Mun on pakko nyt taas pakko avautua
Olen 16v mamma ja mulla on 9kk tyttö. Äitini ja sukulaiset yrittivä saada mut tappamaan oman tyttöni ennen kuin oli edes syntynyt. Isäpappa ei ottanut muka kantaa vaikka äitiä puolusteli aina tarvittaessa. Sitä ei varsinkaan äitini tule koskaan saamaan anteeksi! Nyt me asutaan kahdestaan tyttöjen kesken. Nyt ne samat murhaaja-sukulaiset lähettelevät meille joulukortteja. Mummonikin laittoi kortin mutta ei iljennyt tytöstä siinä mitään mainita ettei vaan postin jakaja huomaa että täällä asuu avioton lapsi, tein tänään pienen nuotion ämpäriin pihalle ja sitten katseltiin yhdessä ikkunasta, kylläpä joulukortit lämmitti mieltä mukavasti. Meillä oli hauskaa kun naureskeltiin yhdessä tonttulakit päässä. Äitini on nyt soittellut jatkuvasti mulle "että tulisitte nyt jouluksi kotiin kun isäkin tulee" (ovat eronneet) mihin helvetin kotiin meidän kotihan on täällä. Eikä me tarvita murhaaja-sukulaisia mihinkään. Äsken äitini soitti itku kurkussa ja lässytti että jos ette tule kotiin niin me tullaan isän kanssa teille. Haluavat muka nähdä tytärtään ja lapsenlastaan, siis mitä v*tt*a? Ensin halutaan tappaa joku ja sitten kun se ei sovikkaan ostellaan joululahjoja, lähetellään kortteja yms. ja ei olla tietävinäänkään murhaan painostamisesta ja kaikesta paskasta jota ovat mun niskaan heittäneet. Mitä mietitte tästä? Pitäisikö mun mielestäsi päästää porukat sisälle vähäksi aikaa ja kuunnella taas äitini lässytystä ja vihjailuja siitä miten huono äiti olen, pyytää vähän rahaa ja potkaista pellolle? Jättää ovi kokonaan avaamatta? Vai avata ovi vauvan kanssa, ottaa lahjat tippa linssissä vastaan, sössöttää surkealla äänellä että antakaa vähän rahaa niin tulen kotiin ja sitten vaan potkaista lahjat ulos ja kiskaista ovi kiinni?
Kommentit (197)
Viimeinen viestisi ei asiaa juuri parantanut.
Jotenkin outo olet, et taida ihan järjissäsi ollakaan. Onkohan vauvan hyvä olla noin sekavan ihmisen kanssa.
Äitisi on syystä ollut huolissaan.
Aborttiin painostaminen ei ole murha, ethän edes siihen suostunut, murhaajaksi haukkuminen on siksi ihan väärin. Hitto kun säälittää sun lapsesi.
Toivottavasti osaat jatkossa huolehtia ehkäisystä. En haluaisi enää enempiä kakaroitasi kustantaa.
ja mustavalkoista elämää. Onneksi taistellaan vasta sellaisista asioista, että pyysin siivoamaan sikölättinä eli huoneensa. Paiskasi oven kiinni, eikä halunnut mua enää ikinä nähdä. Onneksi meillä lapsi on saanut elää turvallisesti lapsena, ettei ole tarvinnut alkaa aikuista leikkiä pentuna.
haha luuletkos että kullannuppusi ei sun silmän alla kerkeä tekemään ihan mitä vaan?
t. todella hyvän kasvatuksen saanut ja rapakkonsa rämpinyt ja aikuisena ottanut opin perille.
meni nyt vähä ohi aiheen mutta ärsyttää noi maailmanvaltiaat joiden pennut ei tee koskaan mitään pahaa, no, ehkä paiskoo ovia anonyyminä palstalla..
Et taida tietää, minkälainen vastuu sinulla on! järkyttävää luettavaa.
niskasta kiinni ja keskustele äitisi kanssa asioista, hän auttaa sinua.
ja kun haukut muita murhaajiksi, olet typerä. kukaan ei ole murhaaja, minäkin olisin sanonut, että tee abortti jos 14-15v pikku likka tulisi sanomaan, että on raskaana!
lopeta se omaan napaasi tuijottaminen ja ala ajattelemaan muitankin.
Jos ap elää kelan tuilla nyt vauva-ajan, niin saa todnäk summan miniminä. Sen jälkeen hän voi kouluttautua ja mennä töihin, ja maksaa "tukiaan takaisin" veroina.
Jos ap olisi ensin kouluttautunut ja mennyt töihin, ja jäänyt sitten "vauvalomalle", niin niitä veronmaksajien rahoja tuhraantuisi moninkertaisesti kun summa olisi palkan mukaan laskettu.
Päästä vaan ne vanhempasi sisälle ja potkaise ulos. Olinko ensimmäinen joka vastasi toiseen kysymykseen? Hyvää joulua sinulle ja vauvalle!
paljossa haluaisin auttaa. Mutta kun tämä selkeästi on vedätystä, niin täytyy miettiä, että mitä sen vedättäjän päässä jouluna liikkuu. Eiks se oo saanu tarpeeksi piparii?
vuotiaana levitellä haaroja miesten alla. Vaikka olisit hyvän kasvatuksen saanutkin.
Kaikkien ei ole onneksi tarvinnut vaan saivat elää rauhallisen ja turvallisen lapsuuden. Itsekin onneksi vielä taistelin siinä iässä jostain huoneensiivouksesta. Surullista, että sinä olet joutunut taistelemaan siitä, pääsetkö paneskelemaan kotibileisiin vai et.
ja mustavalkoista elämää. Onneksi taistellaan vasta sellaisista asioista, että pyysin siivoamaan sikölättinä eli huoneensa. Paiskasi oven kiinni, eikä halunnut mua enää ikinä nähdä. Onneksi meillä lapsi on saanut elää turvallisesti lapsena, ettei ole tarvinnut alkaa aikuista leikkiä pentuna.
haha luuletkos että kullannuppusi ei sun silmän alla kerkeä tekemään ihan mitä vaan?
t. todella hyvän kasvatuksen saanut ja rapakkonsa rämpinyt ja aikuisena ottanut opin perille.
meni nyt vähä ohi aiheen mutta ärsyttää noi maailmanvaltiaat joiden pennut ei tee koskaan mitään pahaa, no, ehkä paiskoo ovia anonyyminä palstalla..
sä olet sen ikäinen että saatkin olla vähän mustavalkoinen ajattelutyyliltäsi, ei siinä ole loppujen lopuksi mitään vikaa.
Sä kirjoitit muuten hyvin, ilmaisit asian mun mielestä elävästi silleen että pystyin samaistumaan tilanteeseesi vaikka mulla ei sellaisesta kokemusta olekaan.
Hieno ihminen sinä olet, ja noi veronmaksajakommentit oli kyllä tosi alhaisia. Ihan samalailla ne kommentoijatkin ovat etuutensa nostaneet/tulevat nostamaan, muodossa tai toisessa.
Hyvää Joulua!
ps vanhempiesi suhteen tee nyt niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu, luota intuitioon. Vietä mieluummin vaikka tällä kertaa kiva tunnelmallinen joulu kahden lapsesi kanssa kuin että otat vanhempasi vieraiksi ja kihiset kiukusta loppujoulun koska sinua niin suututtaa heidän kommenttinsa/asenteensa. Jos pystyt asennoitumaan rauhallisesti niin kutsu hetkeksi kahville, toishan ne varmaan jotkut tosi kivat jutut vauvallesikin? Sinun tunnelmasi on nyt kuitenkin -sinun tilanteesi kannalta- tärkeämpi kuin se miten vanhempasi nyyhkivät etteivät saa tulla kylään. Sanon tämän siksi koska itse olen aivan liikaa taipunut muiden mieliksi kaikkina kolmena vauva-aikana, ja jälkikäteen miettinyt että miksi ihmeessä, vaikka olenkin jo niin "aikuinen", sinua lähes 20 vuotta vanhempi.
kehtaavat kirjoittaa noin rumaan sävyyn nuorelle 16-vuotiaalle äidille?! Eikö nyt kannattaisi asettua vähän enemmän aikuiseksi vaikka anonyymipalstalla ollaankin.
vuotiaana levitellä haaroja miesten alla. Vaikka olisit hyvän kasvatuksen saanutkin. Kaikkien ei ole onneksi tarvinnut vaan saivat elää rauhallisen ja turvallisen lapsuuden. Itsekin onneksi vielä taistelin siinä iässä jostain huoneensiivouksesta. Surullista, että sinä olet joutunut taistelemaan siitä, pääsetkö paneskelemaan kotibileisiin vai et.
haha luuletkos että kullannuppusi ei sun silmän alla kerkeä tekemään ihan mitä vaan? t. todella hyvän kasvatuksen saanut ja rapakkonsa rämpinyt ja aikuisena ottanut opin perille. meni nyt vähä ohi aiheen mutta ärsyttää noi maailmanvaltiaat joiden pennut ei tee koskaan mitään pahaa, no, ehkä paiskoo ovia anonyyminä palstalla..
sä olet nyt äiti, et voi käyttäytyä kuin teini mustavalkoisine ajatuksinesi. Lapsellasi olisi isovanhemmat mutta eväät ne häneltä. Onko se sun mielestäsi fiksua?
Ymmärrän pointtisi, mutta olet ollut itsekin lkähes lapsi kun tulit raskaaksi, joten siksi varmaan moni ymmärtää vanhempiesi suhtautumisen raskauteen. Teillä on vielä pitkä elämä yhdessä tyttäresi kanssa, eikä se kannattaisi elää ilossa eikä kasvattaen lastasi kaunaan ja vihanpitoon?
Avaa ovesi ja sydämesi. Siitä hyötyvät loppupeleissä kaikki. Sinäkin.
jos nyt ihan rehellisesti sanon, niin ensimmäinen ajatus on, että sinun olisi pitänyt tehdä abortti.. tai ei, sinun ÄITISI olisi pitänyt.
..sikisitkö sinä neitseellisesti kun et puhu lapsesi isästä mitään, vai etkö tiedä kuka hän on? puhut vaan isäpapasta ja äidistä ja sukulaisista.
"Ukki omistaa tämän asunnon ja auttaa muutenkin rahallisesti"
Mites sitten teinin suu menee mutrulle, kun ukki vaikka kuolee? Vai onko ukkipappaisulipisuli rikaskin ja siksi tykkäät hänestä?
Joko ap on provo tai sitten tuolla oikeasti elää vastenmielinen ja äö:ltaan suht alhaisella tasolla oleva teini, joka on - kuvitelkaa - lapsen äiti! Hänellä, ihmisellä joka kirjoittaa ja ajattelee noin ja "sanoo suorat sanat" on kasvatusvastuu.
Ap. Oletko ottanut yhteyttä sosiaaliviranomaisiin? Voi olla, että sukulaisesi ottavat. Silloin on parasta olla yhteistyökykyinen, jos haluat olla jatkossakin lapsesi huoltaja. Ai niin, alaikäinen ei muuten ole lapsensa huoltaja, vaan ... lapsen isovanhempi. Mitäs siihen sanot?
Todella törkeää porukkaa täällä...
Hyvää joulua sulle ap ja vauvallesikin!
Vaikka nuori oletkin, niin kyllä vauva kasvattaa suakin aikuiseksi. :)
että miksi yhteyttä viranomaisiin? koska ap.n kirjoituksesta päätellen hän ei ole tasapainoinen ihminen eikä kykenevä äidiksi.
tulevat (alaikäisenä) raskaaksi niin aborttia ei saa eikä tarvitse tehdä. Me vanhemmat autamme heitä vauvan hoidossa ja tuemme.
Hyvää joulua ap:lle ja pikkutytölle.
Minä aion sanoa tyttärilleni että jos
tulevat (alaikäisenä) raskaaksi niin aborttia ei saa eikä tarvitse tehdä. Me vanhemmat autamme heitä vauvan hoidossa ja tuemme. Hyvää joulua ap:lle ja pikkutytölle.
Ei sinun sanomiset siinä mitään paina, päätösvalta on heillä.