Mikä hiivatti näitä "pikkuprinsessojen" äitejä vaivaa???!!!
"Iso ja paha poika" tulee ja tekee jotain "pahaa", ihan "ilman syytä". Vaikka vastaa samalla mitalla. Mutta se lällättävä ja hiekkaa/lunta/rapaa viskova pikkuprinsessa ei syyllisty mihinkään, tietenkään. Sitä kullanuppua pitäisi vaan sietää. Sehän on T-Y-T-T-Ö ja tosi ihana ja viaton kaikessa kamaluudessaan.
Poikakin voi olla todellinen pikkupiru, mutta saa huomattavasti helpommin syyt niskoilleen.
Saivartelijat ja näiden pikkuprinssessojen äidit, älkää suotta vaivautuko.
Kommentit (58)
Työskentelen IP-kerhossa ja minulla on työparina sellainen päälle viisikymppinen nainen (itse olen kaksikymppinen). Hän puhuu pojista nimenomaan aina tuohon sävyyn:"voi että nuo pojat on rasavilllejä". Jos joku poika tekee jotakin, hän huutaa hänelle "kurkku suorana", mutta jos joku tyttö tekee saman, niin hän sanoo pehmeällä äänellä vähän ihmeissään tyylin:"eihän noin saa tehdä, miten sä nyt noin?" Siis se on jotain niin ärsyttävää!!! Tytöt on muka aina niin ihania ja kitltejä ja pojat aina niin hirveitä. Ja sitten heistä vielä puhutaan noita sanoja käyttäen heidän kuullen!! Ja sitten tytöt pääsee ensimmäisenä joka paikkaan, ja pojat vasta sen jälkeen, koska tytöt ovat automaattisesti käyttäytyneet paremmin, vaikkei näin olisikaan. Argh.
Jos joku poika tekee jotakin, hän huutaa hänelle "kurkku suorana", mutta jos joku tyttö tekee saman, niin hän sanoo pehmeällä äänellä vähän ihmeissään tyylin:"eihän noin saa tehdä, miten sä nyt noin?" Siis se on jotain niin ärsyttävää!!! Tytöt on muka aina niin ihania ja kitltejä ja pojat aina niin hirveitä. Ja sitten heistä vielä puhutaan noita sanoja käyttäen heidän kuullen!! Ja sitten tytöt pääsee ensimmäisenä joka paikkaan, ja pojat vasta sen jälkeen, koska tytöt ovat automaattisesti käyttäytyneet paremmin, vaikkei näin olisikaan. Argh.
Mä olen aina saanut kärsiä tosta ennakkoasetelmasta, et pojat on poikia eli villejä ja tytöt kilttejä ja kuuliaisia. Olin peruskouluaikoina tavallista villimpi tyttö, en mikään häirikkö, mutta käyttäydyin samallatavalla kuin suuri osa pojistakin. Opettajat huolestuivat musta ja jouduin psykiatrille heidän toimestaan, kun ei ole tyttö ihan terve. Kerran kun hölisin tunnilla muiden kanssa niin opettaja käski mun mennä terveydenhoitajalle kun en ole ihan terve. Muunmuassa. No, terveen paperit sain ja hyvin on elämä mennyt. Toivoisin vain että omat lapseni säästyisivät samalta, kun en ole omastakaan tyttärestäni kasvattanut hiljaista miellyttäjää.
Toivottavasti tasa-arvo tulisi myös kouluihin pian!
No minun pikku-rinprenssa osaa olla kyllä todellinen riivinrauta, tai nyt jo alkaa helpottamaan, kun ikää alkaa olemaan lähemmäs 2,5v, mutta enemmän minua harmitti villeinä aikoina se, että itse pidin tiukkaa linjaa; en sallinut yhtään tönimistä, läpsimistä, lelun toiselta ottamista jne. Mutta, sitten monet muut äidit katsoivat asiaa sormiensa läpi ja siloittelivat asiaa lapselle; minun kiellon päälle sanottiin lapsen kuullen "ei se haittaa". Jos joku niin se oli ärsyttävää. Minulta vietiin matto jalkojen alta ja sain tehdä sitten kahta kauheammin töitä...niin ärsyttävää. Ja usein juuri poikien äidit totesivat, että hyvä vain kun pitää puolensa. Eli tavallaan komppaan sinua ;)
ole heitelleet toisten päälle hiekkaa toisin kuin ne hiekkalaatikonm terroristit jotka yleensä ovat poikalapsia. En oikein osaa sulle ap sanoa muuta:D
kuitaavat kaikki ilkeydet ja tihutyöt pojat on poikia -asenteella! Niin monet kerrat se nähty tuolla leikkipuistoissa...yleensä tytöt nyt vaan ovat rauhallisempia eivätkä niin aggressiivia leikeissään kuin ppjat ja tästä on niin moni poikalapsen äitikin mulle sanonut...toki on aggressiivia tyttöjäkin mutta heidän ilkwilyään ei todellakaan ´kuitata olan kohautuksella. Onhan siitä tehty niin monia tutkimuksiakin miten esim tyttöjen odotetaan edelleen olevan hiljaisia kun taas poikien kuuluukin olla villejä...
Mä olen aina saanut kärsiä tosta ennakkoasetelmasta, et pojat on poikia eli villejä ja tytöt kilttejä ja kuuliaisia. Olin peruskouluaikoina tavallista villimpi tyttö, en mikään häirikkö, mutta käyttäydyin samallatavalla kuin suuri osa pojistakin. Opettajat huolestuivat musta ja jouduin psykiatrille heidän toimestaan, kun ei ole tyttö ihan terve.
Mulla tuli tästä mieleen, että meidän IP-ryhmässä oli jonkun aikaa eräs vilkas tyttö. Tän mun viisikymppisen työparin mielestä tytöllä oli selvästi ADHD, koska oli niin vilkas, "vaikka on tyttö". Siis tää tyttö oli musta täysin normaali, vähän vilkkaampi vain kuin tytöt yleensä, mutta ei todellakaan mitenkään ylivilkas! Argh.
ja kyllä selkeästi poika on touhuissaan aggressiivisempi vaikka ei sillä mitään pahaa kenellekään tarkoita. Ollaan joudutt monet kerrat pojan kanssa asiasta puhumaan kun taas meidän tytöt eivät koskaan ole ketään tuuppineet tai hiekkaa heitelleet saati kädestä vieneet mitään.
huolta huonolla käytöksellä aiheuttavat pojat...vaikka miten äidit pitävätkin heitä rasavilleinä ihanina pikku prinsseinä!
itse käyttäydyin koulussa saman tapaisesti kuin pojat ja olin todella kaikkien opettajien hampaissa, jälki-istunnossa ja minua pidettiin todella häiriintyneenä. Vaikka en koskaan lyönyt tai muuta, mitä jotkut pojat harrastivat. Olin vain äänekäs ja kova koheltamaan kuten jotkut pojat. Eipä ollut koulutie helppo sellaiselle tytölle. Minun kokemukseni on se, että poikien tuhmuuksia, laiskuutta ym katsotaan sormien läpi paljon enemmän kuin tyttöjen. Ja auta armias jos joku poika luokassa vähän kunnostautuu vaikka esiintymällä tai koulumenestyksellä. Sille pojalle laitetaan suunnilleen punainen matto eteen.
jos poika kunnostautuu koulussa saa hän siitä paljon enemmän opettajien kiitosta ka ylistystä kuin tyttölapsi...elämä on ja tasa-arvo kaukana. Valitettavasti sukupuoliasenteita on edelleen vaikka miten puolin ja toisin.
prinsessa ja pikkumies. Kyllä ennen omaa poikaani katsoin kieroon toisten poikia, kun ne teki mitä lystää. Nyt itsellä todella menevä uhmaikäinen. Mutta uskokaa tai älkää raivareita tulee mennen tullen ja energiaa piisaa. Olen silti saanut kitkettyä pois toisten satuttamisen ja kädestä viemisen ja muun sellaisen ei niin sallittavan. Eli te poikien äidin, muistakaa silti rajat. Meillä tyttö on ollut huomattavasti helpommin käsiteltävä ja ikävä kyllä useimmiten ne pojat on niitä joilla rajat on hakusassa lepsujen vanhempien vuoksi.
olen yhden "pikkuprinsessan" lisäksi kahden pojan äiti. Joulua taas vietetään kuviolla jossa serkkutyttö (=ainokainen) on mukana, ja hänen vanhempansa käyttäytyvät juuri ap:n kuvaamalla tavalla. Isää myöden. Tunnistan niin tuon kuvion mistä ap puhui! Ja se ärsyttää. Myös minua, tytön äitiäkin.
Pojat ne vaan tekee ja riehuu ja huutaa ja on aggressiivisia...
Vai onko niin, että te ette näe, kuule/halua nähdä/kuulla, mitä oikeasti tapahtuu?
Inhoan näitä luokittelijoita, jotka sanovat, että pojat yleensä ja tytöt yleensä... Ihan samalla tavalla osaavat molemmat tehdä pahaa, tytöt ovat vain yksinkertaisesti ovelampia (ja salakavalampia). Pojat tekevät ne pahuutensa suoraviivaisesti ja ottavat sitten haukut kiltisti vastaan. Tytöt huutavat heti, että ei kun toi teki ensin/ en se minä ollut eivätkä myönnä mitään ennen kuin jäävät rysän päältä kiinni. Niin monen tytön äidiltä olen kuullut tämän "meidän tyttö ei valehtele"-fraasin. Väitänpä vain, hyvät "kilttien" tyttöjen äidit, että kyllä se lapsenne valehtelee ja te sallitte sen ummistamalla silmät ja antamalla tytölle aseet käteen selittämällä, miten nuo tuhmat pojat ovat niin rajuja ja sietämättömiä...
Erään prinsessan äiti selitti päivittäin tyttärelleen, miten pojat ovat luonnostaan tuhmia ja niitä kannattaa varoa. Oma prinsessa kyllä teki vaikka mitä tuhmaa, mutta äiti ei sitä nähnyt.
Katse omaan napaan, tyttöjen ja poikien äidit. Mitä jos ei aina luokiteltaisi? Tytöt ja pojat osaavat tehdä ihan yhtä paljon pahaa, keinot vain ovat erilaisia. Se, että ei jää kiinni, ei merkitse, että lapsi on kiltti.
T. Lto sekä tytön ja pojan äiti (molemmat yhtä tuhmia ja yhtä kilttejä)
myönnän, että meidän prinsessa ei mikään enkeli ole vaan osaa mainiosti manipuloinnin taidon. Kun pikkuveli koskee vähänkin hirveä huuto kuin olisi suurempikin onnettomuus käynyt. Oman kirjoitukseni tarkoitus oli kuitenkin muistuttaa myös poikien kohdalla rajojen tärkeyttä. Kyllä meillä ainakin on niiden pitäminen ollut haasteellisempaa pojan kohdalla.
t.34
joutuvat kuseen sitten vähän myöhemmin, kun elämä ei menekään ihan oman tahdon mukaan.
Pojat ne vaan tekee ja riehuu ja huutaa ja on aggressiivisia...
Vai onko niin, että te ette näe, kuule/halua nähdä/kuulla, mitä oikeasti tapahtuu?
Inhoan näitä luokittelijoita, jotka sanovat, että pojat yleensä ja tytöt yleensä... Ihan samalla tavalla osaavat molemmat tehdä pahaa, tytöt ovat vain yksinkertaisesti ovelampia (ja salakavalampia). Pojat tekevät ne pahuutensa suoraviivaisesti ja ottavat sitten haukut kiltisti vastaan. Tytöt huutavat heti, että ei kun toi teki ensin/ en se minä ollut eivätkä myönnä mitään ennen kuin jäävät rysän päältä kiinni. Niin monen tytön äidiltä olen kuullut tämän "meidän tyttö ei valehtele"-fraasin. Väitänpä vain, hyvät "kilttien" tyttöjen äidit, että kyllä se lapsenne valehtelee ja te sallitte sen ummistamalla silmät ja antamalla tytölle aseet käteen selittämällä, miten nuo tuhmat pojat ovat niin rajuja ja sietämättömiä...
Erään prinsessan äiti selitti päivittäin tyttärelleen, miten pojat ovat luonnostaan tuhmia ja niitä kannattaa varoa. Oma prinsessa kyllä teki vaikka mitä tuhmaa, mutta äiti ei sitä nähnyt.
Katse omaan napaan, tyttöjen ja poikien äidit. Mitä jos ei aina luokiteltaisi? Tytöt ja pojat osaavat tehdä ihan yhtä paljon pahaa, keinot vain ovat erilaisia. Se, että ei jää kiinni, ei merkitse, että lapsi on kiltti.
T. Lto sekä tytön ja pojan äiti (molemmat yhtä tuhmia ja yhtä kilttejä)
trinsessat tosiaan aika usein osaavat tuon manipulaation ja feikkaamisen. krokotiilin kyyneleet osataan kehittää ihan huippuunsa. meidän trinsessa aikansa ärsyttää isoveljeään ja sitten huutaa pää punaisena, kun veli kiusaa ( ja välttämättä veli ei edes huomioi). mies on muutaman kerran tuollaisessa tilanteessa meinannut melskata pojalle, mä oon jo oppinut selvittämään, mitä trinsessa teki ensin. ehkä tuon huomaa tosiaan paremmin sellainen, jolla omasta perheestä löytyy noi molemmat.
kun eivät todella koskaan ole vieneet toisten käsistä saati tönineet ja tuuppineet. Olin itsekin hyvin rauhallinen ja kiltti lapsi. Olen nähnyt toisenlaisiakin tyttöjä valitettavasti mutta aika paljon enemmän huonosti käyttäytyviä poikia. on munkin tyttöjä usein puistoissa tönitty ja tehty vaikka mitä eikä monesti edes anteeksi laitettu pyytämään.
että omat tyttöni olisivat susia lampaan vaatteissa kun sitä kerta kaikkiaan eivät ole. Aina ovat saaneet kiitosta hyvästä käytöksestä eikä koskaan ole mun tarvinnut esim puistoissa tai muualla komentaa. Ovat muutenkin kilttejä olleet aina...sori ap ja kumppanit jos tämä nyt kaivelee.
samanikäinen tyttö oli vetäissyt poikaa lättyyn. Syy: poika ei ollut huomioinut häntä monen lällätyksen, ärsyttämisen yms. jälkeen kun pojalla todistettavasti kavereiden kanssa oli muuta puuhaa + leikki tytön hyvän kaverin kanssa (poika hänkin).
Nyt puhutaan koulu/eskari-ikäisistä. Kuitekin se tytön hyökkäys tuntuu olevan hyväksyttävämpää kuin pojan puolustus/kavereiden kanssa oleminen. Pitäisihän pojan "tajuta" jne jne jne... Jippii, opeta siinä sitten oikeudenmukaisuutta ja tasa-arvoa...
Ja sille eräälle epäilijälle, kyllä se mukula on pääsääntöisesti ihan poikien kanssa. Mutta tarkoitus kai olisi, että kaikkien kanssa tullaan toimeen? Selvittelytilanteessa tyttö itkeä pillitti tosi uskottavasti. Kamalaa nähtävää/kuultavaa :/
-ap-