Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on pakko nyt taas pakko avautua

Vierailija
23.12.2010 |

Olen 16v mamma ja mulla on 9kk tyttö. Äitini ja sukulaiset yrittivä saada mut tappamaan oman tyttöni ennen kuin oli edes syntynyt. Isäpappa ei ottanut muka kantaa vaikka äitiä puolusteli aina tarvittaessa. Sitä ei varsinkaan äitini tule koskaan saamaan anteeksi! Nyt me asutaan kahdestaan tyttöjen kesken. Nyt ne samat murhaaja-sukulaiset lähettelevät meille joulukortteja. Mummonikin laittoi kortin mutta ei iljennyt tytöstä siinä mitään mainita ettei vaan postin jakaja huomaa että täällä asuu avioton lapsi, tein tänään pienen nuotion ämpäriin pihalle ja sitten katseltiin yhdessä ikkunasta, kylläpä joulukortit lämmitti mieltä mukavasti. Meillä oli hauskaa kun naureskeltiin yhdessä tonttulakit päässä. Äitini on nyt soittellut jatkuvasti mulle "että tulisitte nyt jouluksi kotiin kun isäkin tulee" (ovat eronneet) mihin helvetin kotiin meidän kotihan on täällä. Eikä me tarvita murhaaja-sukulaisia mihinkään. Äsken äitini soitti itku kurkussa ja lässytti että jos ette tule kotiin niin me tullaan isän kanssa teille. Haluavat muka nähdä tytärtään ja lapsenlastaan, siis mitä v*tt*a? Ensin halutaan tappaa joku ja sitten kun se ei sovikkaan ostellaan joululahjoja, lähetellään kortteja yms. ja ei olla tietävinäänkään murhaan painostamisesta ja kaikesta paskasta jota ovat mun niskaan heittäneet. Mitä mietitte tästä? Pitäisikö mun mielestäsi päästää porukat sisälle vähäksi aikaa ja kuunnella taas äitini lässytystä ja vihjailuja siitä miten huono äiti olen, pyytää vähän rahaa ja potkaista pellolle? Jättää ovi kokonaan avaamatta? Vai avata ovi vauvan kanssa, ottaa lahjat tippa linssissä vastaan, sössöttää surkealla äänellä että antakaa vähän rahaa niin tulen kotiin ja sitten vaan potkaista lahjat ulos ja kiskaista ovi kiinni?

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin uskon että mun tyttö tulee olemaan mulle kiitollinen... Vaikka mulla ei missään vaiheessa käynyt omassa mielessä abortti. Kun mä tein raskaustestin ja näin tuloksen mä menin hetkeksi sekaisin ja itkin hetken ja nukahdin kai vähäksi aikaa, sitten kun mä heräsin mä olin aivan järkyttävän onnellinen siitä että olin raskaana. Seuraavana yönä mä näin unta että mä istun meidän olohuoneessa vauvan isän eli mun silloisen poikaystävän, äitini, isän, veljen ja isosiskoni kanssa ja mulla olla on pieni tyttövauva sylissä. No nyt mulla on maailman ihanin pieni vauva tyttö sylissä mutta me istutaankin kahdestaan ukkini kaksiossa. Olisin luultavasti kyllä muutenkin halunnut muuttaa pois kotoa yhteen poikaystävän ja vauvan kanssa. Mutta sitten kävikin niin että poikaystävä jätti mut ja äitini paljastui hirviöksi. Onneksi ukki antoi tämän kämpän meille käyttöön. Ja kaikesta huolimatta mä olen nyt onnellisempi kuin kun koskaan. Ap

Ja olen erittäin kiitollinen äidilleni elämästäni. Äiti oli 17-vuotias, kun synnyin ja 18-vuotias, kun avioitui isäni kanssa. Sittemmin ovat eronneet ja löytäneet rinnalleen uudet kumppanit. Minulla on yksi aito, hyvin rakas sisar ja kolme, myöskin hyvin rakasta puolikasta!

Itse tulin myös suht' nuorena äidiksi, olin 21-vuotias, kun esikoiseni syntyi. 32-vuotias kuopuksen syntyessä. Nyttemmin akateemisesti koulutettu, työssäkäyvä, kahden lapsen äiti ja puolisolleni vaimo. Suhteet vanhempiin ovat hyvät, ja nuoresta mummosta on ollut enemmän kuin suurempi apu! Jaksaa ja haluaa hoitaa/ viettää aikaa lastenlastensa kanssa.

Ap:lle sanoisin, älä vielä luovu toivosta, vaan anna ajan kulua. Ehkä saatte hyvän suhteen takaisin. Äideillä on joskus vaikea sulattaa lasten päätöksiä ja varsinkin vaihe, jossa alkaa omasta, rakkaasta lapsesta luopuminen. Tiedän sen nyt itse, kun vanhempi poikani on 13-vuotias ja selviä "irtiottoja" on ilmassa, pelkään tulevaisuutta. Vielä suurempi pelko on, että esikoisen irtaannuttua, "ripustaudun" kuopukseen.

No, tämä on tätä vanhemmuutta ja ainaista epävarmuutta. Toivottavasti kaikki toimimme lasten hyväksi! Voimia sinulle!

Vierailija
102/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaisi lapseni tehdä aborttia.. auttaisin tietenkin lastani ainakin 18 vuotiaaks, ja pitempääkin jos on tarvetta. vanhemmat ovat velvollisia elättämään alaikäisen lapsensa. enkä edes ymmärrä sellaisia vanhempia jotka sitä ei halua tehdä.. oman lapsen pitäisi ja luulisi että kaikille se on rakkain kaikista... ja tosi moni mitä olen kuullut niin haluaa että nuori lapsi tekisi siksi abortin koska se on ns häpeä vanhemmille, ja kun asiat ei menekään vanhempien suunnitelmien mukaan. mutta ne vanhemmat jotka pakottavat lapsensa aborttiin eivät näköjään tajua mitä tuskaa ne lapset joutuvat sitten loppuelämäsä kantamaan. en ikinä edes itse voisi aborttia tehdä... jo silloin kun se alkaa mahassa kasvaa nii se on elävä ihmisen alku, ja todellakin abortti on minusta murha. ja ihmiset on erilaisia, ei voi yleistää et kaikki teinit ei olisi kykeneviä äidiksi... jotkut ovat paljon aikuismaisempia kuin toiset.. ja jotkut 30v naisetki käyttäytyvät vielä kuin vastuuttomat teinit... niin kasvatuksesta, ympäristöstä ja luoneesta kiinni..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 15-v tytär ilmoittaisi olevansa raskaana, niin kyllä ensimmäisenä suosittelisin aborttia, koska RAKASTAN lastani ja haluan hänelle hyvän elämän. Jos hän päättää lapsen pitää, niin tuen häntä sitten siinä päätöksessä.

Toivon että annat vanhemmillesi ja sukulaisillesi tilaisuuden tutustua lapseesi. Jos vielä sen jälkeenkin olet sitä mieltä, etteivät he kuulu teidän elämäänne, niin se on sinun päätöksesi.

Vierailija
104/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seukkasin silloin tytön isän kanssa ja ihan mun omassa sängyssä rakastelimme enkä missään bileissä ole huoraamassa käynyt. Tytön isä löysi toisen kun raskaus oli vasta alussa, jätti mut ja 2 vuoden seurustelu loppui. Olin pitkän aikaa siitä katkera mutta kun tyttö syntyi mä tajusin että meidän pitää tehdä sovinto kun meillä on nyt lapsi. Nyt ollaan ihan ok väleissä ja vauvan isä käy kerran tai pari viikossa katsomassa tyttöämme. Tänäänkin tulee käymään ja tuo tytölle kuulemma jonkun lahjan. Mä en jaksa joka viestiin erikseen nyt vastailla niin vastaan tähän samaan. Ukki itse ehdotti tällaista vaihtoehtoa kun tästä oli lähteneet vuokralaiset eikä mummo hyväksynyt että olisin muuttanut aviottoman lapsen kanssa heille. Kotona asuminen olisi ollut jo mahdotonta kun äitini mm. Esiintyi mun nimissä yms. Painosti aborttiin ja veti siihe melkein koko suvun mukaan. Joo ja mä tiedän kyllä ettei ne ole mitään murhaajia vaan aborttiin painostajia ja musta abortti on murha. En ole epä tasapainoinen vaan mua pistää vaan vihaksi ajatus ettei mun oma tyttö olisi saanut edes syntyä. AP

kehtaavat kirjoittaa noin rumaan sävyyn nuorelle 16-vuotiaalle äidille?! Eikö nyt kannattaisi asettua vähän enemmän aikuiseksi vaikka anonyymipalstalla ollaankin.

vuotiaana levitellä haaroja miesten alla. Vaikka olisit hyvän kasvatuksen saanutkin. Kaikkien ei ole onneksi tarvinnut vaan saivat elää rauhallisen ja turvallisen lapsuuden. Itsekin onneksi vielä taistelin siinä iässä jostain huoneensiivouksesta. Surullista, että sinä olet joutunut taistelemaan siitä, pääsetkö paneskelemaan kotibileisiin vai et.

ja mustavalkoista elämää. Onneksi taistellaan vasta sellaisista asioista, että pyysin siivoamaan sikölättinä eli huoneensa. Paiskasi oven kiinni, eikä halunnut mua enää ikinä nähdä. Onneksi meillä lapsi on saanut elää turvallisesti lapsena, ettei ole tarvinnut alkaa aikuista leikkiä pentuna.

haha luuletkos että kullannuppusi ei sun silmän alla kerkeä tekemään ihan mitä vaan? t. todella hyvän kasvatuksen saanut ja rapakkonsa rämpinyt ja aikuisena ottanut opin perille. meni nyt vähä ohi aiheen mutta ärsyttää noi maailmanvaltiaat joiden pennut ei tee koskaan mitään pahaa, no, ehkä paiskoo ovia anonyyminä palstalla..

Vierailija
105/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tyttö on mulle maailman rakkain asia. Ja olen vieläpä niin itsekäs etten koe olevani huono äiti vaikka melkein kaikki ovat ilmeisesti sitä mieltä. Hyvää joulua meiltä kummaltakin jotka sitä meille toivottelitte!

Vierailija
106/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tyttö on mulle maailman rakkain asia. Ja olen vieläpä niin itsekäs etten koe olevani huono äiti vaikka melkein kaikki ovat ilmeisesti sitä mieltä. Hyvää joulua meiltä kummaltakin jotka sitä meille toivottelitte! Ap

Vierailija
107/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ensimmäinen nuori, joka on saanut lapsen. Onko sulla vertaistukea?

Mä ymmärrän tavallaan sun vanhempias, mutta en ehkä itse olisi suositellut aborttia. Itselläni on kolme poikaa, joista vanhin jo pian 16.

Tukisin nuoria heidän valitsemallaan tiellä ja varsinkin tukisin poikaani, että kantaisi vastuun.

Se voi tuntua pelottavalta, mutta oikeasti lapsen saaminen noin nuorena ei ole mikään paha juttu.

Eikä tarkoita sitä, että olisitte nyt yhteiskunnan elättejä vuosia eteenpäin. Ja vaikka olisittekin, so? Sä ehdit tehdä töitä eläkeikään asti, monia, monia vuosia.

Nauti ihan rauhassa lapsestasi, se että sait hänet nyt, sillä on varmasti joku merkitys.

Jos et saa tukea keltään toiselta, minä ainakin tuen sinua!

Vierailija
108/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän tavallaan sun vanhempias, mutta en ehkä itse olisi suositellut aborttia. Itselläni on kolme poikaa, joista vanhin jo pian 16.

Tukisin nuoria heidän valitsemallaan tiellä ja varsinkin tukisin poikaani, että kantaisi vastuun.

Se voi tuntua pelottavalta, mutta oikeasti lapsen saaminen noin nuorena ei ole mikään paha juttu.

Eikä tarkoita sitä, että olisitte nyt yhteiskunnan elättejä vuosia eteenpäin. Ja vaikka olisittekin, so? Sä ehdit tehdä töitä eläkeikään asti, monia, monia vuosia.

Nauti ihan rauhassa lapsestasi, se että sait hänet nyt, sillä on varmasti joku merkitys.

Vierailija
109/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen tutustunut pariin äitiin mutta he eivät ole yhtä nuoria kun mä ja ovat eri tilanteessa kun mä. Ap

Vierailija
110/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortti on murha. Ja olisin minäkin vihainen vanhemmilleni jos he ehdottaisivat aborttia ja minulla on 20 vuotta ikää enemmän kuin sinulla.

Vierailija
111/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiihkouskovaisethan väittävät kaikkea ehkäisyä synniksi, mutta onneksi he eivät sanele maailman menoa. Turhaa riidellä ap, vanhempasi rakastavat sinua ja tuo aborttiin painostaminen on tapahtunut siksi, että halusivat, että sinä saat elää nuoruuden, jossa kasvat aikuiseksi helpommin. Äitisi haluaa auttaa sinua, osoita sinäkin kypsän aikuisuuden merkkejä ja opi antamaan anteeksi. Kukaan meistä ei elä ikuisesti, onneksi en ollut äskettäin kuolleen isäni kanssa riidoissa, vaan olimme kaikki asiat puhuneet, ennenkuin hän menehtyi. Sinullakin on luultavasti ollut lapsuudessasi aikoja, joista on hyvät muistot, älä siis heitä sitä kaikkea pois.

Kaikkea hyvää sinulle ja tytöllesi, toivottavasti saatte välinne sovittua!

Vierailija
112/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ehkäisy ole mun mielestä kiellettyä ja kortsua käytettiin aina mutta sekin voi pettää. Mutta kai myönnätte että alkiokin on ihminen? Ja mun mielestä abortti on laillistettu murha. Mä en kyllä pysty antamaan anteeksi varsinkaan omalle äidilleni siihen lähes pakottamista. Jos nyt itse mietin pidemälle oman tyttöni elämää niin tietysti olisi parempi että kävisi ensiksi peruskoulun + lukion/ amiksen ennen kun lapsia hankkisi mutta jos sattuisi tulemaan aikaisemmin raskaaksi kuten äitinsä niin en missään tapauksessa aborttia suosittelisi vaan mielummin auttaisin lapsen kanssa. Ap

kiihkouskovaisethan väittävät kaikkea ehkäisyä synniksi, mutta onneksi he eivät sanele maailman menoa. Turhaa riidellä ap, vanhempasi rakastavat sinua ja tuo aborttiin painostaminen on tapahtunut siksi, että halusivat, että sinä saat elää nuoruuden, jossa kasvat aikuiseksi helpommin. Äitisi haluaa auttaa sinua, osoita sinäkin kypsän aikuisuuden merkkejä ja opi antamaan anteeksi. Kukaan meistä ei elä ikuisesti, onneksi en ollut äskettäin kuolleen isäni kanssa riidoissa, vaan olimme kaikki asiat puhuneet, ennenkuin hän menehtyi. Sinullakin on luultavasti ollut lapsuudessasi aikoja, joista on hyvät muistot, älä siis heitä sitä kaikkea pois.

Kaikkea hyvää sinulle ja tytöllesi, toivottavasti saatte välinne sovittua!

Vierailija
113/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan, se ei ole murha ja sen mukaan me täällä elämme, vaikka paavi paasaisi kuinka kaikkea ehkäisyä vastaan, ymmärrätkö? Jokaisella on oma vakaumuksensa ja eletään sen ja maamme lakien mukaan. Keskenmenneille alkioille ei yleensä järjestetä esim. hautajaisia, jossei alkio ole jo kehittynyt yksilöksi, jolla voisi olla jonkinlaisia mahdollisuuksia selvitä, kohdun ulkopuolella. Sinä, voit toki kiukutella äidillesi, kuin kapinoiva teini, mutta mikset antaisi hänelle mahdollisuutta, osoittaa että rakastaa sinua ja lastasi? Mitä haet tuolla jääräpäisyydellä, odotatko, että äitisi matelee edessäsi ja anoo, anteeksiantoasi? Elämä on liian lyhyt, turhaan riitelyyn, sen olen oppinut, kun vanhempani menetin. Enää ei ole mahdollisuutta puhua asioista, vaikka kuinka haluaisi. Tsempit sinulle!

Vierailija
114/197 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun kokonaan pohdiskellen lukeneena. Vaikuttaa siltä että olet kantanut vastuusi kertomasi perusteella esimerkillisesti ja olet hyvä ja rakastava äiti. Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa susta. Toivon silti että saatte joskus sovittua.

Vierailija
115/197 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otas nyt apua vastaan kun kerran sitä saat.

terv. saman kokenut

Nyt lapseni on isovanhemmilleen maailman tärkein asia. antaisit jo anteeksi, vanhemmat halusivat vain parastasi, ei ole helppoa olla nuori yksinäinen yh -äiti.

Vierailija
116/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tulossa tänään käymään. Mä vastasin että saunaan tässä ollaan menossa eikä sovi häiritä. Äiti vastasi siihen etteivät heti ole tulossakaan. Nyt me mennään kyllä saunaan kun pikkuinenkin heräsi mutta mä tulen sitten saunan jälkeen av:lle ap

Äitini on nyt soittellut jatkuvasti mulle "että tulisitte nyt jouluksi kotiin kun isäkin tulee" (ovat eronneet) mihin helvetin kotiin meidän kotihan on täällä. Eikä me tarvita murhaaja-sukulaisia mihinkään. Äsken äitini soitti itku kurkussa ja lässytti että jos ette tule kotiin niin me tullaan isän kanssa teille. Pitäisikö mun mielestäsi päästää porukat sisälle vähäksi aikaa ja kuunnella taas äitini lässytystä ja vihjailuja siitä miten huono äiti olen, pyytää vähän rahaa ja potkaista pellolle? Jättää ovi kokonaan avaamatta? Vai avata ovi vauvan kanssa, ottaa lahjat tippa linssissä vastaan, sössöttää surkealla äänellä että antakaa vähän rahaa niin tulen kotiin ja sitten vaan potkaista lahjat ulos ja kiskaista ovi kiinni?

Vierailija
117/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi vain. Se on täysin luonnollista että tuon ikäiselle abortti tyrkytetään. Jos vanhempasi hyväksyvät sinut nyt äitinä ja itsensä isovanhempina, niin anna heille mahdollisuus.

Saatat myöhemmin katua tuota välien rikkomista. Muista, että riistät myös lapseltasi isovanhemmat. Hän jää ilman muistoja mummolasta jne. Ja vain sen takia, ettet sinä anna vanhemmillesi anteeksi abortiin painostusta jne. Se on heiltä ollut virhe, mutta vaikka käsittämättömän vaikeaa onkin, niin yritä ymmärtää, että he luulivat ajattelevansa sinun parasta. Olivat väärässä, mutta salli heidänkin joskus olla väärässä ja siten virheellisiä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, et edes sinä.

Vierailija
118/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kiva nähdä mutta äitiä en välttämättä kestä ja jos isäkin tulee myhäilemään. Mitä teen jos ne tulee? valitkaa äkkiä mä en osaa. Ap

Vierailija
119/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kaikille jotka niin kovasti ymmärrätte tämän nuoren äidin vanhempia+suku kertoa,ettei aina asiat ole sinusta itsestäsi kiinni miten vanhempasi sinuun suhtautuvat.Itse olen kohta 30v. (ei ole omia lapsia,vielä) ja kokenut omalta isältäni sellaista kohtelua jota en pysty antamaan anteeksi,en vaikka haluaisin ja yrittänytkin olen saada isääni ymmärtämään miltä minusta on tuntunut (todella kauhealta!) mutta hän ei suostu/halua/kykene ymmärtämään asiaa ja aika heikoilla on mun keinoni vaikuttaa asiaan.Jos ajattelen että minulla olisi lapsi,niin kyllä mietin haluaisinko isäni olevan tekemisissä lapseni kanssa ja olevan ns."unelmien ukki" kun mietin miten minua on lapsena kohdellut varsinkaan kun ei näe tehneensä mitään väärää ja jonka takia olen vuosia tehnyt töitä itseni kanssa,parempi olla kokonaan välit poikki kuin pahoittaa mielensä aina uudestaan ja uudestaan.Hyvää joulua!

Vierailija
120/197 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin mitä tekisin? Arvatkaa huviksenne Ap

anteeksi vain. Se on täysin luonnollista että tuon ikäiselle abortti tyrkytetään. Jos vanhempasi hyväksyvät sinut nyt äitinä ja itsensä isovanhempina, niin anna heille mahdollisuus.

Saatat myöhemmin katua tuota välien rikkomista. Muista, että riistät myös lapseltasi isovanhemmat. Hän jää ilman muistoja mummolasta jne. Ja vain sen takia, ettet sinä anna vanhemmillesi anteeksi abortiin painostusta jne. Se on heiltä ollut virhe, mutta vaikka käsittämättömän vaikeaa onkin, niin yritä ymmärtää, että he luulivat ajattelevansa sinun parasta. Olivat väärässä, mutta salli heidänkin joskus olla väärässä ja siten virheellisiä. Kukaan meistä ei ole täydellinen, et edes sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi