Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko sairaala kotiuttaa vaikka potilaalla ei ole rahaa hankkia lääkkeitä kotiin?

Vierailija
25.12.2010 |

Lääkkeet välttämättömiä, mutta potilaan rahatilanne sellainen ettei lääkkeitä pysty hankkimaan eikä sairautensa takia myöskään pysty itse toimeentulotukihakemusta toimittamaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on ollut sairaalassa? Mitä lääkkeitä tarvitsee? Onko edunvalvojaa vai kuka on hoitanut raha-asiat tähän asti? Onko vointi jotenkin muuttunut siitä kun tuli sairaalaan? Onko kotihoidon asiakas?

Tässä nyt alkuun pari tarkentavaa, terv. sh.

Vierailija
2/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään kotilääkityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisesti hoidan raha-asiani itse, nyt vaan liikuntarajoitteen takia olen estynyt toimittamasta toimeentulotukihakemusta.

Lääkkeinä kahdet erilaiset antibiootit ja verenohennuslääkkeet ettei tule leikkauksen jälkeen veritulppaa.

Rahaa tililläni on 18€ ja lääkkeet maksaisivat 90€, seuraavasta rahantulosta ei ole tietoa, koska uutta sairaspäivärahahakemusta en ole pystynyt toimittamaan.

Voiko sairaala heittää minut pihalle reseptit kourassa vaikkei minulla ole rahaa edes taksia kotiin maksaa?

Vierailija
4/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sairaala voi joskus antaa kotiin muutaman pvän lääkkeet ja varata potilaalle ajan sos. tt.:lle lippulappusten täyttämistä varten.

Vierailija
5/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme sentään asu USA:ssa, josa ihminen jää ilman lääkkeitä, jos ei ole rahaa

Vierailija
6/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibioottihoito katkeaa eikä ole rahaa edes veritulpanestopiikkeihin ja kotiinkin pitää kävellä kun ei ole rahaa taksiin?

Vierailija
7/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetuhoista, niin pysyy osastolla niin kauan että raha-asiat hoituvat.

Vierailija
8/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä taksilappu, ainakin meillä kirjoitetaan leikatuille kotimatkaa varten

Vierailija
9/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suakin joku kaipaa ja itsetuhoiset asiat ei oikeen ole mukavia sun läheisille. Pyydä apua, ihan oikeesti!

Vierailija
10/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät pyhien ajaksi lääkkeet mukaan, taksi maksaa _tasan_ 9,25 euroa koska sairaalasta saa taksilapun jolla taksikuski hakee loppusumman kelalta. Arjen koittaessa soitto sos.toimeen.

Onko pakko heittäytyä yliavuttomaksi?

Vierailija
11/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tililläni 18€. Eipä tartte edes tehdä mitään itsetuhoista, kun ei ole rahaa ostaa antibiootteja eikä verenohennuspiikkejä. Pitää vaikka kaivaa omasta repusta kasa vahvoja särkylääkkeitä ja napata ne jos uhkaavat kotiin laittaa.

Vierailija
12/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus hamassa tulevaisuudessa. Ei vielä nyt. Ei sillä jouluna kukaan ole leikkaamassa. Nyt taidat olla kotona vaan ja keksiä.

Vierailija
13/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taksimatkaan. En suostu lähtemään jos eivät hommaa mulle maksusitoumusta lääkkeisiin maanantaina.

Mulla on repussani ainakin 30 Panacodia, luulis ne nappaamalla saavan vähän lisäaikaa sairaalassa.

Vierailija
14/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeksi märisit täällä muutama päivä sitten ettei sua leikata

Vierailija
15/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 30 Panacodia vielä henkeä vie. Ota reilusti enemmän, ja vasta kotona.

Se ei todellakaan ole sairaalan ongelma miten saat lääkkeesi hankittua. Mutta jokaisessa sairaalassa on sosiaalityöntekijä, joka auttaa hoitamaan raha-asioita. Mutta oikeasti tuollaisella asenteella ei kannata lähteä asioita selvittämään. Omista asioistaan on otettava itse vastuu.

Vierailija
16/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat ne minut kotiuttaa, mutta olen kohta takaisin päivystyksessä ja sillä kertaa ilmaiskyydillä ambulanssilla.

Rahaa tulee viimeinen päivä, mutta tasan tarkkaan kyllä maksan laskut ja vuokran ja lääkkeisiin ei jää.

Eikä ne mua kotiuta, kun sanon että joudun kävelemään kun ei ole rahaa taksiin eikä bussiin.

Vierailija
17/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pitkittää sairaalassa oloa. Ja kyllä se on heitteille jättö jos laitetaan jalkaleikattu ihminen kävelemään kotiin ilman elintärkeitä lääkkeitä.

Ja tuskin täällä ykskään sossu on välipäivinä töissä.

Vierailija
18/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi jotain muuta ajankukulsesi :D

Jouluksi osastot tyhjennetään, ei täytetä.

Vierailija
19/19 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkuriin kärräävät, itsellä onneksi yksityishuone vielä toistaiseksi. Ja lanssilasku tulee maksuun vasta 2 viikon päästä ja sen ehtii lähettää sossuun.

Istun 7 aulan koneella, enkä totellut vaikka hoitsu sanoi että koipi pitää pitää suorassa eikä sitä saa taivutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan