Apua makuuhuoneen sisustukseen!
Nyt välipäivinä olis tarkoitus saada jotain aikaan asian hyväksi: seinien maalaus/tapetointi, uudet tekstiilit, yöpöytien ja -lamppujen hankinta sekä runkopatjasänkyyn päädyn tekeminen, eli aika tyhjästä lähdetään.
Huone on aika suuri. On seinällinen liukuovikaappeja, joista osa peiliä. Yksi huomioitava asia se, että makuuhuoneeseen on sijoitettava roosansävyinen ryijy sekä vanha ruskea ompelukonepöytä.
Oikeastaan en edes pidä roosasta ainakaan sisustuksessa, mutta ryijyllä nyt on tunnearvoa sen verran, että haluan sen esillä pitää. Samoin en välttämättä haluaisi lähteä kovin antiikkiselle linjalle, mutta en jotenkin nyt osaa keksiä, miten yhdistäisin ryijyn ja ompelukonepöydän moderneihin juttuihin.
Olen mielessäni kuvitellut ainakin sängynpäätyseinän ruskehtavaksi, mutta en sitten oikein pääse ajatuksessa eteenpäin. Ehkä erilaisia ruskean tai beigen sävyjä päiväpeitteeseen, verhoihin ym. ja sitten vaikka jokin ihan pieni yksityiskohta samaa sävyä kuin ryijyssä? Toimiskohan?
Kommentit (5)
niin sopivat moneen ja ostatte ne runkopatjat. Vie aikaa löytää hyvät. JA sitten rupeat pikku hiljaa miettimään sisustusta, keräilet vaikka lehdistä ja netistä kuvia joiden tyylistä tykkäät.
En lähtis ikinä sisutamaan huonetta alusta loppuun parissa päivässä, jossen olisi suunnitellut kaikkea etukäteen valmiiksi.
Saahan sitä tehdä mitä tykkää, mutta minä miettisin ensin mitä haluan RAUHASSA.
t sisustaja
Ryijyssä on toisena päävärinä vaalea vihertävä. Huoneessa on koivuparketti ja liukuovissa pyökin (?) sävyä. Juu, tiedän, samassa huoneessa nyt jo kolme eri puuta, mutta noita liukuovia ei nyt ole tarkoitus alkaa vaihtaa. Hitto, nyt kun katselen noita liukuovia, niin tajuan, ettei niiden kanssa sovi oikein mikään.
Tuskin tästä mitään sisustajan unelmaa saa näillä komponenteilla, mutta kun nyt saisi vähän tolkullisemman kuin edellisen asukkaan tapettivalinnoilla...
niin sopivat moneen ja ostatte ne runkopatjat. Vie aikaa löytää hyvät. JA sitten rupeat pikku hiljaa miettimään sisustusta, keräilet vaikka lehdistä ja netistä kuvia joiden tyylistä tykkäät.
En lähtis ikinä sisutamaan huonetta alusta loppuun parissa päivässä, jossen olisi suunnitellut kaikkea etukäteen valmiiksi.
Saahan sitä tehdä mitä tykkää, mutta minä miettisin ensin mitä haluan RAUHASSA.
t sisustaja
siis ei mun välttämättä ollut tarkoitus tehdä kaikkea alusta loppuun nyt parissa päivässä, mutta jostain se pitää aloittaa.
Runkopatjasänky meillä siis jo on, mutta yöpöydät ja -lamput puuttuvat. Tekstiilitkin on, mutta haluaisin vaihtaa huoneen väriä, joten menevät varmaan vaihtoon.
tekisin runkopatjasänkyyn hupun, mikä peittää patjat kokonaan. Ja samasta kankaasta sängynpäädyn, päällystäisin levyn, selkeä suorakaiteen muotoinen.
http://www.lahdesmaki.fi/tuotesivu.asp?ryhid=17
Tähän tyyliin esim. Vaikka beigenä, tai ihan valkoisena. Seinät pitäisin myös melko vaaleina. Mieluummin vaikka raakalautaa valkoiseksi maalattuna se taustaseinä, tai kivimaalia tai muuta tekstuuria. En laittaisi tapettia.
Voisiko liukuovikaappien ovet maalat valkoisiksi? Selkeyttäisi.
Petivaatteissa ja päiväpeitossa saisi olla teille mieluista väriä ja kuviota ja niillä ilmeen voi vaihtaa helposti. Itse suosin ruutua ja raitaa, samassa sävyssä.
Lattian voi halutessasi peittää suurella selkeällä matolla, se voi tulla sängyn alle osittain, kun ei varmaan muutoin mahdu isoa mattoa.
Verhot kokopitkät, maahan asti olevat sivuverhot, pellavaa? Paksut, vuoritetut.
Onko ryijyssä muita värisävyjä kuin roosaa? Onko huoneessa puuta muualla kuin ompelukonepöydässä - lattiassa? Mitkä värit käyvät puun väriin?
Kannattaa nyt miettiä rauhassa värit eikä hätäillä, väreillä on niin suuri vaikutus tilan ilmeeseen.