Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sf- mitan huono / hidas kasvu!!! Onko kellään kokemusta?

21.11.2006 |

Siis tilanne on tämä et lekuri mittas viikoilla 25+5 sf-mitaksi 26cm

(oli ensimmäinen mittaus, joka merkittiin ylös)

Ja neuvolatäti mittas nyt viime viikolla RV 29+6 mitaksi 26,5cm.

Eli kasvua olis ollu vaan 0,5cm 4 viikossa...

Tiedän kyllä että erimittaajat saavat hieman eri lukemia, mutta noin suuri heitto ei oikein vaikuta normaalilta!

Onko kellään kokemusta että sf-mitta olis kasvanu todella hitaast tai huonosti (mulla viikkoja nyt 30+4) eikä mitään häikkää missään ole ollut?

Saan kyllä tähän asiaan varmistuksen loppu viikosta joilloin käyn neuvolassa mittauttamassa tuon sf-mitan uudestaan, mutta silti hieman huolettaa että jos tuota kasvua ei olekkaan tullut yhtään!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koko ajan alakäyrillä, vaikka maha näytti silminnähden isolta. Vauva oli 4,7 kg käyristä välittämättä. Nyt kolmosen kanssa laahaan taas alakäyrillä. Ilmeisesti se johtuu minulla ainakin ruumiinrakenteesta (leveä lantio jonne maha " valuu" ) ja siitä, että vauva on aika alhaalla. Mulla sf-mitta viikolla 26 oli 22. Ja kaikki ihmettelee, miten iso maha mulla on nyt 30. viikolla. Samanmallinen (kropaltaan) ystäväni oli erikoistarkkailussa kun sf-mitta ei pysynyt käyrillä ja vauva oli 3,5 kg kuitenkin.

Vierailija
2/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu terävän näköinen törö seisoviltaan katsottaessa, mutta kun menee makuulle, se kuula hajaantuu jonnekin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta mulla kasvoi maha tasaisesti, ylä- ja keskikäyrän välissä mutta maha olikin ns. tasaisesti täydellisen pyöreä.

Nyt mulla on maha paljon terävämpi ja eteenpäin tuleva (siis jos seison) ja maha tuntuu häviävän kun menen selälleni!!!

Jos jollain vielä kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista, niin kuulisin mieluusti!!!

Pöhkis ja hyypiö rv 30+4

Vierailija
4/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mitattiin rv:lla 26+2 sf-mitaksi 22 ja seuraavalla mittauskerralla rv:lla 30+1 22,5 ja hikisesti saivat sen puoli senttiä siihen enemmän kuin edellisellä kerralla (sama mittaaja). Sain heti ylimääräisen ultra ajan seuraavalle päivälle kun epäiltiin että joko vauvan kasvussa on jotain, tai sitten on vain laskeutunut hyvissä ajoin. Kyse oli onneksi jälkimmäisestä eli vauva oli laskeutunut ja kiinnittynyt " lähtökuoppiin" . Paikat onneksi vielä kiinni joten käskivät vain rauhoittua ja lopettaa siivoilu, lasten nostelu, ruoka-ostoksilla käynti ja kaikki mikä pikkuisenkaan aiheuttaa vatsan kovettumista. Nyt ollaan menossa 32+2 ja kun muistaa vain ottaa rauhallisesti ja lepäillä, ei tule supistuksia. Eilisessä tarkastuksessa sf-mitta oli taas kasvusuunnassa joka viittaa siihen, että vauva kasvaa normaalisti vaikka se siellä jo onkin valmiustilassa ; ) !!

Onko itsestäsi tuntunut siltä, että vauva olisi laskeutunut? MInä ainakin aavistelin sitä itsekin ennen ultrausta koska yhtäkkiä hävisi närästys ja oli helpompi hengittää. Tosin sitten taas alapäässä tuntuu painetta ja pienikin nostelu aiheuttaa supistuksia, ei onneksi kivuliaita mutta niitäkin pitäis vielä välttää!

Vierailija
5/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilanne se, että neuvolan täti mittas sf-mitaksi 20+5 19cm ja sama neuvolan täti sai rvkolla 23+2 mitaksi saman 19cm. Eli kohtu ei olisi kasvanut OLLENKAAN kolmeen viikkoon. Laittoi " kiireellisen" lähetteen naistenklinikalle (jonne sain ajan reilun kahden vkon päähän tuosta neuvolakäynnistä). Itse en jaksa kauheasti huolestua, kun vauva potkii joka päivä ihan kiitettävästi masussa ja mun mielestä vatsa on levähtänyt sivuille, toisin kun ekassa raskaudessa 10v sitten, jolloin sf-mitta veteli yläkäyrillä koko ajan. Mulla on se NKL:n tarkistusultra ens maanantaina. Meen kyllä jo ylihuomenna käymään yksityisellä 4D-ultrassa kurkkaamassa neitiämme, mutta en tosin vain tuon sf-mitan takia, mutta sittenhän näkee samalla senkin, että onko tyttö kasvanut hyvin.

Olen myös kuullut, että vauvan asento vaikuttaa siihen, minkälainen mitta kohdun korkeudeksi saadaan.

Lumi ja Neiti Myttynen 24+6

Vierailija
6/6 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää vaavi on koko ajan ollut todella alhaalla.

Ja neuvola lääkärin tekemässä mittauksessa vaavi oli kyl erillaisessa asennossa kuin nyt.

Et voi hyvinkin olla että on laskeutunut vieläkin alemmas...

Et eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin, kun vaavi kerran päivittäin potkii (ja välillä liikaakin =D).

Pöhkis ja hyypiö rv 30+4