Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä euro(erikois)kolikoiden keräilijöitä?

Vierailija
24.12.2010 |

Miten säilötte kolikot? Mulle on kertynyt noita erikoisrahoja jo muutamia enkä saa niitä kansioihin kun mulla on sellaiset siniset painokansiot (I ja II) eikä niissä tilaa erikoiskolikoille ollenkaan. Haluaisin jotenkin samalla tapaa nuokin esiin, mutta minne laittaisi? En viitsis uutta rahakansiota, sellaista perusmuovitaskullista, ostaa kun ei sinne montaa lehteä tulisi...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kääpiövaltioiden erikoislyöntejä ei tosiaan kierrosta tapaa mutta kyllä niitä myy useampikin paikka Suomessa, itse olen niitä ostanut jo useamman vuoden tuolta: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

Tuolta minäkin olen hankkinut pikkumaiden rahasarjoja ja kakkosia, joskus saanut tilattua sieltä muutakin samalla. Voi olla että jostain ulkomailta voisi ehkä löytää vielä vähän halvemmalla, jos uskaltaa tilata kauempaa.

Onko täällä muuten keräilijöitä paljonkin ja mikä on harvinaisin erikoislyönti tai tavallinen 2 euron kolikko mikä teiltä löytyy?

Vierailija
22/31 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita kääpiövaltioiden erikoislyöntejä ei tosiaan kierrosta tapaa mutta kyllä niitä myy useampikin paikka Suomessa, itse olen niitä ostanut jo useamman vuoden tuolta: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/

Tarkoittaako kääpiövaltio lähinnä San Marinoa ja Vatikaania vai onko näitä ns. kääpiövaltioita muitakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, hyvä paikka ostaa mutta keräilytarvikkeita (kansioita, pillereitä yms.) tuolla ei ole myynnissä. Joskus olen kyllä saanut kaupan päälle hienoja keräilyrasioita.

Vierailija
24/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näkisin noiden arvokkaampien 2 euron kolikoiden lyöntimäärät maittain ja/tai vuosittain? Olen tässä ihmetellyt mikä saa hinnat nousemaan jatkuvasti vaikka ovatkin ilmeisesti suosittu keräilykohde ainakin Suomessa, onko noita oikeasti tehty niin vähän ettei niitä tule koskaan löytämään vaihtorahojen seasta?

Vierailija
25/31 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräilen ihan huvikseni. En siis osta mistään vaan laitan jemmaan kun saan käsiini esim. kaupasta vaihtorahana. Oliskohan arviolta jotain 10-15 erilaista kertynyt. Käsittääkseni niissä ei ole mitään arvokkaita vaan vain sellaisia paljon lyötyjä erikoisrahoja.

Vierailija
26/31 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut mutta valitettavasti vähän ilman suunnitelmaa sieltä sun täältä. Sen mitä olen seurannut hintoja vuosien varrella niin keräily kannattaisi aina aloittaa sillä että ostaa ensin kaikki harvinaisimmat eli Monacon, Vatikaanin ja San Marinon erikois-eurot jotka ovat kallistuneet aika tasaiseen tahtiin joka vuosi. Muiden maiden erikois-euroja saa aina melko edullisesti, eli niiden hankkimisella ei ole niinkään kiire.

Vierailija
27/31 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä paikkaa on moni suositellut mutta siellä lähinnä juuri näitä "kääpiövaltioita" joiden osalta kieltämättä hyvä valikoima, mutta kovinkaan paljon muiden maiden erikoisrahoja ei sieltä löydy. Hinnat kyllä edulliset mitä olen vähän vertaillut, ei taida muualta ainakaan halvemmalla saada.

Vierailija
28/31 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keräilen kaikkia eurokolikoita ja -seteleitä. Paha vaan, kun kokoelma ei tahdo edistyä.

Vierailija
29/31 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräily on kyllä tosi mielenkiintoinen harrastus, itse keräilen 2 euron erikoiskolikoita kaikista euromaista. Melkein kaikki löytyy jo, pari harvinaisempaa Monacoa puuttuu vielä mutta esim. Grace Kelly löytyy kyllä. Keräileekö moni muukin täällä myös 2 euron erikoiskolikoita tai esim. eurosarjoja?

Vierailija
30/31 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keräilen ainoastaan Proof-laatuisia 2€-juhlarahoja jotka tulevat rasioissa, tosi hienoja! Monacon tapauksessa ovat vähän kalliimpia mutta monen hinta noussut jo moninkertaiseksi siitä mitä maksoin.

Vierailija
31/31 |
30.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsille olen itse hankkinut lahjaksi usein näitä arvokkaampia eurosarjoja, joita heiltä puuttunut kokoelmasta ja joihin nuorilla ei ehkä niin varaa. Kiva lahjaidea jossa arvokin vaan nousee vuosi vuodelta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi