsekeskeiseksi prinsessaksi, jonka täytyy joka käänteessä muistuttaa kaikkia siitä, että on raskaana. Raskaus vaan on kuitenkin aika luonnollinen olotila naiselle. Itse olen aina eniten pitänyt sellaisista raskaana olevista naisista, jotka kyllä nauttivat raskaudestaan mutta eivät tee siitä joka käänteessä mieletöntä numeroa. Ap tekee nyt asiasta mielettömän numeron!

Vierailija
22/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syntymättömälle ostaisi. Tiedän perheen joka sai keskenmenon juuri ennen joulua ja availivat sitten vauvanlahjoja jouluna :(

Ja sitten kun niitä lapsia on enemmän, on vaan onnellinen mitä vähemmän lahjoja se saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä noin pienillä viikoilla on, niin ei siinä kyllä uskalla antaa lahjoja. Se on riskiaikaa se raskaus, siitä muistuttavat omat keskenmenoni sekä serkkuni mahaan kuollut vauva, jota joutui vielä kuolleena jonkin aikaa kantamaan ennen synnytystä. Paljonpa siinä masuvauvan joululauhja lämmittäisi, jos se arvon masuasukki lopettaisi elämänsä ennen syntymistään. Tuntuu, ettei ihmiset enää tajua elämän sattumanvaraisuutta.

Vierailija
24/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voithan yrittää hyvittää tilanteen menemällä vappuna vuoristorataan ja karuselliin hänen kanssaan, jottei lapsi saisi pettymyksen kokemuksia.

Vierailija
25/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait nyt syntymättömälle mitää ostetakka!! :DD

Vierailija
26/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeisillään raskaana jouluna, enkä tosiaankaan odottanut, että kukaan olisi ostanut lahjoja syntymättömälle vauvalleni... Johan niitä lahjoja rupesi tippumaan sitten, kun vauva syntyi.

Olet vasta raskausviikolla 15....

Vierailija
27/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa todella ikävää luettavaa nämä vastaukset mitä sinulle tullut. Leimattu mielestäni turhaan taas itsekeskeiseksi, vaikka ei henkilöstä tiedä mitään. Voihan sitä salaa toivoa, vaikka ei sitä ulospäin koko ajan toitotakaan... Kyllä itsekin reagoin siihen että rv vasta 15 ja ehkä sen takia en itsekään ihan vielä silloin olisi odottanutkaan lahjoja, koska pelkäsin niin että jotakin voisi vielä sattua. Kuitenkin jo tuossa vaiheessa varmemman puolella ja eka rakenneultrakin jo takana. Tuntuu jo raskaus hieman todellisemmalta. Että ehkä salaa itsekin olisi jotain pientä toivonut.

Itsellä rv 36 nyt menossa ja oltiin oikein toivottu pikkuiselle lahjoja. Kaikki haluavat kuitenkin jotain ostaa vauvalle, joten kerroimme mitä meiltä vielä puuttui ja sanoimme että meille itsellemme ei sitten saa mitään hankkia.

Meillä odotettu nyt vauvaa saapuvaksi 10 vuotta, eikä se todellakaan tunnu miltään jokapäiväiseltä asialta, minkälaiseksi tässä keskustelussa raskaus leimtaan. Omaan elämään ei todellakaan juuri nyt mahdu mitään muuta niin tärkeää ajatusta kuin tuleva vauva. Yrittää toki puhua muistakin asioista, mutta vaikeaa kun ei elämään juuri nyt muuta kuulu.

Onnea kovasti raskauden johdosta ap! Ehkä masuasukki todellakin olisi saanut enemmän lahjoja, jos olisi raskausviikkoja ollut enemmän. Oma mummoni esim on niin varovainen että hänen mielestään sänkyäkään ei olisi saanut hankkia ennen kun vauva on jo syntynyt. He kuulema isäni synnyttyä hakivat sängyn vasta sairaalasta kotiin tullessa, jotta ei olisi ollut mitään muistuttamassa surusta jos huonosti olisi käynyt. Itse en ainakaan halua koko ihanaa raskautta pelätä että mitä JOS jotakin tapahtuu, vaan ottaa tästä kaikki irti=)!

Vierailija
28/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla tyhmä provo; oletko totaalisen kyllästynyt kaikki joululahjaketjuihin ja haukkumisiin?

Varmuuden vuoksi kerrottakoon vielä; syntymättömille ei ole tapana ostaa lahjoja jouluksi, pääsiäiseksi eikä ystävänpäiväksi.

Vierailija
29/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisi saanut:D

Vierailija
30/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut minäkään enkä ole yhtään pahoillani. Esikoiseni taisi saada lahjoja, vaikka oli vielä mahassa, mutta laskettu aika oli kyllä jo 21.12., vaikka syntyikin sitten viikon myöhemmin.

Nyt on menossa rv 27.

Vierailija
31/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masuvauva sentään napanuoran kautta suklaat ja jouluruoat!

Vierailija
32/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pidemmällä raskaana eikä olisi tullut mieleenkään että olisin odottanut joltain lahjoja masuvauvalle. Olisin ollut aika ihmeissäni vaikkakin varmaankin liikuttunut. Lienee joku uusi muoti-ilmiö, sillä en ole kuullut kenenkään saavan masuvauvalle lahjoja.

Vierailija
33/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuttavani seinä joulun jälkeen fb:ssä: pieni murunen masuasukki sai paljon jouluna lahjoja, ihanaa!!!

Pikkuneiti masuasukki sai nättejä vaatteita joululahjaksi jnejnejne

Muutenkin tämä ihminen korostaa AINA ja KOKOAJAN raskauttaan, istuu niin, että maha varmasti näkyy ja hieroo sitä suurin liikkein.

Puheenaiheet eivät enää ole muutakuin raskaus ja kuinka kasvattaa lapsen.

Mitään hello kittyä, titinallea jne ei heidän taloonsa tule jnejnejne

Tietenkin jokainen on iloinen omasta raskaudestaan, mutta ei vain jaksa enää kyseistä ihmistä valitettavasti tavata.

Mainittakoon ettei henkilö voi kotona enää siivota kun masuasukki vie niin kovasti voimia, pelkää liikkua ulkona jos vaikka kaatuu ja vaikka mitä vielä.

Ja ei, ei ole mitään ongelmia raskaudessa, silti heittäytyy täysin "sairaaksi" lue: laiskaksi.

huoh

Nää on niiin järkyttäviä!!! Ja varmaan vielä pahempia äiteinä. Ja ei, en ole kateellinen. En edes pidä lapsista (paitsi omista, joita kertynyt jo riittävät kolme).

Vierailija
34/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en uskaltaisi vielä noilla viikoilla (siis rv 15) edes toivoakaan mitään lahjoja, koska raskaus on niin alussa vasta ja rakenneultrakin vasta edessä. Myönnän olen taikauskoinen, mutta uskon aika monen ajattelevan, että on kohtalon uhmaa hommata alkuraskaudessa jo joululahjoja.

Vierailija
35/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun toivoin lasta, ostin joitakin tavaroita siltä varalta, että vauva joskus tulee. Muilta en odottanut saavani mitään ennen kuin lapsi oli syntynyt. Ei olisi tullut mieleenkään, että syntymättömälle vieraat ostaisivat lahjoja. Eri asia, että itse haluaa varautua vauvaan ostamalle hänelle vaunut ja vauvantarvikkeita.

Vierailija
36/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mielenkään noilla viikoilla vielä.

Vierailija
37/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautesihan on vielä alkupuolella. Odotan neljättäni viimeisilläni, joten vauva sai mummoilta vaatteita jo. Kannattaa varautua siihen muutenkin, ettei vauva ole muille yhtä totta tai myöskään yhtä tärkeä kuin sinulle. Ja kun lapsi on syntynyt, kovin monet eivät ole välttämättä kiinnostuneita sinun voinnistasi. :)

Vierailija
38/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vatsa ei todellakaan jaksa kiinnostaa muita. Vaikka olisit odottanut raskautta 20 vuotta. Se on ihme vaan itselle - ei siitä koko muun maailman tarvitse hullaantua. Saatika lahjoja ostella.

t. kahden lapsen äiti

Vierailija
39/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

masuvauvalle, mutta olin viikolla 25.. että viikolla 15 ennen rakenneultraa en olisi varmaan mitään odottanutkaan.. työkaverille selvisi rakenneultrassa että vauva on vakavasti sairas ja hän synnytti vauvansa kuolleena.

Vierailija
40/52 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha juttu, ja näin kesällä hölmö vastata jouluketjuun, mutta muistui kans mieleen.. jäi kans vähän hampaankoloon tää sama asia. olin viimeisilläni raskaana jouluna, ja kaikki hehkuttivat että toivo sinäkin nyt jotain, muuten kaikki paketit on vain vauvalle. lahjoja avatessakin vielä sama virsi, ja oikein odotin että mitä söpöä nyt sitten ovat hankkineet vauvalle. paketti toisensa jälkeen avautui, ja joo.. eivätpä olleet hankkineet yhtään mitään. tuli tosi paha mieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän