Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspolikäynnit-alkaa jo tympiä hinnan vuoksi!

19.10.2005 |

Joka viikko saa ravata siellä (a 22e) ja nyt kolmannen kerran ensi viikolla (lapsivettä hieman vähän, vauvan kasvu alakäyrän alapuolella omalla käyrällään) ja sitten tulee yliaikaiskontrolli. Onko sekin maksullinen- kuka tietää? Opiskelijalla alkaa rahat jo loppua, jos hintaa on 88e + synnytys 4x26e =>yht = 200e

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Knoppe!

Minullakin taisi olla huonot vanhemmat :D

Enkä itsekään ole kyllin hyvä äidiksi lähimpään kymmeneen vuoteen

Vierailija
22/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, minulla ei kasva raha puussa, toisin kuin eräät antoivat teksteissään ymmärtää. Kaiken omaisuuteni olen omalla työlläni ansainnut ja säästänyt. Enkä todellakaan ole sitä mieltä, että raha tekisi ihmisestä hyvän vanhemman. Niin minä kuin kaikki muutkin äidin ovat sitä mieltä, että lapsia ei rahalla kasvateta!

Minun tyttäreni oli monta viikkoa sairaalassa hoidossa keskosuutensa vuoksi. Ja tässä raskaudessa minäkin käyn äitiyspolilla seurannassa. Rahaa siis sairaalamaksuihin on mennyt ja tulee vielä menemään. Mutta minä maksan sen mielelläni. Täällä saa hyvää palvelua. Minulla ei olisi ollut maksaa omasta lompakostani aikoinaan tyttäreni saamaa maailman huipputasoa olevan tehohoidon (joka maksaa tuhansia euroja vuorokaudelta) oikeita kokonaiskustannuksia.

Pahoittelen, jos loukkasin mielipiteelläni, että 200 ¿ ei saisi kaataa perheen taloutta. Minä rehellisesti olen sitä mieltä, että minä maksaisin mielelläni vaikka maksukaton täyteen, sillä tärkeintähän on odottavan äidin ja lapsen terveys! Aikoinaan olisin antanut vaikka kaikki säästöni, että olisin saanut täysiaikaisen vauvan, joka ei hengityskonetta ja tehohoitoa olisi elääkseen tarvinnut!

Palveluthan eivät oikeasti ole " ilmaisia" . Verorahoillahan ne rahoitetaan. Ja pointtini tosiaan oli se, että 22 ¿ poliklinikkamaksu on todellakin VAIN murto-osa siitä hyvästä huolenpidosta, jota tässä valtiossa KAIKILLE sitä tarvitseville tarjotaan.

Hyvää odotusta kaikille, toivon, että kaikilla menee odotusaika hyvin ja että saatte vauvan heti kanssanne mukaan kotiin syntymän jälkeen! Tarkoituksena siis oli vain asettaa asiat uuteen valoon. Pienet ovat meilläkin täällä ongelmat suhteutettuna monien muiden valtioiden raskaana oleviin naisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeessahan sä viola olet. Sitäpaitsi on hiukan vissiin itselläkin noi hermioonet kireellä tän loppuraskauden kanssa.

Onnea tosiaan kaikille loppuraskauteen ja koitetaan kaikki selvitä niistä maksuista:)

Knoppe

Vierailija
24/25 |
21.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan kaksoset, niin käyntejä tulee olemaan paljon. Mielummin mä maksan 22¿ ja tiedän että kaikki on hyvin.

Vierailija
25/25 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, minäkin olen valmis maksamaan siitä, että raskauttani ja lapseni hyvinvointia seurataan. Mutta, ymmärrän kyllä täysin, että jos rahat on tiukalla on aika ikävää sitten pistää se 22 e yhteen äippäpolikäyntiin, kun sillä ostaisi ruokaa jo aika kivasti.

Itse en kyllä ole joutunut äippäpolilla edes koskaan käymään, muuten kuin ultrissa, joten ei ole kokemusta tästä asiasta.

Haluan antaa kuitenkin pienen esimerkin.... tuo 22 e on tosi pieni hinta siitä, jos ette vilauttaisi sitä pientä korttia nimeltä KELA-kortti. Tiedättekö paljon maksaa esim. yksi yö sairaalassa ilman tuota korttia eli jos olette ulkomaalainen???

Suomessa on yksi maailman parhain äitiyshuoltojärjestelmä, ei unohdeta sitä, jookosta!

Tsemppiä ap:lle ja toivottavasti saatte kuitenkin rahat riittämään. Yritä ajatella, että sinun ja lapsesi hyvinvointi on kuitenkin kyseessä ja sitä ei MIKÄÄN rahamäärä voi määrittää! Hyvää loppuraskautta sinulle ja kaikille muillekin =D

T: Siriin