Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoatko lapsellesi raittiin joulun, ei alkoholia aikuisille?

Vierailija
24.12.2010 |

Meillä ei joulupöydässä ole kuin limuja ja mehuja. Eikä koko jouluna mitään alkoholipitoista nautita. Tällaisia olivat omanikin lapsuuden joulut ja niistä jäi niin ihanat muistot. Samanlaisista jouluista nauttivat omanikin.

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa kukaan ei koskaan juo humalaan asti. Kumminkin Suomesta löytyy puoli miljoonaa alkoholin suurkuluttajaa. ;-)

Sitten kun puhutaan existä omista tai appivanhemmista, löytyykin älytön määrä ihmisiä jotka ei hallitse juomistaan ja pilaavat lasten joulun. Mutta yksikään äiti ei itse käytä liikaa alkoholia, ja vaikka käyttäisikin niin ei se ole lapsia haitannut....

Vierailija
22/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa kukaan ei koskaan juo humalaan asti. Kumminkin Suomesta löytyy puoli miljoonaa alkoholin suurkuluttajaa. ;-) Sitten kun puhutaan existä omista tai appivanhemmista, löytyykin älytön määrä ihmisiä jotka ei hallitse juomistaan ja pilaavat lasten joulun. Mutta yksikään äiti ei itse käytä liikaa alkoholia, ja vaikka käyttäisikin niin ei se ole lapsia haitannut....

samaa meinasin kirjoittaa mutten jaksanut... Veikkaan että ainakin puolet näistäkin yhden öasin juojista on jossakin vaiheessa pikkuhiprakassa tai enemmässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän paremmin alkoholisteja kuin "kohtuukäyttäjiä" joiden joulun onnistuminen edellyttää päihdettä.

Vierailija
24/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin silti juoda lasin viiniä ruuan kanssa jouluna, enkä pilaa lasteni joulua sillä.

Meillä oli täällä neljä aikuista ja viinipullosta jäi vielä puolet juomatta. Tuskin kenenkään joulu meni tuosta pilalle.

Mutta tällä palstalla ihmiset tuntuu aina ajattelevan, että se on joko perseet olalle tai ei tippaakaan alkoholia. Kohtuukäyttöä ei voi olla.

Vierailija
25/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. Kossupaukku toisessa kädessä

Vierailija
26/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset menevät kohta nukkumaan, aikuiset korkkaavat glögit.

Vierailija
27/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa kukaan ei koskaan juo humalaan asti. Kumminkin Suomesta löytyy puoli miljoonaa alkoholin suurkuluttajaa. ;-)

Sitten kun puhutaan existä omista tai appivanhemmista, löytyykin älytön määrä ihmisiä jotka ei hallitse juomistaan ja pilaavat lasten joulun. Mutta yksikään äiti ei itse käytä liikaa alkoholia, ja vaikka käyttäisikin niin ei se ole lapsia haitannut....

alkoholin suurkuluttajaa tarkoittaa neljää ja puolta miljoonaa ei-suurkuluttajaa. Kun tuosta poistaa lapset ja absolutistit, jää jäljelle varmasti vähintään 3 miljoonaa kohtuukäyttäjää. Siis oikeasti kohtuukäyttäjää, ei vain sellaista olevinaan kohtuukäyttäjää. Onko se nyt siis ihme, että niistä kolmesta miljoonasta osuu tällekin palstalle aika monta.

Meillä oli joulupöydässä 8 aikuista ja viiniä meni noin pullollinen tai enintään puolitoista, en seurannut niin tarkkaan ja ateriointi kesti yli tunnin. Se tekee n. 9-14 cl/henkilö, joten ei siinä mitenkään päin kukaan pysty käyttämään liikaa alkoholia tuosta määrästä.

Vierailija
28/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän päivään asti pärjätty ilman ja jatkossakin pärjätään vallan mainiosti. :D

Vierailija
29/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

365 päivää vuodessa vesiselvänä.

Vierailija
30/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole otettu kuin saunaoluet. Snapsit ja viiniä rtuokailu aikaan.

Illalla sitten vähän maisteltu likööriä ja kukaan ei ole humalassa, eikä tapellut ja lapset nauttii.

Onko suurin osa täöä aljoholistien lapsia ja pelkäävät alkoholia.

Vierailija
31/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetetaan lapsille pienestä pitäen tapoja.

Eli ruoan kanssa ei todellakaan juoda limua tai mehua. Jossain hampurilaisella tai pitsalla voi limua juoda, mutta mehua ottavat meidän 6 ja 7v mielummin, eivät tykkää limusta. Meidän ruokapöydässä jouluna juotiin kotikaljaa, tummaa tsekkiläistä olutta, punaviiniä, piimää ja maitoa.

Nämä on niin näitä. Puistattaa ihmisten ahdasmielisyys. Jos olen ruoan kanssa juonut lasin punkkua, nyt juon sherryä 4cl ja ehkä kohta vielä Irish Coffeen joita mies lupaili kohta tehdä, mitä sitten? En ole humalassa, ehkä pienessä hiprakassa, rentoutuen sukulaisten kanssa. Lapset, 2x1v, 6v ja 7v nukkuvat.

Ihana joulu meillä.

Vierailija
32/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni mies siellä sitten pitää huolen niistä toisenlaisista jouluista. Sääliksi käy hänen lapsiensa, kun joka joulu saavat nähdä isinsä kännissä.

Vierailija
33/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tänäkin jouluna meni pullollinen punaviiniä aterialla kuuden aikuisen kesken jaettuna. Humalahakuisesti emme juo koskaan.

Vierailija
34/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei alaikäisille tarjoilla viinaa.

Vierailija
35/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia oli lapsuutenikin joulut, joista on hyvät muistot. Minä en juo kun olen raskaana, mies taisi lasillisen punkkua itselleen kaataa.

Vierailija
36/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan puolet siitä vasta aterian jälkeen... Autolla olin vanhempieni luona joulua viettämässä ja pitihän meidän päästä vauvan kanssa sieltä kotiinkin. Myös vanhemmilleni riitti tuo ruokajuoma, mistä olen kieltämättä onnellinen :)

Vierailija
37/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän paremmin alkoholisteja kuin "kohtuukäyttäjiä" joiden joulun onnistuminen edellyttää päihdettä.

Vierailija
38/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi nukkuu ja itse en ole edes hiprakassa.

Olen alkoholistiperheen lapsi ja pidän "raittiina" jouluna sitä että ei olla humalassa eikä edes hiprakassa lasten edessä, Mutta en silti ole absolutisti vaan otan pari lasillista illalla.

Meillä ei muutenkaan olla "pienessä" lasten edessä joten ei tämä poikkea mitenkään muista illoista tai viikonlopuista.

Vierailija
39/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunoin tunnin ja join kaksi olutta, aah! Sitten vielä miehen kanssa yhteistä kivaa.. ;) Olipa hieno lopetus rauhalliselle ja stressittömälle jouluaatolle :)

Vierailija
40/141 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi alkoholi pitää tunkea joka juhlaan! Meidän ruoka ainakin maistuu todella hyvältä ilman sitä viiniäkin! Ei vaan mene jakeluun!