Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä euro(erikois)kolikoiden keräilijöitä?

Vierailija
24.12.2010 |

Miten säilötte kolikot? Mulle on kertynyt noita erikoisrahoja jo muutamia enkä saa niitä kansioihin kun mulla on sellaiset siniset painokansiot (I ja II) eikä niissä tilaa erikoiskolikoille ollenkaan. Haluaisin jotenkin samalla tapaa nuokin esiin, mutta minne laittaisi? En viitsis uutta rahakansiota, sellaista perusmuovitaskullista, ostaa kun ei sinne montaa lehteä tulisi...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keräillyt jo kaikki tavallisten euromaiden erikoiskolikot mutta nyt sormia syyhyttäisi saada käsiini ne halutummat euromaat eli Vatikaani, Monaco ja San Marino. Tiedän että ne ovat arvokkaita mutta mistä kannattaisi Suomessa ostaa? Onko joku tehnyt hintavertailua tai mistä olette itse noita ostaneet?

Vierailija
2/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kääpiövaltioiden erikoislyöntejä ei tosiaan kierrosta tapaa mutta kyllä niitä myy useampikin paikka Suomessa, itse olen niitä ostanut jo useamman vuoden tuolta: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 22:51"]

Noita kääpiövaltioiden erikoislyöntejä ei tosiaan kierrosta tapaa mutta kyllä niitä myy useampikin paikka Suomessa, itse olen niitä ostanut jo useamman vuoden tuolta: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

[/quote]

Se mitä oon hintoja seurannut niin toi on varmaan edullisin ostopaikka jos Suomesta ostaa, eri juttu jos tilaa ulkomailta niin voi saada vähän halvemmalla.

Vierailija
4/31 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkisi noiden suomalaisten 2 e arvoja? Keräilläänkö 5e kolikoita paljon?

Vierailija
5/31 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nettihuutokaupoista näkee parhaiten arvoja, mutta ei suomalaisilla 2 euroilla ole kovin isoja arvoja yli nimellisarvon. Poikkeuksena 2004 EU-teemalla tehty 2 euro josta maksetaan yli 10 euroa. 5e kolikoita ei juuri keräillä, siksi niitä saa yleensä ostaa tasan 5 eurolla.

Vierailija
6/31 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden euron erikoiskolikoita on julkaistu valtavat määrät ja niitä tulee koko ajan lisää. Niiden painosmäärät vaihtelevat todella suuresti. Googlettamalla selviää helposti mitä niistä on lyöty 10 kertaa enemmän tai vähemmän kuin jotain toista. Ehkä olisi mielenkiintoista kerätä se sama erikoiskolikko joka euromaasta, niissä nimittäin on maatunnus, vaikka kolikko erikoislogoltaan näyttäisikin samalta. Ja kaikkia kolikoita ei suinkaan lanseerata kaikkiin maihin, ne sitten vain sekaantuvat luonnollisella tavalla.

Itselle näitä erikoispainoksia on kerääntynyt melkoisesti, en vain tiedä mitä niillä tekisin. Palautan ehkä takaisin kiertoon, sillä onhan niissä rahaa kiinni iso summa.

San Marinon, Monacon ja Vatikaanin kolikot ovat asia täysin erikseen.

Ulkosuomalainen

Vierailija
7/31 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää olikin kolme vuotta sitten jouluaattona aloitettu ketju.

Vierailija
8/31 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2010 klo 22:25"]

Mistäköhän saisi tietoa valuvirheellisten kolikoiden arvosta? Miehellä on 1999 vuoden kahden euron suomalainen kolikko missä on valuvirhe eli noin 1mm x 0.5mm reikä. Onkohan tuolla arvoa, siis rahallista?

Tässähän on jo painatusvuosikin virheellinen. Saattaa olla tietenkin ihan omaperäinen juttu kaikenkaikkiaan, kun Eurot otettiin käteisenä käyttöön myöhemmin kuin 1999. Wikipediatietoa: Euro (symboli , lyhenne e, kansainvälinen valuuttatunnus EUR[1]) on Euroopan unionin yhteinen valuutta, joka otettiin käyttöön tilivaluuttana 1. tammikuuta 1999 ja käteisvaluuttana kahdessatoista EU-maassa, myös Suomessa, 1. tammikuuta 2002.

Kiitos.

[/quote]

Vierailija
9/31 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroja on painettu ennen euron virallista käyttöönottoa.  Mistäs kuvittelit että ne eurot ilmestyivät 1.1.2002?

Vierailija
10/31 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän periaatteena etten osta niitä mistään vaan vaihdan esim. työpaikan kassasta tai muuten jos saan vaihtorahana itse. Ja mulla ei siis ole kierrekansioita, vain ne painokansiot (siis joissa kolot kullekin kolikolle). Ehkä ostan jokusen lisälehden noille erikoisrahoille.

Vierailija
11/31 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän saisi tietoa valuvirheellisten kolikoiden arvosta? Miehellä on 1999 vuoden kahden euron suomalainen kolikko missä on valuvirhe eli noin 1mm x 0.5mm reikä. Onkohan tuolla arvoa, siis rahallista?

Kiitos.

Vierailija
12/31 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/31 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 22:51"]

Se mitä oon hintoja seurannut niin toi on varmaan edullisin ostopaikka jos Suomesta ostaa, eri juttu jos tilaa ulkomailta niin voi saada vähän halvemmalla.

Noissa pienten maitten juhlarahoissa ja erikoisrahoissa hinnat on taas nousseet viime vuodesta, harmittaa taaskin ettei tullut ostettua jo aikasemmin. Mikä saa noiden hinnat nousemaan jatkuvasti, pelkästään sekö että niitä on tehty niin vähä? Vai se että niitä kaikki rahakeräilijät haluaa?

Vierailija
14/31 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminointi on yksi vaihtoehto. Keräilin markkoja ja ostin sen tyhmän kultamarkankin, mutta eurojen suhteen en ole keräillyt. Yksi tytteli tosin halusi ilahduttaa minua antamalla eri maiden euroja minulle muistoksi ja olen niitä kiltisti pitänyt kassakaapissa, vaikka kiertoonhan ne toisaalta joutaisivat.

Vierailija
15/31 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuolla ainakin hinnat aika kohtuulliset verrattuna moneen muuhun paikkaan. Aika kalliita noi erikoisrahat kyllä on, mut hinnat nousee joka vuosi kuiteski. Aika hyviä sijotusmielessä?

Vierailija
16/31 |
06.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi "2004 EU-teemalla tehty 2 euro josta maksetaan yli 10 euroa" on siis ns "risuraha" ja niitä on tehty miljoona kappaletta, eli ei niistä pulaa ole. Tosi hyväkuntoisista voi saada yli 10 euroa mutta moni kauppiaskaan ei noita enää osta, kun niitä tyrkytetään vähän joka puolella...

Vierailija
17/31 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jande34 kirjoitti:

Toi "2004 EU-teemalla tehty 2 euro josta maksetaan yli 10 euroa" on siis ns "risuraha" ja niitä on tehty miljoona kappaletta, eli ei niistä pulaa ole. Tosi hyväkuntoisista voi saada yli 10 euroa mutta moni kauppiaskaan ei noita enää osta, kun niitä tyrkytetään vähän joka puolella...

Joo, ei noi "risurahat" mitään harvinaisia tietenkään ole mutta kyllä niistä vielä yli kympin kannattaa pyytää. Esim. tuo mainittu paikka  www.kolumbus.fi/mjk/eurot/  näyttää tarjoavan hyväkuntoisista 15,- kappaleelta. Mitä oon hintoja seurannut niin koko ajanhan ne tippuvat, minkä nyt oli helppo arvata miljoonan kappaleen rahasta. :-D

Vierailija
18/31 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon noita erikoisrahoja tai siis 2 euron erikoislyöntejä on erilaisia yhteensä?

Ja jos aloittaa keräilyn kaikkein harvinaisimmista joiden hinnat varmaan nousee nopeiten, niin missä 2e erikoisrahoissa on kaikkein pienimmät lyöntimäärät?

Vierailija
19/31 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olisko jollain tietoa lyöntimääristä ja mistä olette itse aloittaneet keräilyn?

Vierailija
20/31 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies keräilee kaikki vähänkään erikoisen näköiset kolikot lasipurkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän