Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoatko lapsellesi raittiin joulun, ei alkoholia aikuisille?

Vierailija
24.12.2010 |

Meillä ei joulupöydässä ole kuin limuja ja mehuja. Eikä koko jouluna mitään alkoholipitoista nautita. Tällaisia olivat omanikin lapsuuden joulut ja niistä jäi niin ihanat muistot. Samanlaisista jouluista nauttivat omanikin.

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin mopo karkaa helposti käsistä.

Vierailija
122/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kuin ruuan syömistä (otinko nyt ison vai keskisuuuren perunan) niin alkoholin kulutusta on helppo mitatta. 3 tölkkiä olutta on täsmälleen 3 tölkkiä. Toki asia vaikeutuu esimerkiksi juhlissa kun tarjolla on boolia (otinko puolilasia vai melkein koko lasillisen ja kuinka vahvaa booli oikeasti oli...)

Ei mun hirveästi tarvinnut alkoholin määrää mitata. Kun pöytään nostettiin kaksi viinipulloa koko seurueelle ja molempiin reippaasti viiniä juomatta, niin ei siihen tarvitse hirveän kummoista laskeskelua tietämään paljonko meni koko seurueella.

Ei siinä tarvitse edes laskea kuinka paljon kukakin joi, kun pystyy päättelemään, ettei isommassa porukassa kukaan pysty tuosta määrästä juomaan vahingossa tai tarkoituksella kovin kummoista määrää. Vai mistä se muu alkoholi olisi ihmisten laseihin eksynyt, jos väität, että juotiin enemmän kuin huomasimme? Olettaen, ettei kukaan seurueesta osannut muuttaa vettä viiniksi.

t. 78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko vuosi.

Minulla on viisi aikuista sisarusta ja heillä myös lapsia ja kaikilla on raitis joulu ja joka päivä vuodesta. Ei ole alkoholista aiheutuvia ongelmia ja kaikilla on hyvin asiat.

Joskus naurattaa ihmisten apinantasolle menevä tapa kun heilauttavat lasia nenänsä alla ja sitten maistavat, että onko viini siihen ja siihen ruokaan sopivaa. Ovatkohan koskaan nähneet itsestään mitään filmiä jossa voisivat todeta itsensä tyhmäksi?

Vierailija
124/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nautiskelen viinistä ihan samalla tavalla kuin konvehdeistakin. Ei kumpaakaan ole PAKKO saada mutta hyvältä ne maistuvat :)

Vierailija
125/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on samanlainen keskustelu kun onko oikein imettää ja miksi joku ei imetä. jokainen tyylillään. jos alkoholi on ongelma, se kannattaakin jättää pois ja ihan 365 päivää vuodessa. jos jouluna haluaa juoda itsensä hiprakkaan ei sekään lasta haittaa jos se ei ole ongelma, tällöin aikuinen on hyväntuulinen ja rentoutunut, jos alkoholi vaikuttaa toisin ja tuntee tarvetta juoda humalaan, kannattaa jättää väliin kokonaan. itse en juonut mitään koska suolisto oireilee kaikkeen käymisellä valmistettuun, muuten olisin mielelläni ottanut vaikka jouluolutta. hyvää joulupäivää kaikille ja olkaa perheidenne kanssa hyviä ja älkää tuomitko toisia!

Vierailija
126/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivänä on raitista.

Joskus huvitta ihmisten apinamainen käytös kun heilauttavat lasia nenänsä alla ja maistavat lasista ja tarjoilija seisoo vieressä odottaen mitä viinasta todetaan. Heh, ovatkohan nuo ihmiset koskaan nähneet itseään missään videotallenteessa ja voisivat todeta itsensä tyhmiksi?

Vierailija
127/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ONTUVAA vertauskuvaa? Pointti on siinä että voin olla juomatta jos haluan! Voitko olla itse ilman kinkkua? Onko SINUN joulu pilalla ilman kinkkua? Itse lähdit tähän: ei viina tee joulua minulle hauskaksi. SINÄ väität niin. Se on sinun pään sisänen ongelma toi viina, minulle yhdentekevää. Voin juoda yhden, paljon tai jättää juomatta. Otan lasillisen jos haluan tai jätän väliin. Juon hallitusti jos tekee mieli ottaa lasillinen. Juon kahvia jos niin haluan tai teetä tai otan konjakkia kaveriksi. Saan minä juoda lasillisen jos haluan. Pystyn lopettamaan yhteen tai kolmanteen. En puhu itseäni pussiin: juon jos haluan ja jätän juomatta jos en halua juoda. Hauskaa osaan pitää ilman alkoholia, eikä minusta yhden tai kahden koko illan aikana nauttima alkoholi määrittele sitä että tarttee alkoholia voidakseen pitää hauskaa. Minulla olisi ollut hauskaa ilman saunaolutta tai ilman hyvää viiniä, itse juon maitoa/vettä ruualla jos en juo olutta tai viiniä. Jos haluan niin vetäsen vaikka kännit tai sitten en juo mitään pitkään aikaan. Mene sinä itseesi, rasisti. T: suurperheen äiti (72)

vaiko tippa väärään kurkkuun?! ;DD

Vierailija
128/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulläe pisti silmään, että nämä puolilasiaviiniä laskevat sentilleen, paljon ottavat, ettei mene minkään rajan yli ja silti väittävät, ettei alkoholi ole heille ongelma:)]

ja jättää sen siihen, niin paras se on silloin olla täsmällinen, eikä sinne päin. Itse en snapsittele enkä juo terästettyjä, jos päivän mittaan naukkailee, tulee ainakin mulle univaikeuksia ja huono olo seuraavaksi päiväksi. Ei krapulainen välttämättä, mutta vetämätön. Vetämätön olen nytkin, mutta raskaus väsyttää ja eilen tuli mentyä nukkumaan vasta klo 23.

tai pitäii olla jokaiselle, erityisesti jonkun äidille/isälle. Jos otat, et aja!

Vierailija
129/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on vain kaks vaihtoehtoa: pilata toisten joulu kännäämisellä tai olla raivoraittiina. Teillä muilla asia ei ole näin mustavalkoinen. Nauttikaa kohtuudella! Peace!

miksei saisi olla tässäkin?! :D

Vierailija
130/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Joskus naurattaa ihmisten apinantasolle menevä tapa kun heilauttavat lasia nenänsä alla ja sitten maistavat, että onko viini siihen ja siihen ruokaan sopivaa. Ovatkohan koskaan nähneet itsestään mitään filmiä jossa voisivat todeta itsensä tyhmäksi?

moisin toimimiseen? Oletko niitä ressukoita, joita aina kauheasti hävettää?

Vierailija
131/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulläe pisti silmään, että nämä puolilasiaviiniä laskevat sentilleen, paljon ottavat, ettei mene minkään rajan yli ja silti väittävät, ettei alkoholi ole heille ongelma:)]

ja jättää sen siihen, niin paras se on silloin olla täsmällinen, eikä sinne päin. Itse en snapsittele enkä juo terästettyjä, jos päivän mittaan naukkailee, tulee ainakin mulle univaikeuksia ja huono olo seuraavaksi päiväksi. Ei krapulainen välttämättä, mutta vetämätön. Vetämätön olen nytkin, mutta raskaus väsyttää ja eilen tuli mentyä nukkumaan vasta klo 23.

ja tämä on laissa.

tai pitäii olla jokaiselle, erityisesti jonkun äidille/isälle. Jos otat, et aja!

Vierailija
132/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen ei ole suotavaa. Kiellettyä se toki ei ole. Pari olutta tunnin sisään ja on silti lakisääteisesti ajokunnossa.

Jos siitä ainoasta oluesta jos on aikaa se kaksi tuntia niin ei minulla ole kyllä mitään moraalistakaan ongelmaa.

Moni raivoraitiskin on takuulla ajanut näin jouluna väsyneenä kotiin, parit huonot yö unet putkeen ja vaikutus ajamiseen on sama kuin 0.5 hiprakka...

Vierailija
133/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatonaattona 8 sidukkaa ja aattona 1 viinipullo ja nyt tänään vain 1 loiventava drinkki

en mielestäni juo paljon. kukaan ei edes huomannut

Vierailija
134/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ovatkohan nuo ihmiset koskaan nähneet itseään missään videotallenteessa ja voisivat todeta itsensä tyhmiksi?

Mikäs sinä olet kertomaan ihmisille mistä he saavat nauttia? Jotkut nauttivat suklaasti, jotkut ei voi sietää. Jotkut nauttivat hyvästä ruuasta, joillekkin ruoka on vain vatsan täytettä, jotkut nauttivat oluesta ja jotkut viinistä... Jotkut nauttivat avonto uinnista, mikä taas mun mielestä on täysin älyvapaata touhua mutta en minä niitä, jotka tarkoituksella itsensä palelluttavat rupea moralisoimaan.

Vierailija
135/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi alkaisin raivoraittiiksi juuri jouluna, kun en sellainen ole muutenkaan. Enkä myöskään juo lapsilta salaa kun he nukkuvat. Itse aina sisarusteni kanssa naurettiin kun vanhemmat joivat salaa.

Vierailija
136/141 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, keskustelen aiheesta. Voisitko itse tehdä samaa?

115:

Jos olen autolla liikkeellä ja lapset on paikalla niin kyllä minä katson paljonko juon. Eilinen oli helppo: 0,33 olut ja pieni lasillinen viiniä myöhemmin.

Kotona sitten toinen 0,33 olut. Molemmat oli kolmosia.

Vaari joi enempi koska oltiin heillä kotona eikä ollut autonratissa, muttei ollut ongelmajuomista. Oltaisiin lähdetty jos olisi juonut railakkaammin.

Omille lapsille en halua näyttää humalasekoilua, poistutaan paikalta. Lapsuus oli vanhemmilla viinanhuuruinen.

Kyllä minä itse juon paljon vähemmän kuin omat vanhempani, miehen isä juo myös reippaasti (kukaan ei kännää lapsien aikana) ja anoppi on absolutisti.

Edellinen kerta kun join oli kesällä.

Missä kohtaa minä tissuttelin yhtään enempi kuin sanon? Ei siihen kaupan olueen voi tunkea enempää ja lasissa on laidat ja appi kaatoi lasiin vajaan annoksen -jos ihan tarkkoja ollaan; siis pienempi kuin puolet lasista joten todellinen määrä oli PIENEMPI kuin mitä nyt kerroin. ;)

Kännätessä en laske juomisiani, mutta syön välillä ja juon myös vettä. Puolen yön jälkeen on ok alkaa tankkaamaan vettä eikä lisätä oluen juomisessa vauhtia.

Mutta jos juon saunakaljan niin sen määrän tiedän kyllä.

72

Vierailija
137/141 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pakkaa olemaan puolen litran kolpakko suomalaisilla.

Naurettavaa itsensä pettämistä. Ei tarvitsisi näin raivona puolustaa omaa tissutteluaan täällä, ellei se alkoholinkäyttö olisi ongelma.

Vierailija
138/141 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kun kertoo juoneensa lasillisen viiniä, joku mamma "tietää" aina että todellisuudessa oletkin juonut enemmän. Sitten kun toistat, että kyllä se ihan aikuisten oikeesti oli vaan yksi lasillinen, saat kuulla että puolustelet raivona omaa tissutteluasi xD

Vierailija
139/141 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kun kertoo juoneensa lasillisen viiniä, joku mamma "tietää" aina että todellisuudessa oletkin juonut enemmän. Sitten kun toistat, että kyllä se ihan aikuisten oikeesti oli vaan yksi lasillinen, saat kuulla että puolustelet raivona omaa tissutteluasi xD

tiettyjä aiheita, joista palstalla ei vaan voi keskustella asiallisesti. Alkoholi on yksi niistä.

Vierailija
140/141 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettyjä aiheita, joista palstalla ei vaan voi keskustella asiallisesti. Alkoholi on yksi niistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan